Kysymyksiä&Vastauksia (Pieniä kysymyksiä aiheesta kuin aiheesta)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mika!
  • Aloitettu Aloitettu
Mistäs Helsinki Vantaan lentokentältä voi noutaa kyytiläisen ilmaiseksi? Tyyliin siis odota 5-10min ja nappaa kyytiin. Lähellä saapuvien pääovea on shorterm parking, joka maksaa jo 2e/20min.
Miten kauas pitää pyytää kävelemään jos maksun haluaa välttää?

10min on ilmainen. Tai sitten odotat vähän pidemmällä ja käsket noudettavan marssia lähtevien jättöpaikalla ja soittaa kun on siinä niin käyt nappaamassa kyytiin.

 
10min on ilmainen. Tai sitten odotat vähän pidemmällä ja käsket noudettavan marssia lähtevien jättöpaikalla ja soittaa kun on siinä niin käyt nappaamassa kyytiin.

Ennen siinä ihan lentokentän vieressä oli joku huoltoasema jossa itse odottelin koneesta tulevia mutta sitä ei taida enää olla. Viimeiset pari kertaa olen odotellut Ruskeasannan Shellillä, siitä ei ole kuin parin minuutin ajomatka kentälle. Olen sanonut että soittavat tai laittavat viestiä sitten kun pääsevät koneesta niin on ollut aika sopivasti kentällä noutamassa kun pääsevät ovesta ulos.
 
Vähän ennen lentokenttää on tienvarressa ollut kohta missä voi pysähtyä, tosin muistaakseni viimeksi tuo kohta täynnä "villejä takseja".
 
Viime viikolla muistaakseni ylätasanteen oven eteen alueelle ajaminen käynnisti 8 minsan ajastimen.
Jos siitä häkistä ei aja ulos alle 8 minsan, laukeaa maksuvelvoite.
 
Ennen siinä ihan lentokentän vieressä oli joku huoltoasema jossa itse odottelin koneesta tulevia mutta sitä ei taida enää olla. Viimeiset pari kertaa olen odotellut Ruskeasannan Shellillä, siitä ei ole kuin parin minuutin ajomatka kentälle. Olen sanonut että soittavat tai laittavat viestiä sitten kun pääsevät koneesta niin on ollut aika sopivasti kentällä noutamassa kun pääsevät ovesta ulos.
On siinä joku ikiajat paikalla ollut bensa-asema vähän ennen kuin kääntyy P3:n. Ainakin viimeksi vuosi sitten kyytiläistä hakiessa oli takseja parkissa, itsekin odottelin sitten siinä. Näytti olevan asema siinä myös pari viikkoa sitten.
 
On siinä joku ikiajat paikalla ollut bensa-asema vähän ennen kuin kääntyy P3:n. Ainakin viimeksi vuosi sitten kyytiläistä hakiessa oli takseja parkissa, itsekin odottelin sitten siinä. Näytti olevan asema siinä myös pari viikkoa sitten.
Jaa, se on vielä siinä. Ennen siinä oli muistaakseni Teboil mutta se meni vuosia sitten kiinni, nykyään GoogleMaps näyttäisi että siinä on ST1. Tuo koko lentoaseman alue on ihan erilainen nykyään, silloin kun viimeksi tuossa olen odotellut tuosta taisi mennä ihan suoraan tie sinne noutoon kun nyt näyttäisi että on tullut melkoinen liikennekompleksi siihen ympärille :D
 
St1 on tosiaan siinä jossa hyvä odotella.
Javtosiaan nopeaa voi myös noukkia lähtevien tasolta saapuvat.

Ei se ympäristö loppupeleissä niin hirveästi ole muuttunut. Aika looginen vieläkin.
 
Jos tulijat jaksavat vähän tallustaa, niin lentokentän juna-aseman kautta sen toiseen uloskäyntiin. Pölähtävät maanpinnalle parkkialue P4 kohdalla. Siinä on yleensä suht rauhallinen liikenne, niin voi ihan kadunvarresta napata kyytiin. Ja vaikka vähän kävelyä, niin kokomatka sisätiloissa. Sisältää toki rullaporras/hissi osuuksia.
 
Jos tulijat jaksavat vähän tallustaa, niin lentokentän juna-aseman kautta sen toiseen uloskäyntiin. Pölähtävät maanpinnalle parkkialue P4 kohdalla. Siinä on yleensä suht rauhallinen liikenne, niin voi ihan kadunvarresta napata kyytiin. Ja vaikka vähän kävelyä, niin kokomatka sisätiloissa. Sisältää toki rullaporras/hissi osuuksia.

Ja tämä siksi että säästetään 2 euroa? Eisss..
 
Tuttava napattu kyytiin! En tiennyt tuosta 10min ajasta, jonka voi hyödyntää ilman maksua. Sai vain suunnitella koska ajan siihen. Kiitos tästä.

Maksuista niin onhan nuo nappaa kyytiin parkkimaksut ihan älyttömiä lentokentällä. Taitaa nuo pidempiaikaiset P 1-5 hallitkin olla lähinnä yrityksien maksamia. Ei tulisi mielenkään jättää autoa halliin ja maksa siitä 30e pvä (P5 kaukaisin halli kentältä). Älyttömiä hintoja. Samoin kun en maksa 2e siitä, että joku hyppää kyytiin.
 
Tuttava napattu kyytiin! En tiennyt tuosta 10min ajasta, jonka voi hyödyntää ilman maksua. Sai vain suunnitella koska ajan siihen. Kiitos tästä.

Maksuista niin onhan nuo nappaa kyytiin parkkimaksut ihan älyttömiä lentokentällä. Taitaa nuo pidempiaikaiset P 1-5 hallitkin olla lähinnä yrityksien maksamia. Ei tulisi mielenkään jättää autoa halliin ja maksa siitä 30e pvä (P5 kaukaisin halli kentältä). Älyttömiä hintoja. Samoin kun en maksa 2e siitä, että joku hyppää kyytiin.
P5 nyky muutoksillä taitaa olla lähempänä kuin P3:t.
 
Kaikkein sujuvin (ja ilmainen) keino on, kun vaan kävelee siitä ulostulosta mistä lähtee liukuportaat alas junille, ja ohittaa sen normi-pikaparkin (silmukan), kävelee rennosti portin ohi, ja saman tien onkin jo pienessä liikenneympyrässä, josta kuski voi noukata kyytiin. Toki tämä ei ole mikään virallinen pysähtymispaikka, eikä siinä ole ylimääräistä tilaa eikä aikaa pähkäilyyn - ajoituksen on oltava kunnossa, että pääsee ns. lennosta kyytiin. Mutta on toiminut joka kerta, kun kuski on jäänyt kytikseen vähän kauemmaksi kentän lähestymistienposkeen, ja ajoitus osuu sopivasti aina, kun soitan hänelle samalla kun olen astumassa kentän ulko-ovia.
 
Onko kokemuksia hautakiven tilaamisesta netistä? Näyttäisi saavan ns. peruskiveä huomattavasti edullisemmin mitä oma, pienen paikkakunnan ainoa hautausliike tarjoaa. Kaikki kommentit ja kokemukset, niin positiiviset kuin negatiivisetkin otetaan vastaan.
 
Onko kokemuksia hautakiven tilaamisesta netistä? Näyttäisi saavan ns. peruskiveä huomattavasti edullisemmin mitä oma, pienen paikkakunnan ainoa hautausliike tarjoaa. Kaikki kommentit ja kokemukset, niin positiiviset kuin negatiivisetkin otetaan vastaan.
Ei ole kokemusta, mutta vaikea kuvitella miten se eroaisi mistä tahansa muusta netin kautta tilattavasta? Tietenkin isoilla toimijoilla on hinnat edullisemmat. Toki toimituskulut kannattaa huomioida, koska kivi nyt lähtökohtaisesti painaa paljon.
 
Pitäisi siirtää modeemi ja reititin nykysijainnistaan 4m päähän. Puhelinkaapelia myy lähes joka kauppa, mutta onko virtalähteille omaa jatkoa olemassa? Rojut tulee sulaketaulun edessä olevaan kaappiin ja sinne ei mahdu noiden lisäksi enää pistorasian jakajaa ja laitteiden virtalähteitä. Sekin auttaisi, että tietäisi minkä niminen se virtalähteeltä reitittimeen kiinni tulevan virtakaapelin liitin on.
 
Onko kokemuksia hautakiven tilaamisesta netistä? Näyttäisi saavan ns. peruskiveä huomattavasti edullisemmin mitä oma, pienen paikkakunnan ainoa hautausliike tarjoaa. Kaikki kommentit ja kokemukset, niin positiiviset kuin negatiivisetkin otetaan vastaan.
Tiedän ainoastaan sen, että jos hautakiveen on tulossa lätkä mihin kaiverretaan nimet yms, niin sen saa paljon halvemmalla kun hankkii tyhjän lätkän ja kaiverruttaa sen jossain muualla.
 
Pitäisi siirtää modeemi ja reititin nykysijainnistaan 4m päähän. Puhelinkaapelia myy lähes joka kauppa, mutta onko virtalähteille omaa jatkoa olemassa? Rojut tulee sulaketaulun edessä olevaan kaappiin ja sinne ei mahdu noiden lisäksi enää pistorasian jakajaa ja laitteiden virtalähteitä. Sekin auttaisi, että tietäisi minkä niminen se virtalähteeltä reitittimeen kiinni tulevan virtakaapelin liitin on.

Reittittimen merkki/malli saattaisi auttaa meitä arvuuttelijoita, mutta laitan sokkona.

 
Pitäisi siirtää modeemi ja reititin nykysijainnistaan 4m päähän. Puhelinkaapelia myy lähes joka kauppa, mutta onko virtalähteille omaa jatkoa olemassa? Rojut tulee sulaketaulun edessä olevaan kaappiin ja sinne ei mahdu noiden lisäksi enää pistorasian jakajaa ja laitteiden virtalähteitä. Sekin auttaisi, että tietäisi minkä niminen se virtalähteeltä reitittimeen kiinni tulevan virtakaapelin liitin on.
Olen nähnyt reitittimissä kymmeniä erilaisia virtaliittimiä, joskin nämä "barrel plug & jack" tyyliset, jollaisen juhaa tuossa jo laittoikin, on varmaan yleisimpiä.

Tuollaisessa "tynnyriliittimessä" on olennaisia mittoja urosliittimen ulkopuolen halkaisija ja naarasliittimen keskitapin halkaisija. Ne vaan mittaamaan ja valitsemaan sopivaa.


Kannattaa myös huomata, että matalan jännitteen kuljettaminen pitkiä matkoja on hankalaa. Eli jos reititin syö vaikka 1 ampeerin virtaa niin 0,1 ohmin resistanssi* per johdin kaapelissa laskee reitittimelle näkyvää jännitettä jo 0,2 Volttia jne.

*tyypillinen 1mm paksu kuparijohdin on 0,02ohm per metri, eli 0,1ohm 5 metrin kaapelille
 
Kummassakin näyttää kuvien perusteella olevan juurikin tuollainen tynnyriliitin ja mitat saattavat kuvista silmämääräisesti katsoen jopa olla tuon 5,5mm / 2,1mm. Äkkiseltään ei löytynyt dokumentaatiota, jossa mitat olisi mainittu.

Itse kuitenkin ottaisin työntömitan käyttöön ja mittaisin liittimet, niin homma olisi varma. Ainakin siis jos on työntömitta olemassa.
 
Kummassakin näyttää kuvien perusteella olevan juurikin tuollainen tynnyriliitin ja mitat saattavat kuvista silmämääräisesti katsoen jopa olla tuon 5,5mm / 2,1mm. Äkkiseltään ei löytynyt dokumentaatiota, jossa mitat olisi mainittu.

Itse kuitenkin ottaisin työntömitan käyttöön ja mittaisin liittimet, niin homma olisi varma. Ainakin siis jos on työntömitta olemassa.
Eipä ole tönäriä. Teenpä niin, että silmämääräisesti arvioin molemmista päät jos sattusivat olemaan samankokoiset. Jos näin on, niin otan toisen mukaan ja käyn juhaa:n suosittelemassa kaupassa, kun se sijaitsee sopivasti 400m päässä.
Suuret kiitokset auttajille!
 
Tietääkö kukaan miten tuo Helsinki Halli tulee jälleen avautumaan? Helmikuussa oli Tervian Kasvu LP Ky ostin sen venäläisiltä ja ilmoitetaan että se avataan keväällä. Tuon jälkeen ei minusta ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on jo kesä. Lippupalvelullakaan ei voi edes valita tapahtumapaikaksi Helsinki Hallia, eli ilmeisesti ei ole vielä yhtään tapahtumaa ilmoitettu sinne.
 
Tietääkö kukaan miten tuo Helsinki Halli tulee jälleen avautumaan? Helmikuussa oli Tervian Kasvu LP Ky ostin sen venäläisiltä ja ilmoitetaan että se avataan keväällä. Tuon jälkeen ei minusta ole kuulunut pihaustakaan ja kohta on jo kesä. Lippupalvelullakaan ei voi edes valita tapahtumapaikaksi Helsinki Hallia, eli ilmeisesti ei ole vielä yhtään tapahtumaa ilmoitettu sinne.

En tiedä sen tarkemmin mutta eiköhän tuon kokoluokan hankkeissa kestä vuosia ennenkuin se saadaan siihen kuntoon että siellä voidaan jotain isompia tapahtumia järjestää. Pitää hankkia henkilökuntaa, remontoida / varustella halli, hoitaa kaikki viranomaisasiat kuntoon jnejne..
 
En tiedä sen tarkemmin mutta eiköhän tuon kokoluokan hankkeissa kestä vuosia ennenkuin se saadaan siihen kuntoon että siellä voidaan jotain isompia tapahtumia järjestää. Pitää hankkia henkilökuntaa, remontoida / varustella halli, hoitaa kaikki viranomaisasiat kuntoon jnejne..
No ei mene vuosia. Helsinki Halli/Hartwall Areena on käyttökunnossa eikä tarvitese remonttia ja henkilökuntaakin on.
Tapahtumia ei taida vielä olla koska niiden suunnitteluun yms menee aikaa.


Viitikon mukaan areena on hyvässä kunnossa, eikä siellä ole tarvetta tehdä isompia korjaustoimenpiteitä.

– Huolto- ja puhtaanapitotoimenpiteet on tehty ja jotain pientä tehdään ennen avajaisia, mutta kuten näkyy paikat ovat kunnossa.
Viitikko sanoo, että areenalla on ollut kokoajan henkilökuntaa paikalla ja sitä on valvottu vuorokauden ympäri.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
No ei mene vuosia. Helsinki Halli/Hartwall Areena on käyttökunnossa eikä tarvitese remonttia ja henkilökuntaakin on.
Tapahtumia ei taida vielä olla koska niiden suunnitteluun yms menee aikaa.

Ai, sekö valmistui näin nopeasti? Vielä kolmisen viikkoa sitten kun toimitin sinne tavaraa niin katsomot oli purettuna osittain lastaus-alueelle, itse areena hyvinkin paljaana ja jotain remppaa käytävilläkin. Ootko töissä siellä vai käynyt juuri?
 
Ai, sekö valmistui näin nopeasti? Vielä kolmisen viikkoa sitten kun toimitin sinne tavaraa niin katsomot oli purettuna osittain lastaus-alueelle, itse areena hyvinkin paljaana ja jotain remppaa käytävilläkin. Ootko töissä siellä vai käynyt juuri?
Siellä lastauslaiturin kupeessa/katsomoiden alla on AINA katsomon osia.
Esim permannon penkit ja normikatsomon "jatkeita".

Eli et sinäkään varsinaisesti hallin puolella tainnut käydä?

Mutta varmasti vielä jotain pintahommaa on, mutta uutisoinnin perusteella ei tosiaan ihmeitä.
 
Ai, sekö valmistui näin nopeasti? Vielä kolmisen viikkoa sitten kun toimitin sinne tavaraa niin katsomot oli purettuna osittain lastaus-alueelle, itse areena hyvinkin paljaana ja jotain remppaa käytävilläkin. Ootko töissä siellä vai käynyt juuri?
Ei siellä katsomot ole purettuna. Jääntasolla on siirrettäviä ja jatkettavia lisäkatsomoita.

@mailman ehtikin jo kertoa samaa.
 
Plaza on ilmeisesti kunnolla nurin. Eilenhän oli taustalla menossa jokin alustan uuden hakukoneen indeksointi. Sattumalta huomasin tästä keskustelua jossain ylläpitäjän ketjussa ennen kuin Plaza hävisi. Ilmeisesti jotain on mennyt pahasti pieleen.
 
Liimailumestareilta kysymys. Sain naapurin iäkkäältä pariskunnalta "toimeksiannon" vanhan vitriinin lasin korjauksesta tai lähinnä kiinnittämisestä. Kyse on samanlaisesta mutta mustasta vanhemmasta kulmikkaasta mallista (Pikantti? Havainnekuva on lainattu netistä). Vitriinin ovien etulasit jossa avauskahvat, on kiinnitetty puisen listan lasiuraan ja listan toiselle puolelle omaan uraansa sivulasi joka on saranoitu runkoon. Tämä vasemman oven listan kiinnitykset on siis pettänyt molemmin puolin ja se on heillä irti molemmista laseista, sekä sivu- että etulasista. Sivulasi oli toki vielä saranoilla kiinni itse vitriinissä. Ilmeisesti lasin kiinnityksessä on käytetty liimaa, kuivunut rantu näkyi selvästi listan lasiuran pohjalla, ei kuitenkaan listan uran reunoilla.
Nyt vitriinin puulista pitäisi kiinnittää laseihin niin että se varmasti pysyy listassa kiinni, lista kuitenkin kannattelee painavaa etulasia. Mikä liima tuohon soveltuu parhaiten? Gorilla Glue liimaisi ehkä varmasti, mutta koska se on polyuretaaniliima, epäilyttää liiman laajeneminen ahtaassa listassa. Voikohan se turpoaminen halkaista listan, tai jopa lasin? Silikonit tai liima- ja tiivistemassat ei oikein sovellu ahtaaseen uraan. Hyllystä löytyy nestemäistä UV-epoksia (Temu), toimisikohan se?

aae83b6f-f5af-4acf-abd8-709a6efc1015.jpeg
 
Liimailumestareilta kysymys. Sain naapurin iäkkäältä pariskunnalta "toimeksiannon" vanhan vitriinin lasin korjauksesta tai lähinnä kiinnittämisestä. Kyse on samanlaisesta mutta mustasta vanhemmasta kulmikkaasta mallista (Pikantti? Havainnekuva on lainattu netistä). Vitriinin ovien etulasit jossa avauskahvat, on kiinnitetty puisen listan lasiuraan ja listan toiselle puolelle omaan uraansa sivulasi joka on saranoitu runkoon. Tämä vasemman oven listan kiinnitykset on siis pettänyt molemmin puolin ja se on heillä irti molemmista laseista, sekä sivu- että etulasista. Sivulasi oli toki vielä saranoilla kiinni itse vitriinissä. Ilmeisesti lasin kiinnityksessä on käytetty liimaa, kuivunut rantu näkyi selvästi listan lasiuran pohjalla, ei kuitenkaan listan uran reunoilla.
Nyt vitriinin puulista pitäisi kiinnittää laseihin niin että se varmasti pysyy listassa kiinni, lista kuitenkin kannattelee painavaa etulasia. Mikä liima tuohon soveltuu parhaiten? Gorilla Glue liimaisi ehkä varmasti, mutta koska se on polyuretaaniliima, epäilyttää liiman laajeneminen ahtaassa listassa. Voikohan se turpoaminen halkaista listan, tai jopa lasin? Silikonit tai liima- ja tiivistemassat ei oikein sovellu ahtaaseen uraan. Hyllystä löytyy nestemäistä UV-epoksia (Temu), toimisikohan se?


Temun tuotteisiin en kyllä ensimmäisen lähtis luottamaan... Mut se silikoni, vaikka et sen mahdollisuuksiin itse uskonutkaan, vois kuitenkin olla se ratkaisu. Ei voi olla rako niin ahdas etteikö sinne pikku mato silkkaria mahtuis.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 121
Viestejä
4 789 509
Jäsenet
77 709
Uusin jäsen
immu62

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom