Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Otetaas takaisin, ilmeisesti ainoastaan seuranta sakannut sillä nyt tuli viesti että paketti on postilla ja toimitus huomennaTämä oli Saksan varastolta. Ihan perusjuttuja ja kaikkea saldolla.
Tässä kävikin niin, että tullattava lähetys olikin vain puhelimen suojakuoret, jonka tilauksen olin unohtanut kokonaan ja siksi meni kokemattomana tilaajana pasmat ihan sekaisin juomia postiin odotellessa.Tämä varmastikin kiinnostaa meistä aika monia. Voisitko päivittää tilanteen? Onko kestikestisellä kohtalotovereita?
Jep, tämä oli omakin arvaus että jostain ihan toisesta paketista kyse. Varsinkin kun ne joilla on paketti joutunut tullin haaviin,niin heilläkin on ensimmäinen maininta seurannassa "Vantaan käsittelyssä" Ei mitään ennen sitä.Tässä kävikin niin, että tullattava lähetys olikin vain puhelimen suojakuoret, jonka tilauksen olin unohtanut kokonaan ja siksi meni kokemattomana tilaajana pasmat ihan sekaisin juomia postiin odotellessa.Selvisin siis säikähdyksellä tällä kertaa ja sain pakettini ilman tullinauhoja. Huh.
Helgoland ei kuulu EU:n tullialueeseen. Ja EU:n sisälläkin maiden välisessä kaupassa verot kuuluu maksaa kohdemaan verotuksen mukaan. Eli tosiaan ihmisten tiedot ovat hyvin hatarat.Postin palvelija hämmästeli, eikö tilaukseen tule veroja tai tulleja. Sanoin, että ei tietenkään, olemmehan Eu:ssa.
Helgoland ei kuulu EU:n tullialueeseen. Ja EU:n sisälläkin maiden välisessä kaupassa verot kuuluu maksaa kohdemaan verotuksen mukaan. Eli tosiaan ihmisten tiedot ovat hyvin hatarat.
Tilaajaa tuskin kiinnostaa, mitä Helgoland maksaa tai ei maksa Suomeen. Kyse on siitä, mitä minä joudun tekemään saadakseni paketin Suomeen ja millä hinnalla. Tuohan on hyvä pulju, kun kaikki on rehdisti sanottu verojen osalta ja hinta on se, mitä kori näyttää.
Yrttilikööriä/viinaaAsiaa sivuten, täällä ketjussa on varmaan asiantuntijoita:
![]()
Mitä tuo on? Ostin pullon ihan kaupasta, maksoi enemmän , mutta kuitenkin alle kympin. Googlella en saanut oikein tuloksia.
Heineken 5% saa noin kolmeenkymppiin ainakin pk-seudulla. Prisma Itäkeskus ja Citymarket Easton on mun otantaTein kardinaalivirheen, olin mökillä lomilla ja palatessani huomasin nelosoluideni olevan täysin finiitto. Tein tilauksen ja tulee vasta ensiviikolla.
No kaljanhimoissani paikalliseen markettiin ja jumalauta neloskaljalaatikko (3x8 pack, kun ei kokonaisia ollut) 44e!!
Saituttani otin laatikon Karhun kolmosta 32e ja hyi helvetti mitä paskaa. En ole kolmosta ostanut tai juonut varmaan 15 vuoteen.
Tarinan opetus, neloslaatikko 23e eteiseen kannettuna on aika hieno ja miellyttävä kokemus (rahtien hintojen noususta riippumatta), niin vaivanäön kuin maunkin vuoksi. Kyllä tilaaminen kannattaa ja aina etupeltoon jatkossa!
Jep, hyvin pitkälti läpi Suomen Prismoissa Heineken 5% 24-pack hinta 31,92€ pantteineen.Heineken 5% saa noin kolmeenkymppiin ainakin pk-seudulla. Prisma Itäkeskus ja Citymarket Easton on mun otanta
Ja Eastonin cittarissa muistaakseni 29,99€Jep, hyvin pitkälti läpi Suomen Prismoissa Heineken 5% 24-pack hinta 31,92€ pantteineen.
Heinäkenkä menee, ei vaan ollut hypermarkettia vieressä, hyvä tietää jatkossa. Paikallisessa marketissa oli "Australian juoduin 4,5%" 18-pack 21,99e. Muistan, että vedenkin juonti on parempaa, saati kukaan aussi ei sitä juo.Jep, hyvin pitkälti läpi Suomen Prismoissa Heineken 5% 24-pack hinta 31,92€ pantteineen.
Mikä kaupan nimi?
Jekku?Mikä kaupan nimi?
Mikä kaupan nimi?
En tiiä mitä tarkoittaa "nykyisin" mutta toimii.Mitenkä on Norrlog toimitukset toimineet nykyisin ? Kokemuksia ?
Ota parempaa vodkaa. Jos kyseisestä paikasta, niin Lastoshka on halpa ja hyvä. Moskovskaya on hyvä ja varma valinta ja Stolia tehdään samassa puljussa. Ukrainka on hyvä ja halpa. Gold Ukraine myös ja samoin Sobieski (vihreä Liettuasta, punainen Puolasta).Viimeisin alks+fransu -tilaus sisään 24.7. iltapäivällä ja toimitus 31.7. illalla, eli aika lailla karvan verran päälle viikon. Toimii, eikä valittamista, mutta...
Onko muita, jotka tilailee näitä edullisia vodkia drinksukäyttöön? Itse oon nyt useamman erän kohdalla huomannut, että kun olen tilannut alkko.eu:n tuottamaa Noniin-vodkaa (ei siis 32% viinaa vaan 40% vodkaa), niin tuo 40% mukavodka menee hyytelömömmöksi jo -20 °C asteisessa pakastimessa. 40% alkoholiseoksen pitäisi pysyä nestemäisenä lähemmäs -30 °C pakkasessa ja -20 °C:ssä hyytyvä alkoholiseos pitäisi olla maksimissaan noin 30 %:sta, joten tästä ei oikein voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että Noniin-vodka on aika lailla pelkkää kusetusta alkoholipitoisuutensa suhteen. Ei ihme, ettei alkoholi maistu läpi, kun sitä ei ole sen vertaa kun pitäisi. Esimerkiksi toisen tuottajan Halti-vodkan kanssa tätä samaa ongelmaa ei ole ollut, vaan se pysyy juoksevana alle -20 °C arkkupakastimessa.
Viimeisin alks+fransu -tilaus sisään 24.7. iltapäivällä ja toimitus 31.7. illalla, eli aika lailla karvan verran päälle viikon. Toimii, eikä valittamista, mutta...
Onko muita, jotka tilailee näitä edullisia vodkia drinksukäyttöön? Itse oon nyt useamman erän kohdalla huomannut, että kun olen tilannut alkko.eu:n tuottamaa Noniin-vodkaa (ei siis 32% viinaa vaan 40% vodkaa), niin tuo 40% mukavodka menee hyytelömömmöksi jo -20 °C asteisessa pakastimessa. 40% alkoholiseoksen pitäisi pysyä nestemäisenä lähemmäs -30 °C pakkasessa ja -20 °C:ssä hyytyvä alkoholiseos pitäisi olla maksimissaan noin 30 %:sta, joten tästä ei oikein voi vetää muuta johtopäätöstä kuin että Noniin-vodka on aika lailla pelkkää kusetusta alkoholipitoisuutensa suhteen. Ei ihme, ettei alkoholi maistu läpi, kun sitä ei ole sen vertaa kun pitäisi. Esimerkiksi toisen tuottajan Halti-vodkan kanssa tätä samaa ongelmaa ei ole ollut, vaan se pysyy juoksevana alle -20 °C arkkupakastimessa.
Lämpötila myös vaihtelee pakastimen eri kohdissa eli jos pakastimessa on kaksi pulloa väkevää alkoholijuomaa, on mahdollista, että toinen on jäätynyt ja toinen ei. Väkevä alkoholijuoma saattaa jäätyä pakastimessa jo siitäkin, jos pullossa on pieni kiinteä hiukkanen tai pullon seinämässä on naarmu.
32% väkevät alkoholijuomat jäätyvät 16 asteen pakkasessa.
38% väkevät alkoholijuomat jäätyvät 21 asteen pakkasessa.
45% väkevät alkoholijuomat jäätyvät 27 asteen pakkasessa.
Kyllä tää on ihan selkeä homma tässä tapauksessa. Muut vodkat eivät jäädy missään päin pakastinta, Noniin menee aina jäähän. Pakastimissani on myös digitaaliset pakastimen toiminnasta riippumattomat lämpömittarit ja niistä selvästi pystyy seuraamaan, että -18 °C riittää sille, että Noniin vodka alkaa jo jähmettyä. Alkoholipitoisuus ei silloin yksinkertaisesti voi olla juuri 32 %:ia suurempi. Vahva epäilys, että pullottavat saman litkun sekä 32 % viinana että 40 % vodkana.Täällä on aiemminkin jotkut koittaneet pakastimen avulla tehdä johtopäätöksiä viinojensa alkoholipitoisuuksista. Se ei kuitenkaan ole kovin luotettava tapa.
Hommaa tommonen vitosen hydrometri, niin saat tarkempaa faktaa.Kyllä tää on ihan selkeä homma tässä tapauksessa. Muut vodkat eivät jäädy missään päin pakastinta, Noniin menee aina jäähän. Pakastimissani on myös digitaaliset pakastimen toiminnasta riippumattomat lämpömittarit ja niistä selvästi pystyy seuraamaan, että -18 °C riittää sille, että Noniin vodka alkaa jo jähmettyä. Alkoholipitoisuus ei silloin yksinkertaisesti voi olla juuri 32 %:ia suurempi. Vahva epäilys, että pullottavat saman litkun sekä 32 % viinana että 40 % vodkana.
![]()
Hommaa tommonen vitosen hydrometri, niin saat tarkempaa faktaa.
![]()
Alkoholimittari - Melkkobrew
Ranskalainen kelluva mittari alkoholipitoisuuden mittaamiseen. Asteikko 0-100%. Tarkin lukema saadaan maustamattomilla ja väkevillä juomilla. Ei viinille tai oluelle. Made in Francewww.melkkobrew.fi
Laitetaanpa tästä lausuntokierroksesta materiaalia. Todennäköisesti komissio linkaisee hallituksen esityksen takaisin pöydälle vielä monta kertaa ja Pilot-menettely Suomea vastaan jatkuu.
Alkoholilain uudistus kerää runsaasti kritiikkiä – ”osoittaa suomalaisen alkoholipolitiikan kaksinaismoraalin”
En mä nyt jaksa tän vuoksi ostella mittareita, en vaan osta tuota enää enkä ole itse asiassa ostanut aikoihin, vanhaa varastoa. Pistin nyt kuitenkin yhden Haltin 40% vodkan tuon kanssa kuminauhalla samaan nippuun ja pakkaseen, kun ovat molemmat samanlaiseen muovipulloon liruteltu. Jos toinen jäätyy ja toinen ei niin se kertonee jo tarpeeksi. Täytyy päivän parin päästä katsella mikä on tulos.Saa siitä kyllä jotain lukemia, mutta suosittelen vahvasti, että mittaa jonkun oikeasti 40% vodkan ja sitten Noniin-vodkan. Jos luvut on erit, niin sitten on minun puolestani ainakin todistettu, että Noniin vodka ei ole täyttä tavaraa.
(tai no, minulle voisi riittää tuo pakastaminenkin, mutta esim. Panimonurkasta olen ostanut "Vodka kitin" ja tehnyt sillä ~20% "vodkaa" (se oli kiljua), ja vastaava mittari näytti mitä sattuu)
En mä nyt jaksa tän vuoksi ostella mittareita, en vaan osta tuota enää enkä ole itse asiassa ostanut aikoihin, vanhaa varastoa. Pistin nyt kuitenkin yhden Haltin 40% vodkan tuon kanssa kuminauhalla samaan nippuun ja pakkaseen, kun ovat molemmat samanlaiseen muovipulloon liruteltu. Jos toinen jäätyy ja toinen ei niin se kertonee jo tarpeeksi. Täytyy päivän parin päästä katsella mikä on tulos.
Noniin on käsittääkseni Alksin oma merkki, tilaavat sen jostain, jota ei kaiketi minkään Noniin tuotteista etiketissä kerrota. Halti on virolaisen Apricot Oy:n tuote. Alks tuo kaikki uudet Apricotin tuotteet myyntiin välittömästi ja myy montaa niistä paljon halvemmalla kuin muut firmat eli on erittäin tiivis ja hyvä yhteistyö Apricotin kanssa. En yllättyisi, että myös Noniin olisi Apricotin tekemää. Toki reseptissä voi olla silti eroja muihin merkin tuotteisiin. Vai onko jollain parempaa tietoa tai havaintoja Noniin valmistajasta? Tuotteita kun on vodkaa, brändyä...En mä nyt jaksa tän vuoksi ostella mittareita, en vaan osta tuota enää enkä ole itse asiassa ostanut aikoihin, vanhaa varastoa. Pistin nyt kuitenkin yhden Haltin 40% vodkan tuon kanssa kuminauhalla samaan nippuun ja pakkaseen, kun ovat molemmat samanlaiseen muovipulloon liruteltu. Jos toinen jäätyy ja toinen ei niin se kertonee jo tarpeeksi. Täytyy päivän parin päästä katsella mikä on tulos.
Mutta lonkerot jää saamatta.Kun Alks ja Fransu ryhtyivät ryöstöhinnoitteluun niin siirsin ostoset Alkostore24 ja kuljetuksen Norrlog,ei pakkaus kuluja ja kuljetus halvempi.
Voitko kertoa esimerkin ryöstöhinnoittelusta?Kun Alks ja Fransu ryhtyivät ryöstöhinnoitteluun niin siirsin ostoset Alkostore24 ja kuljetuksen Norrlog,ei pakkaus kuluja ja kuljetus halvempi.
4€ pakkausmaksu ja kuljetus Fransu 33€ vs. ei pakkausmaksua ja kuljetus 28€Voitko kertoa esimerkin ryöstöhinnoittelusta?
4€ pakkausmaksu ja kuljetus Fransu 33€ vs. ei pakkausmaksua ja kuljetus 28€
Joo, alksin varastollehan toi osoite näyttäisi vievän.Noniin on käsittääkseni Alksin oma merkki, tilaavat sen jostain, jota ei kaiketi minkään Noniin tuotteista etiketissä kerrota. Halti on virolaisen Apricot Oy:n tuote. Alks tuo kaikki uudet Apricotin tuotteet myyntiin välittömästi ja myy montaa niistä paljon halvemmalla kuin muut firmat eli on erittäin tiivis ja hyvä yhteistyö Apricotin kanssa. En yllättyisi, että myös Noniin olisi Apricotin tekemää. Toki reseptissä voi olla silti eroja muihin merkin tuotteisiin. Vai onko jollain parempaa tietoa tai havaintoja Noniin valmistajasta? Tuotteita kun on vodkaa, brändyä...
Ja vaikka hinta nousisikin "vaan" muutamalla eurolla per kerta, on kuluttajan hyvä heti reagoida siihen koska se viestittää firmalle heti, että hinnannosto on noteerattu ja kuluttaja on siirtymässä kilpailijalle. Tämä taasen toivon mukaan tökkäisee alkuperäistä firmaa miettimään hinnankorotuksia uudelleen, joka on hyvä juttu meille kaikilleNäyttää kuitenkin siltä, että Fransu on lähtenyt kokeilemaan, paljonko rahtia voi nostaa. En enää käytä Fransua tuleviin tilauksiin ihan periaatteesta. Tammikuussa oli vielä kotitoimitus 26 e.
Samaa aprikoin. Laitoin ecomille kysymystä onnistuuko Kroatian varastolta.Onko kukaan tilannut Alksin tilauksille kuljetusta Tavaroiden ja tuotteiden nopea toimitus | Ecomtransit Suomi ? Kokemuksia kaipaan.