Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Viimeksi kuukausi takaperin poliisi lopetti Elokapinan mielenilmauksen ja viitisenkymmentä sankaria lensi putkaan: Poliisi poistanut Elokapinan mielenosoittajat Mechelininkadulta, 50 mielenosoittajaa otettu kiinni

Suunnillleen jokainen saman porukan mielenosoitus on loppunut samalla tavalla. Se, että sinä sekoilet paikalla käyden ihmisiin käsiksi monottamiset mielessä kertoo sitten ihan omaa tarinaansa. Lähinnä toki sinusta.

/offtopic

Älä puhu paskaa. Poliisit antoivat elokapinalaisten istua tiellä vaikka kuinka kauan, eivätkä puuttuneet asiaan, seurasivat vain vierestä. Ja kun yritin itse heitä poistaa, niin poliisi tuli estämään ja sanoi että heillä on oikeus olla siinä. Silloin loppui minun kunnioitus poliisia kohtaan. Kerro yksikin tapaus, jossa poliisi olisi samantien ja välittömästi korjannut elokapinalaiset pois tieltä.

Ja kyllä on helvetin lammasmainen asenne, jos ajattelee että elokapinalaisilla on täysi oikeus estää ihmisiä liikkumasta, mutta samaan aikaan haukut ihmisiä, jotka kävisivät käsiksi elokapinalaisiin. Ihme lapasia tuollaiset, jotka kiltisti alistuvat muiden mielivallalle.

Jos joku estää minua liikkumasta paikassa, jossa minulla on oikeus liikkua, niin minä koen silloin oikeudekseni käyttää väkivaltaa tuollaista kohtaan, jotta voin puolustaa oikeuttani liikkua.

Jos joku estää minua liikkumasta paikassa, jossa minulla on oikeus liikkua, niin minä koen silloin oikeudekseni käyttää väkivaltaa tuollaista kohtaan, jotta voin puolustaa oikeuttani liikkua.
Kyllä se väkivallan monopoli on ihan syystä valtiolla ja hyvä niin. Saat kokea mitä vaan, mutta sitten täytyy kestää sinulle asetetut seuraamukset mukisematta.

Kyllä se väkivallan monopoli on ihan syystä valtiolla ja hyvä niin. Saat kokea mitä vaan, mutta sitten täytyy kestää sinulle asetetut seuraamukset mukisematta.
Mitä väkivaltaa tuossa mielestäsi oli? Mitään laitontakaan siinä ei ole, jos siirtää ajoradalla istuvan sivuun.

Mitä väkivaltaa tuossa mielestäsi oli? Mitään laitontakaan siinä ei ole, jos siirtää ajoradalla istuvan sivuun.
No, sanotaanko vaikka niin, että koska sun naama ei miellytä, niin koen oikeudekseni käyttää väkivaltaa naamaasi kohtaan. Ei siinä toki mitään väkivaltaista ole.

Minä pidän säälittävinä lampaina ihmisiä jotka vain kiltisti alistuvat itse väkivallalle, mutta eivät uskalla itse käyttää väkivaltaa puolustaakseen itseään.

No, sanotaanko vaikka niin, että koska sun naama ei miellytä, niin koen oikeudekseni käyttää väkivaltaa naamaasi kohtaan. Ei siinä toki mitään väkivaltaista ole.
Olipas huono analogia. Vaikuttaa, että et nyt oikein ymmärrä mistä olet keskustelemassa. Suomessahan on myös laillinen kiinniotto-oikeus ja jokaisen tulisi puuttua, jos näkee laitonta tapahtuvan, varsinkin muita vaarantavaa toimintaa.

Olipas huono analogia. Vaikuttaa, että et nyt oikein ymmärrä mistä olet keskustelemassa.

Sulla taitaa olla vähän haasteita luetun ymmärtämisessä.

Suomessahan on myös laillinen kiinniotto-oikeus ja jokaisen tulisi puuttua, jos näkee laitonta tapahtuvan, varsinkin muita vaarantavaa toimintaa.

"...jokaisen kansalaisen oikeus ottaa kiinni verekseltään tai pakenemasta tavattu rikoksesta epäilty, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta tai rikos on lievä pahoinpitely, näpistys, lievä kavallus, lievä luvaton käyttö, lievä moottorikulkuneuvon käyttövarkaus, lievä vahingonteko tai lievä petos."

Niin mistä näistä olikaan kysymys? Hypoteettisesti, jos tämä istuskelu menisikin johonkin noihin listattuihin rikoksiin, niin siinäkin tapauksessa saa lähinnä pitää sen istuskelijan paikallaan, tai estää pakenemisen (!), ja kutsua sitten poliisin paikalle. Ei siinä mitään väkivaltaisia toimia ole tehtävissä. Ihan täyttä rambofantasiaa täällä huudellaan.

Tampere on ikuisessa remontissa tällä hetkellä, eikä ikinä saada valmista ilmeisesti. Viimeksi eilen näin sellaista hosumista väliaikaisissa liikenneymypyröissä, etten tajua kuinka ei pelti rytissyt. Osa ajaa noista suoraan läpi, vaikka ne on merkattu hyvin ja vasemmalle kääntyvät joutuvat äkkijarruttamaan. Yksi mamma pysähtyi keskelle liikenneympyrää ja laittoi vilkun vasempaan odottaen ”risteävää” liikennettä.

En tiedä auttaisiko vielä isommat liikennemerkit vai ajaako porukka niin nollat taulussa muuttuvien kaistajärjestelyjenkin keskellä, että ihan sama mitä teet…

Sitten on niitä työmaita, joissa koko Suomi tuntuu kollektiivisesti olevan välittämättä rajoituksista. Lahden motarilla esim. tämä.

Tuntuu ettei tuolla tapahdu koskaan mitään ja että joku on vain unohtanut koko projektin

Mulla ei nyt linkki tarkentunut oikein, mutta jos tuossa on kyseessä tuo Vantaan Korson liittymän kohdalla oleva siltatyömaa? Eli jos mennään Lahteen päin, niin Korson liittymän jälkeinen silta? Haluaisin tietää, että miksi siltatyömaalla tarvitaan alentaa alla olevalle tielle noin paljon nopeutta, koska itse sillan korjaaminen tapahtuu moottoritien yläpuolella ja tuolla sillan pilarien kohdalla ei ole ikinä näkynyt ketään töissä? On sinne vanerit laitettu mutta se vähäinenkin työ tapahtuu tuossa sillalla. Itse moottoritien kohdalla ei myöskään ole mitään tolppia, valoja yms. mikä kertoisi että itse tieosuudella olisi jotain, niin kyllähän tuo tuntuu hassulta tiputtaa nopeusrajoitus tuohon kohtaa noin paljon.

Ilmeisesti vaatii myös liikaa tekijöiltä töitä jos noi nopeusrajoituskyltit peittäisi esim. viikonlopuiksi, niin voisi porukalla olla jokin kunnoitus tuon työmaan nopeusrajoituksia kohtaan. Nyt mitä pidempään tässä seurannut niin eipä jaksa autoilijat hirveästi välittää tuon työmään nopeusrajoituksista.

Älä puhu paskaa. Poliisit antoivat elokapinalaisten istua tiellä vaikka kuinka kauan, eivätkä puuttuneet asiaan, seurasivat vain vierestä. Ja kun yritin itse heitä poistaa, niin poliisi tuli estämään ja sanoi että heillä on oikeus olla siinä. Silloin loppui minun kunnioitus poliisia kohtaan. Kerro yksikin tapaus, jossa poliisi olisi samantien ja välittömästi korjannut elokapinalaiset pois tieltä.

Ja kyllä on helvetin lammasmainen asenne, jos ajattelee että elokapinalaisilla on täysi oikeus estää ihmisiä liikkumasta, mutta samaan aikaan haukut ihmisiä, jotka kävisivät käsiksi elokapinalaisiin. Ihme lapasia tuollaiset, jotka kiltisti alistuvat muiden mielivallalle.

Jahas, lampaat mainittu ja päälle edgyt powertrippailut. I rest my case :smoke:

Statistiikka

Viestiketjuista
281 803
Jäsenet
78 315
Uusin jäsen
salming_xy

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom