Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo on kerroinlukittu prossu. Tuota prossua et pysty ylikellottaa. Pitäisi olla 6600k jotta voit ylikellottaa.Ei kellotus meinaa onnistua. Bclk ei pysty nostamaan isommaksi kuin 102 niin sen jälkeen ei pääse edes biosiin. Kerrointa taas ei pysty nostamaan, kuin 36. Jännitettä nostin myös 1.3v. Onko normaalia, että enempää ei pysty kellottamaan?
Non-k bios?@Trautman Asennat non-k biossin emolevyllesi ja kulkee sitten lukolliset jotain 4500-5000MHz
Non-k bios?
Mun ymmärtääkseni se ylikellotus on estetty ihan prossusta käsin ja pitäisi prossun microkoodit päivittää, jos mielii ylikellottaa.
Itse ymmärsin ensin että tuo bios avaa prossun kerroinlukon. Ja mun ymmärtääkseni prossun kerroinlukon avaaminen vaatii vähintään microkoodipäivityksen. Väyläähän on aina saanut nostaa.Tuo on bugi siinä estossa ja Intel on kieltänyt nuo non-k BIOS:it. Ihan omalla vastuulla käyttöön
Itse ymmärsin ensin että tuo bios avaa prossun kerroinlukon. Ja mun ymmärtääkseni prossun kerroinlukon avaaminen vaatii vähintään microkoodipäivityksen. Väyläähän on aina saanut nostaa.
Mutta kun @oxmilk puuhuu väylän nostamisesta, niin eriyttääkö sittenkin tuo bugi väylän kellotaajuuden muista väylistä, kuten pci-e ja sataväylistä? Eihän väylän kellotus ole toiminut kuin viimeksi lga775 tai 1156 kannalla. Ja eikös tämä eritys vaadi erillistä kellogeneraattoria?