Tässä vähän omia ajatuksia pelistä. Viime vuoden lopulla tuli ostettua kun oli tarjouksessa. Ite oon nyt hieman alle 20h pelannut ja aina silloin tällöin tulee pelattua. Aika pitkälti TDM:ää tulee hinkattua, silloin tällöin kaikkea muuta tulee pelailtua myös. Mikä eniten ärsyttää TDM:ssa on karttakierto: Onko pelissä ainoastaan 2kpl kenttiä ja nekin Discarded ja Caspian Border? Discardedissa homma kusee siihen, että toinen joukkue kun kiipee rahtilaivan päälle, josta on äärimmäisen hyvä näkyvyys joka puolelle karttaa, niin saa sieltä aika helppoja tappoja ja ahdistettua toisen joukkueen nurkkaan. Hyvällä tuurilla se nurkkaan ahdistettu joukkue punnertaa sieltä ulos, mutta huonoimmassa tapauksessa ei ja siellä sitten koko joukkue istuu r*iskattavana ja kaikilla hyvä mieli. Renewalissa taas peltoa riittää vaikka muille jakaa, aina yhtä mielekästä tarpoa puoleen väliin peltoa vain tullaksesi ammutuksi jonkun nohevan asemaansa puolustavan tarkka-ampujan toimesta. Sitten kun päästään siihen keskipisteeseen, niin siellä se sotiminen maistuu ja kivaa on. Mutta se kävelysimulaattorina toiminen ei ole kivaa.
Jos quittaat ja etsit uuden pelin, niin ainoan pelin, jonka se löytää, on se sama peli ja kenttä josta juuri äsken lähdit pois, kun totesit, että nyt ei vaan lähde - mä haluan jotain muuta. Siis öö täh? Sille on varmasti syynsä miksi pelaaja lähtee kyseisestä pelistä pois, niin voisiko peli edes yrittää etsiä jonkun toisen pelin tilalle? Tämä homma ois helposti ratkottu server browserilla, josta voi etsiä sen mieleisensä serverin, jossa tietää, että mitä saa kun sinne liittyy. Ei tarttis hakata päätä seinään. TDM:ssa karttasuunnittelu on muutenkin todella.... outoa, koska mun mielestäni kentissä on ihan liikaa tilaa. Kentissä tai pelissä ei myöskään toimi se, että kun joukkue A on ahdistettu nurkkaan niin kuoleman koittaessa peli yrittäisi spawnata seuraavan kerran kuolleen pelaajaan sellaiseen nurkkaan, mistä on mahdollista päästä selustaan.
Mikä sitten on hyvää? No ainakin aseet ovat hyviä ja nykyään niitä tuntuu riittävän. Niihin saa tosi nopeasti avattua varusteita ja niillä tuntuu jopa johonkin osuvan. Mun mielestä toi aseiden customointi lennossa jotenkin sopii juuri tähän peliin. Conquestissa ja jossain sen variaatioissa (dominationissa) homma tuntui jokseenkin pelittävän ja mitään yllämainittuja ongelmia ei juurikaan ollut. Tosin Conquest kaipaisi sitä locker / metroa, jossa vain ja ainoastaan jalkaväki on pääosassa. Pelissä toki on asetelemana USMC vs RGF, mutta miten se muutoin näkyy kuin että pelitilanteet raportoi amerikan englannin aksentilla tai venäjän englannin aksentilla oleva tyyppi? Nythän se on pahimmillaan 128 Mackayta taistelemassa toisiaan vastaan. Mutta siis joo: Kokonaisuutena peli on hyvä, jos siitä maksaa sen 20e tai vähemmän. Täyttä hintaa mä en tästä maksaisi. Jollain hölmöllä tavalla voisi kuvitella, että tämä olisi tavallaan Battlefieldien esiosa ja tästä eteenpäin homma sitten alkaisi vasta kehittymään.