Heavy on kyllä ehdottomasti tehokkain noista tankeista. Pärjää todella hyvin muita tankkeja ja infantrya vastaan, pystyy ottaman lämää ja sitä voi jopa ajaa yksin toisin kuin esim. Landshippia. Lisäksi tuo isoin kutimäärä ja joillakin versioilla vielä se insta-repair jolla 30 hp:ta lisää jo valmiiksi kestävään tankkiin. Vähän ehkä turhankin tehokas nyt kun Light tankkeja nerffattiin (vähän turhankin rajusti imo) ja Landshipit vaativat lähes väkisin sen 3hengen miehityksen toimiakseen ja niiden tuhoamiseen riittää käytännössä kun 1 assault pääsee vain taakse heittämään pari AT-naattia + rocket gunia / TNT:tä.
Pakko sanoa, että nyt enemmän pelattuna on alkanut ärsyttämään squad leaderit jotka ovat ihan kujalla eivätkä osaa antaa ohjeita (merkata lippuja) ja aloittelijat ketkä nappaavat Behemothit silloin kun sitä oikeasti tarvittaisiin. Etenkin Dreadnoughtin kanssa on monesti käynyt niin, että joku nyyppä nappaa sen aluksen ja pysyy sillä niin kaukana kohteista että pystyy juuri ja juuri tykittämään yhtä lippua ja tällöinhän muut eivät voi tehdä mitään kun kuskilla on pisin kantama tuossa aluksessa. Voisi lyhentää noita kuskin ampumaetäisyyksiä jotta hieman pakotettaisiin sitä Behemothia menemään lähemmäs. Toisaalta sitten jos tuon DN:n AA-tykittäjät eivät pelaa kunnolla niin torpedo boatit ja lentokoneet tuhoavat tuon ihan hetkessä. Ei sillä että pitäisin erityisesti noista Beheistä tai etenkään niillä voittamisista mutta kerran ovat tehneet ne niin tekisivät sitten kunnolla. Lisäksi tuo Airship vaikuttaa aika heikolta, kuolee usein todella nopeasti AA:lle ja joissain mapeissa reconit napsivat tykittäjät kyydistä todella helposti. Betan perusteella koin junan ehkä heikoimmaksi Behemothiksi mutta nyt on alkanut tuntumaan, että se on ehkä se paras tietyissä määrin. Harvemmin noilla on kuitenkaan taitavankaan kuskin käsissä peliä muuttavaa vaikutusta ja tietysti tavallaan hyvä niin.
Ja täytyy sanoa, että tuo FAO Fortressin linnoitus on kyllä varsinainen campperi-unelma. Turhan usein näkee tuollakin sitä, että toinen joukkue linnoittuu noille linnakkeen kahdelle lipulle ja ottaa turpaansa 100-0. Juuri yhdessä pelissä omassa joukkueessa oli varmaan kirjaimellisesti jo yli 10+ reconia tuolla ja muutenkin kokonaisuudessaan varmaan puoli joukkuetta. Vihollinen napannut kaikki muut liput ja yksikään squadi ei edes yritä napata niitä vaikka ovat tyhjillään ja vihollinen painostaa linnoitusta. Jotenkin jäänyt myös sellainen mielikuva, että A-lipun puolelta spawnaavalla joukkueella on ehkä paremmat mahdollisuudet pärjätä tässä kartassa oman spawnin puolesta.
Lisäksi pelailin tuossa eilen ensimmäistä kertaa Dominationia tässä pelissä. Pakko ihmetellä siinäkin paria asiaa.. Ensinnäkin kun pelaajamäärä on maksimissaan 24 niin miksiköhän molemmista joukkueista pitää 10 ihmistä valmistautua peliin ennenkuin peli alkaa? Millä logiikalla määrä on 24p pelissä sama kuin 64p conquestissa. Melko usein tuntuu käyvän niin, että joku ei osaa painaa sitä deploy-napiskaa ja sitten 10/10 ja 9/10 pelaajamäärillä odotellaan se minuutti Domination-pelin alkua.. Lisäksi nuo hero-classit ovat erikoinen ominaisuus näissä pienemmissä peleissä. 12v12 matsissa, pienellä kartalla joissa ei edes ajoneuvoja, sillä hero-classilla on oikeasti parhaimmillaan pelin kääntävä vaikutus. Mielestäni nuo pitäisi kokonaan poistaa muista kuin Conquest- ja Operations-pelimuodoista.
Edelleen kokonaisuutena kuitenkin se maittavin BF BC2:sen jälkeen, enkä oikeasti osaa sanoa edes sitä todellista syytä tähän, mutta olisihan tässä paljon parannettavaa ja huomattavasti enemmän potentiaalia. Battlepack-systeemi ja scrap-systeemit ovat vajaavaisia (miksei esim. top5 voida palkita scrapeilla ja scrapeilla voisi pysty ostamaan suoraan tietyn skinin), pelaajan ulkonäköä voisi ehkä jotenkin customoida. Miksi aseista on pitänyt tehdä useita versiota, jossei anneta customoida BF3/4 malliin niin voisi ehkä olla edes joku valitse ase (MP18) -> valitse alaluokka (Trench) tyylinen ratkaisu jonka avulla skinit ja service-tähdet kohdistuvat nimenomaan siihen aseeseen ei alaluokkaan. Itseäni ainakin harmittaa, kun saa esim. jonkun Legendary-skinin aseeseen josta pidän mutta juuri siihen versioon mitä en käytä. Tietysti tuo valintatyyli paljastaisi karun totuuden siitä, kuinka vähän tässä tosiaan on noita pääaseita. Josta päästäänkin siihen monien parjaamaan, miksi 4-9 levuilla ei saa mitään? Väkisinkin tulee vajaa olo, kun level 3:n jälkeen seuraava unlock on ikuisuuksien päässä level 10:ssä. Olisivat sitten mieluummin vaikka level 5:ssä. (En siis itse niinkään koe unlockkeja tarpeelliseksi pelistä nauttimiseksi mutta häiritsee, että pitää grindata ikuisuus saadakseen esim. sen oikeasti hyvin assault-aseen. Omasta puolestani kaikki aseet voisivat olla vaikka suoraan valittavissa.)