• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:00 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Assetto Corsa rally (early access)

Löytyykö ohjetta, niin vois tuon vaikka toteuttaa.
Yritin just hakea googlesta sitä alkuperäistä kuvaa minkä pohjalla kytkennän tein, mutta ei löytynyt... mulla on kyllä omat kuvat kotona mutta menee huomiseen että saan ne laitettua tänne. @pecu_83 niissä on eri logiikoita siitä tarvitseeko tunnistus piuhan ja jos tarvitaan niin mihin, tein ennen shh:ta diy segun ja se meni vähän eri lailla kun käsijarru. Käsijarruun menee vcc, signal ja commoniin paritettuna tunnistus karva. Laitan huomenna kuvaa kun ei sitä nyt tunnu löytyvän...
 
Ajoin tosiaan yhden ek:n tuolla 037:lla kun testailin vain. Oikeassa elämässä hieman tullut ajettua äffäläisellä M3 ja 325 ja sitten istun kartturina, niin jotenkin tuo tuntui loogiselta. Etuveto myös, etuvetoautolla tulee rataa ajettua kilpaa niin se tuntui aika hyvältä.

Nelikoista on paha aina sanoa kun ei ole kokemusta, mutta olen myös Hyundai i20 Rally2 kartturin paikalla istunut EK vedoissa niin voisin kuvitella että tuo on aika lähellä miten se auto oikeasti käyttäytyi.

RBR/RSF isoin ongelma on juurikin se älytön liukkaus pienissä nopeuksissa, esim. risteykset. Tässä tuntui paljon järkevämmältä, kun oikeastikin se auto vähän ”kaivautuu” siinä risteyksessä kun tulee kunnolla.

Hyvä pohja tosiaan jos 0.1 versio on tällainen.
Mun mielestä noi uudemmat autot on huonoiten toteutettu tässä vielä. Pitoa ei tunnu olevan vaikka on neliveto alla. 037 tykkäsin joka oli ainut vanhempi pirssi mitä testasin.
 
Yritin just hakea googlesta sitä alkuperäistä kuvaa minkä pohjalla kytkennän tein, mutta ei löytynyt... mulla on kyllä omat kuvat kotona mutta menee huomiseen että saan ne laitettua tänne. @pecu_83 niissä on eri logiikoita siitä tarvitseeko tunnistus piuhan ja jos tarvitaan niin mihin, tein ennen shh:ta diy segun ja se meni vähän eri lailla kun käsijarru. Käsijarruun menee vcc, signal ja commoniin paritettuna tunnistus karva. Laitan huomenna kuvaa kun ei sitä nyt tunnu löytyvän...
DIY sequ-keppi mulla on Fanan basessa ja toimii, se kun ei tarvi mitään logiikkaa, kytkimet vaan oikeisiin pinneihin.
 
Mites se ajotuntuma vrt RBR, DR2.0, EA WRC?
Erilainen. Kaikissa on omat juttunsa mitkä on hyvin tai ei niin hyvin, mutta on tämä lähempänä simua kuin DR tai WRC. Vasta versio 0.1 ja hyvältä vaikuttaa. RBR on kuitenkin kehitetty kohta 20 vuotta yhteisön toimesta ja on fysiikoiltaan ja ajettavuudeltaan ihan eri kuin RBR alunperin. Uskon että ACRallyllä on valoisa tulevaisuus, varsinkin jos modaaminen onnistuu edes suhteellisen vapaaasti.
 
Toimiiko muilla time-attack ajan lähetys? Eilen vielä jossain vaiheessa itellä toimi, mutta sitten jälkeenpäin ei enää. Tulee herja, ettei resultin uppaus onnistunut ja kysyy, että kokeillaanko Confirm:llä uudestaan.
 
Veikeä tuo FFB tärräys soralla, kun renkaat hakee pitoa. Ihan hienon tuntoinen, mutta just tuli mieleen, että tuntuu toisaalta myös aivan samalta kun ajelisi motarilla tussulla kumella :D
 
Hyvältä vaikuttaa kun ekat innokkaat on jo modaamassa autoja :D

image-1.png
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 926
Viestejä
4 994 147
Jäsenet
80 185
Uusin jäsen
Hiutale81

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom