AMD ja Sony kertoivat uusista teknologioista tulevissa Radeoneissa

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
24 154
AMD ja Sony kertoivat viime vuoden lopulla aloittaneensa Project Amethyst -yhteistyöprojektin. AMD:n Radeoneiden punaisen ja PlayStationin sinisen yhdistävä violetin sävyn mukaan nimetyn projektin tavoitteena on tuoda mm. lisää tekoälyä peleihin sekä paremmin niihin soveltuva arkkitehtuuri.
amd-x-sie-amethyst-future-of-play-20250910.jpg

AMD ja Sony kertoivat viime vuoden lopulla aloittaneensa Project Amethyst -yhteistyöprojektin. AMD:n Radeoneiden punaisen ja PlayStationin sinisen yhdistävä violetin sävyn mukaan nimetyn projektin tavoitteena on tuoda mm. lisää tekoälyä peleihin sekä paremmin niihin soveltuva arkkitehtuuri.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=ItXPvGrI6gY


Nyt AMD:n Computing and Graphics Groupin johtaja Jack Huynh ja Sony Interactive Entertainmentin Mark Cerny ovat istuneet yhden pöydän ääreen ja kertoneet tulevista Radeon-näytönohjainten ja sen myötä myös tulevan PlayStation 6 –pelikonsolin ominaisuuksista.




Neural Arrays on uusi tapa yhdistää useampi Compute Unit -yksikkö toimimaan yhden tekoälykiihdyttimen kaltaisena kokonaisuutena. Tämän kerrotaan mahdollistavan seuraavan sukupolven “neuraalirenderöinnin” ja edistää muutoinkin tekoälysuorituskykyä.

Radiance Core on puolestaan AMD:n uusi säteenseurantayksikkö. Tähän asti säteenseurantakiihdytys on toteutettu osana Compute Unit -yksikköjen teksturointiyksikköä samaan aikaan, kun varsinaiset varjostinyksiköt laskevat Ray Traversal –laskut varjostimina. Radiance Coret osaavat nyt törmäystarkistusten lisäksi hoitaa myös Ray Traversal –laskut itsenäisesti, eikä varjostimia enää tarvita.

Viimeinen esitellyistä uusista ominaisuuksista on Universal Compression. Erilaiset pakkausmetodit ovat olleet vuosikausia arkitpäivää näytönohjainten sisällä, mutta Universal Compression pyrkii viemään tämän entistä pidemmälle pakkaamalla kaiken GPU:n sisällä liikuvan datan, mikä vain on mahdollista pakata. Tämä vähentää merkittävästi sekä sisäisen että ulkoisen muistikaistan tarvetta ja siten mahdollistaa entistä korkeamman suorituskyvyn.

Toim huom. teknisistä syistä johtuen uutisen kuvat tulevat päivittymään myöhemmin.
 
Cernyllä oli mielenkiintoinen kommentti videolla. Antaisi olettaa, että ps6 tulee ulos ehkä 2027 lopussa tai 2028 alussa. Paljon kertoo myös kommentti että teknologiat ovat nyt vasta simulaatioissa.
Overall, it's of course still very early days for these technologies, they only exist in simulation right now, but the results are quite promising, and I'm really excited about bringing them to a future console, in a few years time," Cerny said towards the end of the video after discussing advancements like Neural Arrays, Radiance Cores, and Universal Compressionfor most of the video.
 
Tietenkin ne ovat vasta simulaatioissa, ei siellä nyt kahta vuotta etukäteen ole vielä seuraavan (tai sitä seuraavan) sukupolven piirejä.
 
Tietenkin ne ovat vasta simulaatioissa, ei siellä nyt kahta vuotta etukäteen ole vielä seuraavan (tai sitä seuraavan) sukupolven piirejä.
Riippuu mitä odotti, esim. tuleeko amd:lta vaikkapa 2026 syksylle uutta piiriä ja mitä ominaisuuksia siinä on vai ehkä 2027 alulle seuraavan arkkitehtuurin piirit? Yllätyn, jos mainitut uudet teknologiat tulevat ensin konsoliin ja myöhemmin pc-piireihin.
 
Viimeksi muokattu:
Riippuu mitä odotti, esim. tuleeko amd:lta vaikkapa 2026 syksylle uutta piiriä ja mitä ominaisuuksia siinä on vai ehkä 2027 alulle seuraavan arkkitehtuurin piirit? Yllätyn, jos mainitut uudet teknologiat tulevat ensin konsoliin ja myöhemmin pc-piireihin.
Eiköhän ne PC-piirit samalla arkkitehtuurilla saada ensin, todennäköisesti tässä puhutaan ekasta UDNA-sukupolvesta jota odotetaan aika yleisesti 2027.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
289 429
Viestejä
4 958 892
Jäsenet
79 628
Uusin jäsen
TarmoM

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom