Akku ei lataudu Asus Zenbook ux425JA

Olen nyt testannut kaiken ja akku ei lataudu. Pysyy siis 0%. Syy taitaa olla tämän tyyppinen. Tässä youtubepätkässä kerrotaan hyvin syy ja korjataan akku. Minulla kun ei ole laitteita niin haluaisiko joku kokeilla korjata akun? Tai toki muukin apu otetaan vastaan. Olen siis avannut koneen takaosan ja irrottanut liittimen emosta sekä laittanut sen takaisin myös. Kone lähtee käytiin vain verkkovirralla. https://youtu.be/8FnnEWrdesE

Olen nyt testannut kaiken ja akku ei lataudu. Pysyy siis 0%. Syy taitaa olla tämän tyyppinen. Tässä youtubepätkässä kerrotaan hyvin syy ja korjataan akku. Minulla kun ei ole laitteita niin haluaisiko joku kokeilla korjata akun? Tai toki muukin apu otetaan vastaan. Olen siis avannut koneen takaosan ja irrottanut liittimen emosta sekä laittanut sen takaisin myös. Kone lähtee käytiin vain verkkovirralla. https://youtu.be/8FnnEWrdesE
Minä en kyllä uskaltaisi säilyttää kotona tuolla tavalla "korjattua" akkua! Mitään vikaahan ei varsinaisesti korjattukaan, vaan palanut turvasulake ohitettiin juotoksella. Videon tekijä ei tuo tarpeeksi selvästi esille, että hänen tarkoituksensa oli tuolla tilapäisellä toimella vain poissulkea mahdollisuus, että vika olisi jossain muualla latausta valvovassa ja säätävässä elektroniikassa, eikä itse akussa. Tosin hän hieman ohimennen toteaa, että ei tiedä, mikä sulakkeen poltti, mutta ei korosta, että akku on vaihdettava uuteen ja ehjään.

Hieman epäselväksi jäi että onko laite kuin vanha, ollut toimettomana ja siksi akku esimerkiksi tyhjentynyt vaiko vain yhtäkkiä akku lakannut toimimasta?
Akut yleensä pitää olla ladattuna eikä kauaa aikaa saa olla toimettomana kone niin että akku on kiinni koneessa koska joissakin läppäreissä biossia ylläpitää vain tämä akku, eikä erillistä bios patteria ole.
Akku voi mennä vikatilaan ja siihen on tietty elvytyskonstinsa mutta joka jannun juttuja ne ei ole.
Akun elvytykseen on olemassa laitteita mutta maksaa peevelisti ja siksi se akku kyllä mieluummin kannattaa uusia eikä kikkailla.
Piä vaikka vuorokausi akkua/konetta latauksessa niin ettei virta ole päällä ja se voi alkaa ottamaan virtaa uudestaan vastaan.

Viimeksi muokattu:
Videon tekijä koittaa mainostaa tuota EEprom lukijaa. Näyttäisi olevan ihan WinFormssilla tehty softakin.

Kymmenen vuoden lisenssillä hintaa tonni. Laptop Battery Chip Reset, Repair and Program - NLBA1 device
Elikkä videossa ohitetaan sulake ja nollataan patterisäätimen turvalippu. Tällöihän se rupeaa taas lataamaan.

En kyllä tekisi työkseni tuommoista. Liian suuri mahdollisuus että joku on istunut läppärin päälle ja akku on hieman vääntynyt.
Tällöinhän se on tikittävä aikapommi.

Hauska juttu muuten duunissa hankkivat ihan vaahtosammuttimen toimistokoppiin pelkäsivät että räjäytän toimiston taivaan tuuliin.

Katsotaanpas uudestaan ajassa 5:58 solun numero 3 patteri jännite on 3882 mV.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
elikkä akku on epätasapainossa.

Käytännössä se tarkoittaa sitä että yksi 18650 akku alkaa sanomaan sopimuksensa irti.
Elikkä tuo akku on rakennettu tämmöisistä pitse hitsaamalla

Kyllä joku näppärä intialainen tuommoisen vaihtais.

Statistiikka

Viestiketjuista
284 068
Jäsenet
78 751
Uusin jäsen
koneman

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom