Kone ei käynnisty, status ledit vilkkuvat

Gigabyte aorus B550 pro ac emolevy.
Win10

Käynnistäessä emolevyn status ledit "dram", "vga" ja "cpu" käy punaiset ledit läpi, ja kone ei käynnisty. Jää pyörittämään tätä käynnistyskohtaa ilman että etenee mihinkään. Olen tyhjentänyt "cmos" yhdistämällä pinnit.

Kerro koneen kaikki muut osat emolevyn lisäksi. Ilmeisesti tämä on tapahtunut ilman käyttäjän tekemiä muutoksia ja ilman muita oireita? Kuvaa ei ilmeisesti tule?

Ei tule kuvaa. Ei muita oireita. Dram ledi palaa 7s, VGA ja cpu valot sekunnin kumpikin. Tämä jää pyörimään ilman etenemistä.

5800x3d
32gt 3600mhz
Sapphire 7900xtx
seasonic 1000w

Kokeile muistit yksi kerrallaan. Onko muita osia millä voisit testata?
Kokeile ilman näytönohjainta loppuuko pyöriminen? Kokeile Bios päivitystä, tuossahan oli se Q-flash plus eli onnistuu ilman muita osia. Jos olisi korruptoitunut jostain syystä. Oletko pitänyt virtajohtoa irti? Sekin kannattaa kokeilla, kävi kerran itselle ettei vanha kone meinannut lähteä tulille.

Gigabyten B550 hämäristä ongelmista olen lukenut/kuullut, korjaus meni muistaakseni jotenkin näin:

Virtajohto irti, cmos-patteri irti, virtanapista virrat "päälle" (tyhjää konkat), patteri ja johto takaisin -> pitäisi toimia.

E: toinen minkä löysin menee näin:
Virtajohto irti (tai poweri nollille) -> virtanapista virrat "päälle" (konkkien tyhjäys) -> johto/kytkin takaisin (mutta älä käynnistä) -> CLR_CMOS pinnit oikkariin 10 sekunniksi -> pitäisi toimia

Viimeksi muokattu:
Gigabyten B550 hämäristä ongelmista olen lukenut/kuullut, korjaus meni muistaakseni jotenkin näin:

Virtajohto irti, cmos-patteri irti, virtanapista virrat "päälle" (tyhjää konkat), patteri ja johto takaisin -> pitäisi toimia.

Tämä juuri kokeiltu,ei valitettavasti korjaa ongelmaa.

Ei myöskään pelkkä pariston poisto.
Eikä ilman näyttistä käynnistys yritys.

Laitoin myös tohon toisen metodin, jonka löysin.

Onko tämä setup joskus toiminut? 5800X3D:hän vaatii BIOS-päivityksen, jos siellä on vanha bios?

Statistiikka

Viestiketjuista
291 005
Jäsenet
79 867
Uusin jäsen
peruskeijjo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom