TML
yolo
- Liittynyt
- 19.10.2016
- Viestejä
- 4 505
Väitän että 64p puolella on enemmän pelaajia?Ja pelaan ainoastaan 128 pelaajan conquestia mikä tekee asiasta vielä huolestuttavamman.
Noh, eipä se sitä muuta että pelaajamäärät on kamalat.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Väitän että 64p puolella on enemmän pelaajia?Ja pelaan ainoastaan 128 pelaajan conquestia mikä tekee asiasta vielä huolestuttavamman.
Nyt kun ollut saikulla niin huomasi kyllä pelaajakadon.
Muutama päivä sitte käviin itekki Bfv pelailee. Oli positiivinen yllätys 2042 kuran jälkeen. Kyllä puhtaana fps pelinä V on parempi. "Vakavampi" taktinen.Nyt kun ollut saikulla niin huomasi kyllä pelaajakadon. Noin puoleltapäivin ja ilta yhdestätoista eteenpäin ehtinyt pelailemaan hieman normaalia enemmän, ja karusti servuilla on botteja todella paljon koska ihmispelaajia ei vaan riitä. Ja pelaan ainoastaan 128 pelaajan conquestia mikä tekee asiasta vielä huolestuttavamman.
120h nyt mittarissa ja laitoin tauolle odottamaan parempia aikoja jos niitä on tullakseen. Asentelin vitosen takaisin ja siellä on aina pelaajia vaikka kuinka paljon kellonajasta riippumatta. Ja maistuu kyllä edelleen 500h jälkeen todella hyvin.
Tämä kaikki PS5:lla ja uudemmassa en crossplayta käytä enkä tule käyttämään.
Saattaapi olla. Sinne puolelle en ole kurkannut.Väitän että 64p puolella on enemmän pelaajia?
Noh, eipä se sitä muuta että pelaajamäärät on kamalat.
Taitaa oikeesti kyseessä olla joko rikkinäinen matchmaking tai jotain muuta. Itsellä tiistaina löytyi vielä täysin normaalisti täysiä pelejä, mutta sen jälkeen pelkkää botti-enemmistöä. Ja pelaajamäärähän ei oo yhtäkkiä lopahtanut, vaan roikkuvat edelleen samoissa lukemissa.
Onko tässä siis normi matchmakingissa botteja? Eli pystyy periaatteessa niitä vastaan grindaamaan noita aseita ja specialisteja esim breakthroughssa?Taitaa oikeesti kyseessä olla joko rikkinäinen matchmaking tai jotain muuta. Itsellä tiistaina löytyi vielä täysin normaalisti täysiä pelejä, mutta sen jälkeen pelkkää botti-enemmistöä. Ja pelaajamäärähän ei oo yhtäkkiä lopahtanut, vaan roikkuvat edelleen samoissa lukemissa.
Onko tässä siis normi matchmakingissa botteja? Eli pystyy periaatteessa niitä vastaan grindaamaan noita aseita ja specialisteja esim breakthroughssa?
Oksettava koko matchmaking systeemi. Server browser tai ei mitään. Niin mukavaa pelaillessa nähdä servun säännöt, modifierit ja kartat sekä niiden järjestys ennen servulle liittymistä.
(Ok, matchmaking toimii esim. areenamätöissä kuten Halot ja muut pienen mittakaavan ottelut)
Kertoo myös pelintekijöiden luotosta (tai oikeastaan sen puutteesta) omaan peliinsä, kun ovat lisänneet "ominaisuudeksi" tuon että botteja on myös ns. aidossa moninpelissä.. Sen ymmärtäisi, että botteja vastaan on kokonaan omat pelimuotonsa (mallia Insurgency Sandstorm). Ehkä se on vain minussa, mutta tuo botit & ihmispelaajat sekaisin on vain luotaan työntävää pelissä. Mitä vikaa siinä on jos matsi täyttyy pikkuhiljaa pelaajista, ei kai sitä tarvitse keinotekoisesti yrittää saada vaikutelmaa että servu olisi täynnä.Jos ei oo täyttä servua, niin botit vie loput slotit, kunnes tulee lisää pelaajia. Pahimmillaan tossa oli nyt 17v17 matsi 128p breakthroughssa, joten 47 bottia siis per puoli.
Totta tuokin. Olen Haloja pelanneena tottunut tuohon uuden pelin hakemiseen, mutta pelilistoja on kyllä liian vähän ja samaa mieltä että sitä paskaa tulee kyllä liikaa vastaan. Mielummin olisi MCC:n tyyppiset pelilistat (Objective only, slayer only, hupimuodot only, jne).Offtopic
Ihan yhtä perseestä se matchmaking on esimerkiksi tuossa Halo Infinitessäkin. Meni peli poistoon noin tunnin kokeilun jälkeen, kun jokaisen kartan jälkeen joudut hakemaan uuden pelin, olet pakotettu pelaamaan pelimuotoja ja karttoja jotka ei voisi vähempää kiinnostaa jne.
Vaikka itsekin Battlelogia alkuun aikanaan mollasin niin hyvin äkkiä kyllä aloin tykkäämään. Siinä oli kunnon filtterit, kaikkeen pääsi käsiksi pelin aikanakin alt tabittamalla, kakkosnäytölle sai kokonaisen kartan siitä ja Better Battlelog plugarilla parani filtterointi entisestään.En ihan heti voi tajuta, että minkä helvetin takia tämmöset perusjutut kustaan huolella isoissa julkaisuissa. Takavuosien selainpohjainen Battlefieldin pelivalinta ja ryhmänkasaushässäkkä oli parasta ikinä![]()
Mitä tuota servun täyttymistä tuli odoteltua bf4 aikoina niin se oli kyllä semmosta sontaa oikeasti odotella niitä pelaajia. Piti rajoittaa omaa pelaamista ettei porukka lähde heti ja se tunnin perseily siinä odotellessa ei ollut kovin hauskaa. Kyllä ainakin itse mielummin ottaisin ne filleri botit siihen kuin odotan tunnin että serveri täyttyy.Kertoo myös pelintekijöiden luotosta (tai oikeastaan sen puutteesta) omaan peliinsä, kun ovat lisänneet "ominaisuudeksi" tuon että botteja on myös ns. aidossa moninpelissä.. Sen ymmärtäisi, että botteja vastaan on kokonaan omat pelimuotonsa (mallia Insurgency Sandstorm). Ehkä se on vain minussa, mutta tuo botit & ihmispelaajat sekaisin on vain luotaan työntävää pelissä. Mitä vikaa siinä on jos matsi täyttyy pikkuhiljaa pelaajista, ei kai sitä tarvitse keinotekoisesti yrittää saada vaikutelmaa että servu olisi täynnä.
Totta tuokin. Olen Haloja pelanneena tottunut tuohon uuden pelin hakemiseen, mutta pelilistoja on kyllä liian vähän ja samaa mieltä että sitä paskaa tulee kyllä liikaa vastaan. Mielummin olisi MCC:n tyyppiset pelilistat (Objective only, slayer only, hupimuodot only, jne).
Eipä ole tuommoista ongelmaa koskaan tullut vastaan. Aina ollut ja on vakiservut mihin liittyä, joissa on populaa jatkuvasti. Jos täytyisi tunti odotella että servu täyttyy niin senkus etsii uuden servun. Toki aina pelaajia lähtee kun roundi loppuu ja seuraava alkaa, mutta 64 pelaajan serverillä pelatessa puhutaan maksimissaan ~10-20 hengen poistumisesta ja moisen pelaajavajeen paikkaamisessa menee kymmenisen minuuttia jos sitäkään.Mitä tuota servun täyttymistä tuli odoteltua bf4 aikoina niin se oli kyllä semmosta sontaa oikeasti odotella niitä pelaajia. Piti rajoittaa omaa pelaamista ettei porukka lähde heti ja se tunnin perseily siinä odotellessa ei ollut kovin hauskaa. Kyllä ainakin itse mielummin ottaisin ne filleri botit siihen kuin odotan tunnin että serveri täyttyy.
Juurikin miten TML sanoi. Omalla kohdalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin luoda tuo peliporukan oma serveri koska muut olemassa olevat oli joko säännöillä pilattu tai sitten heittivät banaanisaarille heti kättelyssä koska statiikat liian hyvät tai ihan simppelisti adminilla meni tunteisiin ottaa turpiin.Eipä ole tuommoista ongelmaa koskaan tullut vastaan. Aina ollut ja on vakiservut mihin liittyä, joissa on populaa jatkuvasti. Jos täytyisi tunti odotella että servu täyttyy niin senkus etsii uuden servun. Toki aina pelaajia lähtee kun roundi loppuu ja seuraava alkaa, mutta 64 pelaajan serverillä pelatessa puhutaan maksimissaan ~10-20 hengen poistumisesta ja moisen pelaajavajeen paikkaamisessa menee kymmenisen minuuttia jos sitäkään.
(Matchmakingissä ei tietenkään voi vaihtaa täydempään serveriin, kun on sattuman kauppaa joudutko tyhjään vai täyteen peliin.)
E: Ahaa taisin ymmärtää asian ihan väärin. Jos asia on niin kuin TML sanoo niin totta, onhan noista boteista hyötyä ja varmasti apua serverin starttaamisessa. Mutta voisiko tähän sitten implementoida, että botit katoavat kun serveri on esim. 50% - 75% täynnä? Itseäni siis pelatessa ärsyttäisi, kun lippua vallatessasi katsot minimapista "Nohyvä, meikäläisellä on neljä tiimiläistä täällä apuna ja he näköjään varmistavat selustani" ja sitten paljastuukin että kaikki ovat hyödyttömiä botteja ja valtaus kusee.
Kiinnostaa toki miten BF2042:n käy, mutta toisaalta sitten taas tuntuu siltä, että pitäisi käytännössä tehdä peli uudestaan lähes kokonaan, että tuon oman ylempänä olevan videon asioita saisi siihen jamaan ettei harmittaisi pelata. Vaikka FFXIV tähän menikin ja onnistui upeasti, niin tuskin tässä tilanteessa mahdollista.
mutta toisaalta sitten taas tuntuu siltä, että pitäisi käytännössä tehdä peli uudestaan lähes kokonaan
Oikea päätös sentään. Mutta on kyllä huvittavaa ja lähes naurettavaa, että niinkin yksinkertainen asia kuin scoreboard on nyt jotain mikä tulee "kehittymään ajan kanssa." Noin yksinkertaisen asian pitäisi kyllä olla kerrasta valmis, eikä vaatia mitään useampia iteraatioita joita pusketaan ulos pikkupäivitys kerrallaan.Season 1 tulee vasta alkukesästä:
![]()
Battlefield Briefing - The Journey to Season One
An Update on Our Commitment to Battlefield 2042www.ea.com
Eipä tarvi vähään aikaan tämän pariin palata sitten.
Kiirettä tulee olemaan saada ulos luvattu content.Season 1 tulee vasta alkukesästä:
![]()
Battlefield Briefing - The Journey to Season One
An Update on Our Commitment to Battlefield 2042www.ea.com
Eipä tarvi vähään aikaan tämän pariin palata sitten.
Vuosi alkaa Season 1:stä.Kiirettä tulee olemaan saada ulos luvattu content.
Oikea päätös sentään.
Ja vaikka lähtisivätkin perusteelliseen remonttiin niin sekin tulee epäonnistumaan niin kauan kuin DICE on puikoissa. Riippumatta siitä johtuuko kyvyttömästä managementtiportaasta vai yleisestä aivovuodosta vai mistä, kylmä fakta on että nykyisellä DICEllä ei ole nimen lisäksi juurikaan yhteistä sen vanhan DICEn kanssa jonka käsissä ne vanhat hyvät Battlefieldit syntyivät.
Ehkä jos toteuttajaksi otetaan joku kyvykkäämpi studio. Silloinkin lienee helpompi lähteä kokonaan alusta.
Omasta mielestä ei tartte mitään tämmöstä. Korjaa vaan ne tekniset ongelmat (suorituskyky, isot bugit, hitreg yms) ja lisää mappeihin edes vähän suojaa, niin peli on jo huomattavasti parempi.
Siinä oot kyllä oikeessa, että tää on malliesimerkki siitä, miten asioita ei kannata hoitaa. Paska launch nyt oli odotettavissa, se ei yllätä nykyaikana yhtään, varsinkaan battlefieldin kohdalla. Mutta tää radiohiljaisuus ja hitaasti valuvat patchit ei kyllä luottamusta herätä pelin tulevaisuuden suhteen.
Taitaa community olla vain siirtynyt pelaamaan aikaisempia titteleitä.Vielä jaksaa peli itseä viehättää, mutta samalla community on täysin tappanut itsensä.
mutta mites ne kaikki hienot ominaisuudet mitä oli esim. bf4?
Eikös ne entiset perustanut Embarkin?
Viime vuoden lopulla se Henderson julkaisi tekemäänsä listaa pitkän linjan kehittäjistä ja minä vuonna & mihin yhtiöön he poistuivat DICEltä, sen perusteella vaikutti että puhutaan kymmenistä ihmisistä jotka ovat siirtyneet Embarkille.Ainakin DICEn entinen CEO Söderlund on Embarkilla CEO:na. Sitähän ei tiedä onko siellä ex-DICE devareitakin. Mutta tuskin pääsevät BF:n kimppuun vaikka haluaisivatkin, ellei EA osta Embarkia![]()
Voiko niitä edes kutsua "hienoiksi ominaisuuksiksi"?Noi tekniset jutut korjaavat kyllä jossain vaiheessa, mutta mites ne kaikki hienot ominaisuudet mitä oli esim. bf4?
Viime vuoden lopulla se Henderson julkaisi tekemäänsä listaa pitkän linjan kehittäjistä ja minä vuonna & mihin yhtiöön he poistuivat DICEltä, sen perusteella vaikutti että puhutaan kymmenistä ihmisistä jotka ovat siirtyneet Embarkille.
Taitaa community olla vain siirtynyt pelaamaan aikaisempia titteleitä.
![]()
Oikea päätös sentään. Mutta on kyllä huvittavaa ja lähes naurettavaa, että niinkin yksinkertainen asia kuin scoreboard on nyt jotain mikä tulee "kehittymään ajan kanssa." Noin yksinkertaisen asian pitäisi kyllä olla kerrasta valmis, eikä vaatia mitään useampia iteraatioita joita pusketaan ulos pikkupäivitys kerrallaan.
"This will be an ongoing evolution from what was shown in the work in progress we shared recently. We have heard your feedback around including two tables and separating your own team versus the enemy, and are working on incorporating that for the release. K/D scoring and End of Round reporting will also be coming in a future update. "
Mahdollisesti koko pelisarjaa ollaan kuoppaamassa.Olisivat vaan julkaisseet koko pelin vasta alkukesästä valmiina. Olisi paljolta paskalta säästynyt ja kaikki olisivat olleet tyytyväisempiä.
Muuhun spekulointiin en niin osaa kommentoida mutta pakko todeta että ei tämä räpellys mielestäni enää vastaa sitä mitä "AAA-peliltä" voisi odottaa.Tästä tuli peli jota kukaan ei ole halunut, ei BF-yhteisö, ei DICE (kiitos stressaavan kehitysjakson), eikä näemmä myös EA:kaan. Lopputuloksena tuli sekamelska joka on jo aikalailla flopanut korjaamattomalle tasolle.
En muista koskaan nähneeni mitään lupausta BF5:n osalta tuen kestosta tai sisällöstä. Sitä tuli ja oli sen aikaa kun oli.Eikös myös BF5 kuopattu etuajassa ja osa luvatuista tai suunnitelluista sisällöistä jäi tulematta. On kyllä aika erikoista jos 2042 kuopataan jo nyt, mutta minkäs teet, jos ei ole enää osaavaa tai motivoitunutta väkeäkään talossa.
Harmi sinänsä, koska vajaan 3 vkon tauon jälkeen on pelit maistunut itselläni erittäin hyvin. Ainoastaan muutamia bugifixejä ja lisäsisältöä kaipaisi.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.