Assetto Corsa rally (early access)

Liittynyt
12.01.2025
Viestejä
280
Tälläistä tuli tänään julki ja näyttäis tulevan 13.11 tarjolle steamissa early accessina



Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Juuri olin tulossa aloittamaan triidiä kun osui yt video silmään!

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/gNp4ddayMpE?si=rNjKsYLDx08UfTuW


Pakkohankinta!! (vaikka ei olekaan VR heti lähdöstä, mutta on tulossa. Videon mukaan jo deveillä olemassa. muttei riittävän hyvä julkaistavaksi vielä)
 
Nopeella vilasulla, niin tää on se mitä oon kaivannu ralli kurvailuun. Jotain RBR ja EA WRC:n väliin. Kun RBR on vähän liian överiks vedetty ja EA spörtin versio taas vähä liian arcaden puolella.

Eiköhän tää ostoon mee kyl jo earlyssä.
 
Nopeella vilasulla, niin tää on se mitä oon kaivannu ralli kurvailuun. Jotain RBR ja EA WRC:n väliin. Kun RBR on vähän liian överiks vedetty ja EA spörtin versio taas vähä liian arcaden puolella.

Eiköhän tää ostoon mee kyl jo earlyssä.

"Assetto Corsa Rally delivers an uncompromising rally simulation that captures the raw intensity and precision of the sport."

Toivottavasti pitää kutinsa ja ei ole rbr:n ja wrc:n väliin, vaan enemmänkin rbr:n kukistaja ja uusi benchmark rallisimuille :cool:

Tämä tulee olemaan UE5 peli. Itsellä ei ole niistä vielä juuri kokemusta, niin nähtäväksi jää laitteistovaatimukset ja suorituskyky. UE4:hän on vähän surullisenkuuluisa ei niin hyvästä VR kokemuksesta, 5sta en osaa sanoa siltä saralta mitään.
 
"Assetto Corsa Rally delivers an uncompromising rally simulation that captures the raw intensity and precision of the sport."

Toivottavasti pitää kutinsa ja ei ole rbr:n ja wrc:n väliin, vaan enemmänkin rbr:n kukistaja ja uusi benchmark rallisimuille :cool:

Tämä tulee olemaan UE5 peli. Itsellä ei ole niistä vielä juuri kokemusta, niin nähtäväksi jää laitteistovaatimukset ja suorituskyky. UE4:hän on vähän surullisenkuuluisa ei niin hyvästä VR kokemuksesta, 5sta en osaa sanoa siltä saralta mitään.
Näyttäisi ainakin Kayak VR olevan UE5 peli ja sehän on todella näyttävä. Ehkä on toivoa.
Ehkä enemmän oon huolissani pelin ajomallinnuksesta. Vielä ei oo itellä tullut vastaan UE ajosimua missä olis loistava ajomallinus.
 
Viimeksi muokattu:
"Assetto Corsa Rally delivers an uncompromising rally simulation that captures the raw intensity and precision of the sport."

Toivottavasti pitää kutinsa ja ei ole rbr:n ja wrc:n väliin, vaan enemmänkin rbr:n kukistaja ja uusi benchmark rallisimuille :cool:

Tämä tulee olemaan UE5 peli. Itsellä ei ole niistä vielä juuri kokemusta, niin nähtäväksi jää laitteistovaatimukset ja suorituskyky. UE4:hän on vähän surullisenkuuluisa ei niin hyvästä VR kokemuksesta, 5sta en osaa sanoa siltä saralta mitään.
GamerMuscleVideosin heppu sano että se ei oo niin lipokkaan tuntunen ku RBR on, mut silti on lipokasta. Se kuulosti ittelle just hyvältä. Ralli pelien puolelle ei kyl tekis pahaa että tulis tollanen enempi simu, mikä ei näytä ihan perseeltä.. :rofl2:

Vähän kyl mietityttää että miten tulee pyörimään omalla koneella, kun minimi speksit heittää 1080p resolle 2080 näyttiksen ja ittellä on 2080Ti ja näytön resona 3440x1440..
Näyttökuva 2025-10-18 071757.png
 
Ai että, tämmöstä on kyllä toivonut tulevaksi, mutta yllättämään pääsi. VR tukea itsekim jään odottamaan, että pääsee kunnolla testaileen (32" näytöllä ei oikeen pääse sisään kunnolla).

