Sehän riippuu ihan persoonasta, että viitsiikö lähteä yksin vai ei ja viihtyykö.
Mä käyn usein yksin, mutta tulen aika helposti juttuun sekä tuttujen että tuntemattomien ihmisten kanssa, joten kokonaan yksin harvemmin tarvitsee olla.
Kaiken lisäksi viihdyn itseäni huomattavasti nuorempien parissa myös. Kaikenikäisten. Sopivan avoin luonne niin ei mitään ongelmaa.
Mutta Helsingin yöelämä kyllä vaikuttaa surkealta vitsiltä. En ymmärrä miten se voikin olla niin surkeaa. Koko kaupungista en keksi äkkiseltään yhtään erityisen kivaa illanviettopaikkaa, ja joka vetäisi vielä hyvin ihmisiäkin.
Hotelli Vantaakin on nykyään ihmeen surkea paikka, sen perusteella mitä olen nyt pari kertaa viime vuosina käynyt. Edes suhteellisen vetovoimainen artisti ei ole saanut paikkaa kovin meneväksi. Taktisesti vielä olen käynyt naisartistien keikoilla, ja silti aika ankeaa. (Taktiikka siis on se, että naisartistit oletetusti vetää paikalle enemmän naisia. Mutta miten sen nyt ottaa. Ei ole vakuuttanut.)
Perus kaljabaarit on toki vähän eri asia kuin mistä minä nyt puhun, ja puhun siis pykälää tasokkaammista paikoista. Karaokebaarit voi kyllä tulla kyseeseen. Karaoke on hyvä ominaisuus yökerhoissakin, ikäänkuin ylimääräinen ohjelmanumero verrattuna muihin paikkoihin.