- Liittynyt
- 08.03.2022
- Viestejä
- 1 089
Näkikös tässä jotenkin leirissä olevien tyyppien tavarat, vai pitääkö ne olla mukana porukassa? 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hyvää joulua!
Osallistu io-techin piparikakkutalokilpailuun 2025 Linkki osallistumisketjuun >>>
SER-huutokaupat hyväntekeväisyyteen käynnissä! Linkki huutokauppaan >>>

Ei näe.Näkikös tässä jotenkin leirissä olevien tyyppien tavarat, vai pitääkö ne olla mukana porukassa?![]()
Täh? Toi 70 astetta on todella matala prossun lämpötila. En ihan aidosti ymmärrä että mistä kiikastaa.Silloin kun act 1:stä pystyii pelaamaan tuntikausia putkeen, ilman minkäänlaisia lämpöongelmia.
Okei, eli prossun käyttöaste% oli sinusta liian matala, mutta samanaikaisesti olit estänyt prossua laskemasta asioita fps limitteriä käyttäen. Öhh?Ihan varmasti menen, juu juu. Ottaen vielä huomioon, kuinka "helppoa ja hauskaa" se oli saada kohdalleen, hiiren kanssa.
Ei näy, ja tuo tavaroiden managerointi on yksi osa-alue johon itse toivoisin patchissa kehitystä. Jotkut itemi on todella spesifejä kenelle ne on hyödyksi, ja jos kyseinen hahmo ei juuri silloin ole mukana ryhmässä niin sen saaminen tälle hahmolle on aika pitkäpiimäistä hommaa...Näkikös tässä jotenkin leirissä olevien tyyppien tavarat, vai pitääkö ne olla mukana porukassa?![]()
Myös se kun putkassa(?) kaikkien tavarat menee samaan laatikkoon niin ihan perseestä alkaa miettimään mikähän oli kenenkin käytössä hetki sitten.Ei näy, ja tuo tavaroiden managerointi on yksi osa-alue johon itse toivoisin patchissa kehitystä. Jotkut itemi on todella spesifejä kenelle ne on hyödyksi, ja jos kyseinen hahmo ei juuri silloin ole mukana ryhmässä niin sen saaminen tälle hahmolle on aika pitkäpiimäistä hommaa...
Pieni kylmä hiki alkoi jo hiipimään, kun ei meinannut millään löytyä, että tyssäsikö läpipeluu tähän.
Ei voi tyssätä lopullisesti. Joku valinnainen questi saattaa vaatia jotain itemiä, mutta se siitä.Voiko läpipeluu oikeasti tyssätä yhteen esineeseen? Vahingossa myy tai droppailee jonkun, niin useiden tuntien päästä tyssää eteneminen lopullisesti?
Joo, itekin muistin että yks tietty tavara oli "jollakin" tavaroissa mutta ei muu auttanut kun käydä jokainen leirissä läpi. Tietty sitten viimeisellä jannulla se oli...Ei näy, ja tuo tavaroiden managerointi on yksi osa-alue johon itse toivoisin patchissa kehitystä. Jotkut itemi on todella spesifejä kenelle ne on hyödyksi, ja jos kyseinen hahmo ei juuri silloin ole mukana ryhmässä niin sen saaminen tälle hahmolle on aika pitkäpiimäistä hommaa...
Toki toi korostuu lähinnä alussa, kun ei tiedä että tarviiko jokaista kynttilänjalkaa ja sianpäätä myöhemmin johonkin craftaukseen tms. Myöhemmin osaa ignorata nuo romut suorilta.Ylipäätänsä näissä Larianin peleissä aivan liikaa tuota loottia. Tuntuu että pitää sitä kuitenkin poimia ettei missaa jotain ja saa rahaa. Kaikki junkki pitäisi poistaa ja muutenkin vähentää poimittavan kaman määrää ja halventaa hintoja niin ei tarvi roudata kamaa niin paljoa eikä ympäristö ole täynnä clutteria. Myös kaikki istuttavat penkit ja sängyt ym. interaktiot aivan turhia.
Ei voi tyssätä lopullisesti. Joku valinnainen questi saattaa vaatia jotain itemiä, mutta se siitä.
Vai sittenkin että yksi polku jota pitkin main questia voi pelata jäi jostain itemistä kiinni?Itsellä juurikin main quest tyssäsi siihen, että ei ollut kaikki tarpeelliset jutut mukana.
Onneksi löytyi yhden leiriläisen repusta, mutta ei ollut kyllä mitään vaihtoehtoa päästä eteenpäin ilman.
Divinity 2:ssa oli Quest item jonka pystyi myymään tai tiputtamaan ja jos meni seuraavaan actiin sitä ei enää saanut takaisin kuin konsolikomennoilla. En kyllä tiedä onko tässä sama että actien välillä ei voi siirtyä. Olen menossa nyt Moonrise Toweriin, mutta en ole nähnyt mitään ilmoitusta että Act olisi vaihtunut missään välissä.Vai sittenkin että yksi polku jota pitkin main questia voi pelata jäi jostain itemistä kiinni?
Joka tapauksessa, oma läpipeluu on vielä kesken ja en ehkä halua asiaa sen takia pidemmälle tietää että mistä oli tarkalleen kyse. Jos pelissä on jotain itemeitä jotka estävät etenemisen, niin ne varmaan sit hukattaessa teleporttaa jonnekki camppiin tjsp.
Divinity 2:ssa oli Quest item jonka pystyi myymään tai tiputtamaan ja jos meni seuraavaan actiin sitä ei enää saanut takaisin kuin konsolikomennoilla. En kyllä tiedä onko tässä sama että actien välillä ei voi siirtyä. Olen menossa nyt Moonrise Toweriin, mutta en ole nähnyt mitään ilmoitusta että Act olisi vaihtunut missään välissä.
Kun enemmän tullut tunteja tän kanssa, pakko sanoa että yks parhaita pelejä vuosiin. Ekalla startilla ei meinannut lähteä oikein mutta syy oli varmaan siinä etten tykännyt hahmostanikaan (wiz). Heitin sitten 4-5h pelailut hukkaan ja aloitin paladinilla mikä tuntuu freesiltä itselle heavy armorin takia ja sopii hyvin mihin vaan porukkaan.
Jatkuvasti tässä tulee silti se mieleen, että olispa yksi partysloti lisää niin saisi unelmatiimin kehiin. Yhdellä paikalla kierrättänyt aina fiiliksen mukaan mitä sattuu tarvitsemaan. Ilman rogueta ei oikein pysty meneen vaikka käykin välillä hermoon. Ehkä clericin vois heivata poiskin välillä.
Alottelijalle viime hetken pro tipsejä? En ole koskaan tämän tyyppisiä pelejä pelannut ja nyt pitäis aloittaa peliin tutustuminen.
Olin muuten just tossa kohdassa missä Withers tuli campiin. Joten joo, tiedossa oli, mutta ei oikeen mun juttu toi respec, mieluummin kokonaan deleteä vanhalle kaapuhipille. Toi alkuhan meni uudelleen hyvin tutoriaalista, että miten toi paladin oikein toimii.Olisit kyllä halutessasi voinut vaan respecata entisen hahmosi leirissä... Olettaen, että et onnistunut missaamaan Withersiä kokonaan.![]()
En ole varma voiko Withersiä edes missata, vaan heppu ilmestyy leiriin itsestään, jos satut etenemään tarpeeksi pitkälle;Olettaen, että et onnistunut missaamaan Withersiä kokonaan.![]()
Pelasin muutama vuosi sitten BG2 läpi ja kannattaa antaa sille mahdollisuus jos tämmöisestä tykkää, vähän isompi aloituskynnys mutta yhtä rautaa myöskin.
Pitää ehdottomasti pelata toi BG2 tai ainakin kokeilla. Osaatko kertoa millä tavalla isompi aloituskynnys?
Baldur's Gate I ja II käyttävät AD&D 2:nd editionin sääntöjä mitkä voivat olla (varmasti ovat) hankalia jos et ole roolipelejä pelannut. Tarkoitan pöytäpelejä.
Eli moni juttu kuten THAC0 voi olla vähän outoja alussa (To Hit Armor Class 0). Lisäksi käyttöliittymä voi tuntua kankealta ja voi olla vaikea uskoa että alkuperäinen Baldur's Gate I oli peli mikä itsellä ainakin loksautti leuat ja oli ihan pakollinen ostos heti sen viikonlopun aikana vaikka kaveri olisi voinut seuraavalla viikolla polttaa sen minulle ilmaiseksi.
Tai sekin että velholla esim. on se 1-4 osumapistettä alussa ja ehkä se 1kpl loitsuja minkä jälkeen tarvisi nukkua tai käytellä jotain linkoa...
Kyllä se ehdottomasti kannattaa aloittaa BG1:stä, koska kakkonen jatkaa samaa tarinaa. Itse pidän muutenkin ykkösestä hieman enemmän.Pitää ehdottomasti pelata toi BG2 tai ainakin kokeilla. Osaatko kertoa millä tavalla isompi aloituskynnys?
Hyvillä kauppapaikkojen palautussäännöillä ei välttämättä menetä rahaa, mutta varoitetaan kuitenkin. BG1 on järkyttävä pikselimössöpeli. Vaikka olisi kuinka hyvä niin näin vuonna 2023 se pelaaminen ei onnistu. Koitin ainakin 20 tunnin ajan kunnes kasetti levisi lopullisesti.Kyllä se ehdottomasti kannattaa aloittaa BG1:stä, koska kakkonen jatkaa samaa tarinaa. Itse pidän muutenkin ykkösestä hieman enemmän.
Hyvillä kauppapaikkojen palautussäännöillä ei välttämättä menetä rahaa, mutta varoitetaan kuitenkin. BG1 on järkyttävä pikselimössöpeli. Vaikka olisi kuinka hyvä niin näin vuonna 2023 se pelaaminen ei onnistu. Koitin ainakin 20 tunnin ajan kunnes kasetti levisi lopullisesti.
Kyllä se ehdottomasti kannattaa aloittaa BG1:stä, koska kakkonen jatkaa samaa tarinaa. Itse pidän muutenkin ykkösestä hieman enemmän.
No en ole nyt äsken koittanut pelata kakkosta. Mutta minusta ykkösen EE:ssä ei ole grafiikan resoluutio tms muutoksia, mutta kakkosen EE:ssä on.Eikai kakkonenkaan sen paremmalta näytä?
Edit: Toki silti mielestäni ihan toimivat ja selkeät nuo grafiikat on joko ee:nä tai sitten modeilla, mutta toki en ole jollain isoilla resoilla ja näytöllä kokeillutkaan. Jeesuksen aikaisia pelejä, joten ei niitä toki kauniiksikkaan voi kehua.
No en ole nyt äsken koittanut pelata kakkosta. Mutta minusta ykkösen EE:ssä ei ole grafiikan resoluutio tms muutoksia, mutta kakkosen EE:ssä on.
Jos on modeja jotka nostaa tekstuurien resoluutiota tms, niin ne on mennyt kaikki ohi minulta...
No en ole nyt äsken koittanut pelata kakkosta. Mutta minusta ykkösen EE:ssä ei ole grafiikan resoluutio tms muutoksia, mutta kakkosen EE:ssä on.
Jos on modeja jotka nostaa tekstuurien resoluutiota tms, niin ne on mennyt kaikki ohi minulta...
Kiitos tästä selvityksestä. Pitää antaa mahdollisuus ehkä jopa BG1 asti. Mites nää Divinity Original Sin ja muut genren pelit? Jotenkin tää BG3 sai innostumaan ihan uudesta genrestä.
Itse voisin suositella pelejä kuten:
(Aloittelija ystävällisempiä)
- Kingdom Come: Deliverance (hidasta hahmonkehitystä, avoin maailma, yhden henkilön poppoo)
- The Witcher 3: Wild Hunt (TODELLA laaja, edelleen todella kaunis, saanut juuri tämän vuoden sisällä muistaakseni uuden päivityksen sisältäen mm. säteenseurannan jne)
- Elder Scrolls V Skyrim (järjetön määrä modeja, kohtuu helppo päästä sisälle peliin jne, hieman enempi hack & slash)
- Fallout New Vegas
- Wasteland 3: Colorado Collection
- Wartales
- Legend of Grimlock (vanhan ajan dungeon tyyppinen suomalaisten tekemä peli, Eye of Beholder tai Dungeon Master, tästä on myös Legend of Grimlock II olemassa jos tykästyy peliin, paljon arvoituksia, piiloitettuja nappeja / vipuja jne)
(Vaatii enempi perehtymistä sääntöjen jne. takia):
- Baldur's Gate I - III
- Icewind Dale: Enhanced Edition (hieman enempi hack & slash)
- Solasta: Crown of the Magister + lisärit
- Disco Elysium - The Final Cut (paljon luettavaa, ei oikeastaan taistelua)
- Planescape Torment: Enhanced Edition (todella paljon luettavaa ja dialogia, vähempi taistelua)
- Torment: Tides of Numenera
- Dragon Age Origins (ne muut eivät yllä samalle tasolle valitettavasti)
- Pathfinder - Kingmaker
- Pathfinder - Wrath of the Righteous
- Tyranny (todella mukava magia systeemi ja mielenkiintoinen tarina sekä maailma)
En tiedä miten UI:n kopiointi olisi edes teoriassa mahdollinen. Ainakaan julkaisussa. Ykkösen EE ilmestyi vuotta aiemmin.Kyllä BG1 EE:ssä muistaakseni on parannellut grafiikat. Ainakin Steamin kuvissa näyttää varsin hyvältä. UI:kin taitaa olla kopioitu BG2:n EE:stä.
Hyvä lista ja Pillars of Eternity pelit ja, Fallout 1/2 ja Underrail vielä lisäisinItse voisin suositella pelejä kuten:
(Aloittelija ystävällisempiä)
- Kingdom Come: Deliverance (hidasta hahmonkehitystä, avoin maailma, yhden henkilön poppoo)
- The Witcher 3: Wild Hunt (TODELLA laaja, edelleen todella kaunis, saanut juuri tämän vuoden sisällä muistaakseni uuden päivityksen sisältäen mm. säteenseurannan jne)
- Elder Scrolls V Skyrim (järjetön määrä modeja, kohtuu helppo päästä sisälle peliin jne, hieman enempi hack & slash)
- Fallout New Vegas
- Wasteland 3: Colorado Collection
- Wartales
- Legend of Grimlock (vanhan ajan dungeon tyyppinen suomalaisten tekemä peli, Eye of Beholder tai Dungeon Master, tästä on myös Legend of Grimlock II olemassa jos tykästyy peliin, paljon arvoituksia, piiloitettuja nappeja / vipuja jne)
(Vaatii enempi perehtymistä sääntöjen jne. takia):
- Baldur's Gate I - III
- Icewind Dale: Enhanced Edition (hieman enempi hack & slash)
- Solasta: Crown of the Magister + lisärit
- Disco Elysium - The Final Cut (paljon luettavaa, ei oikeastaan taistelua)
- Planescape Torment: Enhanced Edition (todella paljon luettavaa ja dialogia, vähempi taistelua)
- Torment: Tides of Numenera
- Dragon Age Origins (ne muut eivät yllä samalle tasolle valitettavasti)
- Pathfinder - Kingmaker
- Pathfinder - Wrath of the Righteous
- Tyranny (todella mukava magia systeemi ja mielenkiintoinen tarina sekä maailma)
Samalta se näyttää kuin kakkonenkin. Itse pidän enemmän BG1/2 grafiikoista kuin kolmosen niin makuasioita nämäkin.Hyvillä kauppapaikkojen palautussäännöillä ei välttämättä menetä rahaa, mutta varoitetaan kuitenkin. BG1 on järkyttävä pikselimössöpeli. Vaikka olisi kuinka hyvä niin näin vuonna 2023 se pelaaminen ei onnistu. Koitin ainakin 20 tunnin ajan kunnes kasetti levisi lopullisesti.
En tiedä miten UI:n kopiointi olisi edes teoriassa mahdollinen. Ainakaan julkaisussa. Ykkösen EE ilmestyi vuotta aiemmin.
Joo, itekin muistin että yks tietty tavara oli "jollakin" tavaroissa mutta ei muu auttanut kun käydä jokainen leirissä läpi. Tietty sitten viimeisellä jannulla se oli...
Näin jälkeenpäin mietittynä toi "send to camp" olis varmaan fiksuinta, niin löytyis helpommin siitä arkusta suoraan.
Eikös tuossa BG1 haahuilla enempi avoimessa maastossa ja BG2 on tiiviimmät paikat ja tapahtumat, näin tuttu kuvaili joka kakkosta suositteli aikoinaan.Kyllä se ehdottomasti kannattaa aloittaa BG1:stä, koska kakkonen jatkaa samaa tarinaa. Itse pidän muutenkin ykkösestä hieman enemmän.
Bg1 on aikalailla wilderness-tyyppistä tosiaan, muutamaa luolastoa ja pientä kaupunkia lukuun ottamatta. Bg2 on tietyllä tavalla samaa, mutta kyllä siellä on selvästi enemmän tuota luolastoa, katakombia ja ahtaita kaupunkiympäristöjä sisätiloineen. Bg1 kartalla oli muutamia täysin optionaalisia erämaapaloja joihin ei ollut pakko mennä, mutta bg2 kohdalla jokaiselle karttapalalle on yritetty rakentaa tarinallinen tarkoitus.Eikös tuossa BG1 haahuilla enempi avoimessa maastossa ja BG2 on tiiviimmät paikat ja tapahtumat, näin tuttu kuvaili joka kakkosta suositteli aikoinaan.
Patch 3 ulkona ja GOG versio 6.59GB
Shared inventory. Se on sen takia ettei tärkeää kamaa jää jumiin. Mutta sysipaskasti tehty kun se siirtelee kaikki bagit ja kaikki. Eihän mikään hahmo tarvi tuplia niitä alchemy ja ruokavarastobageja.Tuliko tuossa päivityksessä nyt joku uusi feature noihin tavaroihin liittyen kun joku hahmo lähtee partysta? Joku "Shadow pockets" tai joku vilahti mutta en jaksanut lukea, ihmettelin sitten myöhemmin kun oli invi muka täynnä niin siellä oli jonkun muun reput ja kaikki mun kamoissa...
Joo just toi. Helvetti kun totuin jo tuohon vanhaan systeemiin niin tästä tuli säätöä nyt vielä enemmän kun saa toisten pussien ja reppujenkin kanssa sählätä. Tais jonkun leiriin jätetyn päällä olevia varusteitakin siirtyä samalla (??) wtf, ei tossa ole mitään järkeä, ne kamat on ihan syystäkin tietyillä hahmoilla päällä...Toivottavasti fiksaavat takaisin tai edes jonkun option taakse tuon.Shared inventory. Se on sen takia ettei tärkeää kamaa jää jumiin. Mutta sysipaskasti tehty kun se siirtelee kaikki bagit ja kaikki. Eihän mikään hahmo tarvi tuplia niitä alchemy ja ruokavarastobageja.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.