Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>
Peli kaatuili 1-10 minuutin välein. Vaihdoin FPS:n ja virkistystaajuuden 60:iin, niin loppui.
Pystyy ja melko alussa, mutta vaatii, että koluaa oikean paikan jne.Tuota ei taida pystyä enää vaihtaan enkä haluais aloittaa uudestaan,
Siis jos tämä How to play games on GeForce NOW? on lian vaikeata englantia sinulle niin et kyllä osaa pelata tuota peliäkään.Mitenkäs tuo GFN palvelun logiikka menee? Pitääkö ne kaikki pelit omistaa, että niitä voi pelata tuolla palvelulla? Jos näin on niin mihin minä tuota palvelua tarvitsen, jos minulla on peli ja kone? Nyt ei siis vielä ole, kun odottelen sitä macOS-versiota.
Siis jos tämä How to play games on GeForce NOW? on lian vaikeata englantia sinulle niin et kyllä osaa pelata tuota peliäkään.
Tuossahan luki, että on ilmaisia pelejä ja pelejä, jotka täytyy ostaa.joo löyty tuo, ihan alussa on, olin just siinä ovella kun kirjoittelin tänne. No päätin jatkaa sorsalla katotaan joskus toisella kerralla joku enemmän dmg painotteinen ukkeli.Pystyy ja melko alussa, mutta vaatii, että koluaa oikean paikan jne.
Ehkä olisi pitänyt hiukan enempi explorata, meinaa kaikki vastaan tulevat bossit omalla turnillaan saada pelattavan hahmot hengiltä.
Mitenkäs tuo GFN palvelun logiikka menee? Pitääkö ne kaikki pelit omistaa, että niitä voi pelata tuolla palvelulla? Jos näin on niin mihin minä tuota palvelua tarvitsen, jos minulla on peli ja kone? Nyt ei siis vielä ole, kun odottelen sitä macOS-versiota.
28h takana ja tosiaan toi sisällön määrä on aika älytön tälleen keskittymishäiriöisenä yrittää tehdä yhtä questia, niin sivusta pukkaa toista ja siihen loppukin sitten se keskittyminen
Jos jotain huonoja puolia pitää pelistä väkisin kaivaa, niin käyttöliittymän kankeus on yksi, just toi kameran pyörittely ja joskus maastoon jumiin jääminen. Jotenkin pöljää esim. itseensä kun yrittää heittää loitsua, niin et voi vaan targettaa omaa naamaa alapalkissa, vaan pitää sivu- tai yläpalkkiin raahata. Tohon lienee joku pikanappula mitä en ole vielä hiffannut.
Toinen vitutus on ihan yleinen questien ja vinkkien lyhyys. Joku sanoo, että "lähellä" on torni, jossa on tää ja tää, niin sehän on tietty kartan toisella reunalla, eikä voi edes sanoa sen tornin nimeä tai mitään spesifisempää. Eikä kartalle tule usein mitään merkkiäkään osasta questeja. Toki questin antajan lokaatio pitää myös itse muistaa, se ei jää minnekään ylös, etkä myöskään voi "trackata" questeja, kuten MMO-peleissä yleensä on tapana. En kaipaa mitään suoraa GPS-viivaa kohteeseen, mutta joku järki olis ihan kiva
Osassa mestoista on kartatkin kyllä rasittavaa sekoilua korkeuserojen kanssa. Toi on tosin monien pelien ongelma. Kentät on vaan liian monimutkaisia, tyylin Controlissa kartta oli ihan kammottava eikä sitä edes pahemmin taidettu yrittää korjata.
Ihan naurettavaa pelata vuonna 2023 RPG:tä, jossa ollaan vielä ysärillä UX-suunnittelussa. Ei sinänsä yllättävää, etteivät lähde kaavaa muuttamaan hirveästi.
Käsikirjoitus ja ääninäyttely on onneksi todella korkealla tasolla eikä pahemmin ole tarvinnut vielä hävetä...muuta kuin omaa D&D 5e -tuntemustaEnimmäkseen tosin ihan keskittymiskyvyn puutetta, kun ei jaksa edes itemien kuvauksia lukea ajatuksella (ja pelaa vielä aamuviideltä) ja pistää jonkun rojun käyttöön, jossa on sekä plussapuoli ETTÄ MYÖS se miinus, tyyliin slashing damage puolittuu, mutta bludgeon tuplaantuu
Eikä ole ihan kerta tai kaks, kun oon evottanut noita.
Minä olen päässyt ajatukseen että tässä pelissä on muistivuoto. En ole kulutuslukemia tarkkaillut, mutta framedropin sijaan vulkanilla API:lla kamera vaan alkaa hyppimään. Pelin restartti tuntuu korjaavan tuon aina. Ehkä se esiintyy erillä tapaa dx11 vs vulkan.Vulkan -> DX11 auttoi itsellä kaatuiluun. Vastapainona tuli framedroppailu muutaman tunnin pelaamisen jälkeen, joka hoituu uudelleenkäynnistyksellä. 120 Hz:llä mennään.
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?
Itsellä oli suuret ongelmat pelin kaatuilun kanssa. Joskus meni ihan Black tai blue screenin asti, usein vain peli kaatui. 2-10min sisään. Tallentaessa, oven läpi mennessä, taistelun alkaessa/lopussa tai jonkin ns eventin alkaessa tai päättyessä kaatui.
Oli ns uusi asennus, EA en osallistunut.
3600amd, 1080ti, 16gb RAM, M2 SSD.
Tässä lista jolla sain ongelman ratkaistua:
1. Pilvi tallennus pois päältä.
3. Tiedostojen tarkistus.
2. V-sync pois päältä.
4. Resot "low" asetuksille -> kaatuilu loppui.
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?
Itsellä oli suuret ongelmat pelin kaatuilun kanssa. Joskus meni ihan Black tai blue screenin asti, usein vain peli kaatui. 2-10min sisään. Tallentaessa, oven läpi mennessä, taistelun alkaessa/lopussa tai jonkin ns eventin alkaessa tai päättyessä kaatui.
Oli ns uusi asennus, EA en osallistunut.
3600amd, 1080ti, 16gb RAM, M2 SSD.
Tässä lista jolla sain ongelman ratkaistua:
1. Pilvi tallennus pois päältä.
3. Tiedostojen tarkistus.
2. V-sync pois päältä.
4. Resot "low" asetuksille -> kaatuilu loppui.
Eihän sinulla ole f8 napin kanssa ongelmaa? Minulla on iän vanha microsoftin bluetoothi sohvanäppiksenä. F-napit on hipaisukytkimiä. Tiukka väärä tuijotus f8:n ja kaikki pelit jotka käyttää f8 quickloadiin päätyy lataamaan tallenteen.En tiedä onko kaatuilu oikea termi, mutta peli saattaa ladata edellisen tallennuksen satunnaisesti milloin huvittaa. Vaikkapa kesken taistelun. En vielä ole ennättänyt tutkia mahdollista ongelman syytä, mutta pitänee kokeilla tuota esittämääsi ongelmanratkaisua, jos muuta ei tule mieleen
Eihän sinulla ole f8 napin kanssa ongelmaa? Minulla on iän vanha microsoftin bluetoothi sohvanäppiksenä. F-napit on hipaisukytkimiä. Tiukka väärä tuijotus f8:n ja kaikki pelit jotka käyttää f8 quickloadiin päätyy lataamaan tallenteen.
Onko muilla ollut pelin kaatuilun kanssa ongelmia?
Milkzardit antoivat BG:n Larianille jotta siitä tulisi suositumpi. Larian teki sen, mutta samalla muuttivat sen DOS:iksi. RTwP:stä vuoropohjaisuuteen on kuin FO3:sta muuttaminen FO2:n.Ei nyt ehkä ihan osu BG3:n kohdalle, vaikka yleensä noin se meneekin. Toi asenne on lähinnä vaan gate-keepingiä.
Siege of Dragonspear julkaistiin 2016, ja on lähes täydellinen DLC yhdistämään BG1 ja BG2. Beamdog olisi tehnyt paljon paremman BG3:n, vähemmän suositun, mutta enemmän Baldur's Gaten. PoE:n ja Pathfinderin tekijät olisivat myös varmasti onnistuneet edes siedettävästi.Ah, temexi on edelleen suolanen siitä kun tästä ei ny tullukaan samanlaista kun 22 vuotta vanhasta edeltäjästään.![]()
Milkzardit antoivat BG:n Larianille jotta siitä tulisi suositumpi. Larian teki sen, mutta samalla muuttivat sen DOS:iksi. RTwP:stä vuoropohjaisuuteen on kuin FO3:sta muuttaminen FO2:n.
Siege of Dragonspear julkaistiin 2016, ja on lähes täydellinen DLC yhdistämään BG1 ja BG2. Beamdog olisi tehnyt paljon paremman BG3:n, vähemmän suositun, mutta enemmän Baldur's Gaten. PoE:n ja Pathfinderin tekijät olisivat myös varmasti onnistuneet edes siedettävästi.
Taitaa se itku tulla vain yhdestä asiasta oikeastaan jos muistan ketjusta oikein. Tämä kun ei ole rtwp peli. Mutta onhan se rtwp aivan täyttä oksennuspaskaa kaikissa noissa tuossa mainituissa peleissä. Buffia ja hack:n slashiä silmät kiinni. Huoh."I know some of those words".
Mutjoo, kaikkia ei voi miellyttää. Owlcat on varmaan pikkasen kiireinen WH40k: Rogue Traderin kanssa ja GGG PoE 2:n...
Enpä osaa näistä viitteistä sanoa yhtään millainen olisit halunnut, että tämä olisi. Ilmeisesti Pathfinderin tyylinen jotenkin? FO3 oli ainakin ihan hirveetä paskaa pelimekaanisesti. Jäi viimeiseksi Bethesda-peliksi ikinä.
Taitaa se itku tulla vain yhdestä asiasta oikeastaan jos muistan ketjusta oikein. Tämä kun ei ole rtwp peli. Mutta onhan se rtwp aivan täyttä oksennuspaskaa kaikissa noissa tuossa mainituissa peleissä. Buffia ja hack:n slashiä silmät kiinni. Huoh.
Ja muutenkin tämän pelin kanssa oli jo 4 vuotta sitten tiedossa että Baldur's Gate crpg:t tulee olemaan vuoropohjaisia. Wizzards nimenomaan etsi vuoronpohjaisen pelin tekijää eikä mitään action rpg paskakikkareen tekijää.
Nuo esimekki pelisi kyllä on. Taistelun syvyys ja taktisuus on nolla.RTwP ei ole mikä action rpg.Kuvastaa hyvin kyllä nykypelaajakuntaa, että näin luullaan. Itse vihaan action rpg ropeja.
PoE taisi tässä yhteydessä tarkoittaa Pillars of Eternityä eikä Path of Exileä.Nuo esimekki pelisi kyllä on. Taistelun syvyys ja taktisuus on nolla.
Ne ovat kaikki RTwP esimerkkejä. Taktituus nolla? Menes pelaamaan oikeaa Baldur's Gatea vähän vaikeammalla vaikeustasolla.Nuo esimekki pelisi kyllä on. Taistelun syvyys ja taktisuus on nolla.
Ja en tiedä miten nykypelaaja oauu minuun ja mitä tarkoitat sillä.
Tai no pelaan nykyäänkin. Toki pelasin jo 80-luvulla myös.
Tämä on taktista ihan normaalilla vaikeistasolla kuten pitääkin.Ne ovat kaikki RTwP esimerkkejä. Taktituus nolla? Menes pelaamaan oikeaa Baldur's Gatea vähän vaikeammalla vaikeustasolla.
No tuo oli juuri sen alkuperäisen meemin sanomakin. Kunhan nyt esitin mielipiteeni, ja tämä noin 4k tunnin BG veteraanina.Tämä on taktista ihan normaalilla vaikeistasolla kuten pitääkin.
Rtwp pelit on myyneet surkeasti viime vuosina. Sellaisia ei ole tulossa tähän peliin ja märy siitä että rwtp on ainoa oikea Baldur's Gate on melkoisen naurettavaa touhua. Toki vuoropohjaisesta ei ole pakko tykätä. Sitten etsitään se oma peli eikä lässytetä paskaa.

Itse en kyllä ymmärrä miten tai miksi tällaista pitäisi pelata ohjaimilla...hieno homma, jos se sujuu joltakin, itselle toi kuulostaa ihan painajaismaiselta jo pelkästään inventaarion osalta.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.