Alkoholin tilaaminen ulkomailta netin kautta

Vaimon Boi-tilauksesta yksi loota jäi tulematta.
Dhl väittää "toimittanensa" ja vahvistukseksi on toimittanut boille väärennetyn vaimon "allekirjoituksen". Jos toimitetaan vajaa määrä, kuten usein tapahtuu, siinä toki kuitattaisiin NE. Tosin useimmiten ne kuskit ei halua mitään allekirjoituksia.

Melko huvittavaa että sen lisäksi että jannut vetää abc:llä donitsia kitusiin ja klikkailee toimituksia "yritetyiksi" että myös allekirjoittelevat toimituksia. Ja vievät viinat kotiinsa? ;-D

Vaimon Boi-tilauksesta yksi loota jäi tulematta.
Dhl väittää "toimittanensa" ja vahvistukseksi on toimittanut boille väärennetyn vaimon "allekirjoituksen". Jos toimitetaan vajaa määrä, kuten usein tapahtuu, siinä toki kuitattaisiin NE. Tosin useimmiten ne kuskit ei halua mitään allekirjoituksia.

Melko huvittavaa että sen lisäksi että jannut vetää abc:llä donitsia kitusiin ja klikkailee toimituksia "yritetyiksi" että myös allekirjoittelevat toimituksia. Ja vievät viinat kotiinsa? ;-D
Oma BOI - tilaus tuli viidessä päivässä ( tilaus 22.2 ja toimitus 27.2). Tosin kotiinkuljetus oli lennossa vaihdettu PostNordin noutopisteeseen. BOI:lila käytössä nyt myös Klarna ja ihmeen nopeasti vastaisivat aiemmasta poiketen sähköpsteihinkin, kun olin itse ryssinyt postinumeron kanssa. Liitteenä ale-koodi.

IMG_20260228_101914.jpg

Viime sunnuntain alks(DE)-tilaus ei ole edennyt tai ei ainakaan mitään infoa ole tullut että ois lähtenyt.

No eipä kiire oluilla, koska ens viikon talvilomakin peruuntui :rofl:

Moni firma, joka aiemmin toimitti kotiovelle asti, toimittaakin nyt noutopisteisiin.
Varmaan myyntipaikoissakin tai kuljetusliikkeissä, odotellaan jotain laintulkintoja maassamme.

Oma BOI - tilaus tuli viidessä päivässä ( tilaus 22.2 ja toimitus 27.2). Tosin kotiinkuljetus oli lennossa vaihdettu PostNordin noutopisteeseen. BOI:lila käytössä nyt myös Klarna ja ihmeen nopeasti vastaisivat aiemmasta poiketen sähköpsteihinkin, kun olin itse ryssinyt postinumeron kanssa. Liitteenä ale-koodi.
Joopa, me ollaan sieltä tilattu aiemmin ehkä 25 kertaa. Minulla kerran oli rikoutunut kaksi vinilootaa, jotka hienosti korvattin jne, mutta tämä sotku ei koske boita, vaan dhl:n toimintaa. Boin on vaikea olla eri mieltä kun dhl valehtele ja tekee asiakirjarikoksia.

Musiikkia mun korville ja niille, jotka väittävät markettivirtsan olevan kannattavampaa. Pitkästä aikaan otin Bitburgeria, on muuten hyvä hiiva ja himaan kannettuna 1,45e puolikastölkyrä. Viinakauppa, eli valtion ryöstöpuoti pyytää samasta 0,33dl 2,89e. Otin viimeiseen tilaukseen myös König Pilseneriä ekan kerran, yllätti allekirjoittaneen positiivisesti. Oliko 1,34e puolikas himaan ja vastaavasti monopolissa 3,99e.
Bitti ja König lähti itelläkin tilaukseen eilen. Mitenköhän noita Karl Friedrich 0,568l 24 packkei saisi järkevästi tilattua, vie sopivasti 6.1 alksin pakkauslaatikon tilavuudesta niin ei saa kahta mahtumaan samaan. Jotain pitäisi ängetä laatikkoon mukaan mutta mitä...

Norrlogilla huomenna 1.3 -10% koodilla ”March10”.

”Älkää missatko tätä upeaa alennuspäivää 1. maaliskuuta 2026!
Voimassa vain sunnuntaina 1. maaliskuuta 2026.

Säästäkää 10 prosenttia kuljetustilauksestanne 1.3.2026
ja syöttäkää tilauksenne yhteydessä tämä alennuskoodi:

March10”

Onko suositella nettikauppaa mistä saisi tilattua vähän harvinaisempia viskejä kuten japanilaiset, taiwanilaiset ja intialaiset viskit?

Norrlogilla huomenna 1.3 -10% koodilla ”March10”.

”Älkää missatko tätä upeaa alennuspäivää 1. maaliskuuta 2026!
Voimassa vain sunnuntaina 1. maaliskuuta 2026.

Säästäkää 10 prosenttia kuljetustilauksestanne 1.3.2026
ja syöttäkää tilauksenne yhteydessä tämä alennuskoodi:

March10”
Tää oli hieno. Eka kertaa tänä vuonna (ja varmaan puoleen vuoteenkin) olin kaks päivää käyttämättä tietokonetta, ni meni vuotuinen Norrlogin alekamppis ohi. S-postissa kaks ilmotusta. Elämäni pienoiskoossa.

Tää oli hieno. Eka kertaa tänä vuonna (ja varmaan puoleen vuoteenkin) olin kaks päivää käyttämättä tietokonetta, ni meni vuotuinen Norrlogin alekamppis ohi. S-postissa kaks ilmotusta. Elämäni pienoiskoossa.
Tää on mennyt minultakin ohitse,eikä ole tullut mitään viestiä alennuksesta Norrlogilta vaikka juuri alkuviikosta tilasin sieltä kuljetuksen.

Juu ei tästä konkurssiin joudu mutta harmittaa silti...
Et todennäköisesti maksanut oleellisesti enempää kuin lopullinen hinta olisi tänään. Uudella normaalihinnalla ja koodilla paketin hinnaksi tulee siis ~29,24 €. Vanhoilla tuli 29,59 €.

Mutta tarkista Fransbergin kuitistasi, että oliko hintasi 29,jotain vai nousiko normaalihinta jo aiemmin.

Miten tämmöinen iso tilaus olisi viisain tehdä ja mistä. n. 80 henkilön häihin pitäisi kesäkuuksi juomat hommata. Niin karkea arvio mietoja 20 lavaa (olutta lonkeroa/siideriä), 3L viinitonkkia 8kpl ja vaikka muutamat jäykät siihen vielä lisäksi. Kannattaako tilata kerralla kaikki vai pienemmissä erissä? Ikinä ei ole vielä tullut juomia tilattua netistä..:rolleyes: danpris olen nyt ainakin katsellut niitä

Miten tämmöinen iso tilaus olisi viisain tehdä ja mistä. n. 80 henkilön häihin pitäisi kesäkuuksi juomat hommata. Niin karkea arvio mietoja 20 lavaa (olutta lonkeroa/siideriä), 3L viinitonkkia 8kpl ja vaikka muutamat jäykät siihen vielä lisäksi. Kannattaako tilata kerralla kaikki vai pienemmissä erissä? Ikinä ei ole vielä tullut juomia tilattua netistä..:rolleyes: danpris olen nyt ainakin katsellut niitä

Itse jakaisin tämän 2-3 toimijan kesken. Danpris taitaa olla entinen Netpris ja sieltä en tilaisi.

Ihan hypoteettisesti, jos olisin jokunen vuosi takaperin tilannut 50+ henkilön häihin, olisin hypoteettisesti tehnyt sen 3 eri paikasta ja 1-3 laatikkoa kerrallaan. Siksi että Saksasta ei saa oikeaa lonkeroa, mutta olut on Saksassa halvempaa kuin Virossa ja valikoima on parempi. Nyt kun laitat tilauksia menemään useampia ja 3 eri kuukautena, niin ehdit saamaan tavarat ja hajautus jakaa kustannuksiakin eri kuukausille.

Ja pari pro-tipiä:
- panosta booleihin, halvempaa ja helpompaa roudata kuin tölkit ja voi lisätä vahvuutta pitkin iltaa. Silloin menee tölkkejäkin vähemmän ja ainesosista Reiska saa kirkasta kun se tahtoo sitä kuitenkin. Esim. Divine on edukas ja turvallinen neutraali valinta jos vodkaa käyttää pohjana.
- Black Tower viini toimii yllättävän hyvin ja löytyy valkoinen, punainen ja kupliva
- kahvikonjakkina menee illalla brandy eikä kukaan huomaa. Saksalainen Chantre on esim. turvallinen valinta.
- Oluessa suomalaiset merkit kuten Lapin Kulta ei tunnu kelpaavan. Porukka ottaa itselleen eksoottisempaa.
- Tutuille ja lähipiirille kannattaa ostaa povitaskuun pieniä pulloja. Chantrea saa desin ja 2 desin pulloissakin. Ainakin Juomavarastosta.

- kahvikonjakkina menee illalla brandy eikä kukaan huomaa. Saksalainen Chantre on esim. turvallinen valinta.

Brandy on konjakkia, ei vaan Cognacin kuplivasta maakunnasta. Ihan turhaan ostaa halvinta konjakkia, kun keskiverto brandy on parempaa.

Tosin olen tyttöystävältä saanut noottia, kun toin risteilyltä brandyä (hänen tilatessaan konjakkia) , mutta koetin häntäkin sivistää ja se ei mennyt hyvin.

--

Ja muusta viestistäsi: ehdottomasti kannattaa hajauttaa ja tuo on hyvä idea, että myös ajallisesti hajauttaa. Tästä ketjusta olen lukenut, kuinka jollain myöhästyi viinat. Mitä siinä sitten tekee? Juo itse sen lavallisen (tässä tapauksessa lava oikea yksikkö) alkoholia?

Itse ottaisin vaikka Alks (Saksa & Kroatia) ja Superalko (Viro ja/tai Latvia).

--

Väkevistä voi olla montaa mieltä, mutta en itse antaisi vierailleni. Kotibileissä on useamman kerran tullut oksennusta puolin ja toisin, mutta pelkkää kaljaa kittaamalla ei ikinä.

Brandy on konjakkia, ei vaan Cognacin kuplivasta maakunnasta. Ihan turhaan ostaa halvinta konjakkia, kun keskiverto brandy on parempaa.
Tai siis konjakki on brandyn yksi alalaji, mainitsemaltasi alueelta. Sinänsähän brandya on hyvin monenlaista, kaikenlaisista hedelmistä ja marjoista tehtynä, mutta kyllä, yleisimmin kun puhutaan brandysta konjakin yhteydessä, kyse on tynnyreissä kypsytetystä rypälepeijoonista. Niin brandyna kuin konjakkina on hyviä ja huonoja tuotteita. Chantre on loistava peruskama, mutta kyllähän sitä Meukowin konjakkia mieluummin maistelee. Mutta jos Miukun rinnalle laittaa vaikka armenialaisen Yerevan laken brandyn, niin valinta on vaikeampi. Välillä on aina niitä kavereita, jotka sanovat tunnistavansa eron (eli maistavansa Cognacin maakunnan), jonka vuoksi kannattaa pitää hyvää brandya ja huonoa konjakkia kaapissa ja testata maistaako. 😅

Ja juu, terävän viinan kanssa pitää 'tietää oma yleisö'. Ei se kaikille sovi. Mutta jos on paikallinen Reiska, joka on ok tyyppi ja haluaa sen vodkashottinsa, niin Divinea lasiin vaan. Etenkin jos sitä käyttää boolin tekemiseen ja Divinea on piilossa pöydän alla anyway.

Joskus ollut häissä, joissa booli oli pontikkaan tehtyä ja loppuillasta mehua oli enää vain väriksi mukana. Mutta se olikin Etelä-Pohjanmaalla.

Statistiikka

Viestiketjuista
301 683
Jäsenet
82 029
Uusin jäsen
Artty

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom