Mikä ssd kannattaa ostaa?

Yritin katsoa jotain "suosittele ssd" triidiä, mutta löytyi yleis keskustelua ja jotain kestävyys keskustelua, mutta kumpikaan ei vaikuta ihan paikalta jossa tarkoitus kysyä tämmösiä. Muutoin olemassa triidi vain hdd levyille, jossa jollekin toiselle sanottiin että mene ssd triidiin, jota en kuitenkaan ole löytänyt. Jos silmät ei ole toimineet ja triidi on olemassa niin joku voi osoittaa mut sinne sitten.

En osaa/halua rakentaa omaa konetta ja olin ostamassa jimssiltä pelikonetta. Tämä jos ketään kiinnostaa. Kuitenkin tuossa vain 1tb tilaa ja olin ajatellut tuplata sen, koska ajan kuluessa sille yleensä ollut tarvetta. Ostan koneita pitkäksi ajaksi. Tämä nykyinen on 8.5v vanha ja pitkää ikää tältä seuraavalta koneelta toivoisin ja vain pieniä korjauksia osaisin tehdä itse joten. Luotettavuus siis olisi se mitä haen. Vaikuttaa siltä että kaikki about 1tb ssd levyt on ok hintasia, joten sillä ei varmaan kauheasti väliä.

En tiedä mitään SSD laaduista yms. ja googletin. Kaikilla näytti olevan vähän oma mielipide siitä että mitä merkkiä ei kannata ikinä ostaa. Lopulta vähiten ongelmallinen, mutta ilmeisesti vähän kalliimpi vastaus olisi samsungilta joku, mutta näillä kuulemma jotain firmware ongelmia, joita en osaisi korjata tai säätää ollenkaan nykyisellä osaamisella. Ilmeisesti noi m.2 levyt on parempia ja tossa on tilaa vielä yhdelle sellaiselle.

Olettakaa että en tiedä tai osaa aiheesta mitään. Sille on syy että en halua kasata konetta itse.

Statistiikka

Viestiketjuista
292 272
Jäsenet
80 218
Uusin jäsen
Samuelc

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom