Assetto Corsa rally (early access)

Mulla jotenkin on fiilikset hiipuneet päivitysten ja uusien tiedonmurujen seurauksena enempi ja enempi. Eka puraisu teki olon että se peli mitä on odottanut 20v on tulossa. Nyt just tuntuu että ihan kiva peli mutta liikaa häiritseviä ja huonosti toimivia juttuja joista hyvin mahdollisesti osa ei ikinä muutu/korjaannu. Pitää ajella taas oikein kunnolla tässä kun joutaa ja yrittää löytää se fiilistelymoodi pään sisältä päälle, ja oikein yrittämällä yrittää keskittyä positiivisiin. Mulla lienee joku 750-1000km ajeltuna. :)

Näkeekö sen jostain helposti? 34h on Steam pelikellossa, mutta siinä on kyllä jonkin verran laitteiston säätämistä.

Edit: 626km on meikäläisellä.

Omasta ajasta saisi pois ainakin vähän jos ajaisi sequ vaihteilla ja pienemmällä kääntösäteellä. H-kaavio ja täydet asteet on melkoista käsien räpellystä :lol:
Ainoa oikea tapa :tup:
(Hallintalaitteet niin kuin kuuluukin, eikä avustimia)

Ps. Ite odotan edelleen virallista VR suppoa..

Ittellä on taas tällä viikolla ollu vaan hirvee hinku ajella, en tiiä miks. Jotenkin vaan ollu lupsakan tuntusta testailla vähän eri säätöjä autoihin. Saara on ollu oikein lysti peli ajella, saanu sillä suht kivoja aikojakin taottua listoille

Helvata, iski pikku into että pitäisköhän vähän käydä kurvailemassa, jos vaikka kävisi Alfaa tyyppäämässä Svern pätkällä(Vai mikä se olikaan).. :D

Lieköhän pito muuttunut versiosta toiseen? Ohjaimella haastaa jo päästä alle 3.20.

Ihan hauska kottero toi GTA. Kiikkerä ja vaatii miettimistä miten ottaa mutkia kun alakierroksilla ei liiku mihinkään.

Mutta joku tossa ei täsmää: 4 vuotta wanhempi Fulvia menee ku kiskoilla verrattuna GTA.

Mulla jotenkin on fiilikset hiipuneet päivitysten ja uusien tiedonmurujen seurauksena enempi ja enempi. Eka puraisu teki olon että se peli mitä on odottanut 20v on tulossa. Nyt just tuntuu että ihan kiva peli mutta liikaa häiritseviä ja huonosti toimivia juttuja joista hyvin mahdollisesti osa ei ikinä muutu/korjaannu. Pitää ajella taas oikein kunnolla tässä kun joutaa ja yrittää löytää se fiilistelymoodi pään sisältä päälle, ja oikein yrittämällä yrittää keskittyä positiivisiin. Mulla lienee joku 750-1000km ajeltuna. :)

Ollaanhan sitä jo versiossa 0.3...

Viimeksi muokattu:
Onko kukaan huomannut eroa, että olisi pientä stutterointia tullut versiossa 0.3? Päivitin näytönohjaimen 3080 -> 5080 juuri samaan aikaan kun uusi versio tuli, ja vaikka fps:t nousi, niin pelin sulavuus huononi tuon stutteroinnin vuoksi reippaasti. Muutaman kerran nypännyt niin pahasti, että pelkästään sen vuoksi on mennyt pöpelikköön.

Jos tuossa mielessä eroa ei ole, niin sitten lienee näytönohjaimesta johtuvaa. Kun vaan keksisi mitä sille voi tehdä...

Onko kukaan huomannut eroa, että olisi pientä stutterointia tullut versiossa 0.3? Päivitin näytönohjaimen 3080 -> 5080 juuri samaan aikaan kun uusi versio tuli, ja vaikka fps:t nousi, niin pelin sulavuus huononi tuon stutteroinnin vuoksi reippaasti. Muutaman kerran nypännyt niin pahasti, että pelkästään sen vuoksi on mennyt pöpelikköön.

Jos tuossa mielessä eroa ei ole, niin sitten lienee näytönohjaimesta johtuvaa. Kun vaan keksisi mitä sille voi tehdä...
Olen huomannut samaa, jossain vaiheessa alkoi stutteroimaan häiritsevästi. Mulla on ollut koko ajan sama näyttis käytössä ja aluksi peli pyöri ihan nätisti.

Lieköhän pito muuttunut versiosta toiseen? Ohjaimella haastaa jo päästä alle 3.20.

Ihan hauska kottero toi GTA. Kiikkerä ja vaatii miettimistä miten ottaa mutkia kun alakierroksilla ei liiku mihinkään.

Mutta joku tossa ei täsmää: 4 vuotta wanhempi Fulvia menee ku kiskoilla verrattuna GTA.

On pitoa pikkaisen säädetty heikommaksi taas. Varmaan elää vielä moneen kertaan. Fulviaa en ole vielä testannut, mutta eihän se auton ikä suoraan korreloi ajo-ominaisuuksien kanssa.

Epäolennaista, esimerkiksi Project Motor Racingistä näki jo heti että peliä ei tulla koskaan saamaan korjatuksi, niin fundamentaalista laatua oli osa ongelmista. Kun mennään tarpeeksi pitkällä kehitystyössä ja on jo sitouduttu tiettyihin juttuihin vaikkapa fysiikoiden osalta, ei ole mahdollista hioa niitä kunnolla paremmaksi rakentamatta peliä perustavanlaatuisesti alusta saakka. Tässä alkaa näkymään aavistus tuollaista oiretta.

En mä vielä ole pyyhettä heittämässä kehään, mutta hyvin maltillisilla fiiliksillä nyt tässä kohtaa mennään.

Mulle neljä tärkeää asiaa ajopelissä on fysiikat, FFB, kiinnostavat autot ja radat. Näistä neljästä tämä toistaiseksi ihan kunnolla hoitaa yhden, eikä ole mitään satavarmaa että muut kolme saadaan oikeasti toimimaan viimeisen päälle hyvin. Vähän alkanut näkymään oireita että on menty aavistuksen väärään suuntaan kehitysvaiheessa. Esimerkiksi fysiikoissa yleensä tehdään turhia ongelmia sillä että koitetaan laskea liikaa asioita konepellin alla.

Pelissä missä simuloidaan tasan yhtä asiaa sen kanssa on miljoona kertaa helpompi toimia, tälläisessä monen alustan ja monen auton ajopelissä sillä kaivetaan itseltä verta nenästä. Käytännössä hankaloitetaan pirusti esimerkiksi FFB:n toimivaksi saamista, suorituskykyä ja satunnaisten fysiikka-sekoilujen kuriin saamista. Vastapainoksi ei kuitenkaan saada arvoa tarpeeksi lisää asioiden turhasta monimutkaistamisesta.

Niitä toissijaisia juttuja kuten grafiikat, autenttisuus, pienet yksityiskohdat ja tekemisen runsaus on saatu jo tosi hyvään malliin (viimeistä lukuunottamatta). Eli mun silmissä tässä on ns. "viimeiset kiillotukset" paremmalla tolalla, kuin ne oleelliset ajopelin fundamentaalit.

Sitten jos tämä peli koskaan päätyy kunnolla modattavaksi, on vain taivas rajana ja meikäläinen yhtä hymyä (luultavasti).

Pitihän se käydä vähän Alfaa laulattamassa, vajaa kymmenen vetoa ja suht kova aika. Sekunnin ehkä jopa kaks saisin pois, jos menis ihan nappiin ajo, mitä nyt ei kyllä ikinä tapahdu.. :D @pecu_83 sta ei paljoa kyllä jääty.
1774700258339.jpeg

Kehtaakko jakaa asetukset ni itekin voisin ehkä koittaa vielä toiste?
En jaksanut niin alpha-kamaa säädellä ku ihan testiksi...
Siis sehän siinä juuri onkin kun ei mulla ole mitään asetuksia :D

Napsautin inject ja homma vaan toimii mun koneella :tup:

Ainoa mitä olen säätänyt oli se joku scale, millä saa hiiren osumaan vr:ssä nappuloihin paremmin.

Statistiikka

Viestiketjuista
303 899
Jäsenet
82 418
Uusin jäsen
Lucas T

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom