Olen ostanut monet läppärin akut Kiinasta ja ovat toimineet yhtälailla kuin Suomesta, tai euroopasta ostetut tarvikeakut. Mutta tosiaan, myyjän historia kannattaa tarkistaa huolellisesti ja ihan halvinta ei kannata ostaa. Mieluiten suoraan valmistajan kaupasta esim. aliexpressissä.
Joo sama koskee noita akkuja. Sieltä saa ihan kunnon akkujakin, mutta sama niissäkin, että testata nekin pitää, kun ne akut tulee. Siinä sama homma, että reklamoimalla saa ilmaiset akut, jos ei ole sitä mitä pitää.
Pitää myöskin ymmärtää, että kun myydään jotain superüber 9000mA akkuja niin ne ei todellakaan ole sitä mitä pitää. Silti ihmiset noihin haksahtaa kerta toisensa jälkeen.
Tollasia voi sit välillä tilata johonkin projektiin, missä ei tarvii olla ihan just nii isolla kapasiteetilla omaavia kunnon akkuja, koska noi saa ilmaiseksi, kunhan ymmärtää reklamoida oikein todisteiden kera. Siinähän kusettavat, koska minä kusetan takaisin.
Kyllä laskisin arvoa myös käytetylle ajalle. Etsit sopivan tuotteen ja odottelet pari viikkoa että tulee perille. Testaat että on speksien mukainen. Jos ei ole, niin reklamaatio todisteineen Alille. Vrt. ostat tuotteen lähempää ja saat sen mitä tilaat ilman mahdollista häslinkiä.
Niin, ei se Kiinasta tilaaminen ole kaikille se oikea ja optimaalisin vaihtoehto. Jostain syystä monellakin ihmisellä on isojakin ongelmia, kun ei ymmärretä mitä tilataan ja mistä tilataan, mutta tilataan silti, kun on halpaa.
Itse taas en yleensäkään laske mitään arvoa omalle ajalle, koska Kiinasta (tai ulkomailta yleensäkään) tilaaminen ei ylipäätään ole mitään "mullekaikkiheti" hommaa.
Jos pitää saada nytheti, niin ei muuta ku kivijalasta hakemaan, ei ole sen kummempaa.
Mä oon niin orientoitunut globaalin kaupan käyttäjä jo sen verran pitkältä ajalta , että ei jaksa kiinnostaa tuleeko se paketti viikossa, vai neljässä.