- Liittynyt
- 10.01.2019
- Viestejä
- 22 758
Älä aja konttiin, niin ei tarvi peruutella, ja jos jono seisoo niin se viis sekkaa ei ole metreissä kovin paljoa, ....Eli joudut ajamaan pakilla
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Älä aja konttiin, niin ei tarvi peruutella, ja jos jono seisoo niin se viis sekkaa ei ole metreissä kovin paljoa, ....Eli joudut ajamaan pakilla
Ihan eteenpäin muun liikenteen vauhtia, mutta näkyvyyden avulla välttää tukkonaiset kaistat ja sen puoleen etenee vähän keskimääräistä nopeammin.Eli joudut ajamaan pakilla
Liian lyhyet turvavälit. Annoin ChatGPT:n koota kymmeneltä vuodelta onnettomuuksia tuolta pätkältä. Silmämääräisesti arvioituna tuossa ei kyllä voi olla kaikki, ja siitä puuttuu ainakin uusimmat. Esim. viimeisen kuukauden aikana siellä on kolissut kolme kertaa. Mutta suuntaa antava se on.@qtba mihin he syyllistyvät siellä?
Yllättävän vähän,Siis olisin uskonut että viikottain kolisee., onko muita joilla autoradiossa on liikenne tiedotteet, niin fiilis arviolla puolet tapaukista on PK seudun isoilta väyliltä ja Tampereen ohitusteitä.Liian lyhyet turvavälit. Annoin ChatGPT:n koota kymmeneltä vuodelta onnettomuuksia tuolta pätkältä. Silmämääräisesti arvioituna tuossa ei kyllä voi olla kaikki, ja siitä puuttuu ainakin uusimmat. Esim. viimeisen kuukauden aikana siellä on kolissut kolme kertaa. Mutta suuntaa antava se on.
ChatGPTn tutkimusmoodi ei ole ihan paras tuollaisessa. Varmasti jäi monta pienempää uutista pois.Yllättävän vähän,Siis olisin uskonut että viikottain kolisee., onko muita joilla autoradiossa on liikenne tiedotteet, niin fiilis arviolla puolet tapaukista on PK seudun isoilta väyliltä ja Tampereen ohitusteitä.
Loput sitten ympäri suomea, lähinnä jotain tuulimylly kuljetuksia, lossia ja tunneli huoltoja. ja satunnaisia raskaan kaluston nostotöitä.
Talvella lapissa sitte joku Espoolainen kajauttanut toista päin.
Siis sadan metrin välin pitäminen edessäajavaan on mahdotonta? Missä muka?5s on 60km/h nopeudella jo 80 metriä. 80km/h 110 metriä jos niin lujaa edes sattuu pääsemään.
Jos meinaat että pystyt pks työmatkaliikenteessä pitämään tuollaista etäisyyttä niin show me the way sensei. Oulun motarilla sen voin uskoa näkemättäkin.
Hinauksessa.Siis sadan metrin välin pitäminen edessäajavaan on mahdotonta? Missä muka?
Jos ajaa esim. bemarilla tai volvolla (tai pakulla).Siis sadan metrin välin pitäminen edessäajavaan on mahdotonta? Missä muka?
Aikaan tuota jostain suunnalta kommetoitu niin että valvonta on vaikeaa, ja poliisit välttää sellaista mistä sitten riidellään.
Automaatti valvonta tuohon pitäisi saada, jos vetää kahden ylinopeus valvonta pisteen läpi alle niin lappua perään, ja jos ei laki taivu niin taivuttaa se sellaiseks että menee sillä millä pienemmän ylinopeudet mistä pienempi jumppa. Jos vielä ylinopeutta pikkusenin, niin molemmista.
....
Eli käytännössä tuon mukaan motarilla täytyisi ajaa pakilla jotta tuo 2 sekuntia täyttyy. Jatkuvasti porukkaa tulee eteen jos pitää sopivan etäisyyden. Oma nopeus lähestyy nollaa. Keskellä yötä tietenkin on tilaa, mutta itse en ole yötöissä eikä useimmat muut.
Mikä sitten on se maksimi? Riippunee autostakn tietty.Hauska juttu, että suuri osa adaptiivisista vakkareista on tuolla kriteerillä käyttökelvottomia. Suurimmallakaan etäisyys/aika -asetuksella ei päästä 4 sekuntiin.
Ainakin Vagin adaptiivinen maksimiasetuksella jättää aika hemmetin pitkän välin ja himmailee kyllä erittäin tehokkaasti. Mazdan adaptiivinen taas puolestaan on omaan makuun pisimmällä asetuksella liian lähelle menevä motarilla.Onko autoja, joiden adaptiivinen vakkari sallii tuommoiset 4-5 sekunnin turvavälit maantie/motarivauhdeissa 80-120 km/h? Tuntuu, että porukka usein valittaa vakkarien jättävän maksimietäisyydelläkin turhan pienen välin edellä ajavaan, etenkin talvella.
Kameroihin jarruttelu nousisi toiseen potenssiin. Yksi jarruttaa kameran kohdalla, seuraava jarruttaa enemmän kasvattaakseen turvaväliä jne.Riittäisikö tähän sellanen että vanhoin pönttöihin toinen kamera joka tallentaisi tilanteen ennen mitauspistettä. ja uusiin , sama homma, jos ei sitä vielä tee. No samalla myös toiseen suuntaan. Eli jos mittauspisteellä taajaman ulkopuolelle alle kaksi sekunttia, niin lappua, siellä käsittely keskuksessa sitten vilasta on edeltänyt jotain poikkeavaa. Mutta jos mittaus pisteellä mennään satasen alueella kahdeksaa kymppiä, ja toinen on alle kahden sekunnin päässä, niin onhan se perässätulia mokannut.
On joitain tuoreempia malleja joiden tutkat mittaa riittävästi yli 100 metriä ja vakarissa toiminnallisuutta. Joihinkin saksalaisiin ymmärtääkseni päivityksissä paranneltu. Tyypillisesti se käyttöliittymä on mitä on, eli ilmeisesti haravassa on selkeää asetusta sekuntti asteikolla, saati että voisit vähän muokata, tavoite, vaihteluvälin ja eri nopeuskuokat.Onko autoja, joiden adaptiivinen vakkari sallii tuommoiset 4-5 sekunnin turvavälit maantie/motarivauhdeissa 80-120 km/h? Tuntuu, että porukka usein valittaa vakkarien jättävän maksimietäisyydelläkin turhan pienen välin edellä ajavaan, etenkin talvella.
Eipä ole tullut sellaista aktiivista vakkaria vastaan joka pitäisi tuollaista suositeltavaa minimiväliä edes.Onko autoja, joiden adaptiivinen vakkari sallii tuommoiset 4-5 sekunnin turvavälit maantie/motarivauhdeissa 80-120 km/h? Tuntuu, että porukka usein valittaa vakkarien jättävän maksimietäisyydelläkin turhan pienen välin edellä ajavaan, etenkin talvella.
Eli parantaisi tilannetta.Kameroihin jarruttelu nousisi toiseen potenssiin. Yksi jarruttaa kameran kohdalla, seuraava jarruttaa enemmän kasvattaakseen turvaväliä jne.
Miten? Miten jarruttelu parantaisi tilannetta?Eli parantaisi tilannetta.
Selvästi perässätulia havainnut ajovirheensä ja korjaa mokansa.Miten? Miten jarruttelu parantaisi tilannetta?
Eli siis sun ajatusmaailmassa kameraan jarruttaminen on ok, mutta perässätulijan turvavälin lyhentyminen tästä jarruttamisesta johtuen on se paha asia?
Mä näkisin, että se kameraan jarruttaminen on sakotettavaa ja jos siitä johtuen turvaväli hetkellisesti lyhenee niin se on sitten niin.
Jos satasen alueella ajetaan satasta ja kameran kohdalla ensimmäinen jarruttaa kahdeksaankymppiin joka on 20km/h alle nopeusrajoituksen, niin siinä vaiheessa ensimmäinen voi käydä palauttamassa ajokorttinsa poliisille eikä todellakaan se turvavälin hetkellinen lyhentyminen ole muiden ongelma.
Aivan käsittämätön ajatusmaailma.
no tuota harrastaa yllättävän monikin, ihan vaan varmuuden vuoksi pudotetaan 80 kameran nähdessä kun ei voi olla varmajos se rajoituksen vaihtuminen on jäänyt huomaamatta, parhaat sankarit tiputtaa 60 km/h alle. Harvassahan noita 100 km/h alueella olevia kameroita on, yleensähän ne kamerat tulee just rajoituksen muuttumisen jälkeenJos satasen alueella ajetaan satasta ja kameran kohdalla ensimmäinen jarruttaa kahdeksaankymppiin joka on 20km/h alle nopeusrajoituksen, niin siinä vaiheessa ensimmäinen voi käydä palauttamassa ajokorttinsa poliisille eikä todellakaan se turvavälin hetkellinen lyhentyminen ole muiden ongelma.
Aivan käsittämätön ajatusmaailma.
Eli 20km/h erolla väli lyhenee viiden ja puolen metrin sekuntti vauhdilla, kahdeksan kympin nopeudella edetään reilu 22 metriä sekunnissa, seitsemässä sekunnissa väli perässä tulian hiljentämättä kuttistuu noin 40 metriä. Se turvaväli ei siinä ole vielä tippunut neljään sekunttiin, rangaistus tulukkoonkin on matkaa reilusti.No tuo oli räikeä luvuilla tehty esimerkki, että edes tuossa perässä tulia ei joudu jarrutteleen, jos turvavälit kunnossa.
..
no tuota harrastaa yllättävän monikin, ihan vaan varmuuden vuoksi pudotetaan 80 kameran nähdessä kun ei voi olla varmajos se rajoituksen vaihtuminen on jäänyt huomaamatta, parhaat sankarit tiputtaa 60 km/h alle. Harvassahan noita 100 km/h alueella olevia kameroita on, yleensähän ne kamerat tulee just rajoituksen muuttumisen jälkeen
Siis sadan metrin välin pitäminen edessäajavaan on mahdotonta? Missä muka?
Miksi kameroihin pitää jarruttaa jos ajaa rajoituksen mukaan?Kameroihin jarruttelu nousisi toiseen potenssiin. Yksi jarruttaa kameran kohdalla, seuraava jarruttaa enemmän kasvattaakseen turvaväliä jne.
Muutama sekunti ei ole sataa metriä kaupunkialueella.Laitapa videota malliesimerkistä kun ajelet pks ruuhkaliikenteessä ja pidät sen 100 metriä väliä edellä menevään. Sitä ei lasketa että ajat pellon puolella tai parkkipaikalla. Kulkusuunta pitää olla eteenpäin, ei pakilla.
Kannata sitä rajoitusmerkki riittävän lähelle, monestihan se rajoitus on ilmaista lähellä, mutta tosiaan nämä missä ajateltu kilometri jos toinenkin ilman merkkiä alueella missä ne vaihtelee, saati sitten joku aluerajoitus missä tikkaria ei välttämättä edes samalla tiellä (taajamat lähinnä)Tuohon saattaisi auttaa, että kameran kanssa samassa tolpassa olisi aina myös ropeusrajoituksen osoittava kyltti. Joillakin muuttuvan rajoituksen alueilla se voisi olla haastavampi toteuttaa, mutta toisaalta kun siinä kameratolpassa on jo sähköt niin samaan syssyyn luulisi digitaalisen rajoituskyltinkin mahtuvan.
Ilmeisesti vanjoa pönttöjä , onkohan niissä koska viimeksi ollut kamat sisällä. Mutta tomiihan ne jos vauhdit hiljenee.... edes hetkeksi.Turku-tampere tiellä taitaa olla pari tolppaa jotka saavat haitariliikenettä aikaan. Toinen on keskellä suoraa satasen alueella ja toinen mäen alla kohdassa jossa ennen oli tullut 80 rajoitus mutta kyltti on sittemmin poistettu.