Edellinen mylly alkaa pian olemaan jo vuosikymmenen vanha niin alkaa olla korkea aika laittaa uutta tilaukseen.
Itse en kasaa, laitan kuitenkin vielä vanhan RTX 2070 käyttöön toistaiseksi, sen päivitän myöhemmin.
Tavoitteena että setti kestäisi seuraavat 5-10 vuotta, olisi mahdollisimman hiljainen, laadukasta osaa, värimaailma mielellään tumma.
Budjetti luokkaa 1500-2000 € (ilman näyttistä). Seuraavanlaisia osia olen itse ajatellut, parin päivän itseopiskelun perusteella, joten vinkkejä ja paranteluehdotuksia otan mielelläni vastaan
Prossu:
www.jimms.fi
Jäähy:
www.jimms.fi
Koppa:
www.jimms.fi
Kotelotuulettimet:
?? - Näistä ei mitään käryä montako tarvitsee olla ja miten asetella
RAM:
www.jimms.fi
Virtalähde:
www.jimms.fi
Emolevy:
?? - Ehdotuksia otetaan vastaan, saisi olla wifi ja bluetooth, varmaan tungen tohon äänikortin ja pari SATA III tai 2.5'' -levyä, tuskin kummempia, ei oo aikomusta kellottaa prossua.
SSD:
www.jimms.fi
Itse en kasaa, laitan kuitenkin vielä vanhan RTX 2070 käyttöön toistaiseksi, sen päivitän myöhemmin.
Tavoitteena että setti kestäisi seuraavat 5-10 vuotta, olisi mahdollisimman hiljainen, laadukasta osaa, värimaailma mielellään tumma.
Budjetti luokkaa 1500-2000 € (ilman näyttistä). Seuraavanlaisia osia olen itse ajatellut, parin päivän itseopiskelun perusteella, joten vinkkejä ja paranteluehdotuksia otan mielelläni vastaan

Prossu:

AMD Ryzen 7 9800X3D, AM5, 4.7 GHz, 8-Core, WOF - 529,90€
Valjasta äärimmäinen pelietu AMD Ryzen™ 7 9800X3D -prosessorin avulla. Nauti nopeammasta pelaamisesta 2. sukupolven AMD 3D V-Cache™ -

Jäähy:

Noctua NH-D15 G2 -prosessorijäähdytin - 159,90€
Ominaisuudet :Seuraavan sukupolven suorituskykyä Optimoidut, epäsymmetriset lamellipinot Enemmän suorituskykyä, pienempi koko Kahdeksan (8)

Koppa:

Fractal Design North XL - Charcoal Black, miditornikotelo, musta - 195,90€
Ominaisuudet: Paranna peliasemasi ulkonäköä sulavalinjaisilla puu- ja metalliseosyksityiskohdilla Suunniteltu E-ATX / ATX / mATX / ITX -emolevyil

Kotelotuulettimet:
?? - Näistä ei mitään käryä montako tarvitsee olla ja miten asetella
RAM:

Kingston 64GB (2 x 32GB) FURY Beast, DDR5 6000MHz, CL30, 1.4V, musta - 253,90€
Kingston FURY™ Beast DDR5 -muisti tuo uusimman mahdollisen teknologian uuden sukupolven pelialustoihin. Edistyksellisillä toiminnoilla, kuten ä&

Virtalähde:

Corsair 850W RM850e (2025), ATX 3.1 virtalähde, PCIe 5.1, 80 Plus Gold, musta - 155,90€
CORSAIR RMe -sarjan täysin modulaariset alhaisen melutason virtalähteet tuottavat äänetöntä ja luotettavaa, Cybenetics Gold -serti

Emolevy:
?? - Ehdotuksia otetaan vastaan, saisi olla wifi ja bluetooth, varmaan tungen tohon äänikortin ja pari SATA III tai 2.5'' -levyä, tuskin kummempia, ei oo aikomusta kellottaa prossua.
SSD:

Samsung 4TB 990 PRO, PCIe 4.0 NVMe M.2 2280 SSD-levy, 7450/6900 MB/s - 324,90€
Huippuluokan SSD Saavuta paras suorituskyky PCIe® 4.0:n avulla. Koe poikkeukselliset nopeudet. Sisäisen hallintayksikön älykäs lämm