Vielä ei oo itellä tullut vastaan UE ajosimua missä olis loistava ajomallinus.
Eikö ACC ole ajomallinnukseltaan hyvä, mutta ei ainakaan VR kanssa.
 
Graafikat (objektit ml autot+tekstuurit ym) on tehty UE5, mutta sitten ajofysiikat kuten pito (tie&rengas)+aero+jousitus ym on toteutettu vanhalla AC fysiikka-moottorilla. Tieten modifikoituna hieman kun AC:ssa alunperin ei ollut vettä+sorapintaa (+likaista asvalttia?) lainkaan.

Näin itse ymmärtänyt noista videoista.
 
Viimeksi muokattu:
GamerMuscleVideosin heppu sano että se ei oo niin lipokkaan tuntunen ku RBR on, mut silti on lipokasta. Se kuulosti ittelle just hyvältä. Ralli pelien puolelle ei kyl tekis pahaa että tulis tollanen enempi simu, mikä ei näytä ihan perseeltä.. :rofl2:
.
Rbrrähän on vähän liiankin lipokas paikoin, eli siis ei niin realistinen siltä osin. Kuulostaa siis omaankin korvaan hyvältä. Kyllä tää ACRally menee itsellä heti EAssa ostoon vaikka VR tuleekin vasta myöhemmin.
 
^Sama homma. Sen verran vaisu alku evossa, että aattelin että vika kunosin ea mutta kai tämä pitää silti heti hommata.

Toivottavasti ja luultavasti pelistä löytyy b- ja a-ryhmän manuaalivehkeet (mukaanlukien takavedot) - olettaisin että makeet tuntumat ac-enginellä soralla.
 
Tuossa replay video auton sisäkamerasta. Äänet kuulostaa omaan korvaan melko realistisilta ja reagoivat fysiikoihin uskottavalla tavalla.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Lisensoidut autot:

• Alfa Romeo GTA 1300 Junior Gr.2 – 1972 (rwd)
• Citroen Xsara WRC – 2001 (4wd)
• Fiat 131 Abarth Gr.4 – 1976 (rwd)
• FIAT 124 Sport Abarth Rally 16V Gr.4 – 1973 (rwd)
• Hyundai i20N Rally2 – 2021 (4wd)
• Lancia Delta HF integrale EVO Gr.A – 1992 (4wd)
• Lancia Stratos Gr.4 – 1976 (rwd, keskimoottori)
• Lancia Rally 037 EVO 2 Gr.B – 1984 (rwd, keskimoottori)
• Mini Cooper S Gr.2 – 1964 (fwd)
• Peugeot 208 Rally4 – 2020 (fwd)

nämä 10 autoa early access versiossa ja lopulliseen peliin oliko luvattu väh. 30 autoa yhteensä (ja dlc vielä lisää?)

###

Todelliset erikoiskokeet:

• Elsass – Munster (FRA, asvaltti) tää Elsass on Alsacen aluetta josta Sebastian Loeb+ kartturi Daniel Elena ovat kotoisin ja siellä oli Ranskan mm-ralli vuosina 2010-2014
• Elsass – Saverne (FRA, asvaltti) onko tää eri ek kuin Munster? vai vain sama toiseen suuntaan
• Wales – Hafren South (sora)
• Wales – Hafren North (sora)

Lopullinen versio joku 10 maata/lokaatiota luvattu ja näissä kait vähintään 120-130km ek. Luulisin että tarkoitetaan yhteen suuntaan, eli 10 x 12 km ja näistä reverset on toiset 10 x 12km eli 20ek x 12km = yht. 240km ja nämä puolikkaina n. 6km molempiin suuntiin on 10maata x 4kpl suunnat x 6km ek = 240km.

(ajettavat ek:t siis 20kpl+24kpl = yht. 44kpl ja ajettavat km näissä vähintään yht. 480km)
-> lisää ek:ta luulisi tulevan ainakin maksullisena dlc lisää (ja ehkä modeilla myös?)

Vaihtuvat säätilat kuten sade ja sen voimakkuus varmaan tihkusta rankkasateeseen(+samat lumella samat) +varmaan pelkästään märkä tie ilman sadetta löytyy. Lisäksi on vuorokaudenajan vaihtelut aamusta yöhön jne (vuodenaikoja ei taida olla, mutta joissain lokaatioissa voi olla lunta ja jäätä jos talvella ajetaan).

Tien kuluma on simuloitu, soralla kuluu urille riippuen sun lähtöpaikasta ja kuluma voi olla aina vähän erilainen kun AI ajot simuloitu ja niiden ajolinjat voi vaihdella eli sitä kulumaa voi kait tulla eri kohtiin eri paljon (en tiedä miten onlinekisoissa kuluma sitten menee), asvalttitiet likaantuu tietyin paikoin kun oiotaan ennen sua jos vaikka olet vasta se 30. auto tiellä (näin ainakin AI:ta vastaan, ei tietoa miten tämä menee onlinekisoissa sitten).

###

Pelitilat:

• Assetto Corsa Rally Events (sis. tulostaulukot)
• Free Practice
• Rally Weekend
• Single Rally Stage
• Time Attack (sis. tulostaulukot)
 
Viimeksi muokattu:
Todelliset erikoiskokeet:

• Elsass – Munster (FRA, asvaltti) tää Elsass on Alsacen aluetta josta Sebastian Loeb+ kartturi Daniel Elena ovat kotoisin ja siellä oli Ranskan mm-ralli vuosina 2010-2014
• Elsass – Saverne (FRA, asvaltti)
• Wales – Hafren South (sora)
• Wales – Hafren North (sora)

näistä 4 ek väännetty lisäksi joku yli 30 erilaista versiota, lyhyempää, toiseen suuntaan jne (ja lisäksi tien märkyys ja vuorokaudenaika vaihtelut ja oliko vielä että vuodenaikaakin voi muuttaa eli kai voi olla hieman luntakin (+jäätä?, ja sen myötä ihan nasta+kitka rengastakin)

oliko nämä nyt 4 x 30km = yht. 120km, lisää maita ja ek luulisi tulevan täysversioon ( ja dlc vielä lisää?)

esim. jokainen ek 4kpl täysversiona 30km molempiin suuntiin = yht. 8kpl (ja 240km)
+ jokainen 30km ek jaettuna 3 x 10km osiin ja ne molempiin suuntiin = yht. 24kpl (ja 240km)

Valitettavasti menee vihkoon tässä jos ymmärsin oikein. Early Accessissa on alkuun nuo 4 ek:ta jotka ovat yhteensä noin 33km ja julkaisussa tavoitteena yhteensä 10 ek:ta (tietty variaatiot päälle) ja kaikki ek:t yhteenlaskettuna uniikkia tietä olisi ajettavana se 120km+ (lehdistötiedote esim. täällä tai täällä).

Omaan makuun ek kilometreja on luvassa todella vähän, toivottavasti peli myy hyvin ja DLC/modit korjaavat tilannetta pitkässä juoksussa.
 
  • Tykkää
Reactions: dea
Valitettavasti menee vihkoon tässä jos ymmärsin oikein. Early Accessissa on alkuun nuo 4 ek:ta jotka ovat yhteensä noin 33km ja julkaisussa tavoitteena yhteensä 10 ek:ta (tietty variaatiot päälle) ja kaikki ek:t yhteenlaskettuna uniikkia tietä olisi ajettavana se 120km+ (lehdistötiedote esim. täällä tai täällä).

Omaan makuun ek kilometreja on luvassa todella vähän, toivottavasti peli myy hyvin ja DLC/modit korjaavat tilannetta pitkässä juoksussa.
Joo voi olla

peli on 50gb ainakin ea versio ja lopullinen versio isompi kenties

Mä katsoin tuon Munster ek tiedot ja 22,5km versiona on ajettu mutta joo ek km voi jäädä tosi vähiin kuten 120km yhteen suuntaan loppuversiossa. Ehkä dlc lisää ja modeilla kun ei tuo oikein riitä lähimainkaan rallipeliin, johan rata-ajo pelissäkin on tuo 120km tai enenmmän yhteen suuntaan kun laskee kaikki radat yhteen 30 x 4,0km = 120km.

Vanilla rbr ei siinäkään ollut uniikkia ek km kovin paljon enemmän tuota 120km mutta tuolloin dvd-levyjen koko (esim. original xbox ja ps2 1-kerros dvd oli 4,7gb jotain) rajoitti pelidatan määrää ja dlc juttuja ei noilla konsoleilla ollutkaan kun kaiken piti pyöriä levyltä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo. Jos pelissä on vaan mahdollisuus modeille, niin kyllä tästä tulee varmasti yhtä pitkäaikainen ikisuosikki kuin alkuperäisestä assetto corsasta.

Tuntuu hassulta ettei pelintekijät oikein ymmärrä kuinka suuri merkitys sillä modaamisen mahdollistamisella on pelin pitkäikäisyyteen ja myyntilukuihin vuosien varrella. Orkkis AC on keikkunut vuosittaisissa myynti tilastoissa hyvin mukana ihan näihin vuosiin asti ja siitä iso osa on kiitos modauksen.

RBR ei tainnut virallisesti tukea modaamista, mutta sen verran vanha peli ja jo abandonwarea, että yhteisö on sen mahdollistanut. Ei sitäkään kukaan enää pelaisi jos olisi pelkkä vanilla versio olemassa.

Toivon että assetto Corsa rallin pystyy tekemään omia pätkiä niin yhteisö aivan varmasti tuottaa aivan mahtavia oikeita EK kilometrejä. Niitä ei kuitenkaan sinänsä pysty lisensoimaan jos joku haluaa jostain tienpätkästä tehdä tietokonepeliin mallin toisin kuin esimerkiksi tietyistä automalleista tai moottoriradoista.
 
Erikoiskokeiden määrä ainakin alussa vähäinen koska niiden tekeminen vaatii megalomaisen työn koska dataa on niin paljon /per pätkä jota työstää.

Pätkät ovat nimittäin AC Rallyssa laserilla skannattuja.

Ensimmäinen kerta ralli-simussa?
 
Juu. Toki kun katsoo kuinka hyvin mallinnettua oikeita pätkiä on RBRssä, niin varmasti ilman laserskannaustakin innokkaat harrastajat saavat aikaan upeita todenmukaisia pätkiä oikeilla työkaluilla. Kunhan niitä vain olisi mahdollisuus peliin tuoda.
 
Alla olevassa videossa vasemmalla oleva heppu ainakin sanoo että olisi eka kerta kun on laserilla skannattuja pätkiä rallipelissä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/u-pZ4eHQuwU?si=46JdKsyyygP6iRqU


Tää vaikuttaa kyllä ihan liian hyvältä, tulee luultavasti aivan jäätävä pettymys.. :D
 
Itse en usko, että tulee jäätävä pettymys itse pelistä. Early access polun toki soisi olevan kohtuullisen nopea, ettei ihan hirveän montaa vuotta kestäisi. No ostoon menee heti kun julkaistaan.
 
Meni kyllä heti ostoslistalle ja varmaan vuoden odotetuimmaksi peliksi. Vähän tuo laiha sisällön määrä mietityttää mutta toivotaan että se nopeasti siitä kasvaa. Sormet ristiin että saadaan vihdoin kunnon jyskälän pätkiä peliin.
 
Alla olevassa videossa vasemmalla oleva heppu ainakin sanoo että olisi eka kerta kun on laserilla skannattuja pätkiä rallipelissä.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/u-pZ4eHQuwU?si=46JdKsyyygP6iRqU


Tää vaikuttaa kyllä ihan liian hyvältä, tulee luultavasti aivan jäätävä pettymys.. :D

Ainahan kaikki panostavat EXPO-tapahtumaan, mutta eikai nyt kovin suuri pettymys voi olla ja 23.11 se nähdään early accessissa.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Itse en usko, että tulee jäätävä pettymys itse pelistä. Early access polun toki soisi olevan kohtuullisen nopea, ettei ihan hirveän montaa vuotta kestäisi. No ostoon menee heti kun julkaistaan.

Ainahan kaikki panostavat EXPO-tapahtumaan, mutta eikai nyt kovin suuri pettymys voi olla ja 23.11 se nähdään early accessissa.
Tarkotin tolla pettymyksellä lähinnä että hype nousee niin kovaks ja sit peli ei millään pysty vastaamaan niihin odotuksiin mitä sille tulee.

Tää siis vaikuttaa niin hyvältä, että ei meinaa millään uskoa että olis totta, kun ralli pelit on aina ollu vähän pienen piirin juttu, niin niihin ei ikinä oo vaivauduttu panostamaan silleen kun noihin rata peleihin.

Mutta toivon että tää tulee tarjoomaan sen kunnon ralli simu kokemuksen.
 
Vielä kun tähän saataisiin hotseat mode niin alkaa olemaan kaikki toivottava pikkuhiljaa paketissa.
Ajettavuushan se kaiken yli lopulta sitten ratkaisee onko tästä mihinkään.
 
GP Laps youtube videolta poimittua infoa

- tekijästudion palkkalistoilla on myös rbr-modien simrallyfans ja sim rally masters porukkaa

- tien kuluma ja likaantuminen on realistinen, jos soralla ajaa 30 autoa ennen sinua niin on syvät urat (ja ai kuskit simuloituja että tien kuluma ei ole aina samanlainen), asvalttitiet ovat sitä likaisempia mitä enemmän autoja ajanut ennen sinua

- vauriomallinnuksen pitäisi olla suht realistinen että riittävän kovasta osumasta kisa voi päättyä siihen, renkaat voi puhjeta, ei-sallituista oikomisista tulee aikasakkoa (ei niin realistinen juttu on että katsojien päälle ajamisesta tulee ehkä vain aikasakkoa ja vaurioituuko autokaan näissä, mutta tieten se aikasakon määrä voi olla sen verta iso esim. 60s että niitä pitää välttää kuin ruttoa)
 
Viimeksi muokattu:
Hieno homma, että rbr puolen hemmoja, mutta negatiivisena puolena siellä on myös Milestonen porukkaa.

Vähän kaksijakoinen fiilis saako tuota tien kulumaa ja uraantumista tehtyä hyvin ja vaikuttaako jopa negatiivisesti lopputulokseen.

Yritän kaikesta hehkutuksesta huolimatta ottaa vähän iisimmin tämän kanssa. Niin paljon on jo vuosien varrella eri ajopelejä hehkutettu ennen julkkaria ja lopputulos ei monesti lunasta lupauksia.

Onneksi ei tarvi kauaa enää odottaa, että pääsee itse kokeilemaan 👍
 
  • Tykkää
Reactions: dea
- tekijästudion palkkalistoilla on myös rbr-modien simrallyfans ja sim rally masters porukkaa
Sim Rally Master:lla taidettiin viitata Rallysimfansin sarjaan, jossa ajetaan pitkiä ja vaativia kisoja. Rallysimfans.hu - Richard Burns Rally RSF plugin
Tuo tien kuluminen on hauska, jos on tilanne että kaikki ajavat samana päivänä ja lähtöpaikat on annettu esimerkiksi menestyksen mukaan. Normaaliin RBR kisaan, jossa yleensä on
viikko aikaa suorittaa ralli, tuo ei oikein toimisi tai ainakin pakottaisi pitämään maanantaina rokulipäivän että ehtii ajaa rallin kun asvaltti on vielä puhdasta.
 
Viimeksi muokattu:
Joo pieni typo pääsi, tarkoitin 13. päivää..

Täysin uutena juttuna, että pääsee näemmä reccee ja omia nuotteja pätkille tekemään. Let see later.

Eikös tämä artikkeli koske nimenomaan toiveita, mitä pelissä haluttaisiin nähdä? Muistaakseni sanottiin, että nuottien muokkaus ei ole suunnitteilla, ainakaan tässä vaiheessa.
 
Vaikuttaa oikein lupaavalta peliltä. Recce/nuotitus olisi kyllä tervetullutta, liian harvoin (jos koskaan?) on ollut tätä mahdollisuutta rallipeleissä.
 
Onkos tuosta mitään tietoa että minkälainen ohjaustuntuma? Onko pelattavissa ainoastaan rattisetupilla vai onnistuuko miellyttävästi myös pädillä?
 
Onkos tuosta mitään tietoa että minkälainen ohjaustuntuma? Onko pelattavissa ainoastaan rattisetupilla vai onnistuuko miellyttävästi myös pädillä?
Jotain ajoapuja varmaan on asetettavissa, TC ja ABS ainakin (tieten näillä ek-ajat voi hidastua). Rbr ihan alkuperäisestäkin nämä ajoavut puuttuu mutta itse kyllä ajelin sitä padilla ja näppäimistölläkin, taidot molemmissa riitti vaikeimman AI-tason voittamiseen. Fwd/etuvedot varmaan helpoimmat ajaa padilla ja sitten 4wd/nelivedot ja vaikeinta varmaankin rwd/takavedot kun pitää osata kontrolloida kaasua+ohjausta kaikista tarkimmin, mutta auton säädöillä voi helpottaa hallittavuutta jne.

Onhan iRacing sitä porukkaa jotka ajaa padilla ja jopa näppäimistö+hiiriohjaus vielä pärjäävät kait niin hyvin etteivät koe vaihtoa muihin tarpeelliseksi, mutta tieten tuossa on käytetty satoja/tuhansia tunteja siihen harjoitteluun (on kuulemma hyvin vaikeaa ja siinä häviää aikaa vs ratti+polkimet kokoonpanoille)
 
Viimeksi muokattu:
Tärkein sisältö videolla oli, että ajettavuus/simulaatiomalli on lähellä RBR:ää ja asfaltilla jopa parempi. Eikä siellä arcade-puolella kuten DR/WRC pelisarjat.
Kyllä tuo liukas soramuta vaikkuttaa kaikista parhaimmalta/realistisimmalta Assetto Corsa Rallyssä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Jotain ajoapuja varmaan on asetettavissa, TC ja ABS ainakin (mutta näillä ajat voi hidastua). Rbr ihan alkuperäisestäkin nämä ajoavut puuttuu mutta itse kyllä ajelin sitä padillä ja näppäimistölläkin ja taidot riitti vaikeimman AI-tason voittamiseen. Etuvedot varmaan helpoimmat ajaa padilla ja sitten 4wd ja vaikeimpia on rwd.

Onhan iRacing sitä porukkaa jotka ajaa padilla ja jopa näppäimistö+hiiriohjaus vielä pärjäävät kait niin hyvin etteivät koe vaihtoa muihin tarpeelliseksi, mutta tieten tuossa on käytetty satoja/tuhansia tunteja siihen harjoitteluun (on kuulemma hyvin vaikeaa ja häviää ajoissa)
TC on automaattinen kaasun pois nosto kun pito katoaa ja ABS on vain jarrulukon esto. Eihä noilla ole juuri mitään tekemistä sen ajotuntuman kanssa kun pädillä pelaa. Lähinnä kiinnostaa miten hyvin on säädettävissä ohjainten herkkyys käyrät, nappulat ym. ja onko ylipäätään optimoitu pädille peliä ollenkaan. Joskus on näitä simulaattori yleisölle räätälöityjä autopelejä tullut joissa on ihan perseestä se pädillä pelaus Project cars 2 ainakin sellainen joka tulee mieleen.
 
TC on automaattinen kaasun pois nosto kun pito katoaa ja ABS on vain jarrulukon esto. Eihä noilla ole juuri mitään tekemistä sen ajotuntuman kanssa kun pädillä pelaa. Lähinnä kiinnostaa miten hyvin on säädettävissä ohjainten herkkyys käyrät, nappulat ym. ja onko ylipäätään optimoitu pädille peliä ollenkaan. Joskus on näitä simulaattori yleisölle räätälöityjä autopelejä tullut joissa on ihan perseestä se pädillä pelaus Project cars 2 ainakin sellainen joka tulee mieleen.
No ajoavuilla hain sitä että ajettavuutta voi parantaa niillä jos liipaisimien kaasu+jarru käyttö on on/off tyylistä vaikka niissä on se noin 5mm liikerata (samoin jotku ohjaavat tatilla vain aina keskeltä maksimit vasen/oikea tyyliin vaikka siinäkin on se 5+5 = 10mm liikerata yhteensä).

Oman kuuleman mukaan PC2 on huonot tai oudot fysiikat ylipäätään, myös ratilla+polkimilla ajaessa on vähän epämääräinen ei kovin hyvä tuntuma autoon.

Oletko ajanut Dirt rally1 padilla että siinä oli aika vaikea padillä ajo vaikka löytyi sensitivity+linearity+deadzone säädöt. Se padi ajaminen kait parani ja helpottui dirt rally 2.0 peliin ja onko myös EA WRC kait aika hyvä padi ajettavuus (2027 tulee kait seuraava wrc-peli taas niiltä aikaisemmilta tekijöiltä ja sehän on tehty massoille ja konsoli julkaisu tulee heti jne niin luulisi olevan hyvä padilla).

Kyllä mä uskon että tähänkin peliin tulee perus padi-säädöt ainakin ohjaukseen, eli nuo linearity (ohjauksen nopeus) +sensitivity (ohjauksen herkkyys) +deadzone (ohjaustatin alue jossa ei vielä reagoi)
 
Viimeksi muokattu:
Autosimulaattori on autosimulaattori. Siinä simuloidaan autolla ajamista. Autoa ei ajeta pädillä.
Eli battlefieldia pelataan vain ase kourassa ja kurkkusalaatit päällä? Ei hiirellä ja näppiksellä tai ohjaimella..

Jonkun tämmösen rallipelin vois itekin hankkia, kun sais ps5:lle ja pystyis kunnolla ohjaan ohjaimella. Mitään simurigejä ei ole enää intoa rakentaa. Ehkä se hankinta menee kuitenkin sinne arcade / wrc puolelle.
 
Autosimulaattori on autosimulaattori. Siinä simuloidaan autolla ajamista.
Tarkoitetaanko tässä autosimulaattorilla realistisia fysiikoita? Realismiin painottuva fysiikkasimulaatio, tai se miten auto reagoi tienpintaan ei ainakaan ole este hyvän pädi supportin toteuttamiseen. Kieltämättä vähän tulee tästä sinun asenteestasi sellainen elitistinen välineurheilijan öyhöy fiilis.
Autoa ei ajeta pädillä.
Haluatko lukita vastauksen?
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
290 676
Viestejä
4 974 043
Jäsenet
79 827
Uusin jäsen
IisakkiL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom