Olikin mennyt multa ohi tämä artikkeli. Kattavasti kerrottu! Tykkään tuosta uudesta ”huomioita-osiosta” plussien ja miinusten rinnalla.
Tuli kommentteja lukiessa mieleeni kirjoittaa pari juttua, minkä vuoksi itse päädyin siihen, että hankin joko xs, tai 11 pron.
1. Koko. Mulla on pieni käsi, enkä kestä tilannetta, jossa joudun kurotella sen kummemmin yhdellä kädellä laitetta käyttäessä.
2. Näyttö, tai sen isot reunat. Mielestäni tuossa ottaa silmiin nuo leveät mustat reunat. Itse LCD vs AMOLED/resoluutio ei juurikaan omassa vaakakupissani painanut.
3. Laajakuvakamera, eikä telekamera toisena. Tämä on ihan varmasti Applella mietitty. Mutulla sanoisin, että enemmän tuosta telestä on hyötyä, etenkin kun ottaa huomioon myös tuon heikoimman kuvanlaadun.
Muita huomioita ja omia pohdintoja:
Applella ollaan pirun hyvin kartalla siitä mitä kuluttaja haluaa. Siellä pidetään tuo halvin 64gb malli, jotta saadaan ihmisiä mahdollisesti maksamaan kuukausimaksua lisätilasta (icloud) tai vaihtoehtoisesti maksamaan siitä lisä-massamuistista todella kova hinta. Luulen, että tämän 11 kohdalla on todettu olevan niin kova kilpailu, että on haluttu ottaa tuo 50€ kalliimpi 128gb-malli, jollaisen olisin itsekin hankkinut.
11 on liian suuri. -> valittava kalliimpi pro-malli
11 Pro myydään 64gb, joka on kyllä turhan vähän -> otetaan 50€ kalliimpi... eikun ei otetakaan, kun se 128gb puuttuu välistä. Myös tuo tummanvirheä väri jäi kaivelemaan.
Päädyin sitten lopulta ostamaan 800€:lla ip XS:n, eikä kyllä oikeastaan kaduta yhtään. Suuri harppaus ip8:sta. Nyt viimeisimmän päivityksen jälkeen loppui puhelimen takakuoren kuumeneminen myös.