Auton pesu

Onko ulkomaantuonti kun ei ole kuitenkaan matrix ledejä vaikka on Stylen vanteet?
Juu, Ruotsista. Käytännössä muuten kaikki stylen yksityiskohdat ja vipstaakelit löytyy. Mm takaovissa ja -laatikossa ledit, sadetunnistin, tummennetut takalasit, tummeneva taustapeili, keinonahkainen kyynärnoja yms... :p
 
Perus käsinpesu, käsinvahaus, ikkunat Clearvue yms. Ei tässä valkoisessa värissa tuo vaivannäkö näy yhtä hyvin kuin värillisessä :/

Mutta, mielellään sen muutaman tunnin pihalla touhuilee, joka tapauksessa :)

PXL_20250426_163053779.RAW-01.COVER.jpg
Samalla setup illat tuli hierottu muutama viikko sitte oma Corolla, tosin lasinpesuaine eri. Pitkään mietin pinnoitetta, mutta hieroin sitten Colliniten.

edited_PXL_20250322_154109294.jpg
 
Nykyisessä autossa on keraaminen pinnoite ja kiveniskuteippaukset helmoissa ja puskurissa. Ei mitään vahaa missään.

Onko syytä miksi säännölliseen nopeaan ylläpitopesuun ei käyttäisi Pinelineä? Suihkutus pinnalle (3% pesuaineliuos), minuutin vaikutusaika ja painepesurilla veks. Onko joku syy miksi tämän tyyppistä ylläpitopesua tekisi foameilla eikä Pinelinellä?

Tämä kysymys tuli nyt eteen kun BH Auto-foam kanisteri loppui, ja mietin että kyllähän tuolla Pineline tehopesullakin liat lähtee todella mallikkaasti pinnasta. Toki erikseen sitten välillä kunnon pesu shampoin ja kinnasteluin.
 
Onkohan vika käyttäjässä vai autossa kun teslan mustat ikkunan kehykset ovat muuttuneet läikikkääksi BH:n touch-lessillä parin pesun jälkeen? Ei nyt mitään radikaalia, mutta jos alkaa läikikkyys kertaantumaan, niin täytynee ruveta vaihtamaan tuotetta. Joko auto tai aine :)
 
Onkohan vika käyttäjässä vai autossa kun teslan mustat ikkunan kehykset ovat muuttuneet läikikkääksi BH:n touch-lessillä parin pesun jälkeen? Ei nyt mitään radikaalia, mutta jos alkaa läikikkyys kertaantumaan, niin täytynee ruveta vaihtamaan tuotetta. Joko auto tai aine :)
Samanlaiset ne on itsellä Corollassa ja itseasiassa sama on tapahtunut aiemmissakin autoissa, jos ei muuten niin kehykset, varsinkin se alaosan lista on joko laikukas tai harmaa. Vaan eipä hätää Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer toimii.
 
Samanlaiset ne on itsellä Corollassa ja itseasiassa sama on tapahtunut aiemmissakin autoissa, jos ei muuten niin kehykset, varsinkin se alaosan lista on joko laikukas tai harmaa. Vaan eipä hätää Gtechniq C4 Permanent Trim Restorer toimii.

Paras aine kaikkeen minkä haluaa taas tasaisen mustaksi...
 
Kiitokset kaikille vastauksista! Onhan ne vähän härön näköiset kun ovat auringossa tuon Tegen linkin kuvien mukaiset. Ihan kun öljyä maassa. Täytyy katsoa jos alkaa riittävästi harmittamaan niin laitetaan tuota Cnelosta ikkunanpieliin.
 
Duunipaikan konehallissa vaahdottimessa on kuulema jotain "solmasteria". Saako tuolla ja raudan poisto / pien poisto aineella preppailtua auton pinnan vahaa varten? Vai haenko tuota bilt hamberia (ja mitä niistä :D) dudelta?
 
Duunipaikan konehallissa vaahdottimessa on kuulema jotain "solmasteria". Saako tuolla ja raudan poisto / pien poisto aineella preppailtua auton pinnan vahaa varten? Vai haenko tuota bilt hamberia (ja mitä niistä :D) dudelta?
Brikborttia Rustasta. Sillä lähtee hyvin. Muista, että pesuaineiden käyttö vaatii erottelukaivon.
 
Duunipaikan konehallissa vaahdottimessa on kuulema jotain "solmasteria". Saako tuolla ja raudan poisto / pien poisto aineella preppailtua auton pinnan vahaa varten? Vai haenko tuota bilt hamberia (ja mitä niistä :D) dudelta?
Solmaster as40 lienee kyseessä, on hyvää.
 
Mitenkäs perus tumpelon kannattaisi pestä kangaspenkit? Lidl mainostaa 50 eurolla Parkside märkä- ja kuivaimuria ja 20 eurolla saisi pesusuuttimen, jonka mainostekstissä mainitaan juurikin esim auton penkkien puhdistus. Oiskohan ok vai vetääkö lähellekään vertoja esim. tekstiilipesurille? Jos puhutaan siis liasta joka ollut jo vuosia penkin pinnassa tai ”uumenissa”…
 
Mitenkäs perus tumpelon kannattaisi pestä kangaspenkit? Lidl mainostaa 50 eurolla Parkside märkä- ja kuivaimuria ja 20 eurolla saisi pesusuuttimen, jonka mainostekstissä mainitaan juurikin esim auton penkkien puhdistus. Oiskohan ok vai vetääkö lähellekään vertoja esim. tekstiilipesurille? Jos puhutaan siis liasta joka ollut jo vuosia penkin pinnassa tai ”uumenissa”…
Katsele Torista jos paikkakunnaltasi löytyisi vuokralle kunnollinen Kärscherin tekstiilipesuri.
 
Löytyyhän niitä. Juuri mietin onko wörtti, kun parin vuokrauksen hinnalla saisi tollasen märkäimurin. Parksiden vehkeet yleisesti ottaen kehuttuja.
Jos Parksiden vehkeisiin on noin vahva luotto niin oisitko sinä se io-techin pioneeri joka testaa onko ko. luotolle katetta? Kyseessä on kuiva/märkäimuri jonka lisälaitteella saa jonkinlaisen tekstiilipesurin funktion mukaan. Lisälaitteen/suuttimen yhteydessä näytti mainoksen mukaan olevan pieni sumutinpullo josta kai suihkitaan pesuainetta pestävään pintaan niin kauan kuin pullossa ainetta riittää.
OIKEAA tekstiilipesuria käytettäessä pesuaine kannattaa suihkia ensin vahvana seoksena erillistä suihkepulloa käyttäen pestävään pintaan ja esim. kynsiharjalla tehostaa aineen vaikutusta tahrakohteisiin. Sitten tämä pesuaine/likaseos huuhdellaan/imetään pestävästä kohteesta tekstiilipesurilla puhtaalla vedellä.
Oma kokemukseni näihin vehkeisiin perustuu pelkästään aiemmin mainitsemaani Kärcherin tekstiilipesuriin jollaisella pesin noviisina kolmen auton penkit mielestäni onnistuen erittäin hyvin, joten itse en lähtisi kokeilemaan näillä Lidlin imuri/lisälaiteviritelmillä pelkästään kustannussäästöjä hakien.
 
Löytyyhän niitä. Juuri mietin onko wörtti, kun parin vuokrauksen hinnalla saisi tollasen märkäimurin. Parksiden vehkeet yleisesti ottaen kehuttuja.
Voin Parksidesta sanoa yli 20 eri laitteen kokemuksella, ettei yksikään laite ole vielä hajonnut. Neljästä akusta yksi kyykkäsi, mutta sekin vaihdettiin takuuna uuteen ilman kummempia kysymyksiä. Itse laitteet ovat olleet käytössä useammin kuin kerran. Pulttipyssy ehkä kovimmassa. Vieläkin jaksaa kuten uutenakin.

Viiden kympin sijoitus ei ole kovinkaan paha. Varsinkaan kun ajattelee, että se tosiaan toimii myös imurina. Minua kiinnostaa erityisesti tuo mahdollisuus käyttää myös vesipumppuna. Venettä pitäisi jo pikkuhiljaa alkaa turvottelemaan ja ennen vesille heittoa olen aiemmin tyhjännyt pilssipumpulla. Siinä hommassa kestää tosi pitkään. Jos olisi akullinen vehje niin ostaisin heti ja jättäisin pysyvästi paattiin. Menee sitten roskat ja pesut samalla vehkeellä.
 
Kotona olisi Kärcherin WD3 Premium märkä/kuivaimuri. Pitäisiköhän hakea tuo pesusuutin kokeiluun, jos saisi vaikka auton penkit pestyä pilkkahinnalla.
 
Olisiko tuollainen painepesuri riittävä kahden henkilöauton satunnaiseen pesemiseen?


Paljon helpommalla pääset, kun katsot että letkua on vähintään 10m ja se on kunnon kumiletkua, eikä mitään muoviletkua. Tuollaisella 5m letkulla ei tee mitään, kun et saa edes yhtä puolta autosta kunnolla pestyä.

Itselle 15m ja letkukela ihan minimi.
 
Paljon helpommalla pääset, kun katsot että letkua on vähintään 10m ja se on kunnon kumiletkua, eikä mitään muoviletkua. Tuollaisella 5m letkulla ei tee mitään, kun et saa edes yhtä puolta autosta kunnolla pestyä.

Itselle 15m ja letkukela ihan minimi.
Riittävä letkun mitta on kyllä ehdoton autoa pestessä. Itsellä on 9m letku, mikä riittää siihen että kun pesuri on auton keulalla, yltää pesemään yhden kyljen/perän kerrallaan niin ettei pesuria tarvitse pesun aikana siirtää. Omassa käytössä 9m on ehdoton minimi, mutta ei pidemmästäkään letkusta ole haittaa.

Tärkeimmät tekijät autoa pestessä on pesurissa mielestäni juurikin letkun mitta ja toiseksi veden määrä, mitä pesuri pukkaa. Veden määrällä iso vaikutus esim vaahdottimien toimintaan sekä huuhteluun.

Kyllä tuolla pesurilla pesee auton, mutta ei se mukavaa tai miellyttävää varmasti ole, kun pesuria ja paine/vesiletkuja saa raahata ympäri autoa, eikä vesimääräkään ole erityisen suuri (440 l/h)
 
Jep, ostin 5 metrisellä letkulla olevan kärsserin ja harmittaahan se ostaa sit useemmalla kympillä uus letku sen takia kun ”säästi” halvemman pesuri kanssa. Toki, itse ostin k minin, ihan vaan siks kun se on pieni vehje. Tehoa on on saman verran kun tossa nilfiskissä ja oishan sitäkin voinu olla enempi.
 
Jep, ostin 5 metrisellä letkulla olevan kärsserin ja harmittaahan se ostaa sit useemmalla kympillä uus letku sen takia kun ”säästi” halvemman pesuri kanssa. Toki, itse ostin k minin, ihan vaan siks kun se on pieni vehje. Tehoa on on saman verran kun tossa nilfiskissä ja oishan sitäkin voinu olla enempi.

"Tehoa" tuossa K minissä on selvästi vähemmän kuin yllä linkitetyssä Nilfiskissä. Vesimäärä 440 l/h vs. 360 l/h, noilla muilla teknisillä arvoilla (barit ja hattiwatit) ei oikeastaan mitään merkitystä. Molempien pesureiden vesimäärät on tosin turhan pieniä, omassa pesurissa (Kränzle K 1152 TS T) vesimäärä 600 l/h ja sillä jo autoa huuhtelee mielellään. Letkun pituus, käsiteltävyys ja mahdollinen kela myös oleellisia asioita.
 
Tänään tuli pestyä auto happopitoisella shampoolla. Ensin prickbortia, hetken vaikutus ja sitten painepesurista pesushampoota päälle. Pienen vaikutuksen jälkeen pesurilla huuhtelu. Huuhtelun jälkeen suihkutin motonetin vannepesuainetta koko autoon. Aine ei haissut kovin paljonkaan. Muutaman minuutin odottelun jälkeen oli aika turhautunut olo. Nimittäin auto oli jarrupölyistä joko aika puhdas ennestään tai sitten motonetin pesuaine ei toiminut oletettu tavalla. Pieniä purpuran pisteitä oli siellä täällä mutta odotettua vähemmän. Pesurilla huuhdoin aineet pois. Sitten aloin pesee autoa autoapteekin happopitoisella shampoolla. Laitoin ainetta pesuämpäriin ohjeesta poiketen tuplamäärän. Kinnastelin koko auto kauttaaltaan. Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen totesin, että kyllä toi shampoo toimii. Pintyneimmät kalkit edelleen näkyy mutta selkeästi vaaleampana kuin ennen pesua.
Jälkeenpäin aloin miettimään, että ne kalkkijäämät mitä vielä oli pesun jälkeen maalipinnalla niin ne varmaankin olivat sealantin(käytän korrekin sumutettavaa tfc hydrox) alla.
Suurin pettymys tossa pesussa oli motonetin vannepesun epäilyttävä teho. Käytettään pullo loppuun niin se olisi sitten eka ja vika ostos motonetin tuotemerkillä
 
Paljon helpommalla pääset, kun katsot että letkua on vähintään 10m ja se on kunnon kumiletkua, eikä mitään muoviletkua. Tuollaisella 5m letkulla ei tee mitään, kun et saa edes yhtä puolta autosta kunnolla pestyä.

Itselle 15m ja letkukela ihan minimi.

Katsoin noita Motonetin pesureita hinta järjestyksessä. Tuo linkkaamani pesuri maksaa 99€.
Jos haluaa pesurin 10 metrisellä letkulla, pitää maksaa 300€ lisää. :rolleyes:
 
Tänään tuli pestyä auto happopitoisella shampoolla. Ensin prickbortia, hetken vaikutus ja sitten painepesurista pesushampoota päälle. Pienen vaikutuksen jälkeen pesurilla huuhtelu. Huuhtelun jälkeen suihkutin motonetin vannepesuainetta koko autoon. Aine ei haissut kovin paljonkaan. Muutaman minuutin odottelun jälkeen oli aika turhautunut olo. Nimittäin auto oli jarrupölyistä joko aika puhdas ennestään tai sitten motonetin pesuaine ei toiminut oletettu tavalla. Pieniä purpuran pisteitä oli siellä täällä mutta odotettua vähemmän. Pesurilla huuhdoin aineet pois. Sitten aloin pesee autoa autoapteekin happopitoisella shampoolla. Laitoin ainetta pesuämpäriin ohjeesta poiketen tuplamäärän. Kinnastelin koko auto kauttaaltaan. Huuhtelun ja kuivauksen jälkeen totesin, että kyllä toi shampoo toimii. Pintyneimmät kalkit edelleen näkyy mutta selkeästi vaaleampana kuin ennen pesua.
Jälkeenpäin aloin miettimään, että ne kalkkijäämät mitä vielä oli pesun jälkeen maalipinnalla niin ne varmaankin olivat sealantin(käytän korrekin sumutettavaa tfc hydrox) alla.
Suurin pettymys tossa pesussa oli motonetin vannepesun epäilyttävä teho. Käytettään pullo loppuun niin se olisi sitten eka ja vika ostos motonetin tuotemerkillä

Toi Korrekin kama antautuu tarpeeksi voimakkailla aineilla, muistaakseni esim. Macserien ötökkäpesuainetta tarpeeksi voimakas seos niin pinnoite on muisto vain. Varovaisuutta peliin vaan, eli suihkuttelee pintaan ja vaahtoa päälle tms. ettei vahingossakaan kuivaa pintaan.

Sitten vaan uudestaan kalkkia poistelemaan niin kyllä se siitä.
 
M
Katsoin noita Motonetin pesureita hinta järjestyksessä. Tuo linkkaamani pesuri maksaa 99€.
Jos haluaa pesurin 10 metrisellä letkulla, pitää maksaa 300€ lisää. :rolleyes:
Mulla oli kolme 100-150€pesuria, joilla auton pesu oli kuin olisi suihkepulloa käyttänyt, lyhyt letku ja niin pirun kankea. Sitten hommasin kränzlen. Enää ei tarvi ostaa toista.
 
Auringossa mustaan kattoon/konepeltiin tai panoraamakattolasiin poltettu kalkki ts. kuivaneet vesijohtovesipisarat on kyllä about ehkä tiukin kemiallinen lika kun sille päälle sattuu reaktiot. Suosittelen CarPro Descalea shampooksi kalkkipitoisille. Ja sitä et ei jätä koskaan kuivaamatta tai pese tulikuumia pintoja. On tullu vastaan autoja, missä ihan *****moinen kiillotushomma saada kalkkijäljet pois ja tarvii maata siellä katolla puoli päivää sen jälkeen ku auto eka pesty huolella.

Laseille on nyt tullut testiin BH:n Re-View ja vaikuttais ennakkoon isojen poikien mielestä kyllä superhyvältä ja vähän siltä et kaikki lasipinnoitteet olis turhia todellisen syväpuhdistamisen jälkeen. En oo kerinny viel kokeileen ku ollu kipeenä.
 
Katsoin noita Motonetin pesureita hinta järjestyksessä. Tuo linkkaamani pesuri maksaa 99€.
Jos haluaa pesurin 10 metrisellä letkulla, pitää maksaa 300€ lisää. :rolleyes:
Jos halvalla haluaa melko hyvää niin Kärcher K3 ja siihen halpa tarvikeletku. Itsellä kestänyt jo 4 vuotta ja kun hajoaa heittää pois ja ostaa uuden. Tonnin kahden pesurikin hajoaa joskus ja siihen joutuu sitten metsästämään varaosia kun niin arvokas peli ettei raaski hävittää…

Ja K3:lla uskaltaa pestä nykyaikaisen pyöränkin ilman pelkoa maalin irtoamisesta!

Monet pilaa autojenkin maalipintoja tai rikkoo muovisia/kromisia koristeosia liian kovalla paineella..eipä saa tuolla sellaista aikaiseksi vahingossakaan.
 
@kuoris Jep ja aika kovia myös hintalaatusuhteeltaan E140...-Nilfiskit. Baukkarista alesta 5 vuoden takuulla ja sitä rataa. Ittellä tässä 13 v ja 1 kk ollut aktiivikäytössä kesät talvet E 140.2-9 mikä maksoi 2012 sen 359 €. Odotellu aina et hajois mut eihän tää suostu millään hajoomaan. Kolmisen autoo viikossa pesut (talvisin myös) ja okt-hommat: ajoleikkurin leikkuupöydät jne., 200m2 pihakivetysten, eri portaiden ja puuterassien, porealtaan, paviljongin katon jne. pesut...

O-rengassarjan oon ostanu pari kertaa Clasulta alesta ja sit ku ei sitä viittiny enää ku ei tarvi ku paineletkun päähän sitä pienintä joskus uusia, niin Etralta pussillinen niitä parilla eurolla... Eikä oo sen koommin menny yhtään ku ekan mustan etralaisen laitto orggis turkoosin tilalle...

Töissä on parin tuhannen euron 3-vaihe Clen DSPL 2880 ja sillä saa kyl todella varoo autonpesussa ja ei se muutenkaan okt:hen kävis epäkäytännöllisyydeltään. Saako mitään extraa? Saa jos haluaa maalit irti tai betonikivien sidosaineet veke :D Lopetin auton viruttelun töissä sen jälkeen ku ex-Mersussani vähän lipsahti ja lähti maalit takalokarin kaaresta... Tuli pariksi viikoksi maalausjumppaa ja vesihiontaa jne. et sai saman näköseksi mikä oli ennen lipsausta.
 
Meinasin tilata tuota Bilt Hamber Touch-Lessia vaahdottimen kaveriksi, mutta meni sormi suuhun kun ei löytynytkään perus sekoitussuhdetta vaan puhutaan jostain PIR lukemista. Toki tuolla BH:n sivuilla oli ohje miten tuo tulisi mitata. Mutta jos "hatusta heittää" niin onko se tyyliin ~2dl ainetta joa vaahdottimen purkki on esim. 1l tilavuudeltaan?

Josko näillä lähtisi suurin osa liasta ja erinäisistä läiskistä kun tekee perusteellisemman pesun, tarkoituksella valitsin vain biohajoavia tuotteita. Toivottavasti purevat myös oransseihin täpliin jotka ilmeisesti rautaa? Jos ei niin pitää sillekin kattoa oma mömmönsä...
Liuotinpesuaine King Carthur NextGen Degreaser + Esipesuaine Bilt Hamber Touch-Less (2024)

Autoshampoo CAR5 Shampoo kinnastelupesuun tuon BH:n esipesun perään, silloin kun ei mene pelkällä esipesu + kuivaus kaavalla

Autoshampoo Gyeon Q²M Bathe+ tätä löytyy jo kotoa, ei tarkoitus sen enempää hifistellä joten tämä saa korvata erillisen wetcoat tms aineen
Tätä itsekin mietin että paljon sitä oikein pitäis kun käytössä on toistaiseksi vain Nilfiskin oma pesuainepullo jonka tilavuus on vaan 0,5l.

Pitäis hankkia joku Dr. Dirt vaahdotin jolla oikeasti saa paksumpaa vaahtoa kuin tuolla peruspullolla, toki nilfiskin omakin vaahdotin kelpaa jos ajaa asiansa.
 
Heittäkää se Nilsin vaahdotin roskiin (tai omenapuihin voi kirvoille ampua tolua) ja ostakaa kunnollinen.

Anyways BH vaahdot/lirut toimii ihan miten vaan ts. vaikka pistää sumutinpulloon 5-10 % seoksen ja sumuttelee vesiliruna ilman vaahtoja auton päälle. Paremmin toimii foam lancella kun koostumus optimimpi valuvuudelle ja pysyvyydelle ts. työstää sitä pintaa paremmin/pidempään.

Nilsun vaahdottimella ei voi säätää seoksia ja se tuhlaa aineet ihan pirun nopee -> pitäis lantrata säiliöön vs. oikeessa vaahottimessa pistät raakana pulloon (T-L vähä paksua mut meneehän se) ja säädät ruuvista seoksen. Ja pystyt mittaamaankin sen ennen ja jälkeen säädön. Mikä on kyl aika turhaa. Dr. Dirt perusmallissa puol kierrosta auki on ihan jees ja Professionalissa muutama napsu auki. Ei tosta kannata tiedettä tehdä muuta ku liukkari tms. pesuihi vahatulla autolla eli Surfex HD tai Macserien 44+ suhteen. Pinnoitettu auto niin ei välii tai Finis-waxit / Double-speed waxit kakkosautossa niin kestäähän sekin pirusti kemiaa niin ei välii.
 
Heittäkää se Nilsin vaahdotin roskiin (tai omenapuihin voi kirvoille ampua tolua) ja ostakaa kunnollinen.

Anyways BH vaahdot/lirut toimii ihan miten vaan ts. vaikka pistää sumutinpulloon 5-10 % seoksen ja sumuttelee vesiliruna ilman vaahtoja auton päälle. Paremmin toimii foam lancella kun koostumus optimimpi valuvuudelle ja pysyvyydelle ts. työstää sitä pintaa paremmin/pidempään.

Nilsun vaahdottimella ei voi säätää seoksia ja se tuhlaa aineet ihan pirun nopee -> pitäis lantrata säiliöön vs. oikeessa vaahottimessa pistät raakana pulloon (T-L vähä paksua mut meneehän se) ja säädät ruuvista seoksen. Ja pystyt mittaamaankin sen ennen ja jälkeen säädön. Mikä on kyl aika turhaa. Dr. Dirt perusmallissa puol kierrosta auki on ihan jees ja Professionalissa muutama napsu auki. Ei tosta kannata tiedettä tehdä muuta ku liukkari tms. pesuihi vahatulla autolla eli Surfex HD tai Macserien 44+ suhteen. Pinnoitettu auto niin ei välii tai Finis-waxit / Double-speed waxit kakkosautossa niin kestäähän sekin pirusti kemiaa niin ei välii.

Kärcherin K4:n kaveriksi ostin Dr Dirt G3:n (adapterilla toki) ja olihan tuo vaahdotus hienoa puuhaa heti ensikerralla, vaikkei se tietysti ihan optimaalisesti sujunutkaan. Ainoa ärsytys että vaahdotin pyörii valtoimenaan eli tuo adapteri/pikaliitin ei ihan optimaalinen sinänsä ole. King Carthurin esipesuainetta meni melkein 3dl vaikka ilmeisesti 1-2dl pitäisi riittää, joten täytynee tuota ruuvia säätää niin ettei tee ihan niin paksua vaahtoa.
 
Vaahdottimista kun puhutaan niin impulssiostoksena tarttui jokin aika sitten Motonetin vaahdotin matkaan kun ärsytti Clenin oma jossa ei ole säätöä viuhkan leveydelle (muuten kyllä ihan pätevä sekin, lukuunottamatta onnettomia kierteitä pullossa), ja Motonetin vaahdotin kyllä yllätti positiivisesti. Ihan toimiva kapine sekoitussuhteen ja viuhkan säädöllä, ei omaan makuun juurikaan häpeä Dr. Dirtin vanhempaan versioon verrattuna. Molemmissa myös sama "ongelma"/ominaisuus tuon sekoitussuhteen säätimen kanssa, eli turhan löysä omaan makuun ja lähtee helposti asetuksista.

Hintaa 19,90 euroa ja adapterit Boschille, Krächerille tai Nilfiskille 3,99 euroa niin ei ole hinnankiroissa.

 
Vaahdottimista kun puhutaan niin impulssiostoksena tarttui jokin aika sitten Motonetin vaahdotin matkaan kun ärsytti Clenin oma jossa ei ole säätöä viuhkan leveydelle (muuten kyllä ihan pätevä sekin, lukuunottamatta onnettomia kierteitä pullossa), ja Motonetin vaahdotin kyllä yllätti positiivisesti. Ihan toimiva kapine sekoitussuhteen ja viuhkan säädöllä, ei omaan makuun juurikaan häpeä Dr. Dirtin vanhempaan versioon verrattuna. Molemmissa myös sama "ongelma"/ominaisuus tuon sekoitussuhteen säätimen kanssa, eli turhan löysä omaan makuun ja lähtee helposti asetuksista.

Hintaa 19,90 euroa ja adapterit Boschille, Krächerille tai Nilfiskille 3,99 euroa niin ei ole hinnankiroissa.

Mullon kans toi, ja PT Foam lance eli 4 vaahdotinta. Dr. Dirt professional on mieluisin, PT foam lance sitte... Mut Dr. Dirtit vaan käytössä ja proossa 3 eri pulloo ja normissa 3 eri pulloo. Käytän vaan niitä ku Dr. Dirt kahva+suihkuputki ja alustapesuri jne. niin jaksa vaihtaa Nilsun kökköä kahvaa ku se ei kestä edes kuumaa vettä sekuntiakaan.
 
Kärcherin K4:n kaveriksi ostin Dr Dirt G3:n (adapterilla toki) ja olihan tuo vaahdotus hienoa puuhaa heti ensikerralla, vaikkei se tietysti ihan optimaalisesti sujunutkaan. Ainoa ärsytys että vaahdotin pyörii valtoimenaan eli tuo adapteri/pikaliitin ei ihan optimaalinen sinänsä ole.

Eli siis miten pyörii, alaspäinhän se säiliö on kokoajan tai pitäisi kääntyä aina niin?
 
Viimeksi muokattu:
Kotona olisi Kärcherin WD3 Premium märkä/kuivaimuri. Pitäisiköhän hakea tuo pesusuutin kokeiluun, jos saisi vaikka auton penkit pestyä pilkkahinnalla.
Kävin hakemassa, jumalauta mikä hupilaite. 15 euroa aivan liikaa koko hökötyksestä.

Suuttimen sisäänrakennettu pesuainasumutuspullo ei sumuta kuin siinä vaihessa kun kiertää pullon irti kahvasta. Itse "pesusuutin" sitten pelkkää painavaa muovia, jossa ei ole minkäänsortin ergonomiaa. Kahva on aivan liian iso mihinkään muuhun kuin jonkun maton hieromiseen. Ja hieroa saa, koska imua ei ole nimeksikään vaikka märkäimurina toimii Kärcherin teollisuusimuri joka imee matot omalla suulakellaan lattiasta.

Ei kannata edes harkita. Ei kastele, ei ime.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
278 447
Viestejä
4 788 988
Jäsenet
77 755
Uusin jäsen
sjkl

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom