Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Tilinsiirron kanssa pitää tod.näk. käydä oikeudessa, ennenkuin saa rahansa EHKÄ takaisin. Ja oikeuteenkin pitää mennä itse juttua ajamaan, jos poliisi ei tutki. On kokemusta siitä, että poliisi ei tutki mun juttuja. Olen maksanut tilinsiirrolla alkoholia, mutta vaan sen takia, että eivät muuhun suostuneet. Sitten jännäsin paketin kanssa , mutta tuli ne kuitenkin. Virolainen panimo on kyseessä. En silti suosittele.

Luottokorttimaksun olen saanut takaisin rikosilmoituksella pelkästään. Sitä nimenomaa poliisi ei tutkinut, kun rikos oli vähäinen ja poliisin resurssit eivät riittäneet kansainväliseen tutkintaan (ne väärinkäytökset ei ole teilläkään Suomeen, vaan ulkomaisiin firmoihin). Rahat tuli takaisin parissa päivässä. Tämä oli viime vuosikymmenellä.

--

Ainoa hyvä puoli tilinsiirrossa on, että sitten niillä ei ole sinun korttia tallessa (kannattaa sitäkin vältellä, että antaa korttinsa tiedot) ja maksimaalinen menetys on se maksettu summa. Tämä voi kuulostaa hyvältä, mutta siinä on se, että jos yksi pullo on rikki tai lähetyksestä puuttuu osa, niin luottokorttiyhtiölle voi reklamoida helposti - tilinsiirrossa ei onnistukaan osittainen palautus pankin kanssa keskustellen (tuskin edes vastaavat , jos pyydät asiakaspalvelussa perumaan "osan tilinsiirrosta").

Siis pitääkö minun tehdä rikosilmoitus? Bank Norwegian asiakaspalvelusta sanoi vaan että tee reklamaatio mutta ei puhunut mitään rikosilmoituksesta

alcocentrum.eu kokemuksia sen verran että ensimmäinen tilaus ok tuli nopeasti ja hyvin pakattuna.

Toisen tilauksen kanssa alkoi kikkailu. Mainostavat tuotteita jota ei ole edes saatavilla ja lähettävät ilman asiakkaan suostumusta " virheen " takia vajaita tilauksia.

Päivitystä tilanteeseen

Myyjä hyvitti koko tilauksen hinnan ja vajaa tilaus tuli rahti kustannusten hinnalla.

Viimeksi muokattu:
Siis pitääkö minun tehdä rikosilmoitus? Bank Norwegian asiakaspalvelusta sanoi vaan että tee reklamaatio mutta ei puhunut mitään rikosilmoituksesta
Itsellä osuuspankki ja puhelimessa sanoi että että saadakseni sen 10€ takaisin, olisi siitä tehtävä reklamaatio, mutta itse kortti kuoletettunyt ja uusi lähetetään (veloituksetta tuli).. Omaa oletusta, mutta koska kyseessä noin pieni summa tuossa vaiheessa (jäikin toki kun kortti suljettiin), niin eivät ehkä siksi puhuneet rikosilmoituksen teosta..

Ajattelin että summa tosiaan niin pieni että menköön oppirahoina. Myöhemmin kuitenkin ajattelin katsoa miten se reklamaatio etenisi, tietäisi jos joskus muulloin tarvetta.. Ei enää näkynyt koko kympin veloitusta vaikken reklamaatiota edes tehnyt.

Itsellä osuuspankki ja puhelimessa sanoi että että saadakseni sen 10€ takaisin, olisi siitä tehtävä reklamaatio, mutta itse kortti kuoletettunyt ja uusi lähetetään (veloituksetta tuli).. Omaa oletusta, mutta koska kyseessä noin pieni summa tuossa vaiheessa (jäikin toki kun kortti suljettiin), niin eivät ehkä siksi puhuneet rikosilmoituksen teosta..

Ajattelin että summa tosiaan niin pieni että menköön oppirahoina. Myöhemmin kuitenkin ajattelin katsoa miten se reklamaatio etenisi, tietäisi jos joskus muulloin tarvetta.. Ei enää näkynyt koko kympin veloitusta vaikken reklamaatiota edes tehnyt.

Itsellä oli 111€ edestä ostettu jotain lentolippuja Kolumbiassa jonka pankin automaatio huomasi heti ja sulki kortin automaattisesti. Tällä hetkellä tuo näkyy vielä katevarauksena eikä veloituksena niin en voi vielä edes tehdä reklamaatiota. Uusi luottokortti tulee veloituksetta postissa parin viikon sisään.

Ei voi ku ihmetellä, kuinka joku on niin hölmö, että maksaa tilisiirroilla tänä päivänä yhtään mitään ilman minkäänlaista ostajan suojaa.
Luottokortti yksinään on ihan helvetin turvallinen ja kätevä ostostapa. Johonkin Paypaliin liitettynä vielä tuplaturva.
Kertakäyttöluottokortti on ihan ykkönen yksittäisissä ostoissa.
Eipä ole koskaan luottokortin tiedot vuotaneet mihinkään, enkä nyt ole rahojakaan menettänyt ikään. Paypal, apple/google yms käytän jos on vaihtoehto. Korttitietoja en anna

Leväperäistä toimintaa jos taas netpris/shippii vuotanut näitä tietoja. En jatkossa luottaisi ollenkaan.
Muilla toimijoilla ei ole ollut ongelmia.

Osaisko joku jeesailla, whiskyfass tilaus kyseessä

tuotteet on keräilty ja tilauskin tehty. Tuli sähköpostiin maksuohjeet. Vaihtoehtona on tilisiirto SEPA maksu, taikka sitten whiskyfassin joku korttimaksusysteemi

Tuossa tilisiirrossa tyssäsi kun pankki (OP) vaatii tämmöisiä:
"Anna kotimaan rajojen ulkopuolelle menevälle maksulle mahdollisimman tarkka saajan osoite: lähiosoite, postinumero, kaupunki ja maa".
Mitä noihin pitäisi kirjoittaa? Osoitekenttäkohtia on tosiaan 4 kpl siinä. Ei ole tämmöistä ennen tullut vastaan, kun ei suomen ulkopuolelle tule tilisiirtoja tehtyä.

Pitäskö maksaa tilisiirrolla vai luottokortilla? Joku whiskyfassin korttimaksusysteemi oli

Viimeksi muokattu:
Täällä myös kosahti tuo Netpris tilaus jonka tein 5.6 Pitkään oli tilassa pakataan kunnes lopulta peruutettu statuksessa.
Mihinkään sähköposteihin eivät ole vastanneet.

Sitten tulee kummallinen osio jota en itse oikein ymmärrä. Ostos makso reilun 50 jonka tietenkin maksoin heti sekä tilasin myös Norrlogilta kyydin jonka maksoin myös.
Kuitenkaan en enään löydä mistään sitä että tililtäni olisi mennyt tuo maksu? Norrlog maksun meneminen näkyy kyllä näin jälkikäteen ihan normisti.

Jos vaikka Netpris olisi palauttanut maksuni se pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä palautuksena. En vaan voi tehdä kortilleni mitään reklamaatiota kun mitään maksuakaan ei löydy, todella mystistä. No kai pitää tuudittua ajatukseen että mitään maksua ei ole veloitettu ja näin ollen mitään tappiota ei Netpris keissistä syntynyt.

Täällä myös kosahti tuo Netpris tilaus jonka tein 5.6 Pitkään oli tilassa pakataan kunnes lopulta peruutettu statuksessa.
Mihinkään sähköposteihin eivät ole vastanneet.

Sitten tulee kummallinen osio jota en itse oikein ymmärrä. Ostos makso reilun 50 jonka tietenkin maksoin heti sekä tilasin myös Norrlogilta kyydin jonka maksoin myös.
Kuitenkaan en enään löydä mistään sitä että tililtäni olisi mennyt tuo maksu? Norrlog maksun meneminen näkyy kyllä näin jälkikäteen ihan normisti.

Jos vaikka Netpris olisi palauttanut maksuni se pitäisi kaiken järjen mukaan näkyä palautuksena. En vaan voi tehdä kortilleni mitään reklamaatiota kun mitään maksuakaan ei löydy, todella mystistä. No kai pitää tuudittua ajatukseen että mitään maksua ei ole veloitettu ja näin ollen mitään tappiota ei Netpris keissistä syntynyt.
Jospa ne ei tehneet varsinaista veloitusta vaan vain katevarauksen joka on peruuntunut.

"Jospa ne ei tehneet varsinaista veloitusta vaan vain katevarauksen joka on peruuntunut."

Jep, tuo on kai ihan mahdollista ja jopa todennäköistä. Kiitokset.

Tuo on vähän ärsyttävää, että fransberg ei toimita superalko saksan tilauksia kuin kotiinkuljetuksena. Varmaan kun paketit oli liian suuria postin normeihin, mutta toimittaahan norrlog ne kuitenkin myös noutopisteeseen. Ja onhan tuohon superalkon laskuriin tullut myös tuo kilorajaus, eli yhteen pakettiin ei saa lastattua kuin 26 kiloa, vaikka tilaa olisikin (mutta ei siis fransberg anna valita noutopistettä vaikka olisi alle 25 kg.). No sinänsä tällä hetkellä norrlog halvempi, niin ei tuon niin väliä, enempi ehkä ihmetyttää.

Kannattaako tilata alksista kroatian varastiks lauantaina pakettia, jos pitäisi 18.7 mennessä olla suomessa? Aijemmin tilattu vain saksasta mutta mietityttää kestääkö pidempään kroatiasta tullessa. Kannattaako koittaa onnea vai suoraan tilata vaan saksasta muuta

Tilasin 1.7. pikkutunneilla Alks + Fransu -kombolla tavaraa Saksan varastolta ja vasta eilen alkoi tavara liikkumaan kun laitoin Alksille itkuviestiä että miksei juomat lähde jo :D se onneksi auttoi, nyt on kuorma tulossa Suomea kohti.

Kannattaako tilata alksista kroatian varastiks lauantaina pakettia, jos pitäisi 18.7 mennessä olla suomessa? Aijemmin tilattu vain saksasta mutta mietityttää kestääkö pidempään kroatiasta tullessa. Kannattaako koittaa onnea vai suoraan tilata vaan saksasta muuta
Kroatiasta menee se 2-3, joskus ylikin, viikkoa paketin saapua että tiukalle menee. Tosin jotku kuulemma saa paketit Kroatiasta viikossa mutta itselle ei alle kahden viikon tullu ikään

Mistäköhän verkkokaupasta on kyse?

Alkostore24:llä tietääkseni on taustalla mm. suomalainen nainen. Ja yhteistyö on ollut Norrlogin kanssa vähintäänkin tiivistä. Josko sen perusteella olisi katsottu, että kauppa on itse toimittanut lähetyksensä.

Mutta tämä oli taas arvailua.

Tilaa superalkosta eli viinaarannasta. Tulee 4-5 arkipäivässä, fsb kuriiriksi vaikka

Tilasin ensimmäistä kertaa Viinarannasta lonkeroa, juurikin fsb kuriirina. Laitoin sinne fsb:n lisätietoihin vain tilausnumeron, ja hakupaikaksi Viinarannasta international. Kaiketi se riittää? Siellä kun kysyttiin myös tarkkaa osoitetta, ja hakupäiväkin pitäisi ilmoittaa. Mistä asiakas tietää milloin lasti on haettavissa? Mitäs tietoja olette itse sinne pistäneet?

Tilasin ensimmäistä kertaa Viinarannasta lonkeroa, juurikin fsb kuriirina. Laitoin sinne fsb:n lisätietoihin vain tilausnumeron, ja hakupaikaksi Viinarannasta international. Kaiketi se riittää? Siellä kun kysyttiin myös tarkkaa osoitetta, ja hakupäiväkin pitäisi ilmoittaa. Mistä asiakas tietää milloin lasti on haettavissa? Mitäs tietoja olette itse sinne pistäneet?
Oon laittanut noudon parin päivän päähän ja lootsi 6 nouto. Oon vastannut siihen superalkon tilausvahvistukseen että kuriiri tulee silloin ja fsb tilausnumeron kans.

Fransulla paljon yksinkertaisempaa tilata kuljetus.. Viinarannalla näemmä tilaus valmis haettavaksi asiakkaalle/kuriirille viikonloppuisin 72h tilauksen tekemisestä. Luulisi että tämä on fsb:n tiedossa ilmoittamattakin. Ja kun hakevat jatkuvasti tilauksia Viinarannasta, niin luulisivat tietävän osoitteenkin. Noh, ei auta kuin odotella. Tuleeko viinarannasta viestiä asiakkaalle, kun lasti on haettavissa?

Alkostore24:llä tietääkseni on taustalla mm. suomalainen nainen. Ja yhteistyö on ollut Norrlogin kanssa vähintäänkin tiivistä. Josko sen perusteella olisi katsottu, että kauppa on itse toimittanut lähetyksensä.

Mutta tämä oli taas arvailua
Tuohon aikaanhan, mitä tutkinta koskee, alkostore24 lähetti vielä linkin norrlogille toimituksen tilaamista varten. Toki yleinen tapa silloin.

Fransulla paljon yksinkertaisempaa tilata kuljetus.. Viinarannalla näemmä tilaus valmis haettavaksi asiakkaalle/kuriirille viikonloppuisin 72h tilauksen tekemisestä. Luulisi että tämä on fsb:n tiedossa ilmoittamattakin. Ja kun hakevat jatkuvasti tilauksia Viinarannasta, niin luulisivat tietävän osoitteenkin. Noh, ei auta kuin odotella. Tuleeko viinarannasta viestiä asiakkaalle, kun lasti on haettavissa?
Mulle viinarannasta lähetettiin vain kysymys, kuka lastin noutaa (kun en sitä tilaukseen ollut laittanut) ja loppu hoitui heidän kesken (mulla siis kuljetuksen hoiti sky cargo)

Mulle viinarannasta lähetettiin vain kysymys, kuka lastin noutaa (kun en sitä tilaukseen ollut laittanut) ja loppu hoitui heidän kesken (mulla siis kuljetuksen hoiti sky cargo)
Joo, tuli juuri mullekin viesti viinarannasta kuka noutaa lähetyksen. Nyt kai pitäisi hoitua homma ilman mitään säätämistä. Tietääpähän seuraavalla kertaa miten toimia.

Tuo on vähän ärsyttävää, että fransberg ei toimita superalko saksan tilauksia kuin kotiinkuljetuksena. Varmaan kun paketit oli liian suuria postin normeihin, mutta toimittaahan norrlog ne kuitenkin myös noutopisteeseen. Ja onhan tuohon superalkon laskuriin tullut myös tuo kilorajaus, eli yhteen pakettiin ei saa lastattua kuin 26 kiloa, vaikka tilaa olisikin (mutta ei siis fransberg anna valita noutopistettä vaikka olisi alle 25 kg.). No sinänsä tällä hetkellä norrlog halvempi, niin ei tuon niin väliä, enempi ehkä ihmetyttää.
Eikö ole mahdollista kotona päivystää saapumista vai miksi suosit noutoa kotiinkuljetuksen sijaan?

Itse tilasin juuri alkuviikosta Superalkosta 2x0,5l lavoja. Paino 29kg eikä kyllä herjannut laskuri mistään painoista, enkä nytkään huomaa mitään mainintaa kun kävin uudelleen kokeilemassa. Toki omassa tilauksessa laskuri näytti että menee kahteen pakettiin, vaikka se todellisuudessa pakataan yhteen.

Kevään 3x0,33l tilauksen toimitti Norrlog ongelmitta, nyt piti vaihtaa Fransin hieman kalliimpaan kuljetukseen kun Norrlog herjasi 25kg maksimipainoa paketille eikä anna jatkaa tilausta. Lieneekö joku uudistus sillä tuon kevään tilauksen sain vielä tehtyä 25,5kg painolla.

Minusta mukavampi noutaa yksittäinen paketti pakettiautomaatista kuin kytätä kotona. No nyt tein tilauksen lomamatkalle lähtiessä, joten en ehkä kotona olisikaan.

Öööö.. minulla on useampi Fransbergin ja muun toimitusyhtiön tilaus tullut kotia, vaikka tilasin pakettiautomaattiin ja/tai maksoin vain pakettikuljetuksesta. Jotkut täällä ovat sanoneet, että se on 25kg raja, mutta parissa etämyynticasessa on tullut pienemmätkin paketit kotiin. Sitten jos et ole kotona, voivat viedä hevon kuuseen, kun lähetys ei mahdu niiden pakettiautomattiin (tai painoraja tulee vastaan, tms.).

En itse uskaltaisi tehdä noin.

Minusta mukavampi noutaa yksittäinen paketti pakettiautomaatista kuin kytätä kotona. No nyt tein tilauksen lomamatkalle lähtiessä, joten en ehkä kotona olisikaan.
Olen ollut käsityksessä ettei näin painavia paketteja toimiteta automaatteihin ollenkaan, löytyykö sittenkin joku firma joka automaattiin toimittaa?

Mutta tämä oli taas arvailua.

Ihan hyvä arvaus varmaan, mutta tässäkin esitän vasta-argumentteja. En kyllä oikeasti tiedä, mikä firma on kyseessä ja minäkin vaan spekuloin.

Ykköspuolustus on, että ovat vielä pystyssä ja tilaukset rullaa "Suomeen" (etäostona). Näin se oli mielestäni myös aikaisemmin.

Kakkospuolustus on se, että etäostoa ovat tarjonneet iät ja ajat.. Siis myyjä myy Saksan veroilla ja sinä ostajana olet vastuussa veroista Suomeen. Se on 100% laillista ja "oikein", mutta tässä voi olla se vänkäys niistä ohjeista, jotka oli sivuilla joskus, jossa kerrottiin, miten tilata kuljetus.

--

Näillä tiedoilla, laitankin toisen veikkauksen: Berlin Bottle. Niiltä sai kuljetuksen tuolloin etämyyntinä. Ai mistäkö tiedän?

Mitä muut ketjun henkilöt on mieltä - mikä olisi tämä yritys teidän mielestänne?

Kyllä mulla alks / fransberg kombo menee automaattiin, kun sen valitsee toimituspaikaksi.

Toistan vaan oman kokemukseni, jolla tuli kotiin. Just vähän yli 25kg, maksoin Fransulle vaan pakettiautomaatista. Veikkaan, että painolla oli merkitystä. Koko nyt oli se kolme laatikkoa 0.33l tai 2x 24x 0.5l, en muista tähän hätään.

Toistan vaan oman kokemukseni, jolla tuli kotiin. Just vähän yli 25kg, maksoin Fransulle vaan pakettiautomaatista. Veikkaan, että painolla oli merkitystä. Koko nyt oli se kolme laatikkoa 0.33l tai 2x 24x 0.5l, en muista tähän hätään.
Joo, mulla paketit tosiaan yleensä kevyempiä. En kyllä ymmärrä mitä sillä painolla niin merkitystä automaatin kannalta kuin paketin koolla, mutta selittämättömiä ovat postin pykälät

Viimeksi muokattu:
Juuri näin, jos on yli 25kg, tulee kotiin vaikka olet tilannut pakettiautomaattiin (3 salkkua olutta, lonkkua yms). Jos alle, menee sinne pakettiautomaattiin...
Ehkä jossain tehdään poikkeuksia, mutta omalla kohdalla menee aina näin.

Mikä on tämä Jacks Juomavarasto ? Kovasti mainoksia lähettelee s.postiin. Näyttää olevan 3l vodkapänikkä suht halvalla nyt. Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia, uskaltaako tuolta tilata ?

Mikä on tämä Jacks Juomavarasto ? Kovasti mainoksia lähettelee s.postiin. Näyttää olevan 3l vodkapänikkä suht halvalla nyt. Onko teillä viimeaikaisia kokemuksia, uskaltaako tuolta tilata ?
3 viikkoa meni tilauksesta, että saatiin paketti lähtemään. Uhkailin laittavani toimarille (moniyrittäjä) viestiä ja oli jo Paypal-dispute päällä.
Sitten Fransu sai paketin, tuli oikeat tavarat ja osa tuotteista oli halpoja.
Jos jaksaa kysellä perään eikä ole kiire, niin... no... tavarat tosiaan tuli ja ei ole juomisesta henki lähtenyt.

Statistiikka

Viestiketjuista
281 311
Jäsenet
78 232
Uusin jäsen
vuip

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom