Auton pesu

Hauska muuten toi Corollan muotoilu ku ulkosaumat jatkuu sisälle, mitähän on liikkunu päässä muotoiluja suunnitellessa, ku on pitäny tommosia saumoja laittaa jatkumaan sisälläkin väkisin :D

1748581008233.png
Voi olla myös ihan sen takia että koelauta irtoaa kahdessa osassa, tuotahan ei näe kuin ulkoa päin.
 
Löytyykö suosituksia, millä aineella poistaa männyn pihkaa pesujen yhteydessä auton katolta ja ikkunoilta?
 
No joo, kyllähän se Bilt-Hamber Touchless hoiti homman ihan hienosti, ensimmäistä kertaa näin kun oli likaa valunut jopa vaahdon mukana ja likaa ei edes ollut paljoa, 2/8 suhteella litran MTX:n vaahdottimeen jonka ostin myös ja sekin toimi ihan jees.
Olisi riittänyt pelkkä vaahtohuuhtelu mutta kinnastelin nyt sitten kun pari edellistä kertaa oli vaan huuhdeltu.
Käytän Gyeonin wetcoattia niin vähän helpottaa ylläpitopesu ja antaa riittävän kiillon meikäläiselle 👍
 
Löytyykö suosituksia, millä aineella poistaa männyn pihkaa pesujen yhteydessä auton katolta ja ikkunoilta?
Esim. pinelinellä (mäntysuopa pohjainen) pitäisi lähteä. Tai jos on ennestään jotain pien/liiman poistoainetta niin niillä voi koittaa.
 
Esim. pinelinellä (mäntysuopa pohjainen) pitäisi lähteä. Tai jos on ennestään jotain pien/liiman poistoainetta niin niillä voi koittaa.

Kiitos vinkistä, oliko kyseessä ihan tämä "perus" pineline tehopesu (pesuainetiiviste), vai jokin tietty tuote, kun tuotesarja näyttää olevan laaja. Hyönteisirrotteessa oli ainoana maininta tuotekuvauksessa mahlan/pihkan poistosta, mutta onko se kuitenkin samaa tavaraa vain valmiiksi laimennettuna suihkupulloon?
 
Kiitos vinkistä, oliko kyseessä ihan tämä "perus" pineline tehopesu (pesuainetiiviste), vai jokin tietty tuote, kun tuotesarja näyttää olevan laaja. Hyönteisirrotteessa oli ainoana maininta tuotekuvauksessa mahlan/pihkan poistosta, mutta onko se kuitenkin samaa tavaraa vain valmiiksi laimennettuna suihkupulloon?
Juu sitä perus tehopesua meinasin. En tiedä noista muista tuotteista, mutta toki voi lähteä paremminkin tuolla hyönteisaineella jos se erikseen siellä mainitaan.
 
No joo, kyllähän se Bilt-Hamber Touchless hoiti homman ihan hienosti, ensimmäistä kertaa näin kun oli likaa valunut jopa vaahdon mukana ja likaa ei edes ollut paljoa, 2/8 suhteella litran MTX:n vaahdottimeen jonka ostin myös ja sekin toimi ihan jees.
Olisi riittänyt pelkkä vaahtohuuhtelu mutta kinnastelin nyt sitten kun pari edellistä kertaa oli vaan huuhdeltu.
Käytän Gyeonin wetcoattia niin vähän helpottaa ylläpitopesu ja antaa riittävän kiillon meikäläiselle 👍
BH:lla liat pois, kunnon kesäsateen jälkeen ja oli ihan likaa kyljissä harmaana.

IMG_5704.jpeg
 
Tämä seuraava ei ole millään tavalla ajankohtainen, mutta kysytään nyt silti :P
Eli, miten olette tehneet auton talvisuojauksen? Mitä ainaita, kokemuksia yms. Eli, pinnoite, joka kestäisi talven yli ja joka olisi mahdollista laittaa kotikonstein. Tähän asti en ole tehnyt kuin kunnon pesun ja normi vahauksen. Mutta vahauksen teho alkaa kyllä laskemaan melko nopeasti, kun ajaa suolasohjossa...
 
Jotain erilaisia wetcoat ruiskutteluita pitkin vuotta, ei sen kummempaa. Ei se talvella nättinä pysy kuitenkaan jos ei pesutiloja ole käytössä. Säännöllinen talvipesu estää raudan ja muun skeidan pinttymisen toki, helpottaa kevään ekaa isompaa pesua sitten.

Eniten iloa pinnoitteista mielestäni on silloin kun tulee myös pestyä autoa, kun se pinnoite nimenomaan helpottaa pesua ja kuivausta. Jos ei pese usein, niin mitäpä sitä pinnoittelemaankaan.
 
No jep. Nyt sitten tiilikaton pinnoitetta sumuna auton pinnalla.
Onko suosituksia Tampereella olevista fiksauspaikoista myllytystä varten.

20250613_172000.jpg
 
Asiaa liipaten, tein joskus veskiremppaa ja ajattelin et maalaillaanpa siniset ja punaset pexien suojaputket spraylla valkosiks joutessaan (autotallista menee asuintilojen puolelle vessan nurkkaan ja en viittiny teknisistä syistä laittaa hanakulmia vaan suoraan pexien päihin sulut ja haaroitukset ku minivessan koko on 78 x 116 cm). Maalailin niitä sivupihalla tyynellä kelillä, mutta ilmeisesti ilmankosteus oli niin kova ja hitaan tuulen suunta sopiva niin nehän leijaili viiveellä etupihalle just mun uuden BMW:n ja rouvan 2-vuotiaan Nissanin päälle. Siinä vaihees ku huomasin et voi prkl autot aivan karheet (valkonen maali, valkoiset autot niin kesti pari tuntia) niin oli jo myöhäistä - aurinko oli ne pisarat kuivattanut.

Ainoastaan tyyliin takalasit ja takapäät oli pystypinnoiltaan ilman sprayta ja muuten aivan hirveet, onneks bemarissa oli kaikki listat mustaa pianolakkaa jne. Jestas et oli hommaa myllytellä kaikki listat, ikkunat/lasit/lakkapinnat, että sai jokaikisen valkoisen pilkun ja tuntuvan atomin pois ja pinnan sileeksi. Bemarin jälkeen totesin et Nissanista (Note silloin) en jaksa kyl konepeltiä mikä oli ihan ku hitto vierestä spraylla vedetty. Se sit jäi karheeks ikiajoiks. Hyvin pysyy valkonen kiiltävä Mastoni kyllä. Jos ois ollu fiksu, niin olis aloittanu vesihionnalla tms... Ei nois mitkään hardit vaahtomuovilaikat ja erittäin leikkaavat aineet tehny kovin äkkii mitään, sai hieroo pari päivää ja kolmantena alko ketuttaa ja toinen jäi kesken :D

@kaba Pistä vakuutukseen jos mahdollista ja vie johonki hyvään automaalaamoon. Vaikee kuvitella, että tumma väri + toi mönjä niin ei ois palanu jo lakkaan täydellisesti.
 
Kysyin tarviiko auto siirtää katoksen alta pois. Ei kuulemma tarvinnu..
Tuuli pyöritti tuota sumua sitten katon harjalta puuskien mukana.
Sitä löytyy sitten laseista, puskureista, valoista myös...
 
Totta. Mutta en siihen ryhdy itse.
Joku pinnoitus siihen täytyy kuitenkin laittaa päälle.
Siinä on kuitenkin koko auton duuni mukaan lukien lasit peilit yms.
Aika työ putsaa n. 100k pisaraa ympäri auton.
 
Laiskana miehenä käytin kuukausi sitten autoni ensimmäistä kertaa elämässäni pinnoituksessa (halvalla kun sain kaverin kautta). Pari päivää oli auto pajalla ja pinnoite oli Stardust PCS 5, perus pesu ja myllytys ja itse pinnoite ja kyllä voi valkoinen auto kiiltää.

Kuvassa pari viikkoa parkkipaikalla seisseenä vesisateen jälkeen ja pinta on kuin juuri pesty.

1000016728.jpg


Kerran on pesty harjattomassa koneessa hiekkatien kurat pois, mutta muuten ollut kuukauden ilman mitään pesua.

No todellinen haaste tulee noista ötököistä, noinkohan lähtee ilman hinkkaamista irti?

1000016785.jpg

 
@masaf2 Näyttää kynnellä lähtevän joten ei kovin pahoin tarttunut.
Ensi viikolla Hatanpäälle arvioitavaksi.
Kannattaa silti kattoo, et mitä jälkee jää pintaan sen helpon lähtemisen jälkeen eli tyyliin linnunpaska mustan auton katolle -> annat olla siinä pari päivää -> lähteehän se pesemällä pois mut lakkaan syöpynyt jälki kun kattoo kunnon valossa ja tarkasti.
 
Työkaverilla tuli aikoinaan laivan pohjamaalit auton päälle vierailessa töiden puolesta telakalla. Sai ohjeet parkkeerata siihen sijaintiin, joten hieman oli näreissään palatessaan autolle.

Useamman päivän oli pilkkujen peitossa, mutta lähti samalla tavalla kynnellä kevyesti hinkkaamalla. Muistaakseni muoviosissa oli jotakin hyvin kevyttä patinaa valoa vasten katsoen, joten kiinnittäisin muovilistoihin erityisesti huomiota.

Kaikille opetuksena, että aina sumuttaessa aineet voi levitä hyvinkin laajalle alueelle.
 
Laiskana miehenä käytin kuukausi sitten autoni ensimmäistä kertaa elämässäni pinnoituksessa (halvalla kun sain kaverin kautta). Pari päivää oli auto pajalla ja pinnoite oli Stardust PCS 5, perus pesu ja myllytys ja itse pinnoite ja kyllä voi valkoinen auto kiiltää.

Kuvassa pari viikkoa parkkipaikalla seisseenä vesisateen jälkeen ja pinta on kuin juuri pesty.

1000016728.jpg


Kerran on pesty harjattomassa koneessa hiekkatien kurat pois, mutta muuten ollut kuukauden ilman mitään pesua.

No todellinen haaste tulee noista ötököistä, noinkohan lähtee ilman hinkkaamista irti?

1000016785.jpg

Jostain jostain luin, että itikkalasol tai vastaavalla kastelee rätin jonka jättää päälle vaikuttamaan. Jos oikein tiukassa olisi.
 
Hyvin toimii myös märkä talouspaperi/mikrokuituliina vaikuttamaan muutamaksi minuutiksi hyttysten päälle. Sen jälkeen lähtee painepesurilla ilman ongelmia vähän pidempäänkin marinoituneet ötökät. Tullut joskus tehtyä ensimmäinen kierros em. tavalla ja sitten BH vaahdotus + normaali pesurutiini.
 
Okei nyt on pitkä ketju! Haluaisiko joku antaa aloittelijalle lyhyen suosittelun aineista perus puhdistukseen ja vahaukseen? Kyseessä 4v vanha tummanharmaa metalliväri jota ei lie juuri vahailtu ennen.

Olin itse ajatellut Korrek Pro TFC Ceramic Wax kun se ainakin ohjevideolla vaikutti kätevältä levittää märälle pinnalle eikä tarvitse varoa muoviosien kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Okei nyt on pitkä ketju! Haluaisiko joku antaa aloittelijalle lyhyen suosittelun aineista perus puhdistukseen ja vahaukseen? Kyseessä 4v vanha tummanharmaa metalliväri jota ei lie juuri vahailtu ennen.

Olin itse ajatellut Korrek Pro TFC Ceramic Wax kun se ainakin ohjevideolla vaikutti kätevältä levittää märälle pinnalle eikä tarvitse varoa muoviosien kanssa?

Jos vaahdotin käytössä, niin ensin vaahdot pintaan - huuhtelu - pien ja raudanpoisto - huuhtelut - kunnon liuotin/tehopesuaine - huuhtelu - lopuksi kinastelu pesuaineella ja huuhtelu perään. Vanhaksi suosittelen ihan kuivalle pinnalle levitettävän aineen. Korrekilla voi jälkeenpäin ylläpitää halutessaan.
 
Jos vaahdotin käytössä, niin ensin vaahdot pintaan - huuhtelu - pien ja raudanpoisto - huuhtelut - kunnon liuotin/tehopesuaine - huuhtelu - lopuksi kinastelu pesuaineella ja huuhtelu perään. Vanhaksi suosittelen ihan kuivalle pinnalle levitettävän aineen. Korrekilla voi jälkeenpäin ylläpitää halutessaan.
Kyse on tämmöisestä KORREK Pro TFC™ Ceramic Wax - Korrek ei mistään ruiskutettavasta aineesta.
 
Miksi siltikään pistää tota, kun Collinite ja BH on keksitty?
Nää on itselle kaikki uusia joten vaikea sanoa nolla kokemuksella, sen takia täällä kyselinkin suosituksia. Tuo Korrek kiinnosti sen takia kun menee tekemään kaverin talliin ja ei tarvitsisi stressata auton kuivumista liikaa. Aiemmasta elämästä ainakin muistaa kun vahauksessa jostain listan alta ilmestyvät vesipisarat aina pilasi koko vahauksen ja ajattelin jos tällä pääsee helpommalla.
 
Nää on itselle kaikki uusia joten vaikea sanoa nolla kokemuksella, sen takia täällä kyselinkin suosituksia. Tuo Korrek kiinnosti sen takia kun menee tekemään kaverin talliin ja ei tarvitsisi stressata auton kuivumista liikaa. Aiemmasta elämästä ainakin muistaa kun vahauksessa jostain listan alta ilmestyvät vesipisarat aina pilasi koko vahauksen ja ajattelin jos tällä pääsee helpommalla.
Collinite 476s:llä ei voi ainakaan mennä pieleen. Ihan ykköstavaraa IMO
 
Collinite 476s:llä ei voi ainakaan mennä pieleen. Ihan ykköstavaraa IMO
^Jep, oikein loistava tuote ja pirun helppo laittaa + purkki riittää loppuiäksi, eikä haittaa vaikka sutis ikkunoihin/listoihin/umpioihin/kaikkeen tai alkais vaikka satamaan vettä levityksen jälkeen tms. ja silti helppo pyyhkiä pois... Bilt-Hamber Finis-Waxilla on sitten paaaljon parempi kemiallinen kestävyys liuottimia vastaan, mutta on kyllä paljon veemäisempi ja työläämpi laittaa. BH Double-Speed Wax on about Colliniten veroinen laitettavuudeltaan, loistava tuote sekin. BH Auto-balm sitten hyvä vanhemmille autoille, kun sisältää korroosiosuoja-aineita ts. estää yllättävän hyvin vaikka ihan käsittelemätöntä rautaa ruostumasta. Jos pitää marketista löytyä, niin välttävä tuote on Soft 99 Fusso coat. Ihan pitkäkestoinen + loistava kiilto, mutta tuppaa imemään kaikki paskat itteensä.

Ja tosiaan, ittelläkin autossa Gyeon Syncro Evo -pinnoite (Kestopinnoite Gyeon Q² Syncro EVO), ennen laittoa 10 h pohjatöitä (pesut ja 3-step) ja oikeesti oon kyllä kallistumassa siihen tosi asiaan, että BH Finis-Wax on kaikista kaikkein parhain suojakokonaisuus (Microfine tai Cleanser-Polish alle). Rouvan autossa sitä tai Double-Speediä tullut pideltyä 2021-> ja joka kesä uusi laitto vaan ja samaten pidin omassa F-W:tä 2016->jotain kun ei vaan parempaa löytynyt. Helpommalla selviää vahojen kans, ku paljon ajavana pinnoitteet menee tukkoon suolapaskasta, kurapaskasta, siitepölypaskasta, pölystä tms. ja niitä saa olla tarkkasilmänä pesemässä vähintään yhtä usein ku vahattua autoa. Mutta testaan nyt, kauanko Syncro EVO kestää omassa.
 
Viimeksi muokattu:
^Jep, oikein loistava tuote ja pirun helppo laittaa + purkki riittää loppuiäksi, eikä haittaa vaikka sutis ikkunoihin/listoihin/umpioihin/kaikkeen tai alkais vaikka satamaan vettä levityksen jälkeen tms. ja silti helppo pyyhkiä pois... Bilt-Hamber Finis-Waxilla on sitten paaaljon parempi kemiallinen kestävyys liuottimia vastaan, mutta on kyllä paljon veemäisempi ja työläämpi laittaa. BH Double-Speed Wax on about Colliniten veroinen laitettavuudeltaan, loistava tuote sekin. BH Auto-balm sitten hyvä vanhemmille autoille, kun sisältää korroosiosuoja-aineita ts. estää yllättävän hyvin vaikka ihan käsittelemätöntä rautaa ruostumasta. Jos pitää marketista löytyä, niin välttävä tuote on Soft 99 Fusso coat. Ihan pitkäkestoinen + loistava kiilto, mutta tuppaa imemään kaikki paskat itteensä.

Ja tosiaan, ittelläkin autossa Gyeon Syncro Evo -pinnoite (Kestopinnoite Gyeon Q² Syncro EVO), ennen laittoa 10 h pohjatöitä (pesut ja 3-step) ja oikeesti oon kyllä kallistumassa siihen tosi asiaan, että BH Finis-Wax on kaikista kaikkein parhain suojakokonaisuus (Microfine tai Cleanser-Polish alle). Rouvan autossa sitä tai Double-Speediä tullut pideltyä 2021-> ja joka kesä uusi laitto vaan ja samaten pidin omassa F-W:tä 2016->jotain kun ei vaan parempaa löytynyt. Helpommalla selviää vahojen kans, ku paljon ajavana pinnoitteet menee tukkoon suolapaskasta, kurapaskasta, siitepölypaskasta, pölystä tms. ja niitä saa olla tarkkasilmänä pesemässä vähintään yhtä usein ku vahattua autoa. Mutta testaan nyt, kauanko Syncro EVO kestää omassa.

Nää on vähän mistä tykkää. Itelle nyt ei ole niin justiinsa mitä mikronaarmua ja muuta pinnassa on, joten pinnoite tai quick coat riittää oikeen hienosti kun pääasia on että auton pesu ja kuivaus on helpompaa. Sitten taas jos haluaa että pinta myös näyttäisi hyvältä (=naarmuttomalta) niin ei millään pinnoitteilla tee yhtään mitään kun samat naarmut ne kerää kuin lakkapintakin. Eli vahaushommiksi menee.

Tuli tuossa itse asiassa just kokeiltua tuo 476s ja kyllähän siitä tuli heti kertaluokkaa hienompi pinta, kun mustassa autossa näkyy naarmut jo yhdestä aivastuksesta.

Noi quick coatit myös tuntuu katoavan aika pian kyljistä, ei se oikein mitenkään tukkoon voi mennä kun millään se ei enää siitä elvy. Veikkaan että vesipaskasumu sitä kuluttaa kun kilsoja kertyy aika paljon. Kuivausta helpottamaan ne oikeastaan tulee ruikittua.

Edellisessä autossa oli joku oikea pinnoite, oisko ollut IGL Kenzo tms, niin se ei kyllä antautunut millään vaan lähti aina suolat liuottimella laakista ja heti hylki vettä kuin uusi.
 
^ IGL Kenzon pitääkin toimia hienosti, kun sehän on todella kallis pinnoite. Vuosia sitten jo uuteen henkilöautoon maksoi 650€, kun vanhempien autoon laitoin. Itse en oikein noista pinnotteista niin piittaa, ainoa plussa on kemikaalinkesto, mutta miinuspuolena herkkä kalkkeutuminen sun muut pinnan tukkeutumiset.

Ite laitan hyvän kiinteän vahan säännöllisesti, nytkin on mennyt 4v ilman myllytystä. Juhannuksena kylläkin tehtävä, hiekkavesisuihku matannut kylkiä.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj
^ IGL Kenzon pitääkin toimia hienosti, kun sehän on todella kallis pinnoite. Vuosia sitten jo uuteen henkilöautoon maksoi 650€, kun vanhempien autoon laitoin. Itse en oikein noista pinnotteista niin piittaa, ainoa plussa on kemikaalinkesto, mutta miinuspuolena herkkä kalkkeutuminen sun muut pinnan tukkeutumiset.

Ite laitan hyvän kiinteän vahan säännöllisesti, nytkin on mennyt 4v ilman myllytystä. Juhannuksena kylläkin tehtävä, hiekkavesisuihku matannut kylkiä.
No minusta se oli aika halpa, kyllä järestään kaikki paremmat pinnoitteet oli ylikin tuon ja myllytykset päälle. Joku 800 euroa tais olla uuteen autoon pienen myllytyksen kanssa. Mutta tosiaan hyvähän se oli.

Toi kalkkeutuminen ratkeaa kunnon pesuaineilla, esim. Purificalla aukeaa pinnoite kertapesulla jos on päässyt kalkin ja mineraalien takia tukkoon.
 
Vaiha toi KC vielä Bilt Hamberin Korrosoliin (tai Auto-Wheeliin), niin sit sulla on suvereenisti paras raudanpoistaja. Pinta ois ennen vahausta pesujen jälkeen hyvä kyllä putsata huolella esim. BH Cleanser-fluid niin pysyy vahat paremmin ja saat vaikka pienenpienet loput liat sillä vielä pois.

Tokihan tosta puuttuu liuottelut/pienpoistot (eli kylmärasvanpoistaja vaikka), mutta äkkiä tietysti homma paisuu ja haju pahenee... Mut se vaan et jos likaseen laittaa, niin kesto huonompi.

Millanen auto ja mikä pinnan kunto?
 
No minusta se oli aika halpa, kyllä järestään kaikki paremmat pinnoitteet oli ylikin tuon ja myllytykset päälle. Joku 800 euroa tais olla uuteen autoon pienen myllytyksen kanssa. Mutta tosiaan hyvähän se oli.

Toi kalkkeutuminen ratkeaa kunnon pesuaineilla, esim. Purificalla aukeaa pinnoite kertapesulla jos on päässyt kalkin ja mineraalien takia tukkoon.
No joo, onhan noita tapoja. Oksaalihapollakin aukeaa, jos se käry ei haittaa :)

Ite vaan tykkään vahailla, eikä se 2x vuoteen tehtynä jollain hybridivahalla ole paha rasti. Vahan levittää ja pyyhkii ehkä 20 minuutissa, kun sitä työkseen muutenkin tekee.

Viikonloppuna olisi ajatus laittaa Soft99 Fusso. Samalla testaan niiden keskikarkean kiilloitustahnan, kun tuli ostettua.
 
  • Tykkää
Reactions: mhj

Mä tohon vielä lisäisin jonkun "oikean liuottimen" pelkän BH autofoamin lisäksi. BH on tehokasta, mutta ei se mun mielestä kunnon liukkari kuitenkaan ole, itse tehnyt sillä ihan ylläpitopesua autolle eikä ole vanhoja vahoja vienyt mukanaan ainakaan laimeammilla seoksilla.

Jos kotipihassa turaat niin joku bioliukkari siihen, sitä saa ihan motonetistäkin halvalla, tai sitten ottaa vaikka pullon tuota tuota KC:n uutuutta jota on kovasti kehuttu duden sivuilla. Itsekin ostin tuota pöntön mutta en ole kerennyt vielä testaamaan sitä. Suihkauttaa liukkarit ensin auton pintaan ja parin minuutin päästä vaahdottimella autofoam päälle ja antaa vaikuttaa niin pitäis aika puhtaaksi tulla.

Edit; linkki
 
Viimeksi muokattu:
Tuo pesuaine on melkein sama mitä käytät tässä esipesuvaiheessa kunhan ei ole pinnoittava. Edelleen olen sitä mieltä, että vahan merkillä ei niinkään väliä, kunhan on perus laatu merkkiä, koska ei ne mikään suomen talvea ja suolapaskaa kestä, ellet tee ylläpitopesuja pinnoittavilla aineilla.

Varmasti noillakin pärjää, laitan tähän alle jotain mitä yleensä käyttänyt ja sulla puuttuu tuosta vielä pienpoisto kunnon liuotin. Näistäkin Varmasti montaa mieltä, mutta ovat suht edullisia ja oikein toimivia ollut omassa käytössä. Pikitahroja joudut varmasti vielä pesuvaiheessa käydä kynnellä/liinalla, jos on tosiaan pidempään ollut huonommalta pidolla.

Esipesuaineena mennyt tällainen, edullinen ja asiallinen käyttää;

Pienpoisto;

Raudanpoisto;

Liuotin, itsellä 5l pönttö ja laimentanut veteen;

Ylläpitopesut suorittanut tällä useamman vuoden;

Ja tämä menee Bathe+ kanssa, ei kuitenkaan joka pesun yhteydessä tarvetta;

Ainakin tuo esipesuaine kannattaa muidenkin testata, jos ei ole kokeillut. Olen kokeillut useampaa merkkiä ja tuo on osoittautunut oikein hyväksi hintaansa nähden. Plussaa vielä, että tuoksukin on hyvä 👍🫠.
Ohjeessa lukee näköjään, ettei saisi laimentaa, mutta olen tähänkin vettä lisännyt.
 
Viimeksi muokattu:
Millanen auto ja mikä pinnan kunto?
4v vanha pattereilla kulkeva tummanharmaa volkkari. Vähän on huonosti pidetty edellisen omistajan toimesta ja vähän on pientä pintanaarmua. Saa joku ammattilainen tehdä myllytyksen joskus ensi vuonna mutta ajattelin että parempi alkaa nyt vahailemaan tuota jo itse.

Mä tohon vielä lisäisin jonkun "oikean liuottimen" pelkän BH autofoamin lisäksi. BH on tehokasta, mutta ei se mun mielestä kunnon liukkari kuitenkaan ole, itse tehnyt sillä ihan ylläpitopesua autolle eikä ole vanhoja vahoja vienyt mukanaan ainakaan laimeammilla seoksilla.
Siellä missä teen pesun ja vahauksen olisi kärscherin pesurissa tätä kärscherin omaa litkua. En tiedä olisiko tuo yhtään hyvää? Muuten täytyy löytää tapa saada oma pullo tuohon pesuriin tai ostaa erillinen käsikäyttöinen vaahdotin (saa suositella sellaistakin).
 
Viimeksi muokattu:
4v vanha pattereilla kulkeva tummanharmaa volkkari. Vähän on huonosti pidetty edellisen omistajan toimesta ja vähän on pientä pintanaarmua. Saa joku ammattilainen tehdä myllytyksen joskus ensi vuonna mutta ajattelin että parempi alkaa nyt vahailemaan tuota jo itse.


Siellä missä teen pesun ja vahauksen olisi kärscherin pesurissa tätä kärscherin omaa litkua. En tiedä olisiko tuo yhtään hyvää? Muuten täytyy löytää tapa saada oma pullo tuohon pesuriin tai ostaa erillinen käsikäyttöinen vaahdotin (saa suositella sellaistakin).

Tämmösen ostin joskus 18,90 €:lla (miinus jotain BF-juttuja autonhoitokaupasta niin taisi saada ilmatteeks ostettuaan yli xxx € mut kuitille jäi toi hinta) Pesuainelevitin Kwazar Venus 360 SUPER Pro+ niin kyllähän tolla nyt just ja just hätätapauksessa vaahdottelee. BH Autofoam toki toimii suihkepulloon laimennettuna ja siitäkin ruikittuna (ylläpitopesuissa), vaikkei vaahtoaiskaan. Paljo helpompi siten ku pumppailla tota vaahdotinta :D


Heitän sulle loistavan idean autoos, vedä pohjusteeksi vahalle tämä (samalla tulee puhdistettuakin vielä sitä pintaa):


tai

Kiillotusaine Bilt Hamber Cleanser-Polish, 500 ml (loppu Dudelta)

^Noiden molempien naarmunmaskauskyky on uskomaton. Ja ihan yksinäänkin toimia AIO-tuotteita ja pirun helppoja levitellä ja pyyhkiä.


Ja vahaksi:


saat samalla hyvät levittimet ja mikrokuituliinat noihin vs. Collinitessa ei tuu.


Takaan, että oot ihan hiton tyytyväinen lopputulemaan pintanaarmuisessa tummassa autossa.

Muista hyödyntää lisäksi juoksevafiksari -alekoodi -10 % jo alennetuistakin hinnoista. Ja vaihtoehtoisella alekoodilla Ht7Bq2Lmreg myös voi kattoo vielä paremmat alehinnat, mut vaan tänään klo 23:59 asti voimassa. Riippuu toki tuotteista, mitkä milläkin halvimmat.
 
Autoduden työntekijät mainostamassa täällä.

Brikborttia ostat esim Rustasta, sillä lähtee rauta ja piki.

Muista erottelukaivo, jos peset autoa pihalla (huom. myös biopohjaiset).
 
Autoduden työntekijät mainostamassa täällä.
Näin arvelinkin, eikä haittaa itseä, yritän edelleen parhaani mukaan valita vain tarpeellisimmat tuotteet. Vaikeata on silti kun ei ole kokemusta, jokainen suosittelee eri aineita ja kaikki kombinaatiot ei tunnu toimivan yhteen.

Brikborttia ostat esim Rustasta, sillä lähtee rauta ja piki.
Sori en tiedä mikä tuote tämä on eikä tuolla nimellä löydy mitään?

Muista erottelukaivo, jos peset autoa pihalla (huom. myös biopohjaiset).
Tarkistin tämän eilen kun luin forumia taaksepäin, siellä on kuulema erottelukaivo.

Nyt listalla on:
Liuotinpesuaine King Carthur NextGen Degreaser, 1000 ml
Esipesuaine Bilt Hamber Auto Foam, 1 x 5000 ml
Autoshampoo Bilt Hamber Auto-Wash, 500 ml
Collinite 476s + Levitin + Kiillotusliina
+ joku geneerinen raudan- ja pienpoistoaine

tarvikkeet:
Mikrokuitusetti King Carthur 4 in 1
Pesuainevaahdotin Dr Dirt Foam Lance G3, SnapLock, Kärcher K
 
Viimeksi muokattu:
Autoduden työntekijät mainostamassa täällä.

Brikborttia ostat esim Rustasta, sillä lähtee rauta ja piki.

Muista erottelukaivo, jos peset autoa pihalla (huom. myös biopohjaiset).
Katohan - Rustan työntekijä aktivoitui! Kilpailija suosittelee ympäristörikosta perhana! Brikbort haisee viikon sen käytön jälkeen mut ihan hyvää kamaa jos tykkää bensalla pestä / haju ei haittaa pihassa / tallissa / erotinkaivossa tms... Se on käytännössä lakkabensiiniä vastaavaa siis.

Anteeksi toki, että laitoin alekoodin tiedoksi. En ole dudella töissä ja Autonhoitokauppa.fi on tosiharrastajille paljon nopeempi ja parempi mut vinkkasin nyt halvimmat silti kysyjälle - miksipä ei vaikkei siitä mulle mitään hyötyä ollutkaan.
 
Katohan - Rustan työntekijä aktivoitui! Kilpailija suosittelee ympäristörikosta perhana! Brikbort haisee viikon sen käytön jälkeen mut ihan hyvää kamaa jos tykkää bensalla pestä / haju ei haittaa pihassa / tallissa / erotinkaivossa tms... Se on käytännössä lakkabensiiniä vastaavaa siis.

Anteeksi toki, että laitoin alekoodin tiedoksi. En ole dudella töissä ja Autonhoitokauppa.fi on tosiharrastajille paljon nopeempi ja parempi mut vinkkasin nyt halvimmat silti kysyjälle - miksipä ei vaikkei siitä mulle mitään hyötyä ollutkaan.
Ei haise. Ympäristörikosta? Toisin kuin sinä, mainitsin viestissäni, että erottelukaivo tarvitaan. Erottelukaivohan tarvitaan aina, pesit millä vaan shampoolla autoa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
280 012
Viestejä
4 814 529
Jäsenet
78 024
Uusin jäsen
PatteS

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom