Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo kyllä menee ehdottomasti testiin. Hiilihydraattia 0,5 g/100ml. Itseäni yleensä näissä häiritsee ylenmääräinen makeus, monessa alkoholittomassa jopa 10X määrä hiilihydratteja/sokeria.Kymmeniä eri holittomia olen maistanut, mutta nykyään ainoa jota aktiivisesti ostan on Suomenlinnan Panimon Ton IPA. Mielestäni erittäin hyvää ja tuo montaa muuta alkoholitonta olutta vaivaava imelyys puuttuu tästä. Lisäksi kevyttä juotavaakin vielä, jos sillä on jollekin merkitystä.
![]()
Kyllä se keveys on ainakin itselle yksi tärkeimpiä alkoholittoman ominaisuuksia.Kymmeniä eri holittomia olen maistanut, mutta nykyään ainoa jota aktiivisesti ostan on Suomenlinnan Panimon Ton IPA. Mielestäni erittäin hyvää ja tuo montaa muuta alkoholitonta olutta vaivaava imelyys puuttuu tästä. Lisäksi kevyttä juotavaakin vielä, jos sillä on jollekin merkitystä.
![]()
Mihin vertaisit tuota Lassoa? Pitää itekkin ostaa jos vaan tulee jossain vastaan..Jo mainitut perus Crisp, Bavaria ja Lasso. Näillä on tänä kesänä menty.
![]()
![]()
![]()
Noissa Crispeissä on joku outo haju kun tölkin avaa..
Ja nyt keksin mitä se muistuttaa: haisee ihan meidän kanin takalistolta silloin kun sillä on pakki sekaisinLapparissa tai muissa ei ole samanlaista hajua huomannu. Aina kun avaa tölkin niin vaistomaisesti kattoo että onko jossain lattialla jäniksen tuhrua
![]()
On aika erilainen kuin muut, mutta maistuva. Ainakin Cittarista löytyy.Mihin vertaisit tuota Lassoa? Pitää itekkin ostaa jos vaan tulee jossain vastaan..
Jahas, tämä lähtee sitten testiin, jos löytäis lisää hyviä holittomia vehnäisiäMutta, tämä on edelleen lyömätön all time favorite:
![]()
Alkoholittomat kukot ovat 0,3%Kukko Pils
![]()
En pilseistä niin välitä ja sen huomasi tässä. Pilsien ystäville varmaan oikein sopiva mutta ei itselle. Mutta vain sen takia että oli pils. Ei makeutta ja ihan jees jälkimaku.
Itselle se vihreä, Kukko Lager-alkoholiton sopi paremmin.
Aivan, totta. Mutta tässä säikeessä vedettiin raja sinne 0,5% tienoille jotka vielä lasketaan "alkoholittomiksi" niin valikoima laajeneen aika lailla. Hyvä huomio toki, itse en sitä edes huomannut eikä ole väliä, mutta niille ketkä ei esim vakaamuksen jne takia juo alkoholia niin hyvä pointti.Alkoholittomat kukot ovat 0,3%
Sori, viime kerran kun ketjua luin niin painotettiin 0.0 linjaa. Jäi tuo uusi linjaus huomaamatta kun sivu vaihtui.Aivan, totta. Mutta tässä säikeessä vedettiin raja sinne 0,5% tienoille jotka vielä lasketaan "alkoholittomiksi" niin valikoima laajeneen aika lailla. Hyvä huomio toki, itse en sitä edes huomannut eikä ole väliä, mutta niille ketkä ei esim vakaamuksen jne takia juo alkoholia niin hyvä pointti.
Joo mä itekkin vähän poukkoillut kun en alkuun tiennyt noista 0,5% alkoholiitomistaSori, viime kerran kun ketjua luin niin painotettiin 0.0 linjaa. Jäi tuo uusi linjaus huomaamatta kun sivu vaihtui.
Alkoholittoman oluen määritelmä on siinä mielessä hassu, että termisesti se Suomessa on max 0,5 %( 0,500 % ml.) mutta alkoholivero astuu voimaan oluessa jo 0,5 %:ssa. Sen alle myös verokanta( ALV) on vain 14 %. Asiaa sotkee entisestään se, että EU:ssa alkoholittoman raja on 1,2 %, mitä se on Suomessakin kaikissa muissa juomissa paitsi oluissa. Kotikalja ei esimerkiksi kuulu oluiden alle ja siten siinä on usein kaupastakin ostettuna lähemmäs, joskus jopa yli prosentin alkoholipitoisuus.Joo mä itekkin vähän poukkoillut kun en alkuun tiennyt noista 0,5% alkoholiitomista
Korjaan aloituspostiin että 0,5% raja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.