Valmiskoneiden black friday -tarjoukset

Poika uusimassa konettaan (nykyisin 3060ti-kokoonpano HP:n tupakkiaskikoneessa, eli maksoi muutama vuosi sitten alle 1100€). Sanoin että tarkkailee BF-tarjouksia, mutta tännehän niitä voisi koota näppärästi. Eli siis edullisemman pään valmiskoneet hakusessa mutta joilla pääsisi kuitenkin taas muutaman vuoden eteenpäin. Pelaa pelkästään FPS-pelejä (esim rainbox six siege) ja fullhd:lla (koska haluaa maksimoida fps:n). Mutta alkaa kuulemma tuokin kone välillä tökkiä omituisesti niin olisiko vaan tullut tiensä päähän.

ilmajäähy ja ryzen 5600 prossu. Joo itsekin kyllä ihmettelin tökkimistä. Voi olla ettei liity näyttikseen vaan esim kovalevy tai väylä on sen verran hidas tai jotain. tuossahan on joku HP:n oma emolevy mallia "väriltään vihreä kuin suoraan ysäriltä" :D

On toiminut uutena paremmin ja pelihän on vanha joten ei senkään luulisi noin vain alkavan toimia huonommin. Mutta mietin että halpa kone ja jos ostaa samanlaisen uuden halpiksen, niin on se joka tapauksessa parempi kuin tuo nykyinen.

Tuossahan siitä on minun esittelyvideokin oikein testien kera:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=hpx0GQxVLxI

Laitat tuohon nykyiseen sen puuttuvan muistikamman niin alkaa kone toimimaan niin kuin kuuluukin. Ainakin videosi perusteella koneessa vain 1 kampa.

edit. Jotta pysyy ketjun aiheessa. Tämä kone joko RTX5060 tai määritä painikkeen takaa olevalla RTX5060ti näyttiksellä menee pakettina halvemmalla kuin erikseen ostaen. Tietysti kasattuna valmiiksi. Muutamalla eurolla voi vielä yksittäisiä osia helposti parantaa.

Viimeksi muokattu:
ilmajäähy ja ryzen 5600 prossu. Joo itsekin kyllä ihmettelin tökkimistä. Voi olla ettei liity näyttikseen vaan esim kovalevy tai väylä on sen verran hidas tai jotain. tuossahan on joku HP:n oma emolevy mallia "väriltään vihreä kuin suoraan ysäriltä" :D

On toiminut uutena paremmin ja pelihän on vanha joten ei senkään luulisi noin vain alkavan toimia huonommin. Mutta mietin että halpa kone ja jos ostaa samanlaisen uuden halpiksen, niin on se joka tapauksessa parempi kuin tuo nykyinen.

Tuossahan siitä on minun esittelyvideokin oikein testien kera:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=hpx0GQxVLxI

Jos tuota vanhaa konetta haluaisi tekohengittää niin kuten @madi kirjoittikin, toinen muistikampa antanee lisäpuhtia jos nyt on vain yksi.
En pelaa itse Rainbow Six mitään mutta koitin äkkiseltään kaivella jotain benchmarkkeja. Jos Ryzen 5 5600 toimii niinkuin pitää, niin pitäisi riittää kyllä ihan high refresh -geimaukseen:
Screenshot 2025-11-10 181243.png

3060 Ti ottaa vastaan 1080p:lläkin jo paljon ennen. Tuo Extraction kai same same but different kuin Siege:
Screenshot 2025-11-10 181403.png

Eli näyttispäivitys voisi auttaa. Näyttis kai noihin pakettikoneisiin voi hyvällä tuurilla ollakin päivitettävissä riippuen virtalähteen riittävyydestä, mahtuuko koteloon, jne.. mutta itse en ole kyllä pakettikoneiden kanssa juuri painiskellut niin enpä osaa sanoa onko tässä tapauksessa käytännössä edes mahdollista.

Myös jos aiemmin on toiminut paremmin samoilla osilla niin ihan ensimmäisenä temppuna formatoisin koneen ja asentaisin Windowsin puhtaalta pöydältä. Ei olisi ennenkuulumatonta, että (ehkä teini-ikäinen?) poika on vähän jotain säätänyt ja siinä sitten saatu käyttöjärjestelmä jonkinlaiseen solmuun, joka jarruttaa kaikkea tekemistä. Itsekin olen joskus ollut kyseinen poika. :)

Back
Ylös Bottom