Samux teki toisen firman alihankkijana mulle tummennukset etusivulaseihin viime vuonna. Jälki oli aivan kuraa ja korjausjälki oli vielä surkeempaa. Ovipahvit kolhittiin siinä samalla.
Pro Resolutions teki myös pari vuotta sitten mulle mustia teippauksia, mm. katto ja chrome delete. Jälki oli tosiaan välttävää. Ikkunalistan teippauksessa oli teipissä viilto keskellä listaa ja teippi repsotti listan sisäpuolelta, minne teippi käännetään. Ei kestänyt tarkempaa tarkastelua.
Restyling Point on teipannut yhtä autoani ja jälki oli hyvää. Aivan 100% tyytyväinen en ollut heidänkään työnjälkeen, mutta en tiedä kuinka hyvää jälkeä teippaamalla pystytään tekemään. Saatan olla liian vaativa työnjäljen suhteen
Samux teippasi kaverin firman valkoisen Viton mustaksi + firman logot kylkiin ja nyt autosta paistaa valkoista vähän sieltä täältä, kun teippi on leikattu liian lyhyeksi, eikä sitä ole käännetty kunnolla paneelin tai luukun taakse.
Myös sinisissä logoissa on pieni valkoinen reunus alapuolella, kun kuulemma tarraleikkurin kohdistus ei osunut kohdilleen.
Ihmettelen kyllä, miksi epäonnistuneet logoteipit on pitännyt läntätä kiinni, eikä ole tehnyt uusia.
Hintaa tuolla Viton yliteippauksella taisi olla pari tonnia verolla, mikä on laadukkaasta teippauksesta vähän, mutta tuosta se oli ehkä liikaa.
Itse kävin kyselemässä Samuxin yrittäjältä naapurissa olevan hallini nosto-oven ikkunoiden näkösuojakalvotusta 1,5 vuoden aikana noin 6 kertaa ja aina se luvattiin tehdä, mutta lopulta laitoin itse kalvot ikkunoihin.
Pro Resolutions teippasi saman kaverini firmalle pari Sprinteriä, ja niistäkin paistaa auton oma väri joistain kohdista, sekä esimerkiksi takaovien saranat oli teipattu melkoisella tilkkutäkillä, eikä kylkilistoja oltu irroitettu, vaan teippi oli tökitty niiden alle vähän sinne tänne meiningillä.
Pro Resolutions on myös teipanut päivätöideni työnantajan leasing autoja ja niissä teipit repsottavat vähän sieltä täältä, kun niitä ei ole käännetty kunnolla paneelien taakse, samoin firman logoja on teipattu ilmeisesti likaiseen pintaan, kun osa niistäkin repsottaa alle vuoden käytön jälkeen.
Tosin kaverini on Veholla töissä ja siellä oli kerran kaksi Pro Resolutionsin yliteippaamaa neliveto Vitoa, joissa työnjälki oli ainakin pikaisella ympärikävelyllä virheetöntä.
Kuinkahan vaikeeta touhua tuo teippaus on? Tekisi mieli itse kokeilla harrasteautoon. Jos harjoittelisi vaikka konepellillä jossa ei ole vaikeita muotoja. Toivottavasti ei ole yhtä hankalaa kuin koulukirjojen päällystäminen siististi!
Hyvillä kalvoilla ja helpoilla muodoilla tuo ei ole aivan mahdotonta hommaa, toki hyviä hermoja ja avaruudellista hahmotuskykyä tuo vaatii.
Kaverini ( joka on useampia autoja teipannut, mutta ei ammatikseen ) kanssa teipattiin kolmisen vuotta sitten metsänvihreä NB korinen Mazda MX-5:nen 3M:än matta sinisellä kalvolla ja siitä tuli ainakin omasta mielestäni kohtuullinen, mutta toki ei täydellinen.
Viikonlopun tuo homma otti, perjantaina huolelliset pesut ja auto halliin kuivumaan, jonka jälkeen pari pitkää teippauspäivää.
Pisarapeilit ja muut osat, joissa on paljon muotoja ja joka suuntaan taas vaativatkin harjoitusta ja kokemusta siitä, miten kalvo venyy ja mistä sitä kannattaa leikellä.