- Liittynyt
- 14.10.2016
- Viestejä
- 24 060
AMD:n FidelityFX Super Resolution -skaalaimet ovat tunnetusti tuoreinta versiotaan lukuunottamatta avointa lähdekoodia ja suunniteltu toimimaan näytönohjaimen merkistä riippumatta. Myös FSR 4 tultaneen avaamaan avoimeksi lähdekoodiksi ja näytönohjaimille merkistä riippumatta.
Japanilainen 4Gamer on haastatellut AMD:n ohjelmistokehityksen johtajaa Chris Hallia, joka on kertonut lisätietoja tulevasta FSR Redstone -versiosta. Redstone tulee sisältämään tekoälypohjaisen skaalaimen, ruutujen generoinnin sekä Neural Radiance Caching- ja Ray Regeneration -ominaisuudet.
Hallin mukaan Redstone perustuu ROCm:n alla tehtyyn tutkimusprojektiin ML2CODE. ML2CODE on suunniteltu muuntamaan valmiiksi opetettu tekoälymalli standardiksi, optimoiduksi Compute Shader -koodiksi esimerkiksi GLSL- ja HLSL-varjostinkielille eikä se siten tule vaatimaan tietyn merkkistä näytönohjainta.
Lähteet: AMD’s FSR Redstone Reportedly Won’t Be Radeon-Only: Neural Rendering Core to Work on NVIDIA's GeForce & Intel Arc GPUs Too, 西川善司の3DGE:AI高画質化技術「FSR Redstone」とニューラルレンダリング技術に対するAMDの取り組み
Japanilainen 4Gamer on haastatellut AMD:n ohjelmistokehityksen johtajaa Chris Hallia, joka on kertonut lisätietoja tulevasta FSR Redstone -versiosta. Redstone tulee sisältämään tekoälypohjaisen skaalaimen, ruutujen generoinnin sekä Neural Radiance Caching- ja Ray Regeneration -ominaisuudet.
Hallin mukaan Redstone perustuu ROCm:n alla tehtyyn tutkimusprojektiin ML2CODE. ML2CODE on suunniteltu muuntamaan valmiiksi opetettu tekoälymalli standardiksi, optimoiduksi Compute Shader -koodiksi esimerkiksi GLSL- ja HLSL-varjostinkielille eikä se siten tule vaatimaan tietyn merkkistä näytönohjainta.
Lähteet: AMD’s FSR Redstone Reportedly Won’t Be Radeon-Only: Neural Rendering Core to Work on NVIDIA's GeForce & Intel Arc GPUs Too, 西川善司の3DGE:AI高画質化技術「FSR Redstone」とニューラルレンダリング技術に対するAMDの取り組み