AM5-emolevyt

Saa kyllä noissa Asuksen B650:issä ainakin Biosin päivitellä, jos meinaa käyttää edes keskinopeita muisteja. Asus TUF B650-E WIFI tarjosi hyvin epävakaata menoa versiolla 3067 Expo päällä niin 6000 kuin 5600 kelloillakin, peliä kaatui ja jopa Edge kertaalleen. Nyt 3223 pari päivää ollut sisällä, ja ainakin toistaiseksi 6000 MHZ Expo toiminut hyvin. Windowsin oma memtest myös ajettu uudella Bios-versiolla ongelmitta, vanhalla ei tullut testattua.

BIOS toki kannattaa muutenkin päivittää...

Ensimmäinen kerta oli itselleni, kun moista olen tehnyt. Olen sitä käyttäjäkuntaa, joka on tyytyväinen niin kauan kuin kaikki toimii. Ongelmia ratkotaan sitten kun niitä ilmenee, turha huolehtia etukäteen.
BIOSin päivittämisen kohdalla tuota suositellaankin, että päivitetään vasta sitten kun on joku syy päivittää... poikkeuksena kun kone ollaan vasta ottamassa käyttöön, silloin kannattaa laittaa uusin versio sisään joka tapauksessa

BIOSin päivittämisen kohdalla tuota suositellaankin, että päivitetään vasta sitten kun on joku syy päivittää... poikkeuksena kun kone ollaan vasta ottamassa käyttöön, silloin kannattaa laittaa uusin versio sisään joka tapauksessa

En viitsinyt päivittää edes uusimpaan, koska toiseksi uusimmasta versiosta ei enää pysty peruuttamaan taaksepäin, jos tarvetta ilmenisi. Joten otin varmuuden vuoksi kolmanneksi uusimman, sekin sentään tämän vuoden keväältä.

Mikälaisella muistijännitteellä oot ajellut, entä FCLK?

Olen nuubi, ajan automaatilla. :redface:

1760216464743.png

1760216282223.png

1760215512687.png

Olen nuubi, ajan automaatilla. :redface:

1760216464743.png

1760216282223.png

1760215512687.png
suosittelisin hieman tutustumaan aihealueeseen jos mielii säätää, jottei vahinkoa käy :I

mutta jos vain XMP:t tähtäimessä, niin SOC vaikka 1.2V ja sekin on yläkanttiin. VDDQ 1.35V ja samoin tuo joka autolla, VDDIO/MC Voltage. Ideana lähinnä että pois AUTO:lta

CPU jännite saa olla autolla, jos koskettelet Curve Optimizeria, niin negatiivisella arvolla se laskee aina naksun enemmän, suhteessa mitä siihen "-CO" lukemaa tuuppaaa

Ilman Taiphooniakin voisin arvata että Hynixiä kittisi.

Statistiikka

Viestiketjuista
289 627
Jäsenet
79 664
Uusin jäsen
anaconda777

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom