Uusi tietokone 1500€ budjetilla

Hei!

Vanha tietokone alkaa olla jo 9 vuotta vanha, eli olisi jo korkea aika päivittää uuteen. Itse en ole koskaan kasannut konetta, enkä juurikaan tiedä komponenteista. Mielellään siis valmiiiksi kasattuna esim. datatroncilta. Olen hieman koittanut katsoa minkälaisia osia muille on neuvottu täällä, olisiko tässä hyvä paketti pelaamiseen, jossa osat sopii yhteen?

Tuo on hyvä setti. Siitä vaan tilaamaan, mikäli saaavuutta on (en jaksa puhelimella tarkastaa osia läpi).

Millaisia pelejä pelaat ja millaisella resoluutiolla? Tuo 7500F voi muodostua pullonkaulaksi joissain peleissä, mutta se on toki helpohko tarpeen tullen päivittää parempaan, kun AM5-kannassa on tehokkaampiakin prosessoreita tarjolla.

7500F on hintaisekseen oikein hyvä, eikä tuolla budjetilla oikein tehokkaampaa laiteta kun seuraava looginen steppi olisi 7800X3D ja sitten ei mahdu enää RX 9070 XT budjettiin. Jos budjetti venyy ja paukkuu, niin prossun voi vaihtaa 7800X3D:hen.

Jos itse kasaisin itselleni nyt uuden koneen niin menisin varmaan AP:n setillä, paitsi kotelo joku paremmin omaan silmään sopiva.

edit: Totta joo, jos full hd pelaa ja pelaa kilpailullisesti niin 7800X3D tai 9800X3D prossuksi ja RX 9060 XT 16 GB näyttikseksi.

1440p sitten toi 7500F + 9070 XT on hyvä.

Kiitos vastauksista! Tällä hetkellä tullut vaan vähän pelattua vanhoja full hd pelejä, kun nykyinen kone ei enää uusia pelejä pyöritä.Tulevaisuudessa ois kiva kokeilla kaikenlaisia. Tarkoitus ois saada setti, jolla pärjäis huolettomasti useamman vuoden. RAM-muistit näyttäis olevan loppu datatronicilta, mihin kannattais vaihtaa jos vaikuttaa toimitus aikaan paljon?

Saa muuten heittää näyttö suosituksia mielellään alle 300€ ja 27 tuumainen
Aoc:n budjettimallissa olisi varmaan ihan käyttökelpoinen hdr, kun on hdr1000 listattuna.
Itse ostaisin kuitenkin suoraan oledin 550€ tuntumasta.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 080
Jäsenet
79 569
Uusin jäsen
Twilight_gurl82

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom