Dual Shock 3 (PS3) gamepad ja Win11

Kaippa tämä pelaamisen puolelle kuuluu vaikka onkin rautakyssäri pääasiassa :)

Mikä on nykyisellään paras ja suoraviivaisin keino saada PS3 Dual Shock 3 ohjain toimimaan Win11 konheessa? Googlettelin tuossa tätä pikaisesti ja vaihtoehtoja löytyy kyllä, esim. ScpToolkit (josta varoitellaan ja sitä ei kehitetä kai enää?) ja DsHidMini sekä Bluetoothia varten BthPS3.

Kysyn täältä kuitenkin koska täältä saa todennäköisemmin suoraviivaisemman vastauksen joka jopa toimii, toisin kuin suurin osa netistä löytyvästä töhkä kertoo.

Softa virityksistä en tiedä, mutta rautaratkaisuna joku Brook Wingman XE2 saattaisi toimia. Olen itse käyttänyt vanhempaa Wingman XE:tä yhdistämään Switch Pro/XBone ohjaimia PS3:een. Minulla ei ole enää DS3 ohjainta jolla kokeilla PC toimivuutta, mutta sama laite yhdistää ainakin Switch Pro/DualSense5:n langattomasti Win11 koneeseen.

Steam Input tukee DS 3 luonnostaan eli Steam peleissä vaan Steam Input päälle ja toimii. Yleensä toimii myös muissa kuin Steam peleissä kunhan lisäät pelin Steam kirjastoon, aktivoit Steam Inputin ja käynnistät Steamin kautta.

Analogisia naamanappeja näin ei saa, mutta eipä niitä pelitkään tue ellet emuloi PS3 pelejä PC:llä.

Statistiikka

Viestiketjuista
282 393
Jäsenet
78 388
Uusin jäsen
Thoudellakin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom