Betaa testanneena, striimejä katselleena ja täältä kommentteja lukeneena täytyy todeta että on hyvin surullista kuinka pahasti tämäkin pelisarja on saatu pilattua. Aikoinaan BC2 oli mestariteos ja BF4 taisi olla tämän pelisarjan kruununjalokivi, sen jälkeen on alkanut alamäki ja toivottavasti pohja on viimeinkin saavutettu. Katsellaan muutaman vuoden päästä mitä pelisarjalle kuuluu ja palataan sitten asiaan.
Sinänsä ymmärrettävää että alamäki on alkanut jo BF4:n yhteydessä, kun kyse oli pelistä mitä Kolmosen olisi pitänyt alunperin olla. Kiirehtimisen vuoksi jotain oli pakko saada ulos, vaikka peli olisikin ollut vielä kesken. Nelosta pilattiin tai ”pilattiin” liiallisilla vempaimilla ja lennokkeilla, joilla koko peli-idea muuttui jonkun vekottimen ohjailuiksi. Varsin hyvä ”joskus vähemmän on enemmän”-esimerkki.
Bad Company 2 oli loistava, koska se ei ole yrittänyt olla ”kaikille vähän kaikkea”-toteutus. Sopiva määrä mappeja, riittävä tasapaino kulkuneuvojen ja jalkaväen väliltä, eikä tuhlattu aikaa yhteiskunnallisiin kannanottoihin, vaan pelillä haluttiin olla jotain ”pientä ja kivaa”.
Battlefield 20-42
(FPS?) vaikuttaa olevan just sitä, mitä osa pelaajista pelkäsi jo ennen kuin pelistä tiedettiin yhtään mitään. Keskeneräinen ja varsin mielikuvikseton toteutus. Tässä paistaa projektijohdon hengittäminen juniorikehittäjien
(koska konkkarit lähtivät jo ajat sitten) niskaan ”tee Modern Warfare 2019-kopion ja tee se äkkiä. Joko on valmista?!” Pelistä näyttää puuttuvan sielu kokonaan.
Nyt peliä yritetään pelastaa (yllätys) mitä ihmeellisimmillä päivityksillä ja lupauksilla. Jää nähtäväksi kummat ehtivät ensiksi, kaikkea pelastavat patchit, vai DICE:n junioreiden polttaminen loppuun.
Millainenkohan uusi Battlefield-peli olisi nykyisillä grafiikoilla, yhteisön kanssa yhteistyössä tehdyillä kartoilla, Rambo (2008)-leffan gorella ja suosituilla pelimuodoilla, joita on hiottu esim mappikohtaisilla vaihteluilla jne, jne.