Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuossapa Wildlandsista junanradalta, jossa paljon noita yksittäisiä highres tekstuureita, melkoisen hidasta renderöintiä sanoisin..

On erittäin hyvä, mutta halvemmallakin tuon löytää.No on juu
Onko toi peli niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa 60€? En viitti pelkän testin takia hankkia![]()

On erittäin hyvä, mutta halvemmallakin tuon löytää.Onkohan tässä nyt aidosti kyse ajurikusetuksesta vai mistä..?
![]()
Niin, jos tossa ei oikeesti saada mitää oikeeta selvää fps muutosta aikaa sen jälkeen kun tekstuurit on luudulle lataantuneet, niin eihän kyseessä nyt kuitenkaan ole mikään suora suorituskyky huijaus. Vai mitä mieltä ollaan?

No on juu
Onko toi peli niin hyvä, että siitä kannattaa maksaa 60€? En viitti pelkän testin takia hankkia![]()

Tuossapa Wildlandsista junanradalta, jossa paljon noita yksittäisiä highres tekstuureita, melkoisen hidasta renderöintiä sanoisin..
Täällä keskustellaan AMD:n ja Nvidian näytönohjainten kuvanlaatueroista.
Keskustelun herätti tapaus, jossa Nvidian näytönohjaimilla joissain peleissä kuvan renderöinnissä joko huijataan, tai sitten se on jotenkin bugista, sillä pelissä liikkuessa kuvaa ei renderöidä valmiiksi, vaan tietyt osat renderöidään suurella viiveellä, jonka huomaa, kun liike pysähtyy. Tässä video tilanteesta.
Mielenkiinnolla näkisin, tapahtuuko AMD:n näytönohjaimilla samaa jaa yleisestikin kuvanlaatu vertailuja.
FPS-laskuri ei pidä paikkaansa, juuri ennen tuota tallennusta mittasin fps:n, frametimet jne ja pyöri 60-90 fps koko ajan, ilmeisesti tuo pelin tallennus Nvidia Experiencellä sekoitti FPS-laskurin.Tuohan on aivan järkyttävä viive
Pelaat aika isolla resolla, onkohan kellään AMD omistajalla vastaavaa resoa, ei tunnu edes yhtä videota tulevan... Vai tuleeko näitä myös FHD resolla?
Pitääkö tuo fps counter paikkansa? 30?
Miltä GPU/VRAM usage näyttää?
Ei mitään vaikutusta.Nvidia Control Panel (Threaded Optimization) tuo pois.
Päivitin eilen ajurit, ei vaikutusta.Onko nämä suttuoptimoinnit näitä pelikohtaisia ajureita, että jos laitat vanhan ajurin, onko kuva terävämpi?
Tai löytyykö sumennus peleistä joissa on VR-tuki?
Nvidia Control Panel (Threaded Optimization) tuo pois.
Tuossapa Wildlandsista junanradalta, jossa paljon noita yksittäisiä highres tekstuureita, melkoisen hidasta renderöintiä sanoisin..
Voihan se olla, että kyseessä on pelimoottorin vika, mutta pitäisi vain saada testidataa AMD-näytönohjaimilla, sillä mikäli tuo johtuisi pelimoottorista, pitäisi ongelman esiintyä myös niillä. Samaa ongelmaa siis DOOM (varmistettu), The Division, Assassin's Creed ja PUBG varauksella, jos haluatte testailla. Vaatii pelin maksimi kuvanlaatu-asetukset, eli tarkemmat tekstuurit.Hyi hitto, nuo talojen seinätkin on ihan puuroa ja ikkunassa jos olis joku ukko kytiksellä ni olis aika vaikee sitä ettiä sieltä ku ruutu välkähtelee (textuurit tippuilee ruudulle) jopa yli sekunnin viiveellä.
Kohdasta 9sec eteenpäin tuo vasen talo on kyllä sellanen suttukasa että.Hyi hitto, nuo talojen seinätkin on ihan puuroa ja ikkunassa jos olis joku ukko kytiksellä ni olis aika vaikee sitä ettiä sieltä ku ruutu välkähtelee (textuurit tippuilee ruudulle) jopa yli sekunnin viiveellä.
Kohdasta 9sec eteenpäin tuo vasen talo on kyllä sellanen suttukasa että.
Vai johtuuko tuo youtuben pakkauksesta ja huonosti osuvasta P-framesta?
It's just their texture streaming tech, large detailed terrain on ultra with added ambient occlusion on a massive map has to stream in and can't be all put into VRAM. The consoles have the same issue, even Crysis 2007 had this issue but that had a command option to put textures into memory instead of streaming them. And option to turn texture streaming off would be nice but would probably cause issues with people who don't know who to use it and don't have the VRAM as ultra textures and terrain quality at 1440p can use 7Gb of VRAM. It's an annoying issues indeed as the texture don't actually load very fast when you look around and when moving load the detail ultra very when you stop for optimisation of VRAM it seems. Texture streaming issues happen with a lot of games right back from Crysis 1 days I'm afraid.
Olisi kyllä hyvä nähdä AMD kortilla samalla resolla nupit kaakossa samanlainen video.Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole. Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole.
Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
It's just their texture streaming tech, large detailed terrain on ultra with added ambient occlusion on a massive map has to stream in and can't be all put into VRAM. The consoles have the same issue, even Crysis 2007 had this issue but that had a command option to put textures into memory instead of streaming them. And option to turn texture streaming off would be nice but would probably cause issues with people who don't know who to use it and don't have the VRAM as ultra textures and terrain quality at 1440p can use 7Gb of VRAM. It's an annoying issues indeed as the texture don't actually load very fast when you look around and when moving load the detail ultra very when you stop for optimisation of VRAM it seems. Texture streaming issues happen with a lot of games right back from Crysis 1 days I'm afraid.
Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.
Joltain tuollaiseltahan tuo ongelma tosiaan näyttää. Mutta miksi AMD korteilla ei tapahdu tätä (niin paljoa)? Miten AMD pitäisi tekstuurit muistissa jos nvidialla ne ei mahtuisi? Tuon pitäisi kyllä toistua merkistä riippumatta.
Sinälläänhän voi olla että vega uudella HBCC:llä tekee tällaisen tekstuurien streamauksen turhaksi. Näyttis pitäisi muistissa ne mitä tarttee, ja rauta hoitaa "streamauksen" silloin kun tarvitaan. Menee hieman off topic kyllä se. Jos tuollainen ominaisuus pelissä on niin kuvittelisi että sille olisi jossain täppä jolla sen saisi pois. Aika kökköä jos 12GB muistilla oleva kortti tekee tuollaista vain siksi että "7Gb on liikaa useimmille muille".![]()
Öh, wat?ihan turhaan pitää päällä useaa monttuja tekstuuriin tekevää tekniikkaa, eli siis ao ja tesselaatiota kimpassa
ultrahan ei usein tarkoita sitä että kuva olisi parash mahdollinen vaan sitä että kaikki on päällä
Ihmeellisintä tästä tekee se, ettei näytönohjaimen muisti tule edes vastaan, testasin myös ettei sillä ole merkitystä, onko peli SSD:llä vai HDD:lla.Joo niin vähän ajattelinkin. Eli talojen mössöytyminen on vain videossa.
Joltain tuollaiseltahan tuo ongelma tosiaan näyttää. Mutta miksi AMD korteilla ei tapahdu tätä (niin paljoa)? Miten AMD pitäisi tekstuurit muistissa jos nvidialla ne ei mahtuisi? Tuon pitäisi kyllä toistua merkistä riippumatta.
Sinälläänhän voi olla että vega uudella HBCC:llä tekee tällaisen tekstuurien streamauksen turhaksi. Näyttis pitäisi muistissa ne mitä tarttee, ja rauta hoitaa "streamauksen" silloin kun tarvitaan. Menee hieman off topic kyllä se. Jos tuollainen ominaisuus pelissä on niin kuvittelisi että sille olisi jossain täppä jolla sen saisi pois. Aika kökköä jos 12GB muistilla oleva kortti tekee tuollaista vain siksi että "7Gb on liikaa useimmille muille".![]()
Ei mitään vaikutusta.Auttaisikohan se, jos vaihtaisi Nvidian Control Panelista Texture Filtering Quality kohdasta: Quality-> High Quality?
Täytynee testailla kun ehtii.Samaa itsekin mietin tuo kyllä naurettavaa kun ei edes 4klla pelit ota kun sen 2-5gb muistia. Onkohan tämä joku pelimoottori tekninen homma? Voiko @Asmola testata vaikka bf1 tekeekö samaa vai toistuuko tämä vaan tiettyä pelimoottoria käyttävissä peleissä?
Ei kyse olekkaan tesselaatiosta, vaan epäilen että kyse on juuri tuosta aiemmin mainitusta texture streaming-ominaisuudesta, jolloin peli lataa tekstuureja hiljalleen, sillä ihan jokaisessa kohteessa tuota ei tapahdu, joissa erillistä tekstuuria ei käytetä. Tuohon ei myöskään vaikuta onko käytössä SSD (Samsung 950 Pro) vai HDD (WD Black).ihan turhaan pitää päällä useaa monttuja tekstuuriin tekevää tekniikkaa, eli siis ao ja tesselaatiota kimpassa
ultrahan ei usein tarkoita sitä että kuva olisi parash mahdollinen vaan sitä että kaikki on päällä
Öh, wat?
Tesselaatio ei tee "monttuja tekstuuriin", se muokkaa piirrettävää geometriaa
AO ei myöskään tee "monttuja tekstuuriin", vaan simuloi tiettyjä varjostuksia esim nurkissa yms
Minulla on kyllä niin alkeellinen tämä näyttis ja iso resoluutio, että on mahdollista ettei oma näyttis jaksa puskea niin hyvin kuin sinulla ja silloin tuo on selvempää.Piti testata eilen PUBG:ssa tätä, mutta maassa olevat tekstuurit piirtyivät koko ajan täysin enkä huomannut vastaavaa pelatessa. Kaukana olevien puiden rungot tarkentuvat kun tähtäilee jollain isommalla tähtämellä PUBG:ssa, mutta taitaa olla ihan pelin ominaisuus.
Voitko asmola vielä yhden videon ottaa samasta junarata-paikasta mutta katsot talon seinään pysähdyttyä suoraan. Jos tuo johtuu videosta niin oudon samaan aikaan tarkentuu seinä siihen maahan verrattuna.Taitaa Youtuben/Nvidian Experiencen pakkaus aiheuttaa, ei tuollaista pelissä ole. Tällainen teksti tuli vastaan Wildlandsin techsupport foorumilla, mutta tuonhan pitäisi päteä myös AMD:n näyttiksiin, mutta voihan olla se pätee?:
En jaksa nyt videota laittaa kehiin, mutta tuo tarkennus on videon pakkaukseen liittyvä, eli kun kuva ei liiku, videon pakkauksen laatu paranee (kuva tarkentuu), pelissä ei eroa. Eipä tästä kannata vetää johtopäätöksiä ennen kuin joku jaksaa ajaa AMD:llä samankaltaiset testit Ultralla, ei väliä FPS:n suhteen, koitin rajoitaa FPS:n 30, mutta ongelma on edelleen. Myöskään resoluution laskeminen ei auta, FullHD resoluutiolla sama homma, eli taitaa mennä puhtaasti tuon texture streaming-ominaisuuden piikkiin.Minulla on kyllä niin alkeellinen tämä näyttis ja iso resoluutio, että on mahdollista ettei oma näyttis jaksa puskea niin hyvin kuin sinulla ja silloin tuo on selvempää.
Voitko asmola vielä yhden videon ottaa samasta junarata-paikasta mutta katsot talon seinään pysähdyttyä suoraan. Jos tuo johtuu videosta niin oudon samaan aikaan tarkentuu seinä siihen maahan verrattuna.
En jaksa nyt videota laittaa kehiin, mutta tuo tarkennus on videon pakkaukseen liittyvä, eli kun kuva ei liiku, videon pakkauksen laatu paranee (kuva tarkentuu), pelissä ei eroa. Eipä tästä kannata vetää johtopäätöksiä ennen kuin joku jaksaa ajaa AMD:llä samankaltaiset testit Ultralla, ei väliä FPS:n suhteen, koitin rajoitaa FPS:n 30, mutta ongelma on edelleen. Myöskään resoluution laskeminen ei auta, FullHD resoluutiolla sama homma, eli taitaa mennä puhtaasti tuon texture streaming-ominaisuuden piikkiin.
se tesselaatio muuttaa sitä geometriaa, ei tekstuuria. Teksturoinnissa pitää ottaa alusta alkaen huomioon tesselaatio ettei ne veny ja paukuöh, oisi varmaan pitänyt olla pikkasen tarkempi tuossa ilmaisussa, kävi kyllä mielessä nappia painaessani
ambient occulsiohan vain lisää varjoja joitten pitäisi siis saada tektstuurit näyttämään syvemmiltä
tessalaatio voi kyllä muokata tekstuurin muotoa saaden enemmän syvyyttä aikaan
(ainakin mitä tuota uniginen dragon demoa muistelen)
Ei sun ole pakko tehdä videota, testaat vain tuleeko sinulla Ultralla tarkemmat tekstuurit viiveellä, noita tekstuureja on joka puolella. Eli aluksi juokset katse taivaalle eteenpäin, ettei peli samalla renderöi maata, sitten pysähdyt ja katsot maahan näkyykö viivettä tekstuureissa ja toteat kokemuksesi tänne.Kaipa se pitää testata tota AMD:n omaa recordin softaa sitten. Annatko tarkemmat asetukset millä videon teen ni menee kerralla kohalleen.
Ei sun ole pakko tehdä videota, testaat vain tuleeko sinulla Ultralla tarkemmat tekstuurit viiveellä, noita tekstuureja on joka puolella. Eli aluksi juokset katse taivaalle eteenpäin, ettei peli samalla renderöi maata, sitten pysähdyt ja katsot maahan näkyykö viivettä tekstuureissa ja toteat kokemuksesi tänne.![]()
Itseasiassa aikasemmin testailin ja en huomannu mitää. Mutta nyt kaikki parhaat asetukset Fury X tekee tuota samaa. Eli ei ole nvidian ongelma ainoastaan.
Se on ehkä vähän erilaista, mutta kuitenkin samaa. Ja nimenomaan maatekstuurit wildlandsissa.
Teen tosta vielä videon, testimielessä.
Nyt alkoi kiinnostaa, luulin että AMD:n korteilla ei ole tätä ongelmaa/ominaisuutta ollenkaan.

Eikö tämä ATI:n juttu ollut puhdas bugi, ajuripäivitys korjasi tuon eikä tullut fps penaltia?Kyllä AMD:lläkin on ollut vastaavia "optimointeja":
How ATI's drivers 'optimize' Quake III
Tässä ihan sama kikka kyseessä.
Heh eli ultra on oikeasti paskempi vaihtoehto kuin astetta matalampi graffa taso. Kumma kun eivät ole yrittäneet tuota piilottaa motion blurriin.
Motion blur ainakin itellä ensimmäinen asia joka lähtee peleistä pois päältä.
Jep sama, hemmetin ärsyttävä ominaisuus. Mistä herääkin kysymys onko tuossa wildlandissa motion bluria ja oletteko sen kytkeneet pois päältä?
Eikö tämä ATI:n juttu ollut puhdas bugi, ajuripäivitys korjasi tuon eikä tullut fps penaltia?
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.