Arturia Microlab mk3 MIDI koskettimet eivät toimi Tracktion Waveform 13 kanssa oikein

Joo elikkäs tuli hankittua emännälle tällaiset Arturia MIDI-koskettimet, ja luonnollisesti niiden asentaminen jäi minulle.

Valitettavasti musiikkipuoli ei ole niitä vahvimpia osaamisalueitani, ja monista yrityksistä huolimatta en ole saanut koskettimia toimimaan Tracktion Waveform 13 -ohjelmassa niin, että kaiuttimista kuuluisi mitään, kun painan koskettimia.

Olen onnistunut lataamaan ja asentamaan Arturian pluginin, mutta jostain syystä sekä Arturian että muut MIDI-pluginit toimivat ainoastaan, kun näppäilee on-screen soittimien koskettimia hiirellä — varsinaisesta ulkoisesta MIDI-koskettimesta ei kuulu ääntä.

Toisaalta sain koskettimet toimimaan FL Studiossa, mutta se tuntuu monimutkaisemmalta kuin Waveform 13 ja lisäksi on maksullinen (alk. 99 €), vaikka ilmaisversiollakin toki jotain pystyy tekemään. Tästä syystä kaipaisin nyt apua joltain musiikkialan velholta: mistä oikein voisi olla kyse ja miten saan koskettimet soimaan Waveform 13:sta?

Olen kokeillut käyttää ulkoista äänikorttia (M-Audio M-Track Solo) ASIO4ALL-ajureilla sekä myös emolevyn(Asus Rog Strix B550-F Gaming Wifi II) omaa ALC1200-äänipiiriä, mutta kummassakaan tapauksessa en ole saanut ääntä kuuluviin, vaikka MIDI-signaali varmasti välittyy (kosketinten painallukset rekisteröityvät).

Katsoisin tuon ohjelman audio-asetukset ja myös MIDI-asetukset. Sitten vielä varmistaa, että kaikki toimii ASIO4ALL säädöissä.

Statistiikka

Viestiketjuista
296 194
Jäsenet
81 043
Uusin jäsen
HuTSon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom