Battlefield 2042 (PC, PS5 & XBOX X)

Luodin pitää aina mennä aina siihen suuntaan mihin tähtäin osoittaa. Kaikki muu on järjetöntä. Epätarkkuus pitää luoda tähtäimen suuremmasta liikkeestä liikkuessa eli kun ase liikkuu pelaajan hahmon liikkeen mukana.

Jos sutii pitkin peltoja tähtäyksestä huolimatta niin lienee jo piippu käyränä. Tosiaan fiksumpaa olis toteuttaa vaikka aseen keinumisella kuin luotien satunnaisviljelyllä.
 
Yllättäen, ei se vanhempien ajurien asennus fps:ään vaikuttanut.

PP:n sain vihdoin auki ja odotin kaikkien kehujen perusteella sen olevan joku jumal-ase. Mutta aika meh sekin kyllä on. Pieneen tulinopeuteen nähden yllättävän suuri rekyyli (ei mikään hallitsematon, vaan isompi kuin odottaisi) ja spreadiakin löytyy kunnolla, vaikka porukka on sanonut, ettei siinä spreadia ole. Onhan se varmasti "paras" ase tän hetken surkeassa tilanteessa, mutta ei sitä hyväksi voi silti sanoa.
 
Yllättäen, ei se vanhempien ajurien asennus fps:ään vaikuttanut.

PP:n sain vihdoin auki ja odotin kaikkien kehujen perusteella sen olevan joku jumal-ase. Mutta aika meh sekin kyllä on. Pieneen tulinopeuteen nähden yllättävän suuri rekyyli (ei mikään hallitsematon, vaan isompi kuin odottaisi) ja spreadiakin löytyy kunnolla, vaikka porukka on sanonut, ettei siinä spreadia ole. Onhan se varmasti "paras" ase tän hetken surkeassa tilanteessa, mutta ei sitä hyväksi voi silti sanoa.
Kannattaa myös kokeilla konffitiedostosta vaihtaa directx 12 päälle. Ajattelin itse kokeilla illalla jahka kerkeän.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
No just kuten Halpuuttaja totesi.

Vähän omituinen juttu tuo DX12 homma.
Jotkut meinaan sanoi, että esmes Afterburner kyllä raportoi pelin olevan DX12 oli konffissa 0 tai 1.

Se että miksi asetus on siellä, saattaa olla ihan vain konffitiedoston copy paste aiemmasta bäfästä.
Eli että BF2042 ei konffitiedoston kohtaa edes käyttäisi.

Anyway se että osalla jotkut kikkailut parantaa fps:ää, eikä tässä tunnu oikein mitään järkeä olevan miten kullakin pyörii, niin eipä tuosta voi päätellä kuin sen että jotain pelissä on rikki.
Peli vaan pyörii huonosti osalla syystä X ja Y.

Eilen kävi muuten uusi hauska juttu, peli kadotti kaikki asetukset.
Piti käydä uudestaan ekan startin kaikki ne accessibility yms asetukset läpi, introt sekä tutoriaalit (onneksi pystyy lähtemään), sekä tietty vääntää ihan kaikki asetukset uusiksi.
Progressio onneksi säilyi........ olisi kyllä loppunut pelit siihen hetkeksi jos ne olisi kadonnut.
 
Se että miksi asetus on siellä, saattaa olla ihan vain konffitiedoston copy paste aiemmasta bäfästä.
Näin voi hyvin olla. Conffista löytyy myös bayonettiin liittyvä asetus ja pelissä ei ole bayonettiä tietääkseni.

Tossa videolla myös väitetään että weapon dofin saa pois päältä conffitiedostosta säätämällä GstRender.WeaponDOF 1 -> 0. Näin ei kuitenkaan ole. DOF on päällä tosta säädöstä riippumatta. Videon tekijä testaa jollain rautatähtäimellä tätä, mutta 2x scope ois riittänyt että asia käy erittäin selvästi ilmi.

edit: jaa ymmärsin itseasiassa väärin tuon DOFin. itse aseen modelista sen saa kyllä pois päällä conffikomennolla. Ympäröivä maailma vaan blurraantuu yhä kun käyttää scopea, siitä ei pääse eroon.
 
Tuo kudit sinne minne piippu osoittaa -juttu on tainnut olla vääntöä kaikissa bäföissä. Random spread piipun suunnasta riippumatta on mielestäni hyvä kompromissi pelattavuuden ja aseiden balansoinnin kannalta. Esim. voidaan pistää rynkyille sitä spreadia sen verran, että saadaan esim. drm:lle joku range missä niillä voi pärjätä. Minä otan mieluummin sen, että saan hiirellä ohjattua selkeästi tähtäintä ja kudeissa on spreadia vs. tähtäimen liikuttelu on tahmoa/helikopteria ja kudit menee minne piippu osoittaa.

Ei sillä, olikohan BC2 vai mikä vanha bäfä missä haulikon slugit oli käytännössä parempi sniperi
 
Tuo kudit sinne minne piippu osoittaa -juttu on tainnut olla vääntöä kaikissa bäföissä. Random spread piipun suunnasta riippumatta on mielestäni hyvä kompromissi pelattavuuden ja aseiden balansoinnin kannalta. Esim. voidaan pistää rynkyille sitä spreadia sen verran, että saadaan esim. drm:lle joku range missä niillä voi pärjätä. Minä otan mieluummin sen, että saan hiirellä ohjattua selkeästi tähtäintä ja kudeissa on spreadia vs. tähtäimen liikuttelu on tahmoa/helikopteria ja kudit menee minne piippu osoittaa.

Ei sillä, olikohan BC2 vai mikä vanha bäfä missä haulikon slugit oli käytännössä parempi sniperi
Siis nimenomaan silloin sitä saa selkeästi hiirellä ohjattua kun rekyyli on tehty järkevästi kuten BF5:ssä oli. Tässä se on täyttä arpanoppaa eikä edes yksittäislaukauksilla paikallaan tähdätyt laukaukset mene sinne minne tähtäät.
 
Tuo DX12 homma on vaan siitä kun on jääny vanhemmista Battlefieldeistä sinne rivejä. Ei ne toimi ihan sama mitä sinne kirjotat tai poistaa vaikka koko rivin.
 
Random spread piipun suunnasta riippumatta on mielestäni hyvä kompromissi pelattavuuden ja aseiden balansoinnin kannalta. Esim. voidaan pistää rynkyille sitä spreadia sen verran, että saadaan esim. drm:lle joku range missä niillä voi pärjätä.

Drm:t ja sniput on aina hyviä omilla rangeillaan, ihan jo pelkästään siksi, ettei paraskaan rekyylinhallitsija pysty vetämään tarpeeksi osumia pikkuruiseen päähän, joka sieltä kukkulan takaa kurkistaa. Joten sen spreadin voi hyvillä mielillä poistaa, pistää jonkun simppelin rekyylikuvion (ala cod mw 2019) ja sillä pärjää. Tää on kuitenkin melkoisen kasuaali peli, joten mitään sen kummempia mekaniikkoja siihen ei tarvita.
 
Drm:t ja sniput on aina hyviä omilla rangeillaan, ihan jo pelkästään siksi, ettei paraskaan rekyylinhallitsija pysty vetämään tarpeeksi osumia pikkuruiseen päähän, joka sieltä kukkulan takaa kurkistaa. Joten sen spreadin voi hyvillä mielillä poistaa, pistää jonkun simppelin rekyylikuvion (ala cod mw 2019) ja sillä pärjää. Tää on kuitenkin melkoisen kasuaali peli, joten mitään sen kummempia mekaniikkoja siihen ei tarvita.
Joo kyllä kaikki random spreadit on kasa paskaa.
 
5600X ja 5700XT pyörittää tätä ihan kelvollisesti 1440p. En huomannut eroa Betan ja RTM välillä. En huomannut oikein eroa medium vs. low presetti ja kokeilin myös FFR on/off...

EDIT: niin mielestäni osuin paremmin Betassa.
 
Harmittaa kyllä toi aseiden vähyys normi pelissä. Toisivat vaikka portalista kaikki aseet saataville jos eivät muuten osaa lisätä aseita. Eikait se keneltäkään ole pois jos haluat tuoda isoisän kiväärin rintamalle vuonna 2042.. Samoja juttuja jankutettu monta kertaa mutta ei uskois että sama lafka tehnyt joskus niinkin kovan pelin kuin bf4 on.
 
Redditissä on ollut paljon pohdintaa siitä, että BF2042 olisi alunperin pitänyt olla pelkästään Battle Royal formaatissa. Jossakin vaiheessa kesken kehityksen DICEllä ovat tajunneet, ettei perus bäfäjantteria kiinnosta mikään BR. Sitten on vedetty hätäjarrusta ja alettu viemään peliä takaisin tavallisen Battlefieldin suuntaan ja lopputulos on sitten tämä sekamelska.

Tässä esimerkiksi yksi lanka perusteluineen: https://www.reddit.com/r/battlefiel...eal_reason_bf2042_has_launched_in_this_state/
 
Harmittaa kyllä toi aseiden vähyys normi pelissä. Toisivat vaikka portalista kaikki aseet saataville jos eivät muuten osaa lisätä aseita. Eikait se keneltäkään ole pois jos haluat tuoda isoisän kiväärin rintamalle vuonna 2042.. Samoja juttuja jankutettu monta kertaa mutta ei uskois että sama lafka tehnyt joskus niinkin kovan pelin kuin bf4 on.

Eikös se ollut loppujen lopuksi Dice LA, joka teki pitkän jatkokehityksen kautta BF4:stä kovan? Ruotsin studio taas pukkasi silloinkin pihalle tekeleen, joka hädin tuskin edes käynnistyi. Sinänsä olisi hyvä pitää mielessä miten karussa kunnossa BF4 julkaistiin eikä vain verrata lopullista tuotetta kaikkine lisureineen vasta julkaistavaan peliin. Ei tuo tietysti silti oikeuta tämän pelin tilaa.

Redditissä on ollut paljon pohdintaa siitä, että BF2042 olisi alunperin pitänyt olla pelkästään Battle Royal formaatissa. Jossakin vaiheessa kesken kehityksen DICEllä ovat tajunneet, ettei perus bäfäjantteria kiinnosta mikään BR. Sitten on vedetty hätäjarrusta ja alettu viemään peliä takaisin tavallisen Battlefieldin suuntaan ja lopputulos on sitten tämä sekamelska.

Jotenkin tuntuu niin käsittämättömältä miten studio voi olla näin hukassa sen suhteen mitä heidän pelaajakunta haluaa. Väkisin tuutataan uusia koko pelityylin muuttavia pelimoodeja ja erilaisia trendejä, kun pelaajat haluaisivat lähinnä parannetun ja hiotun version vanhoista klassikoista.
 
Niinhän se tosiaan oli, että alkuun BF4 oli vähän pökäle ainakin teknisesti.
Vasta myöhemmin David Sirland a.k.a. tiggr_ DICE LA kavereineen teki CTE:n avulla pelistä mahtavan.
 
Niinhän se tosiaan oli, että alkuun BF4 oli vähän pökäle ainakin teknisesti.
Vasta myöhemmin David Sirland a.k.a. tiggr_ DICE LA kavereineen teki CTE:n avulla pelistä mahtavan.
Itse taisin kuulua vähemmistöön kun ei ollut ongelmia BF4:ssä missään kohtaa. CTE:hän tuli vasta todella paljon julkaisun jälkeen.
 
Itse taisin kuulua vähemmistöön kun ei ollut ongelmia BF4:ssä missään kohtaa. CTE:hän tuli vasta todella paljon julkaisun jälkeen.
No sitten ostit pelin kyllä 6kk julkaisun jälkeen :D Sekä BF3 että BF4 olivat täysin rikki julkaisussa, mistä syystä ei itseäni myöskään BF2042 tekninen puoli huoleta tippaakaan. Mutta BF3:ssa ja nelosessa ei taas oltu tehty typeriä suunnitteluvalintoja, joiden korjaamistodennäköisyys on teknistä puolta pienempi.
 
En ole hirveästi ehtinyt kokeilemaan peliä vielä. Miten noiden aseiden kanssa, esim. tähtäintä en osaa vaihtaa ollenkaan niihin.. miten se tehdään? Vaikka kuinka yrittää niin ei onnistu.
 
No sitten ostit pelin kyllä 6kk julkaisun jälkeen :D Sekä BF3 että BF4 olivat täysin rikki julkaisussa, mistä syystä ei itseäni myöskään BF2042 tekninen puoli huoleta tippaakaan. Mutta BF3:ssa ja nelosessa ei taas oltu tehty typeriä suunnitteluvalintoja, joiden korjaamistodennäköisyys on teknistä puolta pienempi.
BF3 pelasin closed alphasta lähtien ja BF4 open betasta :) BF3:n alphassa oli paljon maan sisään putoilua mutta se korjaantui kun poistivat betaan mennessä maaston tuhoutuvuuden. Alphassa pystyi räjähteillä kaivamaan monttuja maahan.
 
En ole hirveästi ehtinyt kokeilemaan peliä vielä. Miten noiden aseiden kanssa, esim. tähtäintä en osaa vaihtaa ollenkaan niihin.. miten se tehdään? Vaikka kuinka yrittää niin ei onnistu.
Tähtäimiä aukeaa lisää kun saa kokemuspisteitä. Niitä on näppärä vaihtaa PC:llä T-napista kesken taistelun - kunhan niitä saa avattua pelaamisen kautta.
 
Tähtäimiä aukeaa lisää kun saa kokemuspisteitä. Niitä on näppärä vaihtaa PC:llä T-napista kesken taistelun - kunhan niitä saa avattua pelaamisen kautta.
Eikö nämä kuitenkin pidä ensin ottaa Plus-valikon käyttöön syvemmältä collection valikosta tms?
 
Viimeksi muokattu:
Eikös se ollut loppujen lopuksi Dice LA, joka teki pitkän jatkokehityksen kautta BF4:stä kovan? Ruotsin studio taas pukkasi silloinkin pihalle tekeleen, joka hädin tuskin edes käynnistyi. Sinänsä olisi hyvä pitää mielessä miten karussa kunnossa BF4 julkaistiin eikä vain verrata lopullista tuotetta kaikkine lisureineen vasta julkaistavaan peliin. Ei tuo tietysti silti oikeuta tämän pelin tilaa.
No juu tekivät Fiatista Ferrarin niin tarviiko taas alottaa siitä perkeleen Fiatista 8v jälkeen. Hyvinkin mahdollista toi Battle Royal teoria tai sit saavat vaan palkkansa ketamiinina. Kait tosta vielä hyvä peli tulee mutta taidan olla vaan omien odotuksieni uhri.
 
En kyllä ymmärrä miten tätä peliä pitäis pelata jos haluaa pelata yhtään agressiivisesti. 128 pelaajan servut ja se että on paljon ajoneuvoja/lentohärveleitä aiheuttaa sen, että vihollisia on ihan satunnaisesti joka suunnassa. Ei ole sellasta selkeää suuntaa mistä vihollinen tulee. Varsinkin jos haluaa olla yhtään etulinjassa. Agressiivisella pelaamisella kuolee melkein aina sen jälkeen kun on ampunut jonkun, koska spottaantuu ja jengiä melkeen aina seläntakana. Aikaisemmissa BF:ssä olen aina löytänyt tavan pelata agressiivisesti mutta kuitenkin hyvällä KD ratiolla. Tässä en kyllä pääse millään jyvälle.

Jos taas pelaan puolustus taktiikkaa ja jään vaan odottelemaan jollekin keskeiselle paikalla niin tappoja tulee paljon helpommin kun jengi juoksee niin huolettomasti. Tosin sillonkin tulee yllättävän paljon näitä selän takaa kuolemia. Jotekin ihan älytöntä menoa nää 128 servut.
 
Onko joku onnistunut voittamaan Breakthroughia hyökkääjänä? Valehtelematta 10 tunnin aikana omaan muistiin 0 hyökkääjätiimin voittoa. Välillä on teambalance niin kallellaan toiseen suuntaan että hyökkääjät steamrollaavat sektorista toiseen mutta sitten tulee joku tulppa jota ei ole mahdollista vallata ja puolustajat voittavat taas. Renewal ehkä ainut mappi, jossa hyökkääjien voitto ollut lähellä.
 
Jostain syystä Orbital karttaa ei ole tullut kertaakaan kierrossa vastaan, pelitunteja on seitsemän. Alustana Xbox Series X. Pitäisi kyllä itse saada valita serverit, jotta tulisi vaihtelua näihin karttoihin.

Breaktrough on pelimuotona täydellistä kohellusta, Conquest sentään toimii ihan kelvollisesti.
 
En jaksa muusta märistä 10h trialin jälkeen, kuin noista (conquest) kartoista. Ovat vaan kaikki niin paskasti suunniteltuja, että se pilaa pelin pahiten.
Lisämaininta annettakoon peli ohuesta "sirinä, surina" äänimaailmasta, joka ei kyllä tunnelmaa luo.
 
Mitään versiota ei ole ostettu, pelikokemusta ei ole kuin siitä lyhyestä betasta. Videoita on katsottu ja tuo Portal vaikuttaa hyvälle. Joko se on auki vai aukeaako vasta 19.11?
 
Mitään versiota ei ole ostettu, pelikokemusta ei ole kuin siitä lyhyestä betasta. Videoita on katsottu ja tuo Portal vaikuttaa hyvälle. Joko se on auki vai aukeaako vasta 19.11?
on auki jos on sellainen versio pelistä että yleensäkään pääsee pelaamaan ennen 19.11
 
Mitään versiota ei ole ostettu, pelikokemusta ei ole kuin siitä lyhyestä betasta. Videoita on katsottu ja tuo Portal vaikuttaa hyvälle. Joko se on auki vai aukeaako vasta 19.11?
Kyllä se on auki jo. Vähä tullu sitäkin pelailtua ja hyvin maistuu :cool:
 
En tiedä - vaikuttaisi kyllä turhalta, jos ne pitäisi vielä erikseen käydä aktivoimassa valikoissa.
siis niitä ei mahdu kun esim 3 scopea ja sun pitää valita loadoutista ne mitkä siinä aseessa on mukana taistelussa, sitten voi taistelun keskellä vaihtaa niiden 3 välillä mitä oot laittanut.
 
En jaksa muusta märistä 10h trialin jälkeen, kuin noista (conquest) kartoista. Ovat vaan kaikki niin paskasti suunniteltuja, että se pilaa pelin pahiten.
Lisämaininta annettakoon peli ohuesta "sirinä, surina" äänimaailmasta, joka ei kyllä tunnelmaa luo.

Päävalikon "coil whine" -tehoste on ihan :thumbsup:
Betan aikoihin käytin jokusen hetken asian selvittelyyn koska oletin että se ininä johtuu joko logitechin kuulokkeiden lähetinkapulasta tai sen ajureista.
 
  • Tykkää
Reactions: jkm
On kyllä kieltämättä hauska se ääniefekti kun rullaa hiirtä asetuksien päällä. Kuulostaa tosiaan siltä kuin olisi jotain rikki, ja etenkin betassa se aiheutti alkuun hämmennystä. Tätä ihan pohdittiin muutaman kaverin kanssa hetki, että onko jokin sökönä.

Joo, tarkoituksena lienee peilata äänenä sitä ns. glitch efektiä jota nähdään kaikenlaisissa grafiikoissa....
 
Onko kenelläkään oikeaa käytännön kokemusta tuosta EA Playsta? Mietin, että ostan pelin sieltä kautta kun saa tuon 10% alennuksen.
Mutta, toimiiko peli jos EA Playn subscribion ei ole aktiivinen? Nythän se on, mutta tarkoitus on cancellata se.

Tässä ote Ea Playn sivulta, kuinkahan tuota tulisi tulkita?
If you cancel, you'll lose all EA Play benefits (access to the Play List, you won’t continue to accumulate in-game member rewards, etc.) once your current billing cycle ends, including access to trials and the games in our collection. You'll retain all your save files so you can pick up where you left off if you decide to join again.

EDIT: Voi pelata. löysin vastauksen googlaamalla.
 
Viimeksi muokattu:
On kyllä kieltämättä hauska se ääniefekti kun rullaa hiirtä asetuksien päällä. Kuulostaa tosiaan siltä kuin olisi jotain rikki, ja etenkin betassa se aiheutti alkuun hämmennystä. Tätä ihan pohdittiin muutaman kaverin kanssa hetki, että onko jokin sökönä.

Joo, tarkoituksena lienee peilata äänenä sitä ns. glitch efektiä jota nähdään kaikenlaisissa grafiikoissa....

Se kuulostaa siltä, että ne yrittää matkia Warzonea niillä valikkoäänillä, mutta huonolla menestyksellä.

Tään projektin tirehtöörillä on ollut joku helvetin pakkomielle Warzoneen ja sitä on pitänyt yrittää apinoida minkä ehtii.
 
Mitäs nämä arvot nyt tarkoittikaan?
perfoverlay.drawfps 1
 

Liitteet

  • perfoverlay.JPG
    perfoverlay.JPG
    11,1 KB · Luettu: 73
Toi sisäänrakennettu fps counteri on vähän erikoinen.

Kun pistää perfoverlay.drawfpsmethod 1 niin se näyttää cpu fps:n kohdalla arvoja jotka täsmäävät Afterburnerin ja Nvidian overlayn kanssa. Oletuksena on perfoverlay.drawfpsmethod 3, joka näyttää jotain mystisiä numeroita.
 
Mitäs nämä arvot nyt tarkoittikaan?
perfoverlay.drawfps 1

Eiks tuossa ylin oo prossun tuottama fps / ms , sit keskellä yhteinen simuloitu avg fps / ms, ja gpu näyttiksen fps / ms .. ja viimoinen on serveri yhteyden ms määrä eli latency? niin ainakin itse ymmärtäisin tuon.
 
Eiks tuossa ylin oo prossun tuottama fps / ms , sit keskellä yhteinen simuloitu avg fps / ms, ja gpu näyttiksen fps / ms .. ja viimoinen on serveri yhteyden ms määrä eli latency? niin ainakin itse ymmärtäisin tuon.
Jotain tollasta varmaan. Todellinen fps on kuitenkin korkeampi kuin mitä tuo "cpu fps" kertoo, ellei muuta methodia 3 -> 1. Et en tiedä mikä ton cpu fps numeron idea on tolla oletusmethodilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
296 290
Viestejä
5 068 384
Jäsenet
81 056
Uusin jäsen
boolin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom