Samsung tuo Googlen Gemini-tekoälyominaisuudet Galaxy Watchille ja Budseille

NeliYgönen

Ylläpidon jäsen
Googlen Gemini-tekoäly laajentuu koko Galaxy-ekosysteemiin puettavia älylaitteita myöten.

samsung-galaxygemini-otsikko-140525.png

Samsung on jo pitkään tarjonnut älypuhelimissaan omien Galaxy AI -tekoälyominaisuuksiensa rinnalla myös Googlen Gemini-palveluita käyttöliittymään integroituna. Nyt valikoidut Gemini-ominaisuudet ovat laajentumassa myös valmistajan Galaxy Watch -älykelloihin ja Buds-nappikuulokkeisiin. Vaikka Samsung ei itse ole täsmentänyt, mihin Watch-malleihin päivitys tulee, arvellaan ominaisuuksien saapuvan mahdollisesti Watch4-sarjaan asti. Nappikuulokkeista toistaiseksi vain tuore Buds3-sarja näyttää saavan Gemini-päivityksen.

Samsung mainostaa Geminin sopivan Watcheissa esim. muistutusten luomiseen tai vaikkapa tiivistelmän tekemiseen viimeisimmästä saapuneesta sähköpostista, kaikki pelkän äänikomennon avulla. Buds3-nappikuulokkeissa Geminin voi aktivoida joko ääniohjauksella tai nipistämällä pitkään kuulokkeen vartta, jolloin käyttäjä voi kuulokkeiden mikrofonin kautta toimia saumattomasti vuorovaikutuksessa Geminin kanssa koskematta lainkaan puhelimeensa.

Samsung ei kertonut tarkkaa aikataulua puettavien Galaxy-laitteiden Gemini-päivitykselle, mutta sen kerrotaan saapuvan lähikuukausina, mahdollisesti uusien Watch8-älykellojen julkistuksen yhteydessä. On myös epäselvää, toimiiko Watch- ja Buds-laitteiden Gemini-integraatio julkaisussaan suomeksi.

Lähde: Samsung, SamMobile

Viimeksi muokattu:
Kohta alkaa ainakin minulle myyntivalttina olemaan se, ettei tuo tekoälyä johonkin laitteeseen.

Tekoäly on hyvä renki, mutta huono isäntä.

Itse tuo turhanpäiväinen Ai hypetys ei haittaa kunhan sen kaiken saa pois päältä.

Etsin juuri tietoa Geministä kun yritin jälleen sitä käyttää mutta se vaatii luvan että saa jakaa sovelluksistani tietoa tekoälyä kouluttaville ihmisille. Tuntuu aika rajulle.

Itse olen käyttänyt Chatgpt:tä esim. ottamaan lehdessä tai julisteessa olevista tapahtumista kuvan ja ihan vain käskemällä tekemään ics-tiedoston, jonka saan sitten vietyä kalenteriin. Harmi vain että ics-tiedostojen luonti poistui hetki sitten chatgpt:ltä. Siksi mietinkin toimisiko gemini paremmin, mutta epäilyttää tietoturva. Jos vaikka pyydän sitä lähettämään sanelustani viestejä jollekin, niin lähteekö nämä viestini myös Geminille ja lopulta on jonkun tekoälykouluttajan näytöllä?

Etsin juuri tietoa Geministä kun yritin jälleen sitä käyttää mutta se vaatii luvan että saa jakaa sovelluksistani tietoa tekoälyä kouluttaville ihmisille. Tuntuu aika rajulle.

Itse olen käyttänyt Chatgpt:tä esim. ottamaan lehdessä tai julisteessa olevista tapahtumista kuvan ja ihan vain käskemällä tekemään ics-tiedoston, jonka saan sitten vietyä kalenteriin. Harmi vain että ics-tiedostojen luonti poistui hetki sitten chatgpt:ltä. Siksi mietinkin toimisiko gemini paremmin, mutta epäilyttää tietoturva. Jos vaikka pyydän sitä lähettämään sanelustani viestejä jollekin, niin lähteekö nämä viestini myös Geminille ja lopulta on jonkun tekoälykouluttajan näytöllä?
Kaikki nuo nettipohjaiset käyttää sitä sun sinne laittamaa tietoa koulutukseen, myös chatgpt.

"OpenAI’s privacy policy does show a large amount of data collection, including personal information, usage data, and content provided when you use it."

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
278 116
Jäsenet
77 708
Uusin jäsen
hmh

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom