AI-koodausavustimet, keskustelua AI-avustetusta koodaamisesta/skriptaamisesta/dokumentoinnista/...

Kysäisempä tästä langasta, kun taitaa tietoa olla enempi kuin noissa Home Assistant langoissa.
Eli jos haluaisin nyt esim. claude coden korjailemaan, parantelemaan, keksimään uusia HA juttuja, niin mistä nyt kannattaisi lähteä ?
Mikä Claude code addon/integraatio kannattaa asentaa. Pystyykö ilmaiseksi käyttämään ? Jos ilmaiseksi ei onnistu, niin kuinka paljon saa tehtyä yleensäkään mitään jollain 5€ panostuksella ? Olisiko vaihtoehto sitten opencode ? Tähän asti olen siis säädellyt noita juttuja clauden ja geminin chatti ikkunan kautta ja sitten copy pastetellut HA:n käyttöön.
Heitän takavasemmalta sellaisen mahdollisuuden, että jos haluat elää ihan reunalla automaation kanssa niin open claw asennus ja lokaalit agentit. Antaa agenttien puuhata koneella hyvinkin vapaasti. Se mihin lokaalit ei pysty niin API-avaimella jatkaa pilvessä. 5e/kk, sillä ei kyllä pilvessä juhlita. En tätä käyttäisi ellei ole vapaata konetta jonka voi jyrätä. Tän avulla voi antaa agentille pääsyn "kaikkeen" ja tehdä "mitä vaan", omalla riskillä :) Tätä voi käyttää vaikka henk koht. avustajana joka lukee mailit ja kirjottelee perhechattiin sun puolesta, tai koodaa tai räpsyttelee valoja tai,,...

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=FM5-R4VPArw

Viimeksi muokattu:
Hakkaan kuollutta sarkasmihevosta. Joku vois kertoa, että 5090:en riittää niin pääsisivät halvemmalla. Nvidian kohdalla tuon kustannuksen ymmärtää, kun lainatun hepun tiimi tekee AI-malleja ja mukaan lienee laskettu nvidian omien konesalien hinnat. Niiden kohdalla jotka tekevät vain koodia/dokumentteja/... hämmentää. Mutta ehkä halpistokeneita ei saa kuin pienissä kuluttajapompseissa. Parempi tietty olisi mitata mitä saadaan aikaiseksi niin tietäisi onko ai-avustimista rahanarvoista hyötyä. Veikkaan että catanzaron tiimissä keskiverto total comp ei voi jäädä alle 500k$/vuosi, AI heput on kalliita ja nvidian osakekannustimet menneet katosta läpi.
Tekoäly maksaa enemmän kuin työntekijä, vai tekoälyyn käytetään enemmän rahaa kuin työntekijöihin? Iso ero. Tässä vaikuttaa siltä että lukijaa yritetään puijata.

Tekoäly maksaa enemmän kuin työntekijä, vai tekoälyyn käytetään enemmän rahaa kuin työntekijöihin? Iso ero. Tässä vaikuttaa siltä että lukijaa yritetään puijata.
Yritin samaa parsia artikkelin tekstistä, mahdoton sanoa muuta kuin että paljon käyttävät rahaa tokeneihin tai nvidian tapauksessa omiin konesaleihin. imho. se isoin puute tuossa ettei kerrottu mikä vaikutus tehtyyn työhön. Eurokin tokeneihin on liikaa jos se huonontaa tuottavuutta tai toisessa ääripäässä isokin summa tokeneihin järkevä jos lopputulos tuottaa firmalle enemmän kuin mitä tokenit maksoivat.

Heitän takavasemmalta sellaisen mahdollisuuden, että jos haluat elää ihan reunalla automaation kanssa niin open claw asennus ja lokaalit agentit. Antaa agenttien puuhata koneella hyvinkin vapaasti. Se mihin lokaalit ei pysty niin API-avaimella jatkaa pilvessä. 5e/kk, sillä ei kyllä pilvessä juhlita. En tätä käyttäisi ellei ole vapaata konetta jonka voi jyrätä. Tän avulla voi antaa agentille pääsyn "kaikkeen" ja tehdä "mitä vaan", omalla riskillä :) Tätä voi käyttää vaikka henk koht. avustajana joka lukee mailit ja kirjottelee perhechattiin sun puolesta, tai koodaa tai räpsyttelee valoja tai,,...

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=FM5-R4VPArw

Hermes Agent samaan tyyliin, mutta hyvin oppiva. Sitä jopa suositellaan pomoksi openclaw:lle, missä se suunnittelee ja openclaw toteuttaa.

Mulla linux peliserverillä(missä klassikko moninpelelejä) ollut molemmat ja Hermesiin kallistuin juuri sen takia että se aktiivisesti tekee itselleen onnistuneista asioista skillejä ja aina vaan siten parempi.

Hermes Agent samaan tyyliin, mutta hyvin oppiva. Sitä jopa suositellaan pomoksi openclaw:lle, missä se suunnittelee ja openclaw toteuttaa.

Mulla linux peliserverillä(missä klassikko moninpelelejä) ollut molemmat ja Hermesiin kallistuin juuri sen takia että se aktiivisesti tekee itselleen onnistuneista asioista skillejä ja aina vaan siten parempi.

Nyt tajuan mistä tää hermes.md tuli, mulle täysin uus tuttavuus. Eilen ihmettelin, että mikäköhän tää oikein on kun syö extra tokenit jos claude sen näkee,...

Linkki: https://x.com/om_patel5/status/2048204411986469232

Nyt tajuan mistä tää hermes.md tuli, mulle täysin uus tuttavuus. Eilen ihmettelin, että mikäköhän tää oikein on kun syö extra tokenit jos claude sen näkee,...

Linkki: https://x.com/om_patel5/status/2048204411986469232

Joo tuo aika ilkeetä Claudelta että yrittää tuon tiedoston perusteella haistella olevansa kommannem osapuolen agentissa, joka kiellettyä tilauksella.

Yritin samaa parsia artikkelin tekstistä, mahdoton sanoa muuta kuin että paljon käyttävät rahaa tokeneihin tai nvidian tapauksessa omiin konesaleihin. imho. se isoin puute tuossa ettei kerrottu mikä vaikutus tehtyyn työhön. Eurokin tokeneihin on liikaa jos se huonontaa tuottavuutta tai toisessa ääripäässä isokin summa tokeneihin järkevä jos lopputulos tuottaa firmalle enemmän kuin mitä tokenit maksoivat.
Fortune linkkasi toiseen uutiseen, joka on myös hyvin ylimalkainen. NVidialla palkkataso valloissa on vähän eri tasoa kuin täällä banaanitasavallassa. Ei siellä aiemminkaan millään napeilla pelattu tai kalasteltu Codexin tarjouskuponkeja.

Viimeksi muokattu:
Fortune linkkasi toiseen uutiseen, joka on myös hyvin ylimalkainen. NVidialla palkkataso valloissa on vähän eri tasoa kuin täällä banaanitasavallassa. Ei siellä aiemminkaan millään napeilla pelattu tai kalasteltu Codexin tarjouskuponkeja.
Jos haluat masentua niin iltalehden tms. verokone ja käy katsoon mitä nvidian suomalaiset työntekijät tienaa. Ne on ne osakeoptiot mitkä painuneet katosta läpi... tosin peruspalkat kai myös aika kovat nvidialla, pieni toimisto, rusinoita pullasta. Nimiä löytää linkedin tai sitten vaikka google. Saanut vaikka 100ke/4v optiot 2022 niin ne on nyt melkein 20x arvokkaammat. 25ke/vuosi optiot laukeaakin yhtäkkiä 500ke arvolla. Jos on 4v ajalta optiota option päälle niin tota,... (numerot pyöreitä, ei jaksa laskea kun kokoluokka vain kiinnostava tässä asiassa, kuten myös arvaukset että olis 25ke/vuosi optioita tai 4v ajalta 25+25+25+25=100/vuosi=2Me laukeamisarvo 2026, voi olla ihan jotain muuta)

1777403794031.png

Viimeksi muokattu:
Halusin tehdä itse ja niin, että se hoitaa aivan kaiken. Tukee myös jonoa, eli voin laittaa vaikka koko kirjaston jonoon ja se ruksuttelee niitä itsekseen. Eniten sen takia, että saa nähdä oman käden jäljen, jos sitä enää vibe-aikakautena voi sanoa :) toki olen myös joutunut itse debuggaamaan pari asiaa mihin AI ei itse saanut ratkottua ennenkuin vähän avitin.
Edit: ainiin, ja tää on tehty todella todella helpoksi käyttää, llm jne mallit hakee suoraan yhdellä klikkauksella, ei tarvi itse edes pystyttää ja osoittaa. Toki aattelin, että voisi lisätä custom määritykset jos sulla onko jo llm valmiina jossain ja haluat mieluummin käyttää sitä.
Ok, jos siitä tulee joskus jakelukelpoinen niin heitä linkkiä, olisi mielenkiintoista testata. :)

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
306 210
Jäsenet
82 837
Uusin jäsen
Karpaa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom