Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Mitenkä esim. Alks tilaukset hoidetaan? Tummia oluita voisin ostella. Ikuna tuollait tilannut kuljetusfirman kautta.

Eli tehdään tilaus, maksetaan, ja nouto myymälästä? Ja sitten jotain kautta pyydetään kuljetusfirmaa noutamaan se sieltä (kun saanut viestin että tilaus valmis?) ja maksetaan kuljetus?
Alks:ssa taisi olla aika huono valikoima tummia. Sakua ja Quinnessia tölkissä sekä Porteria pullossa.

Juu, ja jo sekin hakkaa santun. On toki muitakin suosikkeja eri maista ja kaikki ne hakkaa santun mennen tullen. Joku Harboen bisse oli joskus joka oli pahempaa kuin santtu, en muista mikä.
Slots guild? Ei itelle maistu yhtään mutta jos jonku mielestä hyvää niin antaa mennä. Ei jaksa ymmärtää että pitää tässä topikissa nokka pystyssä kertoa mikä on hyvää ja mikä ei

17.6. Fransulta ilmoitus että tavarat lähti kroatiasta liikkelle. Vieläkin mh äpissä lukee odotamme kuljetettavaksi. Pistin jo mailia Fransulle mikä mättääm eivät vastaa mitään. Kaverin tilaus lähti samana päivänä saksasta ja sai paketit eilen kotiin. En tiedä mikä nyt mättää.
Sama homma. Ei näy, ei kuulu. Oon monta kertaa tilannut Kroatiasta eikä millään kerralla oo menny vielä likikään näin kauaa. Mh status edelleen että odottelee kuljetettavaksi.

Sama homma. Ei näy, ei kuulu. Oon monta kertaa tilannut Kroatiasta eikä millään kerralla oo menny vielä likikään näin kauaa. Mh status edelleen että odottelee kuljetettavaksi.
Kuten aiemmin oon sanonnu, koskaan ei ole itelle tullu Kroatiasta paketti alle kahden viikon. Kolme viikkoakin on mennyt, joten ei mitään hätää vielä jos 17.6 on tilaus ei vielä oo saapunut

Mutta miksi tilata noita suomalaisia kuraoluita kun saa halvemmalla laadukkaampia saksalaisia oluita?
Tämäpä. Makuero on kuitenkin huomattava tärkkelyksellä jatkettujen, kuten kaikki suomalaiset bulkit nykyään on, sekä täysmallasolueiden välillä. Itse maksan mieluusti vaikka vähän ekstraa asiallisesta täysmallasoluesta kuin että kantaisi Santtua kotiin kaupasta.

Tämäpä. Makuero on kuitenkin huomattava tärkkelyksellä jatkettujen, kuten kaikki suomalaiset bulkit nykyään on, sekä täysmallasolueiden välillä. Itse maksan mieluusti vaikka vähän ekstraa asiallisesta täysmallasoluesta kuin että kantaisi Santtua kotiin kaupasta.
Pystytkö laittamaan muutamia esimerkkejä täysmallasoluista mitä kannattaa kokeilla? Voisin laittaa mukaan seuraavaan tilaukseen...

Korjataan mielipidettä sen verran että ei ollut tietenkään tarkoitus kenenkään makumieltymyksiä haukkua, vaan lähinnä ihmetellä miksi tilata näitä suomioluita ulkomailta kun tosiaan valikoimaa on hurjasti enemmän ja taitaa olla vielä suht kallita nuo suomibisset muihin verrattuna. Itse olen kokeillut monia merkkejä ja on paskoja ja hyviä mutta suomioluita en kyllä tuolta tilaisii..

Pystytkö laittamaan muutamia esimerkkejä täysmallasoluista mitä kannattaa kokeilla? Voisin laittaa mukaan seuraavaan tilaukseen...
Oma suosikki on ruottalainen Mariestads export. Pari euroa edullisempina luottovalinnoiksi on osoittautunut myös ruottalaiset Norrlands Guld, Femkommatvåan ja saksalainen Tre Kronor.

Ruotsissa ei ilmeisesti ole hypätty samalla tavalla tähän tärkkelyksellä jatkamiseen kuten Suomessa. Saksassahan tärkkelyksellä jatkettua olutta ei saa edes oluena myydä.

Onko halvempaa kuljetustapaa kuin Fransun 33e kuljetus, jos on niin saa kertoa mikä.
Mietin jos kaljaa tilais, mutta eihän se kannata ellei osta jotain hipsteri-kaljaa.
Shippii.fi
30€ pahvilaatikko kotiin. Käytin sitä kuukausi sitten, ja tavara liikkui hyvin. Muistelisin että täällä oli joillakin ollut ongelmia shippiin kanssa. Tullikiiman aikoihin taisi shippiin kuljetukset jäädä useammin tulliin ja asiakaspalvelu oli huonoa. Tämä on vain joku muistikuva mitä tuosta on joskus keskusteltu. Itselläni on tuo pulju toiminut ihan hyvin.

Shippii.fi
30€ pahvilaatikko kotiin. Käytin sitä kuukausi sitten, ja tavara liikkui hyvin. Muistelisin että täällä oli joillakin ollut ongelmia shippiin kanssa. Tullikiiman aikoihin taisi shippiin kuljetukset jäädä useammin tulliin ja asiakaspalvelu oli huonoa. Tämä on vain joku muistikuva mitä tuosta on joskus keskusteltu. Itselläni on tuo pulju toiminut ihan hyvin.
Shippiitä ei ehkä tällä hetkellä kannata käyttää. Monella tuntuu olevan rahoja siellä sisällä (ainakin Netpris-tilauksista) ja aspaan ei tietääkseni ole saatu yhteyttä.

Shippiin "emoyhtiö" Netpris on nyt ollut jokusen viikon teknisissä ongelmissa, eli mahdollisesti tullin hampaissa.

Jos tuo Shippii vielä muiden kauppojen tilauksia toimittaisi, niin se olisi tietysti hyvä. Mutta itse en nyt ottaisi riskiä.

Oma suosikki on ruottalainen Mariestads export. Pari euroa edullisempina luottovalinnoiksi on osoittautunut myös ruottalaiset Norrlands Guld, Femkommatvåan ja saksalainen Tre Kronor.

Ruotsissa ei ilmeisesti ole hypätty samalla tavalla tähän tärkkelyksellä jatkamiseen kuten Suomessa. Saksassahan tärkkelyksellä jatkettua olutta ei saa edes oluena myydä.
Eiköhän sitä tärkkelystä ole eniten alle 5% alkoholia sisältävissä bulkkioluissa. Yksikään luettelemistasi ei kuulu siihen joukkoon. Huvittavaa on myös edellä vahvan Sandelsin samaistaminen Santun "keskiolueen".

Mää oon tilaillut 0.5l tölkkejä olusia, niillä pääsee paremmin säästöille vrt. maitokauppa. Halvinta bulkkia sitten 0.33l koossa lähikaupasta

Eiköhän sitä tärkkelystä ole eniten alle 5% alkoholia sisältävissä bulkkioluissa. Yksikään luettelemistasi ei kuulu siihen joukkoon. Huvittavaa on myös edellä vahvan Sandelsin samaistaminen Santun "keskiolueen".
Enpä nyt millään huomaa että kuka on samaistanut Sandels Strongin noihin bulkkioluisiin, mutta tärkkelystä kyllä on siihenkin käytetty. En ole maistanut, mutta vähän epäilyttävä kombo erikoisvahva olut+tärkkelyksellä jatkaminen.

Mitä tule ns.nelosoluisiin, niin Suomessa kyllä niihin kyllä noissa bulkkimerkeissä käytetään ihan samalla tavalla tärkkelystä maltaiden jatkona kuin "kolmosissakin". Jos ei suhteessa enemmänkin. Huvittaa se sitten ketä tai ei, itseä lähinnä itkettää.

6.6. tilattu Alksista juhannusjuomat. Huomenna noudettavissa. Norrlog kuljetti kymmenisen päivää, Alks pakkasi kaksi viikkoa yhtä laatikkoa. Juomisessa menee varmasti vähemmän aikaa, paljon vähemmän.
Noudettu. Paketti oli avattu ja ainakin teippailu vaikutti jälkikäteen lisätyltä. Ehkä myös oranssi jätesäkki. Mitään ei kuitenkaan ollut rikki eikä tietääkseni vuotanut. Lähetyslista näytti hieman kastuneelta ja kuivuneelta. En kokenut tarvetta tutkia asiaa tarkemmin... Janokin ollut juhannuksesta asti ja aurinkokin näyttäytyy..

l1.jpg
l2.jpg

l3.jpg

Onko kellään kauppiaalla mitään muuta maksutapaa näihin tilauksiin ? Botle of italy mainostaa bitcoineja mutteivat hyväksy loppupeleissä.

Nopeasti näyttää liikkuvan Alksin Saksan paketit, perjantaina laitettu tilaus lähtenyt seurannan mukaan äsken Vantaalta kohti Keski-Suomea. Alks+Fransu kombo.

Statistiikka

Viestiketjuista
280 879
Jäsenet
78 178
Uusin jäsen
Jimi123456

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom