Ac Mirage taisi olla ihan floppi ja tuotti vain tappiota kun taas Shadows jonkinlainen menestys.
Assassin's Creed Shadows is Europe's best-selling new game so far this year, according to new data from GSD.
www.gamesindustry.biz
Pelasin varmaan väärin kun kuljin läpi pusikot, liukastelin mäet ja kiipesin vuorenhuiput enkä kiertänyt käyttäen pathfinderia, kuten peli joskus opastaa.
Sain kartan tutkittua ennen kun kartan paljastava päivitys tulee syyskuun alussa.
Tai oikeastaan kai se muutos on että näkö-ala paikassa käynti sitä karttaa paljastaa.
Aikaa mennyt joku 160h, 5 kk aikana heh. Tuli world rumourit kerättyä suht hyvin, jizo patsaita puuttuu ehkä 1-2 ja yksi teekippo vielä hakusessa.
Hienot on maisemat joka kaudella. Talvikin näyttää talviselta vaikka jää ei ole liukasta ja vesi ei niin kylmää että hahmo mitään sanoisi.
Vuodenaikojen vaihtelu oli kiva muutos verrattuna Valhallan alueisiin, joissa oli aina eri alueilla sama kausi.
Tuntui vain että ovat koko ajan muuttumassa kun tulee tarve pikamatkustukselle tai sinne pääpiilomajaan.
Noita joka alueen omia hoitele x määrä lainsuojattomia, tuli ehkä pari tehtyä.
Se johtui siitä että osa niistä tuli otettua aikaisessa vaiheessa pelialueen tutkimisessa.
Kaikki näköala paikat tuli käytyä läpi mutta yhtään linna arkkua ei tainnut tulla avattua.
Arkkua kun ei saa auki ilman linnoitus pomojen taistelua, joskus jopa 5 kpl. Varusteita löytyy muutenkin.
Täysin päinvastoin kävi aiemmissa jossa kyllästymiseen asti halusin joka paikan linnoituksen koluta.
Omalla hitaalla low effort tyylillä pääsin lopulta 50 tasolle.
Awaji saari dlc tulossa 16 syyskuuta. Tosin jos see vaati pääpelintarinan läpäisyä jää vielä myöhempään.
Taistelu on kyllä aika tylsää, näppäimistöllä ja hiirellä kun pelasin. Huidoin pitkään miten sattuu kunnes löysin asetuksista auto lock on combat start, muttei tuo sitä paljoa paranna.
Lukitsee kameran kohteeseen mikä toimii epätasaisesti epätasaisessa maastossa ja vapaa liikkuminen huononee.
Tuntuu että tällainen konsolimainen taistelu ei ole siitä kun pelannut N64 Zelda Ocarina of Timea tai Jade Empiren windows version aikaisesta mihinkään kehittynyt.
Hyvä kuitenkin että löytyy eri vaihtoehtoja tähänkin.
Parempi kuitenkin kun niissä pre Origins ac peleissä. Jokin tuossa rasittaa vielä aikaisempia Origins/Odyssey/Valhalla tyyliä enemmän.
Näissä tuli bounty/mercenary ja muut tarina pomot tehtyä, eikä se taistelu niin paljoa tympäissyt että tekisi mieli oikein vältellä sitä.
Hölmöä ettei vaikka heavy attakia saa hiiren kahteen näppäimeen, oletus on joku oikea näppäin + shift.
Hiiviskely ei aina aktivoidu (alun perin samassa kun ryömiminen mutta vaihdoin eri näppäimeen) ja sitä saa rämpyttää, toisin kuin ryömiminen toimii joka kerta.
Ehkä se on hahmojen eri pelityyli tässä, vähän samoin kuten muistaakseni oli 2015 Syndicatessa, missä oli kaksi päähahmoa ja eri aseet.
Kun taas Odyssey/Valhalla pelihahmo teki kaiken ihan sama oliko Aleksios/Kassandra vai Eivor.
Ainakin Odyssey sisälsi vielä jotain venetaistelua mikä oli ihan menevää.
Ei niin haitannut vaikka hiiviskely epäonnistui kun saattoi sitten vain lanata viholliset nurin.
Simple qte helpotti kuri-kirin kummallisissa näppäinyhdistelmissä ja 1hit assasination myös laitoin asetuksista päälle.
Suurin osa object boardin kohteista menikin hiipimällä ja sitten tantoa kylkeen tai kunaita päähän. Enkä ole käyttänyt jotain näe viholliset seinänläpi näköä.
Tarina tehtävissä tuo ei aina ole mahdollista ja siitä alempana.
Olen oikeastaan tutkinut koko kartan Shinobi Naoe:lla.
Jonkin verran pitänyt Yasukea kokeilla ja tavarat päivitellä kun kaikki tehtävät eivät aukea muuten.
Tuon pelituntuma vain vähän kankea ja kömpelö ettei sovi omaan pelityyliin.
Tämä tarkoitettu varmaan enemmän taisteluun eikä hiiviskelyyn.
Tarina on sitten kanssa oma juttunsa ja voi olla etten jaksa nähdä vaivaa sen tekemiseen. Taidan olla edelleen jossain act1.
Kaikenlaista hiiviskele tuonne huomaamatta juuri jotain oikeaa reittiä tai menee heti hälytyskellot päälle tehtäviä,
joissa sitten tuleekin välivideo ja oletkin vihollisten keskellä.
Kärsivällisyyteni myös koetuksella sellaisissa aika rajatuissa hiiviskely
assassin tehtävissä missä pakko käyttää jotain huijausnäköä.
Päätin tuolta katsoa etukäteen mitä jekkuja tuolla luvassa enkä sitten viitsinyt edes kokeilla. Ehkä myöhemmin.
Tähän lisäksi joillakin mahdollisilla liittolaisilla on ihan pöhkösti suunniteltuja tehtäviä, tyyliin: mene tonne ja varasta jotain jos haluut että liityin sun joukoon.
Seuraavaksi tulee joku hiiviskely tehtävä minkä kun luulee suorittaneensa,
tuleekin välivideo missä joku 10hp palkin paikan pomo hyökkää. Tuo kaveri sitten onkin sillain että, oho no moikka mä häippäsen nyt hoitele sä tää.
Kokeilin tuota pari kertaa ja päätin että ihan sama olkoon tekemättä.
Tuosta huolimatta ja kun avoin maailma eikä alueita ei ole lukittu tarinatehtävien taakse, sain aika hyvin noita muita kohteita tehtyä.
Tuli myös kokeiltua näytönohjaimen säätöjä, ja mikä toimisi vakaasti.
Tämä aikoinaan alkoi siitä kun ostin Rx Vega 64 ja sen mukana tuli koodi Odyssey peliin.
Sitten tuli alesta ostettua Origins ja pelattua samalla koneella.
Valhalla meni läpi vielä GTX 1080:lla.
Mirage ei koskaan kiinnostanut kun oli joku yksi kaupunki.
Nyt RX 7900XT:lla dx12 erroria ja pelin kaatumista tuli vain korkeilla muisti kellotuksella ja powerlimit maksimilla.
Rt oli päällä kai myös, en oikein tiedä missä näkyi..
Sen sijaan tuollaista vesiloistobugia tuli ihan satunnaisesti.
Onneksi ihan quick travel tai tallennuksen lataaminen korjasi sen.
Muistelisin että jotain tuollaista kohtasin jo Origins/Odyssey aikoihin, ehkä tuota tapahtuu vain radeon kortilla.
Lopulta mielestäni ihan hyvää ajankulua kuitenkin.