- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 1 804

Sea of Thieves
Olen katsellut jo useamman pätkän Tubesta ja vaikuttaa kerrankin hyvältä merirosvouspeliltä.
Onko techiläiset ehtineet pelaamaan suljettua betaa?
Viimeksi muokattu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onhan tuolta tietääkseni kaiveltu että sieltä olisi tulossa niitä endgame bosseja, ja itsensä saa johonkin Legendary kerhoon (vaikeampia tehtäviä, parempia lootteja jne.).Kaikki progressio on kosmeettista, ei mitään uusia taitoja tms.
Joss ostan game passin xboxilla ni voinko ladata tämän pc:lle ja pelata myös sillä?
Normihinta on kieltämättä aika suolainen mutta nämä on näitä Microsoftin hienoja Play Anywhere hintoja kun sama koodi toimii niin XBOX/PC. Itse tilasin Amazon.comista jenkkiosoitteen kera. Hintaa jäi hieman reilu 50e. Varmaan myös Singaporen Microsoft Storen kautta kikkailu toimii.Peli kyllä kiinnostas mutta tuo 69e PC versiostakin on semmosta ryöstöä että taitaa jäädä ostamatta
Tunnistaa kyllä savet, vaikka välillä vaihtaa pc:ltä boxille. Tai näin ainakin forza 7:ssa
Toimiiko tämä Gamepassin 14d trialilla sen 14 päivän ajan? 69€, tai edes 50€ on vähän suolainen kun en ole ihan täysin vakuuttunut, mutta ilmaiseen 14 päivän testiin tarttuisin kyllä kirkuen.
Toimii..Toimiiko tämä Gamepassin 14d trialilla sen 14 päivän ajan? 69€, tai edes 50€ on vähän suolainen kun en ole ihan täysin vakuuttunut, mutta ilmaiseen 14 päivän testiin tarttuisin kyllä kirkuen.
Checking pirate roster..siihen se jumii,latailee viikon ja server plaplaa lost
Pc versio. Muilla samaa?
Mielestäni on yksinkertaisesti huono idea pyrkiä balanssiin sitä kautta, että pelissä ei voi saavuttaa mitään. Kaikkien muuttujien poistaminen yhtälöstä on todella laiska ja tylsä tapa balansoida peli. Balanssia voidaan hakea esimerkiksi siten, että uusia aluksia tai aseita voi saavuttaa pelaamalla, mutta ne eivät automaattisesti ole merkittävästi aiempaa parempia, vaan lähinnä erilaisia. Useinhan peleissä voi saavuttaa jotain uutta, joka voi taitavissa käsissä olla aiempaa parempi ideaalitilanteessa, mutta vaatien samalla pelaajalta paljon taitoa. Lisäksi pelaajia voidaan istuttaa progression mukaisesti samoihin instansseihin, joka estää isojen tasoerojen syntymistä.Aika moni näyttää odottaneen että tässä olis jokin ei-kosmeettinen 'gear progression'. IMO se on ehkä tän pelin parhaita puolia, että geari-progressio on puhtaasti kosmeettista.
Pelihän tekee kaikkensa että se olisi ultra-kasuaali; kuka tahansa voi PC:llä ja Xboxilla hypätä peliin ja olla parissa minuutissa mähisemässä veteraanien kanssa *saman tasoisella gearilla*. Jos pelissä ois MMO-tyylistä geari-progressiota, jossa kasvatellaan leveliä ja hankitaan tehokkaampi pyssyjä, niin se rajaisi vääjäämättä vasta-alkajat pois pelaamasta kokeneiden pelaajien seurasta koska kokeneemmat pelaajat on paljon paremmin varustettuja (lue: noobilla ei ole mahdollisuuksia taistelussa) sekä osaavat pelin mekaniikat ulkoa. Rare selvästi ei halua tätä, vaan pitää pelin siltäpuolin ultra-kasuaalina, jolloin pelaajien 'taidot' aluksen, purjeiden, kanuunoiden ym. käsittelyssä ratkasee paljon taistelun lopputulemia.
Sama tietty kuolemisen ja aluksen hukkaamisen kanssa. Tämäkin mielestäni hyvä.
Laivaahan voi tehdä oman-näköiseksi sijoittamalla bountyt laivan kosmeettisiin helyihin. Sillon se ei tuntune enää "random laivalta", vaan juurikin siltä sun laivalta jossa "kultanen leijona keulakoriste" muistuttaa siitä että sen saadaksesi tappelit parit fortit ja väijytyksen läpi. Sama hahmon vaatteista, aseista, soittimista jne. Aika paljon tuntui olevan jo noita kosmetiikka-upgreideja saatavilla, ja itse katselin että eilisen 8h pelaamisen jälkeen oli hahmolla 14k rahaa, ja jotain 120k maksais purjeet mitkä haluaisinEli siinä mielessä pelattavaa/grindattavaa on ihan helvetisti jäljellä!
Se mikä mua vähän eilisen jälkeen jäi harmittamaan oli että odotin kartan/pelimaailman olevan isompi, ja saarten olevan monipuolisempia. Skelefortissa mikä klaarattiin nähtiin vissiin viittä? eri skeleä + bossi, joten niitä lienee ihan ok. Mutta jotain muita mobeja ois kiva nähä.
Questeja edelleen tehnyt niin vähän ettei oikein ole mikään päässy toistamaan itseään. Enemmän haahuiltiin vaan pitkin mappiaTänään pitäis katella mitä ne legendary piraatit tarjoaa!
Aika moni näyttää odottaneen että tässä olis jokin ei-kosmeettinen 'gear progression'. IMO se on ehkä tän pelin parhaita puolia, että geari-progressio on puhtaasti kosmeettista.
En nyt vielä ole kirvestä kaivoon heittämässä mutta onhan pelissä omat ongelmansa.Eilen muutaman tunnin pelasin ja pettynyt olo jäi, vaikka koettiinkin useita todella hauskoja hetkiä.
Peli on graafisesti erittäin pätevän näköinen, pelattavuus on oikein hyvällä tasolla ja tekninen toimivuus servuongelmia lukuunottamatta myös kovaa luokkaa. Kaikin puolin tuntuu, että pelillä on loistava pohja ja sillä olisi erinomainen mahdollisuus nousta suureksi kulttipeliksi, jota jaksaa pelata vielä pitkään.
Mutta, sitten tulee se iso mutta. Missä on itse sisältö? Missä ovat tavoitteet? Missä on se pointti, joka saisi minut pysymään pelin parissa alkuhuuman jälkeen?
Pelissä voi tehdä tehtäviä, joita saa NPC-hahmoilta. Tehtävät itsessään ovat ainakin alkuvaiheessa varsin simppeleitä, mutta niitä on silti hauska tehdä, kun kaikki on uutta. Mutta kun uutuuden viehätys katoaa, niin hyvin nopeasti kysyy itseltään, että miksi minä näitä teen? Missä on se tavoite, jota haluan tavoitella ja minkä vuoksi haluan tehdä töitä. Tehtäviä tekemällä ja aarteita myymällä saa rahaa. Mutta mitä sillä rahalla tekee? No jotain kosmeettisia juttuja voi ostaa, eivätkä nekään vaikuta erityisen mielenkiintoisilta.
Kanssapelaajia vastaan voi taistella merellä ja maissa. Tämä toimii varsin saumattomasti ja hyvin, sekä on yleensä erittäin hauskaa. Yritetään upottaa vastustajan alusta ja samalla pitää oma paatti pinnalla, sekä mahdollisesti pyritään jalkautumaan vihollisen alukseen. Etukäteen et kuitenkaan voi tietää, että onko vastustajalla mitään aarteita, joista voisit itse hyötyä. Saattaa olla, että sinua ei käytännössä palkita mitenkään siitä, että saat tuhottua vastustajan aluksen kokonaan, vaikka se kokemuksena onkin varsin hieno. Alkuhuuman jälkeen homma vaan alkaa maistumaan puulta hyvin nopeasti, kun mitään syvällisempää ideaa tai tarkoitusta ei tunnu taisteluissakaan olevan.
Kun puhutaan tämän kaltaisesta pelistä, jossa vietetään aikaa omalla aluksella ja purjehditaan merellä yhteisvoimin, niin olisi varsin luonnollisen tuntuista ja hienoa, jos voisi hiljalleen tehdä töitä sen eteen, että saisi itselleen hienomman ja paremman aluksen - tai vaihtoehtoisesti voisi varustaa nykyistä alusta entistä paremmaksi. Vaan ei. Pelistä löytyy pari eri kokoista paattia, joiden valinta riippuu käytännössä siitä, kuinka monta pelaajaa on yhdessä pelaamassa. Alusta ei tarvitse millään tavalla ostaa tai ansaita, eikä sitä voi päivittää kuin kosmeettisesti. Kaiken lisäksi aluksen uppoutumisesta ei koidu usein mitään haittaa, jos ei satu menettämään isoa määrää aarteita sen mukana. Jos koko ryhmä ei kuole, niin takaisin peliin pääsee helposti ja kuolema ei tunnu juuri miltään, sekä sama koskee aluksen uppoamista. Uusi alus odottaa heti ja mitään ei sen eteen tarvitse tehdä. En oikein päässyt perille edes siitä, että miten aluksessa oleville aarteille käy, jos pelistä poistuu ja palaa sinne takaisin. Tai jos haluaakin palata peliin pienemmällä porukalla, jolloin haluaisi käyttää pienempää paattia. Ymmärtääkseni aluksen aarteet on helppo menettää ja alus periaatteessa uusiutuu, kun aloittaa uuden pelin.
Alus ei tunnu omalta oikein millään tavalla. Se tulee ja menee, näyttää aina pitkälti samalta ja sitä ei tarvitse ostaa itselleen.
Koko pelissä ei yksinkertaisesti tunnu olevan mitään pointtia. Peruspelaaminen on hauskaa alkuhuumassa, mutta kun se häviää, niin käteen ei jää oikein mitään. Haluaisin kovasti tätä peliä pelata, mutta minulle ei anneta oikein mitään syitä jatkaa pelaamista muutaman päivän jälkeen.
Aion vielä pelata jonkin aikaa ja katsoa, että onko minulta jäänyt jotain oleellista huomaamatta, mutta toistaiseksi tämä on todella suuri pettymys ja nykyisellään peli voi kuolla pois erittäin nopeasti. Ärsyttää, kun hyvä pohja heitetään hukkaan tällä tavoin.
Noh en tiedä kuinka monessa pelissä tämäkin ollaan oikeasti saatu toimimaan. Lopputulos tuppaa yleensä olemaan aina se että joko eroja ei ole (eli pelkkää kosmetiikkaa) tai valikoimasta 1-n kpl ovat niitä "OP pyssyjä" joista saa aidosti jotain etua ja joita kaikki sitten käyttää jos vaan saavat unlockatua.Mitäpä sellanen TF2 tyylinen suuntaus. Uusia aseita saa pelaamalla, mutta ne ei varsinaisesti ole parempia vaan erilaisia variaatoita.
Tuo Kraken-bossi taistelukin näyttää aika säälittävän tylsältä.
Ei taida ilmaantua stiimin aleihin kovin nopeesti.Näköjään tuommoinen solidi 60/100 peli. Pitääpä kokeilla kun saa steamista kolmella eurolla.
Joulualesta joulualesta...Hitusen köyhältähän tuo sisältö vaikuttaa noiden striimien perusteella. Vähän harmi,kun muuten peli vaikutti teknisesti aika toimivalta ja kyllähän tuo graafinen puolikin oli kunnossa.
Ei taida ilmaantua stiimin aleihin kovin nopeesti.![]()
Onko tämä sama "ikinä" mikä oli myös Quantum Braken tapauksessa? Ikinä älä sano ikinä.Toki Steamistä tätä tekelettä ei tule ikinä saamaan vaan MS Storesta
Lainaan tähän viestiä toiselta alueelta ja boldaan oleellisen:ja sitten @Kapteeni_kuolio tyylisesti täällä olisi pakko yrittää kehua
Oudolta kyllä kuulostaa, ihan kuin porukka olisi vittuuntunut siitä että jotkut nauttivat tästä pelistä. Perinteinen "kokeilematta paskaa" meininki taas. Itse olen nyt 30h pelannut kaveriporukassa ja on ollut törkeän kivaa, vaikka lopettaisin nyt seinään niin minusta peli on maksanut jo itsensä takaisin. Se on tietysti jokaisen oma asia mitä pitää ns. sopivana tuntihintana pelistä, minusta pari euroa tunti on jo aivan riittävä. Eipä se sen hankalampaa ole, jos et tykkää niin älä osta, kukaan ei ole pakottamassa.
Yksin jos pelaa, niin en kyllä ehkä hankkisi.