2025 FIA Formula 3 Championship

Ei seurauksia Taposen ja Camaran kolarista. En kyllä ymmärrä, miksi tuomaristo tuota edes tutki. Lähinnä Camaraa voi syyttää huolimattomuudesta, mutta yleensä lähtöruutukolareista ei rangaista.
 
Hienoa että Tuukka tosiaan otti Camarin pois kisasta, epäonni ei haittaa jos saa sen myös muillekin samalla.
 
Hienoa että Tuukka tosiaan otti Camarin pois kisasta, epäonni ei haittaa jos saa sen myös muillekin samalla.

No en mie ehkä asiaa noin näkis, että Tuukka "otti" Camaran pois kisasta. Camara ajoi perään kun Tuukalla ei auto lähtenyt gridiltä. Ite nään kyllä asian niin, että jos kuski "ottaa" toisen kuskin pois pelistä niin silloin se toinen kuski ajattaa toisen ulos esim.

Jotenki tosta sun viestistä jäi itelle kuva kuinka Tuukka aktiivisesti aiheutti Camaran keskeyttämisen.
 
Ei ehkä toki, mutta hienoa se oli silti että C saatiin pois kisasta, toivottavasti seuraavistakin kisoista.
 
Taposelta loistava lähtö. Neljäntenä ekan kierroksen jälkeen. Tallikaveri on toisena.
 
Tämä ohjaaja on kyllä ihan perseestä. Monacossa ei koskaan nähty tilannetta missä Tuukka menetti sijoituksen tallikaverilleen ja nyt kaveri nousee startissa 5 sijaa eikä mitään uusintaa startista :facepalm:
 
Tämä ohjaaja on kyllä ihan perseestä. Monacossa ei koskaan nähty tilannetta missä Tuukka menetti sijoituksen tallikaverilleen ja nyt kaveri nousee startissa 5 sijaa eikä mitään uusintaa startista :facepalm:

Eikä kuvaa mitä Tuukalle tapahtu. Ei helvetti sentään :facepalm::facepalm:
 
Ja nyt se Taposen auto kulkeekin? Oli huono se startti turva-auton jälkeen. Ukkoa tuli heti ohi. Tulikohan siinä vaan osumaa ja joutui kiertämään hidasteiden kautta.
 
Ja täydet pisteet Camaralle. Alkaa mestaruus olla taputeltu, kun 5 viikonloppua jäljellä.
Toivottavasti Taposen onni kääntyy Red Bull Ringillä kesäkuun lopussa. Peli on niin raakaa F3- ja F2-sarjoissa, että yhtään epäonnea ei saa olla, vaikka se suomalaisuuteen kuuluukin.
 
Ei voi olla totta. Taponen aika-ajojen 20., kun harjoituksissa oli 4.
Outoa että Taponen ajoi parhaan aikansa 4 minuuttia ennen loppua eikä sen jälkeen enää parantanut, vaikka rata selvästi parani lopussa.
Alkaa vaikuttaa, että ensi vuonna joutuu ajamaan toisen vuoden F3:sissa, tai etsiä paikkaa muista sarjoista :grumpy:
 
Katastrofi Taposelle. Vasta sijalla 20. Surkeaa menoa. Auto ei kulje minnekään. Tallikaverikin nopeampi.
 
Ja Taponen kilkattiin heti 2. kierroksella ulos. Näin se huono aika-ajo kostatutuu.
 
Surkea lähtö Taposelle. Nyt 26.
Kun menee huonosti, niin menee todella huonosti.
 
Harjoitukset ajettu Sivlerstonessa. Taponen nopein ART-kuski ja session kahdeksas +0.434 sekuntia Tsolovia perässä.
Mutta kuten Red Bull Ringillä nähtiin, harjoitusten hyvä vauhti ei merkitse mitään, jos aika-ajot menevät pipariksi. Toivottavasti aika-ajoissa viimeinen kierros ja ajoitus menevät nappiin, sillä kärki on todella tasainen. Harjoitusten top-21 oli sekunnin sisällä, eli pienikin moka voi tiputtaa lähtöruudukon hännille.

Viikonlopun aikataulu:

Perjantai
10:45 Vapaat harjoitukset
16:00 Aika-ajot

Lauantai
11:15 Sprintti

Sunnuntai
11:30 Kisa
 
Luulisi Taposellekin Silverstonen olevan tuttu rata, ei kai oikein mitään sarjaa voi ajaa ilman että sielläkin ajaisi jonkun kisan.
 
Ei ei ei. Puihin meni heti kättelyssä tämäkin viikonloppu.
Taponen oli vielä 4 minuuttia ennen loppua 6., mutta romahti lopussa tulosliuskan sijalle 19.
:sad:
En nähnyt kunnolla, saiko viimeistä kierrosta ollenkaan ajettua, vai tuliko suoraan varikolle?
 
Ei ei ei. Puihin meni heti kättelyssä tämäkin viikonloppu.
Taponen oli vielä 4 minuuttia ennen loppua 6., mutta romahti lopussa tulosliuskan sijalle 19.
:sad:
En nähnyt kunnolla, saiko viimeistä kierrosta ollenkaan ajettua, vai tuliko suoraan varikolle?

Eipä sitä näkyny, mutta tais jättää kyllä kierroksen kesken
 
Tarvittaisiin Erkki Mustakari tai Heikki Kulta varikolle haastattelemaan. Nämä Tuukan ongelmat tällä kaudella ovat jääneet mysteeriksi, kun kukaan ei ole kysymässä, mitä tapahtui.
Miten pääsee varikkoreportteriksi? :D
 
Timo Pulkkiseksi, Timo Pulkkisen tilalle? :rofl:
Vahva rallienglanti olisi ainakin vaatimuksena.
"Mul ois täs Christian Horner... -- Christian, vot aar joor ekspekteissöns foor te reis?"
1920.avif
 
Vahva rallienglanti olisi ainakin vaatimuksena.
"Mul ois täs Christian Horner... -- Christian, vot aar joor ekspekteissöns foor te reis?"
1920.avif

Että mie tavallaan kaipaan noita aikoja kun selostamossa oli Kyllönen suu vaahdossa kommentoimassa kisaa.

Parhain ehkä kun Kyllönen huutaa kuinka Mikan auton takana olevista suuttimista tulee savua ja voivottelee asiaa, tähän Keke kommentoi hyvin lakonisesti, että noita suuttimia kutsutaan myös pakoputkiksi :lol:

Mustakiikari rauhottelemassa Kyllöstä tarvittaessa ja tietenki tuo Timon loistava "rallienglanti" varikolla.

No, aikansa kutakin..
 
Startissa jälleen vaikeuksia Taposella. Pari sijaa menetti ja nyt sijalla 22. Lähti siis ruudusta 19.
 
Tätähän on jäljellä tän viikonlopun jälkeen vielä 3 kisaa? Kuinka todennäköistä Taposen nousu F2-luokkaan ensi kaudelle olisi?
 
Jokuhan tuossa nyt mättää. Pää ei kestä tai tallikaverien rahoittajat pistäneet enemmän rahaa tiskiin. Miten se nyt on hitaampi molempia tallikavereitaankin? Kenenkään muun taso ei ole tuolla noin pahasti kesken kauden romahtanut.
 
Tätähän on jäljellä tän viikonlopun jälkeen vielä 3 kisaa? Kuinka todennäköistä Taposen nousu F2-luokkaan ensi kaudelle olisi?
Todennäköisyys -20%. No, ei kyllä ole kiirekään F2-luokkaan, eikä oikein näyttöjäkään tältä kaudelta millä saisi tallit kiinnostumaan+rahaakin vaatii melkoisia kasoja aka 2-3M€/kausi. Kauanko Ferrarin junnuakatemia jaksaa katsella, kun ei oikein tulosta synny ja ilmoittaa yhteistyön loppuvan. Loppujen lopuksi on aika raakaa touhua tuo homma.
 
Tätähän on jäljellä tän viikonlopun jälkeen vielä 3 kisaa? Kuinka todennäköistä Taposen nousu F2-luokkaan ensi kaudelle olisi?
Vähän sama kuin yllä eli ei todennäköistä ollenkaan. Joten pysyminen Ferrarin akatemiassa ja samassa tai muussa paremman pään tallissa toinen kausi lienee paras mahdollinen skenaario. Onhan tuolla nytkin sarjataulukossa edellä olevissa useampi ei-rookie ja 3. oleva Tsolov ajaa jo jopa kolmatta kautta.
 
En vielä halua sanoa, että ura tyssää tähän kauteen. Monet F1:iin nousseet ovat joutuneet kulkemaan kivikkoisen tien. Esimerkkejä:

Zhou Guanyu:
2016: F3-sarjapisteissä 13.
2017: F3-sarjapisteissä 8.
2018: F3-sarjapisteissä 8.
2019: F2-sarjapisteissä 7.
2020: F2-sarjapisteissä 6.
2021: F2-sarjapisteissä 3.
2022: Paikka F1:sissä.

Liam Lawson
2019: F3-sarjapisteissä 19.
2020: F3-sarjapisteissä 5.
2021: F2-sarjapisteissä 9.
2022: F2-sarjapisteissä 3.
2023: Paikka F1:sissä.

Logan Sargeant:
2019: F3-sarjapisteissä 19.
2020: F3-sarjapisteissä 3.
2021: F3-sarjapisteissä 7.
2022: F2-sarjapisteissä 4.
2023: Paikka F1:sissä

Mick Schumacher
2017: F3-sarjapisteissä 12.
2018: F3-sarjapisteissä 1.
2019: F2-sarjapisteissä: 12.
2020: F2-sarjapisteissä 1.
2021: Paikka F1:sissä.


Tietysti vaatii tukijoilta paljon rahaa, että pystyvät tukemaan kuskia vuosikausia pienemmissä luokissa. Suomalaisilla harvoin on etuoikeutettua asemaa siinä, vaikka Wihuria on lähes yksinomaan kiitettävä, että ylipäänsä on nähty suomikuskeja F3-tasolla.
 
En vielä halua sanoa, että ura tyssää tähän kauteen. Monet F1:iin nousseet ovat joutuneet kulkemaan kivikkoisen tien. Esimerkkejä:

Zhou Guanyu:
2016: F3-sarjapisteissä 13.
2017: F3-sarjapisteissä 8.
2018: F3-sarjapisteissä 8.
2019: F2-sarjapisteissä 7.
2020: F2-sarjapisteissä 6.
2021: F2-sarjapisteissä 3.
2022: Paikka F1:sissä.

Liam Lawson
2019: F3-sarjapisteissä 19.
2020: F3-sarjapisteissä 5.
2021: F2-sarjapisteissä 9.
2022: F2-sarjapisteissä 3.
2023: Paikka F1:sissä.

Logan Sargeant:
2019: F3-sarjapisteissä 19.
2020: F3-sarjapisteissä 3.
2021: F3-sarjapisteissä 7.
2022: F2-sarjapisteissä 4.
2023: Paikka F1:sissä

Mick Schumacher
2017: F3-sarjapisteissä 12.
2018: F3-sarjapisteissä 1.
2019: F2-sarjapisteissä: 12.
2020: F2-sarjapisteissä 1.
2021: Paikka F1:sissä.


Tietysti vaatii tukijoilta paljon rahaa, että pystyvät tukemaan kuskia vuosikausia pienemmissä luokissa. Suomalaisilla harvoin on etuoikeutettua asemaa siinä, vaikka Wihuria on lähes yksinomaan kiitettävä, että ylipäänsä on nähty suomikuskeja F3-tasolla.
Wihuri on tehnyt todella paljon (monien) nuorien kuskien viemiseksi eteenpäin. Toivottavasti vielä jatkaa tukeaan, ilman sitä Tuukalla on todella kivinen tie edetessään F1 autoja kohti. Erittäin raaka laji tossa suhteessa. F2 autoihin on turha siirtyä, ellei pääse hyvään talliin.

Noissa sun nousijaesimerkeissä on todennäköisesti rahalla ollut iso merkitys ja isien sihteilla?
Toivotaan, että Tuukka saa aika-ajonsa sujumaan ongelmitta kauden viimeisissä kisoissaan.
Huomenna on hyvin vaikeaa uskoa, että 19-paikalta nousisi pisteille, ilman useiden epäonnea.
=> Hirveästi maksaa, jos tekee pienenkin virheen aika-ajoissa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
281 471
Viestejä
4 837 421
Jäsenet
78 240
Uusin jäsen
tensor6

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom