Amazon Prime Video

Mitä tarkoitat "ostomaalla"? Iise ostin Prime Videon Puolan Amazonista täkäläisen operaattorin verkkoon liitetyllä laitteella siloin kun niillä oli joku hinnoitteluvirhe, ja sisältö on selkeästi Suomen markkinoille tarkoitettua ilman mitään säätöä tai kikkailua sillä esim. sarjojen otsikoissa on #1 in Finland jne.
Jos nämä mutut nyt jäisi pois ketjusta? Puolan hinta ei ole hinnoitteluvirhe, se on Puolaan tarkoitettu hinta mutta ostaessa ei ole mitään georajoitusta. Sisältö näkyy sen maan mukaan mistä olet kulloinkin yhteyksissä. Puolan oston jälkeen näkyy ns Suomisisältö joko itsekseen, toisen maan, esim uk:n primen kokeilun ottamisella, asetuksia säätämällä tai esim käynnistämällä mobiiliapin, joka kysyy aluetta jos on eri alue primessä kuin oma lokaatio.

Tämä on Netflixissä myös ja sillä on huonoja efektejä. Jos nyt esim. matkustaisin maahan, jossa ei ole Bondsman-sarjaa, jonka olen ladannut tabletille, niin Netflix pistää siihen leiman: not available - ja en voi katsoa sitä. Tämä tapahtuu ihan sillä, että olen ulkomailla yhteydessä wifiin.

Tietenkin VPN korjaisi tuon, ja Bondsman nyt varmaan on joka maassa. Mutta Netflixin SWAT ei ollut..
Vieläkö se todellakin toimii noin? Mulla ei ole ollut Netflixiä pitkään aikaan, mutta mielestäni he muuttivat tuota jossain vaiheessa että VPN:llä ei saanut toisen maan valikoimaa. Primessä kai tietääkseni saa sen Suomen valikoiman vaikka olisi ulkomailla (tai VPN:llä) jos vaan menee primevideo.comin kautta eikä amazonin kautta. En tosin ole varma kun ei ole koskaan ollut tarvetta kokeilla, mutta ainakin jotan tuollaisia ilmoituksia siellä sivulla näkyy silloin kun VPN:ää käyttää.

Vieläkö se todellakin toimii noin? Mulla ei ole ollut Netflixiä pitkään aikaan, mutta mielestäni he muuttivat tuota jossain vaiheessa että VPN:llä ei saanut toisen maan valikoimaa. Primessä kai tietääkseni saa sen Suomen valikoiman vaikka olisi ulkomailla (tai VPN:llä) jos vaan menee primevideo.comin kautta eikä amazonin kautta. En tosin ole varma kun ei ole koskaan ollut tarvetta kokeilla, mutta ainakin jotan tuollaisia ilmoituksia siellä sivulla näkyy silloin kun VPN:ää käyttää.

Tästä on kokemusta pelkästään tabletilla ja tabletilla tulee sen maan valikoima, jossa silloin olen. Näin ainakin Netflix, voin koettaa Prime Videota viikon päästä.
(ja ei ole kivaa, kun lataamasi sarjat/elokuvat eivät ole katsottavissa enää paluumatkalla)

edit: tästä voi jatkaa kyllä Netflix/VPN-ketjussa..

Tästä on kokemusta pelkästään tabletilla ja tabletilla tulee sen maan valikoima, jossa silloin olen. Näin ainakin Netflix, voin koettaa Prime Videota viikon päästä.
(ja ei ole kivaa, kun lataamasi sarjat/elokuvat eivät ole katsottavissa enää paluumatkalla)

Joo en olekaan sovelluksen kautta muuten käyttänyt kuin kerran jatkoin selaimella VPN:llä katsomaani elokuvaa tabletilla (VPN siinäkin päällä) ja se ainakin meni aivan sulavasti.

Kyllä ne netflixin tabletille ladatut on katsottavissa, laittaa vain lentotilan päälle niin ne tulee taas katsottaviksi.
Viime lomareissulla latasin useita leffoja mitkä ei ollut saatavissa suomessa, kotona koitin niitä katsoa ja eihän se onnistunut. Mutta kun laittoi lentotilan päälle, niin ne tuli taas katsottavaksi.

Minulla on ollut puolantilaus runsaan kuukauden ja nyt kokeilin tuota lokaation vaihtoa.

primevideo.comista kun valitsee liity primeen, päätyy vain kirjautumissivulle, eli siitä ei ole apua. Seuraavaksi kokeilin asentaa mobiilisovelluksen mutta samat puolankieliset nimikkeet siinä näkyivät, eikä mitään lokaation vaihtoa kyselty tai löytynyt.

Seuraavaksi menin amazon.co.uk:hon ja etsin tuotteeksi prime. Sitä kautta sai otettua 30 päivän uk kokeilun tuon puolan tilauksen päälle. Nyt näkyy mobiilisovelluksessa (joka ei edelleenkään kysellyt mitään lokaatiosta) englanninkieliset (ja suomenkieliset) nimikkeet ilman puolankielisiä. Mutta mikä olisi varma testi, eli mitä nyt pitäisi löytyä mitä puolantilauksella ei?

Kolmas päivä ja sama meno jatkuu näköjään. Menkää nyt sinne Penninvenyttäjien -ketjuun jo jauhamaan tuosta Puolasta, se tehtiin ihan sitä varten.
Tässä ei ole kyse penninvenyttämisestä, vaan yrityksestä ymmärtää mitä kautta saa kattavimmat alkuperäisäänet ja suomitekstit. Ilmeisesti kullakin käyttäjällä on määriteltynä alue, jota ei kuitenkaan ilmeisesti voi itse vaihtaa ja jota ei näe mistään. Aika tärkeää keskustelua, jonka luulisi kiinnostavan Prime-aiheisessa ketjussa.

Tässä ei ole kyse penninvenyttämisestä, vaan yrityksestä ymmärtää mitä kautta saa kattavimmat alkuperäisäänet ja suomitekstit. Ilmeisesti kullakin käyttäjällä on määriteltynä alue, jota ei kuitenkaan ilmeisesti voi itse vaihtaa ja jota ei näe mistään. Aika tärkeää keskustelua, jonka luulisi kiinnostavan Prime-aiheisessa ketjussa.
Ensinnäkin asiat on käyty läpi useita kertoja tässäkin ketjussa, saa siis selata taaksepäin, ja vaikka kertaus on usein hyvästä, niin ei tässä asiassa niinkään. Toisekseen penninvenytyksessä on ohje heti ensimmäisellä sivulla ja sitä seuraavista käyttäjistä suuremmalla osuudella lienee omaa kokemusta antaa lisäneuvoja kuin tässä ketjussa.

Ensinnäkin asiat on käyty läpi useita kertoja tässäkin ketjussa, saa siis selata taaksepäin, ja vaikka kertaus on usein hyvästä, niin ei tässä asiassa niinkään. Toisekseen penninvenytyksessä on ohje heti ensimmäisellä sivulla ja sitä seuraavista käyttäjistä suuremmalla osuudella lienee omaa kokemusta antaa lisäneuvoja kuin tässä ketjussa.
Yksinkertaista ohjetta ei ikävä kyllä löydy. Penninvenyttäjäketjun ekassa viestissä kerrotaan tekniikka alueen vaihtamiseen ja uudemmissa viesteissä sanotaan ettei se toimi. Siinä ketjussa puhutaan kirjaimellisesti penninvenytyksestä, eli mistä saa halvemmalla myös muita suoratoistopalveluita kuin Primeä. Kun aiheena tässä on Primen sisältöjen kielet, pidän tätä ketjua paljon sopivampana. Jos alueen vaihto on kovin yksinkertainen asia, mikset kerro vastausta keskustelun rajoittamisen sijaan?

Penninvenyttäjäketjun ekassa viestissä kerrotaan tekniikka alueen vaihtamiseen ja uudemmissa viesteissä sanotaan ettei se toimi.
Kokeilithan edes? Mitä itse katoin, niin viimeisin(?) maininta toimivuudesta oli sivulla 7 (viesti #329). Mut kyllä se nyt tuppaa penninvenyttämistä oleen, jos ei tilaus suoraan primevideo.comista kelpaa. Tuskin huvin ja urheilun vuoksi oot kikkaillut.

Tässä ketjussa suurin osa lie tahtoo keskustella itse palvelun sisällöstä eikä lukea sivutolkulla, ku jollain menny sormi suuhun hinnan kans kikkailessaan..

Vielä kerran
Nämä säästö- ja kikkailuviestit monesti sotkee eri striimauspalvelujen keskustelua ja vähän väliä tulee "turhaa" keskustelua enemmänkin, niin kokeillaas toimisko tämmöinen yleinen ketju penninvenyttämiselle ja hintakikkailulle.

Itse taistelin aikoinaan saman asian kanssa, niin täällä kun penninvenyttäjissä, kyselin ja testasin ohjetta saamatta kuitenkaan toivottua lopputulosta aikaan. Sitten joku kertoi, että chatin kautta saa sen kuntoon. EI muutaku Amazonin aspan chatti auki ja siellä joku tuuskas 25 minuuttia asian kanssa kunnes pyysi kollegan katsomaan mikä juttu ja 5 min ja kaikki oli viimein laitettu kuten halusin. Alkuun kyllä kyselivät, että miksi sulla on Puolan Prime vaikka asut Suomessa, mutta siitä pääsi eteenpäin kun totesin, että nyt on näin ja haluan saada nämä asiat kuntoon.

Kokeilithan edes? Mitä itse katoin, niin viimeisin(?) maininta toimivuudesta oli sivulla 7 (viesti #329). Mut kyllä se nyt tuppaa penninvenyttämistä oleen, jos ei tilaus suoraan primevideo.comista kelpaa. Tuskin huvin ja urheilun vuoksi oot kikkaillut.

Tässä ketjussa suurin osa lie tahtoo keskustella itse palvelun sisällöstä eikä lukea sivutolkulla, ku jollain menny sormi suuhun hinnan kans kikkailessaan..

Vielä kerran

Luitko edes mitä kirjoitin? Kyse ei ole rahasta, vaan kattavimmasta valikoimasta alkuperäisäänen ja suomitekstien suhteen. Ehkä jotain kertoo se, että pitää lukea yli 300 viestiä, että joku kertoo ohjeiden toimivan kun joku toinen taas aiemmin on kertonut ettei ne toimi. Toimii siis tai ei toimi. Ennen kuin alan klikkailla tilejä eri maiden Primeihin, mielellään kuulisin yksinkertaisen ja toimivan ohjeen.
Lisäkysymyksenä vielä se, että jos omaksi alueeksi saa jollain ilveellä merkittyä Suomen, onko silloin sisältö äänten ja tekstien osalta sama riippumatta mistä palvelun ostaa? Siitä ei löydy tietoa aiemmista keskusteluista.

Lisäkysymyksenä vielä se, että jos omaksi alueeksi saa jollain ilveellä merkittyä Suomen, onko silloin sisältö äänten ja tekstien osalta sama riippumatta mistä palvelun ostaa? Siitä ei löydy tietoa aiemmista keskusteluista.
Siis näinhän sen tulisi toimia, koska sillä (amazonilla) on tietyt lisenssit tiettyihin maihin. Se, että sisältö onkin eriä, on jokin kumma primevideon ominaisuus/bugi.

Mut kyllä. Jos sulla on primevideo Suomi-lokaatiolla, niin silloin sulla on suomen sisältö. Samoin, kun suomesta suoraan primevideo.comin sivuilta tilaisit.

vpn:llä, ainaki teoriassa, voit kikkailla minkä tahansa maan sisällön. Ei tarvi sen takia tilailla eri maiden sivuilta. Teoriassa siksi, että en tiiä onko primevideo noita blokkaillu + saattaa olla samaa säätöä, kuin nyt esim. tässä ku tilaa puolan sivuilta.

Siis näinhän sen tulisi toimia, koska sillä (amazonilla) on tietyt lisenssit tiettyihin maihin. Se, että sisältö onkin eriä, on jokin kumma primevideon ominaisuus/bugi.

Mut kyllä. Jos sulla on primevideo Suomi-lokaatiolla, niin silloin sulla on suomen sisältö. Samoin, kun suomesta suoraan primevideo.comin sivuilta tilaisit.

vpn:llä, ainaki teoriassa, voit kikkailla minkä tahansa maan sisällön. Ei tarvi sen takia tilailla eri maiden sivuilta. Teoriassa siksi, että en tiiä onko primevideo noita blokkaillu + saattaa olla samaa säätöä, kuin nyt esim. tässä ku tilaa puolan sivuilta.

Nyt et kyllä tiedä asiasta mitään. Ehkä ei kannattasi jakaa mutua täällä, ja kehottaa keskustelun siirtämisellä, kun ei ole itse kokeillut..

VPN:llä kun vaihtaa maan toiseksi, niin siellä on vielä Suomi, jos sen on lokaatioksi säätänyt. Olen koettanut. Eikä tässä ole edes siitä kysymys, vaan siitä, että jotkut tilaa sen Puolan Primen ja haluaa katsoa Suomi-valikoimaa, joka ei ole oletus. Tai sama homma Saksan Primellä, kirjaimellisesti juuri ongelmana kaverillani.

Ei täällä kaikki ole tilanneet Prime Videota, vaan Primen, jossa on osana Prime Video, jonka saa toimimaan Suomi-valikoimalla. Primeä saa Puolan lisäksi myös Saksasta ja muista maista - ja Saksasta saa myös hyödyllisiä lisiä, mutta niistä sitten toisessa ketjussa :)

--

..ja laittaisin minä ohjeet, miten lokaation saa Suomeen, jos muistaisin. Siitä on vaan pari vuotta ja en kirjoittanut mitään ylös. Nyt seuraan keskustelua, josko voisin auttaa kaveriani kuitenkin tekemään tuon.

Maksan Suomi hinnan saan Suomi tekstit ja prime pelit kikkailematta. Muut jotka maksaa muualle voisi mennä muualle itkem´ästä kun maksan puola hinnan niin yhy yhy ja kaikki ei toimikkaan kun pitäisi ja 10 sivua samaa sontaa.

Maksan Suomi hinnan saan Suomi tekstit ja prime pelit kikkailematta. Muut jotka maksaa muualle voisi mennä muualle itkem´ästä kun maksan puola hinnan niin yhy yhy ja kaikki ei toimikkaan kun pitäisi ja 10 sivua samaa sontaa.

Asun Varsovassa. Maksan Puolan hinnan ja nyt pitäisi mennä jonnekin muualle itkemään. En ymmärrä.

Mistä tahansa Amazonista Primen tilaaminen ei vaadi minkäänlaista kikkailua, ja sitä mainostetaan siellä suomalaisillekin yhtä lailla. Se ei siis ole lainkaan verrannollista muiden striimauspalveluiden VPN-kikkailuun tms. vaan on täysin legitiimi tapa hankkia Prime Video - vaikka olisikin halvempi kuin primevideo.comista.

Viimeksi muokattu:
Jollain on nyt mennyt Puola ihon alle :D

Sen Amazon Prime Videon voi hankkia vaikka mistä ja ilmaista trialia saa joka puolelta - mutta ne on niitä asioita, joita voi käsitellä tuolla Penninvenyttäjät-ketjussa. Tärkeintä on, että Prime Video on jostain hankittuna.

Mielestäni on tämän ketjun asiaa, miten sen saa toimimaan Suomen valikoimalla (tai jos joku haluaa ulkomaita katsella, niin niilläkin). Ja sen siis saa toimimaan Suomessa kaikkine Suomen etuineen. Se tapa on vaan molemmissa ketjuissa unohtunut - tai sitten Amazon on sen muuttanut tässä vuosien varrella. Eiköhän keskustelu aiheesta lopu heti, kun joku laittaa sen ketjuun ja sitä voivat kaikki itse soveltaa. Oikeasti laittaisin itse, mutta pää lyö tyhjää ja siitä olisi tuttavapiirissänikin hyötyä nyt..

Vielä kerran

Ihme nillitystä. Mä tilasin palvelun Saksasta ja kielet ihan sekaisin. Onhan se tosiaan kumma kun ihmiset tulee kyselemään prime ketjusta kun prime ei toimi odotetulla tavalla. Missä muuallakaan? Jossain ketjussa jonka nimessä ei ole maintaa itse palvelusta?

Ymmärtäisin sun itkun jos tämä olisi ”prime sisältö”, mut ei ole. Vaikea kuvitella että tällä palstalla olisi osuvampaa ketjua tolle keskustelulle.

Statistiikka

Viestiketjuista
278 445
Jäsenet
77 755
Uusin jäsen
sjkl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom