Yleistä keskustelua sähköautoista

Ei tarvitse olla kuin Turku-Tampere-Helsinki kolmion motari-kaupparatsu, niin isossa 100 kWh akussa on paljonkin järkeä. 80 kWh kun on siinä kintaalla, että pääseekö edestakaisin lataamatta. Kaikki toki ei tarvitse, joten useampaa akkukokoa on hyvä olla.
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
 
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
1-tie suhaajalle se itsellä ainakin menee niin että aamulla suoraan toiseen päähän, päässä ei latausmahdollisuutta ja sitten työpäivän jälkeen taas takaisin. Vähän olosuhteista riippuen paluumatkalla voi joutua ottamaan lisää virtaa. Eli ei oikein luonnollisiin lounastaukoihin ym sovi pysähdys. Välillä voi tietty olla kusihätä.

Kyllä tuo ehkä ärsyttäisi jos päivittäin ajaisin.
 
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
Tarkistapa nyt uusiksi puhuinko keskivertokuskeista…
En, vaan niistä, jotka ajaa kovaa ja pitkään. Ennen alla oli isompi premium-diesel, nyt hyvin isoakkuinen sähkis. Sulla selkeästi erilainen ajoprofiili ja 25tkm ei ole kovin paljoa vuoteen. Ihan turha tehdä tästä mitään väittelyä, totesin vain että kohdeyleisö isoakkuisillekin löytyy. Joustavuudesta ja sujuvuudesta voi hyvin maksaa.
 
Miksi pitäisi päästä lataamatta noin keskivertokuskilla? Tuo kolmio on kuitenkin sen 500 kilometria, niin eihän sitä tarvitse kuin pysähtyä lounaalle lataamaan ja matka onnistuu ilman ylimääräisiä odotuksia.

Olen samaa mieltä edellisen kanssa, että isoja katumaastureita huomioimatta tavanomaisesti riittävä kapasiteetti menee siellä alle 100 kwh tasolla. Itsekin hyvin harvoin käytän yli 50% Teslan 70kwh akusta ja ajan kumminkin yli 25tkm vuodessa.

Kaupparatsut erikseen, mutta eipä nekään tyypillisesti istu koko päivää autossa, jolloin isolle akulle olisi oikeasti käyttöä.
Aivan helvetin ärsyttävää näin keskivertokuskilla joka aika usein joutuu ajamaan espoo-tku tai espoo-tmp välin edestakaisin ilman mahdollisuutta ladata määränpäässä. Ja se lounas on siellä määränpäässä missä ei ole sitä laturia. Siinä sitten kotimatkalla stopataan tatti otsassa ottamaan vähä lisää virtaa kun ei vaan riitä. Kesällä menee just ja just jos ei sada ja ajelee rekkojen perässä 90kmh 120 alueella.

Aivan turha näitä on koittaa selitellä paremmaksi ku ovat. Aivan perseestä jos ja kun latausvälit ei sovi sopivasti.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
294 393
Viestejä
5 036 514
Jäsenet
80 677
Uusin jäsen
nikke77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom