AOC julkaisi uudet 240 ja 360 hertsin QD-OLED-pelinäytöt

NeliYgönen

Ylläpidon jäsen
Uutuudet saapuvat täydentämään astetta edullisempaa AOC Gaming -tuoteperhettä.

aoc-q27oledit-otsikko-071125.jpg

QD-OLED-pelinäytöt alkavat olla arkipäivää pelinäyttöjen valikoimassa, vaikka ne edelleen liikkuvatkin tuotekategorian hintavammassa päässä. AOC onkin jälleen julkaissut kaksi QD-OLED-uutuutta mallinimillä Q27G4ZDR ja Q27G4SDR, jotka täydentävät AOC Gaming -tuoteperheen G4-mallistoa.

aoc-q27oledit-kuva1-071125.png aoc-q27oledit-kuva2-071125.png
Q27G4ZDR & Q27G4SDR

Molemmat näytöt ovat 27-tuumaisia ja niissä on 2560 × 1440 pikselin QHD-resoluutio. Gray-to-gray-vasteaika on paneelityypille tavanomainen 0,03 millisekuntia. Näytöissä on 99,1-prosenttinen DCI-P3-väriavaruus ja kattavat jalustasäädöt (kallistus, korkeus, kääntö ja kierto). Liitäntäpuolelta löytyy kaksi HDMI 2.1- ja yksi DisplayPort 1.4 -liitäntä sekä kahden USB-A 3.2 -liitännän keskitin virransyöttötuella.

Näyttöjen tärkein ero on virkistystaajuudessa, sillä Q27G4ZDR on nopeudeltaan 240 hertsiä, kun taas Q27G4SDR yltää 360 Hz:iin. Muita eroja ovat Q27G4ZDR:n HDR10-tuki ja pelkkä Adaptive-Sync-ominaisuus, kun taas Q27G4SDR on varustettu VESA DisplayHDR 400 True Black- ja G-Sync Compatible -sertifikaateilla.

AOC:n uutuusnäytöt tulevat saataville marraskuun puolivälin paikkeilla. Suositushinnat Q27G4ZDR:lle ja Q27G4SDR:lle ovat 520 ja 649 euroa.

Lähde: Sähköpostitiedote

Veikkailisin, että pian jos ei jo Black Friday -tarjouksissa tullaan näkemään 399€ tai alle hintoja näissä 27" OLED -näytöissä.

Edeltäjä AG276QZD2 julkaistiin elokuussa 2024 suositushintaan 699€ ja se oli kolme kuukautta myöhemmin Black Friday -tarjouksessa 499€:

Minulla on 240Hz 1440p OLED pääkoneessa. Tässä on todella aggressiivinen virranhallinta, eli menee nopeasti pois päältä, jos ei ole käyttöä. Ja joskus pakottaa sammuttamaan, että voi tehdä "image cleaning". Tai no, jos se on 4h pelisession jälkeen minuutti, niin ei se niin paljon ärsytä, mutta joillakin on noin pitkiä pelisessioita :)

Olen kasuaali ja Sampsaa vanhempi, niin 240Hz ei tee mitään. Mutta näin sanoin 144Hz näytöistä viime vuosikymmenellä ja nyt en pärjäisi ilman. Sanon nyt vaan, että kaikki herkut päällä, ilman DLSS/FSR, tuskin pääsee kukaan alle tonnin kortilla siihen.

Parasta tässä omassa on värientoisto. Näyttö näyttää elävältä ja olen siirtynyt katsomaan Netflixiä/videopalveluita tästä. Kuva on täydellinen minun silmääni.

--

Nyt, kun Sampsa itse ennustaa, että noita saa kohta alle 400€ (alle 500€ on jo hyvä diili), niin suosittelen tätä seuraavaksi näytöksi kaikille. IPS:ssä on glow ja harmaahkot mustat (hifisteilöijelle) ja VA:ssa ghosting ja katselukulmat. Nämäkin hifistelijöille, hankin juuri arvosanan 7 näytön kakkoskoneeseen ja minusta näyttää sekin ihan hyvältä. Ei yhtä hyvältä kuin OLED, mutta minulle riittää.

Ei nuo nyt vielä mitään halpoja kyllä ole, tuolla 500-600€ saa jo vaikka minkälaista vempelettä ja kilkettä ips:llä tms.

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
291 366
Jäsenet
80 061
Uusin jäsen
PorcupineTea

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom