Avowed - Obsidianin tuleva first person RPG

No niin. Nyt tämäkin on pelattu läpi, mutta ei tästä kyllä mitään klassikkoa saa tekemälläkään. Pelimaailma on sen verran staattinen, että kun sen on kerran pelannut se oli siinä eikä tuo omituinen varustesysteemi auta asiaa.

+Ihan komean näköinen
+Uiminen toimii hyvin
+Ei kaatunut kertaakaan
+Ihan hyvät Living Lands vibat
+Pelihahmojen keskustelut ovat välillä varsin huvittavaa katsottavaa ja kuunneltavaa
+Hyppiminen toimii aika hyvin vaikka onkin aika epäuskottavaa (korjaa hirveästi pelaajan mokia joista iso osa tosin johtuu laiskasta kenttäsuunnittelusta)

-Staattinen pelimaailma
-Ei uudelleenpeluuarvoa
-Omituinen varusteiden päivityssysteemi (et koskaan tiedä uskaltaako päivittää vai loppuvatko päivitysmateriaalit kesken jos nyt päivität)
-Kankea taistelusysteemi ja taikominen
-Syöt ja juot koko ajan, koska niiden lisäksi vain juomat ja nukkuminen regeneroivat hp / mana
-Latausruudut alueiden välissä (nyt on oikeasti 2025 ja jos pikkufirmatkin saavat aikaiseksi saumattoman ison maailman, niin pitää sen onnistua Bethesdaltakin)
-Edelleen buginen. Mm. kääntää shaderit joka kerta kun pelin käynnistää
-Mosat eivät poppaa uudelleen mikä pahentaa kamojen päivityksen materiaaliongelmaa
-Miljoona näkymätöntä seinää laiskan tasosuunnittelun takia
-Ei varastamista
-Ketään ei tunnu kiinnostavan vaikka toikkaroisit missä kielletyllä alueella
-NPC:t vipattavat edelleen kun niiden vierestä kulkee

Ihan ok peli jos sen saa isolla alennuksellä. Täysihintaisena ei kannata ostaa. Ei ole klassikko eikä tule olemaan
 
No niin. Nyt tämäkin on pelattu läpi, mutta ei tästä kyllä mitään klassikkoa saa tekemälläkään. Pelimaailma on sen verran staattinen, että kun sen on kerran pelannut se oli siinä eikä tuo omituinen varustesysteemi auta asiaa.

+Ihan komean näköinen
+Uiminen toimii hyvin
+Ei kaatunut kertaakaan
+Ihan hyvät Living Lands vibat
+Pelihahmojen keskustelut ovat välillä varsin huvittavaa katsottavaa ja kuunneltavaa
+Hyppiminen toimii aika hyvin vaikka onkin aika epäuskottavaa (korjaa hirveästi pelaajan mokia joista iso osa tosin johtuu laiskasta kenttäsuunnittelusta)

-Staattinen pelimaailma
-Ei uudelleenpeluuarvoa
-Omituinen varusteiden päivityssysteemi (et koskaan tiedä uskaltaako päivittää vai loppuvatko päivitysmateriaalit kesken jos nyt päivität)
-Kankea taistelusysteemi ja taikominen
-Syöt ja juot koko ajan, koska niiden lisäksi vain juomat ja nukkuminen regeneroivat hp / mana
-Latausruudut alueiden välissä (nyt on oikeasti 2025 ja jos pikkufirmatkin saavat aikaiseksi saumattoman ison maailman, niin pitää sen onnistua Bethesdaltakin)
-Edelleen buginen. Mm. kääntää shaderit joka kerta kun pelin käynnistää
-Mosat eivät poppaa uudelleen mikä pahentaa kamojen päivityksen materiaaliongelmaa
-Miljoona näkymätöntä seinää laiskan tasosuunnittelun takia
-Ei varastamista
-Ketään ei tunnu kiinnostavan vaikka toikkaroisit missä kielletyllä alueella
-NPC:t vipattavat edelleen kun niiden vierestä kulkee

Ihan ok peli jos sen saa isolla alennuksellä. Täysihintaisena ei kannata ostaa. Ei ole klassikko eikä tule olemaan
Yllättävän hyvä peli kaiken kritiikin jälkeen. Outer Worlds 2 oli sen verran positiivinen kokemus odotuksiin nähden joten laitoin tämän työn alle kun tähän mennessä suhtautunut suurella epäilyksellä. Sulla on hyviä pointteja Avowedista. Taistelusysteemi on kylläkin jotenkin kankea ja taikominen tuntuu epäintuiviselta, mutta combat on noin muuten yksi parhaista mitä näissä peleissä on ja on mukavan haastava.

Pelaan POTD:lla suoraan ja yleensäkin tämän tyyliset roolipelit jaksaa kiinnostaa tasan siihen kohtaan kunnes hahmo on käytännössä kuolematon. Pelkään kyllä, että nyt kun toinen iso alue on lähellä maalia, niin tästä edespäin voi lähinnä räiskiä sauvalla eteenpäin, mutta jännityksellä odotan tuleeko samankaltaista tasohyppyä kun ensimmäisen ja toisen alueen välillä. Osittain saattoi johtua siitä, että viivytin varusteiden kehitystä kun halusin ensin katsoa löytyykö uudelta alueelta kokonaan uusia nimikkeitä. Ilmeisesti tässä lasketaan jonkinlainen hahmon taso lähinnä varusteiden perusteella ja se aiheuttaa niitä skull iconeita, jotka ottavat sen johdosta vahinkoa huomattavasti vähemmän ja tekevät damagea huomattavasti enemmän kuin laskennallisesti pitäisi (en yhtään pidä tuosta pelisuunnitteluratkaisusta ikinä, joka johtaa siihen, että pitää upgradea edes joku itemi per slot maksimiin vähän väkisin). En tajunnut ottaa scavenger perkkiä kun keskityin maagiin, mutta korjaan sen nyt illalla.

Toistaiseksi juoni on maistunut hiton hyvin. Siis keisarikunnan lähettiläs lähetetään selvittämään ihmiset zombeiksi tekevää tautia uuteen siirtokuntaan, joka ei ole kunnolla vallassa vielä. Siis hissipuheeks tuo on hiton mielenkiintoinen imho. Mutta en ole kuin hieman alle puolessa välin, joten ilmeisesti juonen osalta tulee tason laskua ja sitä ei osata päätellä mitenkään. Mä veikkaan keksineeni jo minkä twistin tekevät, joka se tekisi pelistä lisäksi vielä ennalta-arvattavan, mutta saapa nähdä.

Melkein jäin odottamaan 6090 näytönohjainta, jolla olisin voinut pelata tämän VR:nä (UEVR). Sain sen pyörimään joten kuten 3080:llakin, mutta aikalailla liian karkea ainakin omaan makuun. 4090:lla tai paremmalla olisin taipunut pelaamaan VR:nä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
291 632
Viestejä
4 987 737
Jäsenet
80 124
Uusin jäsen
JunKi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom