Millä paha haju pois tabletin suojakannesta?

Tiedän, outo ongelma, mutta elämä on.

Poika luopui Lenovo-tablettinsa käytöstä kun sai uuden Samsung-halpapuhelimen, ja päätin ottaa tabletin omaan käyttööni, ehkä jossain matkoilla elokuvien yms. katsomiseen siltä. Siinä on sellainen muovinen "suojalompakko" joka myös pitää sen pystyssä pöydällä. Muovia se kaiketi on vaikka tabletin lasia vasten oleva "kansi" on sisäpinnaltaan jotenkin nukkaista, pehmeämpää.

En tiedä mitä kastiketta tms. poika on just sille kannen nukkaiselle sisäpinnalle kaatanut, mutta se tosiaan oli tahraisen oloinen ja haisi todella pahalle, kuin kuolleen mummon varpaille. Aina kun tabletin suojakannen avaa, täytyy irvistää hajua.

Itse tabletti ei haise joten irroitin suojakuoren tabletista ja ensin yritin vähän pyyhkiä kostealla rätillä. Ei juuri auttanut, joten lämpimään veteen upoksiin ja tiskiharjalla ja Fairylla kunnon pesu koko suojakuorelle. Näkyvät tahrat kyllä lähtivät mutta kuivaamisenkin jälkeen haisee edelleen kuin rankkitynnyri.

Tekisi mieli laittaa koko suojakuori astianpesukoneeseen mutta en ole varma miten kestää kuumaa vettä ja konetiskiainetta, onhan se kuitenkin varmasti ainakin 10€ arvoinen suojakuori. Onko muita ideoita millä hajua voi koittaa pestä pois, joku Fairy + ruokasoodatahna (joka toimii kuulemma erinomaisesti esim. vaatteiden pinttyneisiin rasvatahroihin jotka eivät lähde edes 60-asteen konepesussa)?

Vai voiko olla että itse kuoresta voisi ajan myötä tulla tuollainen pahanhajuinen pökäle, eli kaikki pesuyritykset ovat ihan turhia? Jokin kemiallinen reaktio muuttanut muovisen suojakuoren solurakennetta tehden siitä maailman pahanhajuisimman suojakuoren?

Tekisi mieli laittaa koko suojakuori astianpesukoneeseen mutta en ole varma miten kestää kuumaa vettä ja konetiskiainetta, onhan se kuitenkin varmasti ainakin 10€ arvoinen suojakuori. Onko muita ideoita millä hajua voi koittaa pestä pois, joku Fairy + ruokasoodatahna (joka toimii kuulemma erinomaisesti esim. vaatteiden pinttyneisiin rasvatahroihin jotka eivät lähde edes 60-asteen konepesussa)?
Hajunpoistoon kannattaa käyttää hajunpoistoainetta. Näitä on myös muille tekstiileille suunnattuja, mutta itse olen käyttänyt autokemikaaleja. Esimerkiksi Turtle Wax odor-x.

Jos auton kangaspenkkiin on painettu vetiset ripulipaskat, on ihan sama kuinka pitkään peset ja tuuletat, haju säilyy. Pesun ja kuivauksen jälkeen suihkutetaan hajunpoistajaa ja haju katoaa kymmenien minuuttien aikana.

Pääasiassa valmisteita on joko tavallisena pumppusuihkeena pesun jälkeen tai vaahtoa jolla voidaan suoraan alkaa pestä savien pois heittämisen jälkeen. Johonkin soveltavaan muun esineen kokeelliseen epähajustamiseen ehdottaisin ensin mainittua.

Vai voiko olla että itse kuoresta voisi ajan myötä tulla tuollainen pahanhajuinen pökäle, eli kaikki pesuyritykset ovat ihan turhia? Jokin kemiallinen reaktio muuttanut muovisen suojakuoren solurakennetta tehden siitä maailman pahanhajuisimman suojakuoren?
Lienee ihan mahdollista.

Tekisi mieli laittaa koko suojakuori astianpesukoneeseen mutta en ole varma miten kestää kuumaa vettä ja konetiskiainetta
Mitä jos laittaisit pyykinpesukoneeseen, 90 astetta. Kympin riski. Linkousta ei kannata käyttää.

E: Pahoittelut, epähuomiossa sarjapostasin kun suunnitelma oli editoida.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
288 529
Jäsenet
79 493
Uusin jäsen
artturii

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom