Autoon murtautuminen

Parkkipaikalla helpoin on vaan napata avaimen signaali ja avata sillä ovet.
Olen miettinyt miten tämä toimii kun ”koodi” taitaa vaihtua joka kerralla. Ehkä niin että laite nappaa signaalin ja blokkaa sen käytön jolloin on tallessa seuraava sopiva. Mutta sitten ovet eivät edes mene lukkoon ja kuski todennäköisesti huomaa sen? Ja sillä signaalilla saat siis ovet lukittua :hmm:

Jatkossa kannattaa lukita ovet avaimella jos se on kyseisessä autossa mahdollista. Varsinkin isoilla parkkipaikoilla ja jos autossa on jotain arvokasta.
 
OBD on fiksu keksintö, kunnes sitä pääsee sopivasti puukottamaan. Siksi briteissä on mm feikki OBD portteja myynnissä. Jopa sellaisia joiden johdot on kytketty tarkoituksella niin että aiheuttavat oikosulun kytkettyyn laitteeseen.
En ole elektroniikan guru, mutta veikkaan ettei johtojen sekoittaminen juurikaan hidasta kehittyneitä OBD-laitteita. Kun jo kuluttajatasolla on multi-readereita, jotka lukevat eri portteja/protokollia, ja jos 12v on tarkoitus aiheuttaa oikosulku lukijassa, niin se pinni lienee helppo poimia ensimmäisenä. Sitten maa ja lopulta löytää datapinnit.

Amatöörivarkaita ja rehellisiä ihmisiä pinnien sekoitus toki hämää.
 
Viimeksi muokattu:
Olen miettinyt miten tämä toimii kun ”koodi” taitaa vaihtua joka kerralla. Ehkä niin että laite nappaa signaalin ja blokkaa sen käytön jolloin on tallessa seuraava sopiva. Mutta sitten ovet eivät edes mene lukkoon ja kuski todennäköisesti huomaa sen? Ja sillä signaalilla saat siis ovet lukittua :hmm:

Jatkossa kannattaa lukita ovet avaimella jos se on kyseisessä autossa mahdollista. Varsinkin isoilla parkkipaikoilla ja jos autossa on jotain arvokasta.
Taitaa toimia niin, että signaalia voimistetaan molemmissa päissä - tai joku proxy väliin. Vaatii siis tod näk kaksi henkilöä onnistuakseen.
 
Eikös nykyään monet käytä jotain Flipper Zeron kaltaisia härveleitä millä pääsee tyhjentämään auton tai parkkihallin?
 
Eikös nykyään monet käytä jotain Flipper Zeron kaltaisia härveleitä millä pääsee tyhjentämään auton tai parkkihallin?
Taitaa toimia johonkin tyyliin 25v vanhaan autoon. Kanadassa tuota koitettiin hysterian vallitessa kieltää eikä annettu faktojen tulla keskustelussa tielle. Teinithän kävisi öisin paskalla naapurin autossa, jos olisi noin helppoa.

Näköjään siihen löytyy uudempi firmis, millä ainakin jonkin merkkisen tuoreemman auton saa auki, jos saa talteen lukitussignaalin.
 
Viimeksi muokattu:
Isossa osassa autoja tuo portti vaan sattuu olemaan siinä kuskin oven puolella, niin että kädellä kurkottaa johdon/laitteen porttiin. Siinä kun on sopivasti luukku tai pari joiden taakse tuo portti on helppo laittaa niin että ei ole tiellä ja siihen pääsee käsiksi johdollisen testeri yms kanssa.

Signaalin vahvistus tosiaan toimii tai ei riippuu autosta ja tilanteesta. Esim ensimmäisissä MK8 Fiestoissa oli keyless joka lähetti signaalia jatkuvasti ja niitä pöllittiin jatkuvasti. Fordin ratkaisu oli se että avaimet lakkasivat lähettämästä signaalia kun ne olivat x aikaa paikallaan. Ei toimi toki kun ovat taskussa yms. mutta kotoa kadonneiden autojen määrä väheni. Mutta jos avain lähettää signaalia, sen voi kloonata ja lähettää kauemmas.

Mitä noihin OBD porttien jatkojohtoihin tulee, jos eivät onnistu käräyttämään laitetta, tekevät portista ainakin toimimattiman. Monella käynyt källi ja jäänyt leima saamatta kun ovat unohtaneet poistaa tuon jatkon.

Ja noita lapsellisen typeriä mogia sattuu jatkuvasti. Google ja Kia vai Hyundai jenkeissä joutui isoihin ongelmiin moisen takia. Suomesta muistan itse ihan käyttäneeni faijan MK3 Mondeoon yhtä päästäkseni hakemaan kamoja autosta ilman avaimia. Fordeissa oli tuolloin ominaisuus että jokaisella Fordin avaimella sai jokaisen Fordin lukkoon. No tuo toimi myös tavallaan toisinpäin. Jos renkutit minkä tahansa sopivan Fordin avainta lukossa edes takaisin, ovet kävivät välillä auki sekunnin ajan ja siinä kun osasi vetää kahvasta oikein, sai ovet auki.
 
Olen miettinyt miten tämä toimii kun ”koodi” taitaa vaihtua joka kerralla. Ehkä niin että laite nappaa signaalin ja blokkaa sen käytön jolloin on tallessa seuraava sopiva. Mutta sitten ovet eivät edes mene lukkoon ja kuski todennäköisesti huomaa sen? Ja sillä signaalilla saat siis ovet lukittua :hmm:

Jatkossa kannattaa lukita ovet avaimella jos se on kyseisessä autossa mahdollista. Varsinkin isoilla parkkipaikoilla ja jos autossa on jotain arvokasta.
Tuossa edellä jo sanottiin eli signaalia vahvistetaan tai käytetään proxya. Tällöin avaimen & auton näkökulmasta kaikki on normaalisti. Ei kyllä ole mitään järkeä alkaa mekaanisella avaimella lukitsemaan ovia (jos tätä tarkoitettiin). Tuo ei muuta mitenkään tilannetta. Se kannattaa katsoa, että ne ovet meni lukkoon eikä jättää mitään arvokasta näkyville. Näitä ammattirikollisia on vielä ainakin sen verran vähän Suomessa, että ei kannata alkaa panikoimaan.
 
Ei kyllä ole mitään järkeä alkaa mekaanisella avaimella lukitsemaan ovia (jos tätä tarkoitettiin).
Tässä neuvotaan toisin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=ItiRVv_w9-4

Ja pysyy ainakin lukkopesä kunnossa eikä jumiudu kun sitä välillä käyttää. Vai ymmärsinkö nyt jotain ihan väärin?
 
Tässä neuvotaan toisin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=ItiRVv_w9-4

Ja pysyy ainakin lukkopesä kunnossa eikä jumiudu kun sitä välillä käyttää. Vai ymmärsinkö nyt jotain ihan väärin?

En katsonut videota, mutta kuvan ja viestin perusteella oletan että kyse on näistä perinteisistä kauko-ohjattavista joissa pitää painaa nappia. Perinteinen lähettää vain kun nappia painaa, keyless lähettää jatkuvasti. Eli perinteinen on jossain määrin turvallisempi, mutta on laitteita millä sen seuraavan koodin saa kaivettua (en tiedä miten toimivat, mutta tiedän että toimivat). Keyless taas lähettää signaalia jatkuvasti joten se on "helpompi" kloonata.
 
Tässä neuvotaan toisin:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://m.youtube.com/watch?v=ItiRVv_w9-4

Ja pysyy ainakin lukkopesä kunnossa eikä jumiudu kun sitä välillä käyttää. Vai ymmärsinkö nyt jotain ihan väärin?

Tässä on keskustelussa nämä keyless go avaimet. Videolla puhutaan niistä vanhoista avaimista ei keyless go avaimista. Ainakin BMW:llä se mekaaninen avain pitää erikseen kaivaa esille sieltä avaimesta, jos ei nyt puhuta jostain 20v autosta. Varkaat yleensä on kiinnostuneita uusista autoista.

Videon tyyppi nyt on muutenkin ihan pelle. En paljon hänen jorinoilleen laskisi arvoa.
 
Tässä on keskustelussa nämä keyless go avaimet. Videolla puhutaan niistä vanhoista avaimista ei keyless go avaimista. Ainakin BMW:llä se mekaaninen avain pitää erikseen kaivaa esille sieltä avaimesta, jos ei nyt puhuta jostain 20v autosta. Varkaat yleensä on kiinnostuneita uusista autoista.

Videon tyyppi nyt on muutenkin ihan pelle. En paljon hänen jorinoilleen laskisi arvoa.
Hyvä etten ole ainoa jonka korvia riistää tuon ääni ja silmät vuotaa verta heti kun näen tuon sankarin naaman.

Ja en muista milloin olisi ollut viimeksi auto missä avaimen sai esiin muuten kuin purkamalla avain ja repimällä kahvan peitelevyt irti jotta sitä voi käyttää. Olisikohan ollut 2006 Skoda vai oliko vielä 2014 Cuprassa tuo sama avain.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä etten ole ainoa jonka korvia riistää tuon ääni ja silmät vuotaa verta heti kun näen tuon sankarin naaman.

Ja en muista milloin olisi ollut viimeksi auto missä avaimen sai esiin muuten kuin purkamalla avain ja repimällä kahvan peitelevyt irti jotta sitä voi käyttää. Olisikohan ollut 2006 Skoda vai oliko vielä 2014 Cuprassa tuo sama avain.
BMW:llä alkoi jo jossain 2005, että joutuu avaimen purkamaan. Vähän eteenpäin niin sitten on jo lukon päällä peitelevyt jne. En ainakaan itse ala moista harrastamaan parkkipaikalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 816
Viestejä
4 990 987
Jäsenet
80 174
Uusin jäsen
kuukutin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom