Battlefield 6 (10.10.2025)

Nyt on hiukan alkutunnelmia alla.

Hyvää:
+ Peli toimii teknisesti räikeää VRAM muistivuotoa lukuunottamatta erittäin hyvin
+ Peli buuttaa kohtuu nopeaa ja turha paska on minimissä.
+ Sotilaat näyttää nyt sentään sotilailta eikä portlandilaisen BLM-LGBTQ kahvilan omistajilta kuten 2042:ssa.
+ Erilaisia moodeja näyttää olevan kohtuu paljon
+ Yksinpeli vaikka IMO ei olisi täysin välttämätön
+ Tulee aikalailla sama fiilis kuin BF3/4 (hauskat kartat, hyvät aseet, hyvä bäfä meininki jne.)

Huonoa:
- Tulee aikalailla sama fiilis kuin BF3/4 (rintamalinjat ei pidä ja peli on joissain kartoissa joillain pelaajamäärillä liian kaoottinen: esim. Pikku conquest kartat ja jotkut infrantly mapit on käytännössä deathmatch ADHD-hippaa)
- Aivan kammottava VRAM muistivuoto jonka takia peli pitää käynnistää uusiksi melkein joka kartan välein*
- Peli tarjoaa sisäänrakennetun performance overlayn, mutta se on täynnä turhaa tietoa ja siitä on vaikea saada selkoa. Esim. FPS en ole löytänyt vieläkään.
- Peli tunkee nokkansa aivan liikaa pelaajan tietokoneeseen ja määräilee mitä softia saa ajaa ja mitä ei
- Open weaponsin voisi kokonaan poistaa pelistä
- Pingi ei näy vakiona scoreboardissa vaan pitää käydä asetuksista laittamassa päälle. (pikkujuttu, mutta helvetin outoa)
- Kartan käyttö kesken taistelun on raskasta ja kömpelöä.
- Ruudulla pyörii aivan liikaa markkereita ja kaikenlaista paskaa. Omat ajoneuvot ja sotilaat näkyy seinien läpi.

Uskon että tästä vielä hyvä saadaan, mutta ainakin tuo VRAM-vuoto on korjattava että tuohon edes jaksaa palata.

* Huge Memory Leak Issue :: Battlefield™ 6 General Discussions
 
On kyllä pieni keskisormi tuo closed weapon conquest playlistin ulos jättäminen... Ihan hyvin voisi olla samat playlistit mutta closed weapons.
 
Suosittelen community servuja. Muuten normaalia, mutta servuissa oikea kartta kierto ja closed weapons.
Sinnehän minä suunnistinkin heti ensimäisenä. Häiritsee vaan että turhan paljon 200+ pingisiä väkisin haluaa näihin euroopan servuihin nykimään. Pahinta että eivät polot taida edes tietää pelaavansa tuollasella pingillä.
Toisekseen JOS olisi tuon kämäsen matchmakingin kautta niin ei servu tyhjenisi siihen tilaan että pitää botit tuoda esille.
 
On kyllä pieni keskisormi tuo closed weapon conquest playlistin ulos jättäminen... Ihan hyvin voisi olla samat playlistit mutta closed weapons.

Tätä en itekään ymmärrä. Tai siinä mielessä kyllä, että escalation muistuttaa toki paljon conquestia ja pelilistojen määrä on haluttu pitää edes jollain tavalla hallinnassa, niin nämä on nyt sitten niputettu yhteen.

Ei sekään silti ole mikään selitys eli ihan hyvin olisi voinut olla Closed Weapon Conquest se päälista ja sitten Open tämä escalation/conquest -kombo.

Jostain käsittämättömästä syystä tämä on nyt mennyt kehittäjiltä ohi, että ne klassiset classit pelimuoto on se juttu.
 
Jaa, tässäkö jotain muisti vuoto onkelmaa on. En kyllä mitään huomannut ja pelasin peliä klo 20-06 asti :D

Joo tollainen peliläppäri millä ite pelaa ja ne käy tunnetusti kuumana, niin ihan huoletta saa näköjään paahtaa alivoltitettuna sen minkä lystää eikä mitään ongelmia. Kone kaatuu lähinnä selainkäytössä silloin tällöin, mutta tästä se ei ole moksiskaan 😂
 
Itsellä ei kyllä VRAM muistivuotoa sattunut ainakaan eilisen ~6h aikana. Mitä noita lukee niin pitäisi kyllä huomata jos vuotaa. Ja asetukset on overkill/high.

Ainoat stutterit tuli siinä loppusessiosta parin pelin aikana ja se oli kiinni servuista.
 
Ultra asetuksilla vram muistivuotoa ei tapahdu niin isoissa määrin, mutta overkill ja jos jotain menee muuttamaan niin menee yli, vaikka alkuun 30min olisi hyvä tilanne. Jatkaa samaa hyvää linjaa mitä betassa koki mutta toisaalta tuntui että pelasiko siinä kaiken ilon tätä kohtaan siinä vaiheessa. Breaktrough ongelmana on että aina hyökkääjänä - ja häviäjänä.
 
Jaa, tässäkö jotain muisti vuoto onkelmaa on. En kyllä mitään huomannut ja pelasin peliä klo 20-06 asti :D
En ihan kyllä noin pitkään pelannu mut 18-02 ja ei mitään ongelmia.

Itse pelaan Steamin kautta.

EA äpin ongelmat.. yllättäneet käsi ✋ ylös? Se on aina ollu sellanen ongelma pesäke.
 
Suurin ihmetyksen aihe et miks HC ei ole tuon matcmakingin kautta. Melko tympeetä bottien kans hakata ja odotella et tulis servulle pelaajia
 
Suurin ihmetyksen aihe et miks HC ei ole tuon matcmakingin kautta. Melko tympeetä bottien kans hakata ja odotella et tulis servulle pelaajia

Joo, tuo ”server browser” on ihan vitsi. Vaatii paljon päivityksiä, että siitä tulisi oikeasti toimiva. Äärimmäisen hankala etsiä haluttua servua. Official tms servut katoaa muiden muokattujen joukkoon vaikka kuinka yrittää filttereitä käyttää.

Selvästi jälki ajatuksena kyhätty sekamelska.

Ongelmista huolimatta, päästiin 8 pelaajaa samalle puolelle ja pelattiin useampi tunti.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.

Jos haluaa EA Appissa tommosen perinteisen fps counterin, niin consolen kun avaa oliko tilde-napilla ja kirjoittaa PerfOverlay.DrawFps 1 niin pitäis tulla fps näkyviin. Näin on ainakin aiemmin mun mielestä ollut. Vastaavasti PerfOverlay.DrawFps 0 niin saa sen pois näkyvistä.
 
Jostain syystä AMD Adrenaline ei näytä overlayssä fps:ä pelissä, ja kuten yllämainittu niin pelin oma statistiikka näyttää about kaiken paitsi sen. Sulavastihan tuo pyörii, mutta OCD vaatisi nuo numerot. EA:n kautta kun pelaa niin ei Steaminkaan kautta saa näkyväksi.
Kyllä mulla ainakin näkyy fps:sät kun laitto pelin asetuksista sen pienimmän statistiikka overlayn päälle.
 
Jos haluaa EA Appissa tommosen perinteisen fps counterin, niin consolen kun avaa oliko tilde-napilla ja kirjoittaa PerfOverlay.DrawFps 1 niin pitäis tulla fps näkyviin. Näin on ainakin aiemmin mun mielestä ollut. Vastaavasti PerfOverlay.DrawFps 0 niin saa sen pois näkyvistä.
Tää ei ole EA Appiin rajoittuva vaan peliin sisäänrakennettu eli pitäis kyllä Steamilläkin toimia. Tohon myös joku komento jolla sen tekstin saa isommaksi, jota en nyt ulkoa muista.

Ihan kiva kun näytää CPU ja GPU fps:t erikseen.
 
Tää ei ole EA Appiin rajoittuva vaan peliin sisäänrakennettu eli pitäis kyllä Steamilläkin toimia. Tohon myös joku komento jolla sen tekstin saa isommaksi, jota en nyt ulkoa muista.

Ihan kiva kun näytää CPU ja GPU fps:t erikseen.

Joo, toi pelin oma simple statistiikka on kieltämättä oikein hyvä. Toki hämää varmasti jengiä kun on gpu ja cpu fps näkyvissä niin sanotusti. Kun ei näy vaan sitä yhtä lukua.
 
Onko tässä FSR4 jotenkin rikki? Omaan silmään skaalaus on tasoa tyyliin FSR3, vaikka AMD:n overlay kyllä sanoo että nelosversio olisi aktiivisena.

Esimerkiksi Cyperpunkissa FSR4 on ihan erinäköinen. Tässä FSR4 on suorastaan ärsyttävän pehmeän ja suttuisen näköinen. Resolution scalea pitää vääntää 200 prosenttiin asti että olisi tarpeeksi tarkan näköinen vaikka käytössä on FSR quality.
 
pelin oma fps mittari on kyllä kiva kun näkee miksi fps kyykkää. itsellä cpu lukema pyörii alempana niin tietää että 5950x köhii ja 3080 löytyisi vähän lisää vielä potkua jos vaihtaisi esim x3d malliin.
 
Hyvin toimi kyllä peli koko illan meidän 6 pelaajan poppoolla.
Kellään ei yhtään kaatumista, ongelmia party invien kanssa (vaikka yksi oli EA appista ostanut), tai mitään muutakaan. Invit squadiin toimi myös mukavan simppelisti ja varmasti Steam friends listin kautta. Pieni asia mutta tosi iso plussa, kun pelin valikot on mitä on.
Nähtävästi osalla on kuitenkin ongelmia, toivottavasti saavat fiksattua.

Pyörikin ihan jees ainakin itsellä, suosiolla vetelin medium asetuksilla kun on niinkin varsin nätti.
Sitten kuten betassa, myös 1440p resolla DLSS on quality asetuksilla ihan skarppi joten sitäkin pystyy käyttämään.
Jossain 120 paikkeilla fps seilas, 5900X / 3080 kombolla.

Yksi bugi jäi tosin mieleen, eli se ettei näkynyt oman tiimin tikettien määrä lainkaan.
Oli vaan 0 koko pelin.

Sanoisin silti että nykypäivän melko mallisuoritus julkaisusta, AAA pelille.
Ei se toki sitä poista, että voisi olla parantamisen varaa kuten toi erikoinen mukamas puuttuva pelin sisältö ongelma. Mikä kuitenkin estää täysin pelaamisen.

Ei muuten mennyt kuin pari tuntia julkaisusta ja siellä oli portalissa jo codista tuttu shipment 24/7. Heh.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/hz4Z1kBRq8A
 
Meikäläisellä tänään muutaman kerran ukko pompannut hassusti ilmaan kun juoksee kiven yli, näin myös muutaman vihun tekevän samoin. Lähinnä hassu glitch.

Sitten kerran spawnasin tankkiin siten että olin jotenkin sen sisällä (siis näin mallin sisälle, en ollut kuskina jne.) enkä voinut tehdä mitään ja lopulta vihu ampui minut.

Toivotaan ettei tule näkymättömiä aseita taas, sitä tapahtui betassa muutaman kerran ja parissa aiemmassa Battlefieldissä. Outo bugi kun kulkee pelistä toiseen.
 
Meikäläisellä tänään muutaman kerran ukko pompannut hassusti ilmaan kun juoksee kiven yli, näin myös muutaman vihun tekevän samoin. Lähinnä hassu glitch.

Sitten kerran spawnasin tankkiin siten että olin jotenkin sen sisällä (siis näin mallin sisälle, en ollut kuskina jne.) enkä voinut tehdä mitään ja lopulta vihu ampui minut.

Toivotaan ettei tule näkymättömiä aseita taas, sitä tapahtui betassa muutaman kerran ja parissa aiemmassa Battlefieldissä. Outo bugi kun kulkee pelistä toiseen.
Kyllähän tuo näkymätön ase -bugi tuli jo kerran vastaan. Ei tällaisellä indie-firmalla ole resurssia moista korjata. :rofl:
 
Tulee mieleen indie firma Blizzard, mikä onnistuu tuomaan D4 samoja bugeja takaisin tai hajottaa jotain muuta samalla kun fiksaa toisen asian.

Codia vaivaa sama homma, vuosien yli voi sama bugi toistua eri codissa. Ihan sama mikä sen kolmesta eri tekijästä pelin teki.
 
Tyydyttävää kun saa parit pakastepizzat tiputettua juuri oikeaan paikkaan ja niillä tusautettua täyden vihollistankin! Meitsi nauttii ja on kyllä yleisestikin ollut ihan huippua. Toki osa mapeista hiukan klaustrofobisia, mutta kyllä tässä on semmoista sotameininkiä oikein olan takaa. Räjähdyksiä joka suunnassa ja ukkoa tippuu kun luoteja viuhuu joka suuntaan
 
Tosiaan en huomannut kyllä mitään ongelmia itellä, tuolla nvidian äpin optimoinnilla pelaillu ja ei oo kyllä nykiny tai muuta.. Nättihän tuo peli on ja aurinkoa vasten taistellessa mukava sokkona koittaa osua :D tässä on tullu vaikka minkalaista tilannetta sodan tohinoissa mutta täytyy sanoa että pitkästä aikaa on nauttinut battlefieldin pelaamisesta, 2042:nen ei koskaan saanu innostumaan vaikka ostin kyllä alesta elite setin.
 
Onko tässä ollenkaan enää pieniempiä pelimuotoja 16/32 pelaajan alas skaalattuja karttoja?

Kartat ei näin vanhaa BF sarjan pelaajaa innosta, vaikka kivasti on tuotu lisää korkeusulottuvuutta taloihin ja sisätilojen taistelua. Karkand pitäis saada takas. Pari ihan kivaa karttaa kyllä on, mutta monessa on aika sekavaa menoa.
 
Käsitin aiemmista keskusteluista, että Steam olisi parempi paikka ostaa tämä, kun EA:lla on ollut jotain ongelmia. Onko konsensus edelleen tämä?

Onko tässä ollenkaan enää pieniempiä pelimuotoja 16/32 pelaajan alas skaalattuja karttoja?
Käsittääkseni tässä on samalla tavalla close quarters -pelimuotoja kuin aiemminkin, joissa on vain rajatun alueen COD-tyylisiä pikkumappeja ilman ajoneuvoja jne. Toivottavasti ainakin, kun ainakaan minä en hirveästi jaksa enää innostua isommista conquest-mapeista.
 
Käsitin aiemmista keskusteluista, että Steam olisi parempi paikka ostaa tämä, kun EA:lla on ollut jotain ongelmia. Onko konsensus edelleen tämä?
Omassa porukassa viidellä Steamistä ja ollut kaikilla täysin ongelmaton.

Betassa EA kautta oli häikkä overlay kanssa joillain, liekö enää.
Se siis poistui kun se oli päällä, mikä on vähintään hassua kun yleensä overlay ongelmat on vice versa.
En tiedä oliko muita ongelmia, nyt en ehtinyt näitä kolmea sivua lukea täysin mitä eilisen jälkeen tullut.

Anyway, itse suosittelen kyllä Steamiä usemman henkilön kokemuksen perusteella.
 
Omassa porukassa viidellä Steamistä ja ollut kaikilla täysin ongelmaton.

Betassa EA kautta oli häikkä overlay kanssa joillain, liekö enää.
Se siis poistui kun se oli päällä, mikä on vähintään hassua kun yleensä overlay ongelmat on vice versa.
En tiedä oliko muita ongelmia, nyt en ehtinyt näitä kolmea sivua lukea täysin mitä eilisen jälkeen tullut.
Tuo EA:n overlay oli tosiaan ongelmallinen betassa. Julkaisuversiota ei moni pystynyt pelaamaan eilen lainkaan, kun siinä on ollut joku bugi, joka herjaa, ettei sisältöä ole muka ladattu. Voi olla yön aikana jo korjattu.
Anyway, itse suosittelen kyllä Steamiä usemman henkilön kokemuksen perusteella.
Näin arvelinkin. Kiits.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Jos haluaa EA Appissa tommosen perinteisen fps counterin, niin consolen kun avaa oliko tilde-napilla ja kirjoittaa PerfOverlay.DrawFps 1 niin pitäis tulla fps näkyviin. Näin on ainakin aiemmin mun mielestä ollut. Vastaavasti PerfOverlay.DrawFps 0 niin saa sen pois näkyvistä.
Ja kun tekee user.cfg tiedoston pelin pääkansioon ja pistää siihen tuon PerfOverlay.DrawFps 1 niin se on päällä joka käynnistyksellä eikä tarvitse aina erikseen laittaa konsoliin.
 
Onko tästä olemassa versiota, jonka ostamalla sen saa niin xbox kuin pc:lle yhdellä lisenssillä? joskus xbox storen peleissä oli näin.
 
Eilen pelasi koko illan hyvin.

Tänään alkoi ongelmat..
Jostain syystä kokoajan nakkaa pihalle n.10 minuutin pelin jälkeen ja tulee koodi 1:85009s.

Onko kenelläkään vastaavaa?

Epäilen, että liittyy verkon stabiilisuus tms ongelmiin.

En tiedä liittyykö Adguard VPNään, kun eilen sitä käytin päällä.

Korjauksia mitä koittanut tehdä
-Reitittimen uudelleen käynnistys
-DNS flush komentokehotteesta
-ip6v blokki, pelkkää ip4vtä kokeillut
-DNS vaihto googlen DNSään
-poistanut F-securen
-Sallinut pelin Windowsin palomuurista
-Poistanut Adguardin
-Asentanut pelin uudelleen
-Windowsin päivitykset tsekattu ja asennettu

Käytössä DNA 200/200 valokuitu omakotitalossa.
 
Tyydyttävää kun saa parit pakastepizzat tiputettua juuri oikeaan paikkaan ja niillä tusautettua täyden vihollistankin! Meitsi nauttii ja on kyllä yleisestikin ollut ihan huippua. Toki osa mapeista hiukan klaustrofobisia, mutta kyllä tässä on semmoista sotameininkiä oikein olan takaa. Räjähdyksiä joka suunnassa ja ukkoa tippuu kun luoteja viuhuu joka suuntaan
Jokusen erän tankilla paiskoneena saa kyllä nuita olla ihan erikseen kyyläämässä, juuri pelailtiin rundi jossa pari häiskää otti elämäntehtäväkseen miinoitella tiet likellä basea. :'D

Äänet ajoittain tuntuu bugaavan ym. Hiomista kyllä on pelissä, mutta pitkästä aikaa ol ihan mukavaa nakuteltavaa.
 
Breakthrough moodissa tuntuu että hyökkääjällä on ihan liian vähän tickettejä 90% peleistä jää siihen ekaan pointtiin ja hyökkääjät eivät pääse mihinkään... Pelannut ehkä joku 30 breakthrough ja nähnyt yhden (1!!) voiton hyökkäävällä puolella.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
289 570
Viestejä
4 960 528
Jäsenet
79 657
Uusin jäsen
antsala6000

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom