(Apua tarvitaan) Telkkarin piuhat seinän sisään

Terve, olen muuttamassa uuteen vuokra-asuntoon ja samalla tuli päiviteltyä töllö ja poppivehkeet. Romut pitäisi saada seinälle ja tietenkin pitäisi olla mahdollisimman siisti asennus. Vuokranantaja on aika suostuvainen ja olen saanut luvan töllön ja soundbarin asennukseen seinälle. Nyt kaipaisinkin vähän näkemyksiä toteutuksen suhteen.

Tällainen ratkaisu tuli itsellä ensimmäisenä mieleen. Eli ronskisti vaan 3 reikää. 1 telkkarin taakse, 1 soundbarin taakse ja 1 lattian tasoon ja sitten vaan ujutella virtapiuhat alas ja HDMI arcista töllöön. Saako virtapiuhoja vetää kipsiseinän taakse itse, vai pitääkö olla joku standardit täyttävä putki seinän sisään, johon piuhat vetää?

Toinen vaihtoehto varmaan olisi sitten pistää sähkäri asialle ja vetää telkkarin ja soundbarin taakse omat pistokkeet ja vetää vain HDMI seinän takaa. Itsellä ei ole mitään hajua, mitä tuollainen operaatio maksaisi ja olisiko sitä edes järkevä toteuttaa noin. Vetääkö sähkäri lähimmän seinäpistokkeen takaa virran noihin uusiin pistokkeisiin vai miten se käytännössä menisi?

Tietenkin ensisijaisesti kiinnostaisi DIY projekti eli pelkästään reikien tekeminen, mutta passaako niitä virtapiuhoja vetää / onko kokeneemmilla jotain parempaa ratkaisua tilanteeseen? Ja sanotaan vielä se että johtokanavien käyttäminen on viimeinen vaihtoehto ja sitä yritänkin tässä vältellä kaikin keinoin. Johtokanavaa ei saisi edes vedettyä telkkarin keskeltä alas koska soundbarin takaa se ei mahdu, joten joutuisi vetämään melkoisen labyrintin kanavia että saisi kaikki piuhat telkkarista, Apple TV:stä ja soundbarista "piiloon".

Screenshot 2025-10-06 at 16.26.17.png

Palapelin palaset:

- Samsung S90D 55"
- Sonos Arc
- Arc seinäteline
- Kopio samsungin slim fit seinätelineestä

Screenshot 2025-10-06 at 16.29.34.png

Statistiikka

Viestiketjuista
289 019
Jäsenet
79 584